Hän on pullamummo,( kuten lapseni häntä sanovat), joka leipoo meille pullia ja tuo pyytämättä niitä meille naapuriin. Omien lastensa kanssa tämä mummo ei ole paljoa tekemisisissä ja kun he ovat, he tuntuvat välillä tiuskivan hänelle. Hän on oikein ystävällinen ja tarjoutuu meille tekemään töitä, katsomaan lapsiamme kun olemme töissä. Ei halua mitään palkkaa työstään ja leipoo ja tuo vielä kakun meille samaan hintaan :)
Hän itse asuu huonokuntoisessa mökissä, olen kerran käynyt hänen luonaan sisällä kahvilla (olemme asuneet naapurina jo 6v, rakensimme talon hänen lähelleen) ja huomasin että kaikki kalusteet ja muut hänellä ovat halvinta mitä voi olla, ja huonokuntoisia, mutta hän ei näy välittävän siitä, hänellä oli vain kertomista valtavasti menneistä asioista. Hän tekee työnsä pyyteettömästi ja tunnollisesti ja tulee aina varmasti jos pyydämme, ja tarjoutuu itse ja vannottaa että hän kyllä tekee.
Lapset alkoivat kysellä että mitä sukua hän on meille, kun hän on niin läheinen ja huolehtii meidän asioista, mitä heille vastaisin?
Pullamummon arvoitus
7
119
Vastaukset
- Anonyymi
Vastaa, että hän on meidän naapuri ja ystävä.
Varmaan on yksinäinen ihminen, mutta ei lapsille siitä kannata alkaa selittää. Ei ne vielä tajua, kun ovat niin pieniä, joita pitää hoitaa ja kyselevät mitä sukua...
Ei sitä aina tarvii olla sukua. Olen varmaan vanhana, jos vanhaksi elän, juuri tuollainen pullamummo.
Paljon tarinoita, vähän omaisuutta, paljon rakkautta...- Anonyymi
Niin tuo ystävä voisi olla hyvä. Vaikka hän ei muuten käy meillä vieraana, ainoastaan silloin kun jotain tekemistä on. Meillä on omat ystävät, jotka käyvät kylässä muuten vaan, eivät tee meille mitään, vaan ovat vieraina. Tai lasten isovanhemmat, eivät he tule tänne tekemään mitään, eikä ole tarvekaan ollut, koska naapurin mummo on ollut niin avulias ja hoitanut asiat.
Ajattelin sitä myös jos myöhemmin haluaisin, ettei hän enää käy meillä kuinka sanoisin sen loukkaamatta häntä? Tuntuu välillä että hän elää vain meille. Lapsilla on omat isovanhemmat enkä myöskään haluaisi, että he jäisivät jotenkin varjoon. He asuvat hieman edempänä eivätkä ole jatkuvasti läsnä. Pystyisin kyllä viemään lapset hoitopaikkaankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuo ystävä voisi olla hyvä. Vaikka hän ei muuten käy meillä vieraana, ainoastaan silloin kun jotain tekemistä on. Meillä on omat ystävät, jotka käyvät kylässä muuten vaan, eivät tee meille mitään, vaan ovat vieraina. Tai lasten isovanhemmat, eivät he tule tänne tekemään mitään, eikä ole tarvekaan ollut, koska naapurin mummo on ollut niin avulias ja hoitanut asiat.
Ajattelin sitä myös jos myöhemmin haluaisin, ettei hän enää käy meillä kuinka sanoisin sen loukkaamatta häntä? Tuntuu välillä että hän elää vain meille. Lapsilla on omat isovanhemmat enkä myöskään haluaisi, että he jäisivät jotenkin varjoon. He asuvat hieman edempänä eivätkä ole jatkuvasti läsnä. Pystyisin kyllä viemään lapset hoitopaikkaankin.Lisään vielä että pelkään myös että hän ei osaa asettaa lapsille oikein rajoja koska on aina niin ystävällinen ja hymyilee vain aina heillekin. Näyttää kuin hän ei uskaltaisi asettaa lapsille rajoja sen pelossa että me emme hyväksyisi sitä, vaan on aina lapsillekin mieliksi. Tuollainen ei saata olla pidemmän päälle lapsille hyväksi.
- Anonyymi
Se on hänen koti.Kaiki eivät satsaa sisustus muotin ja sisustus lehden mukaan laita kotia: Vieraita varten.Ne jotka laitaa usein luottokortilla!Häpeä arvostelu.Hän jakaa rakkautta ympärille ja apua ilmasiksi.Sinä katsot materiaalia. Tiedätkö rahalla saa kuoren kaikesta.MUTTA EI YDINTÄ.Minäkin mummo kotini on minun linnani.rahaa ei hienouksin.Hinta lapun mukaan ostettu ja vaateetkin.Mutta paitankin annan tarvitsevevalle.KUin viimeisen euroni,jos jollain tarve.Lukematta kulutamatta sitä koko kylälle.Vaikka tämä ei kylä olekaan .On lähiö Itä-Helsinki.Naapuri talossa asuu äkänen mummo.Ostaa vateita koko ajan.Juoksee pihalla ainakin 3 kertaa pvä,eri vaatet ja valitaa kun vähän rahaa,Samalla katso minulla on uusi takki,tai kengät,tai housut .
- Anonyymi
En arvostellut hänen kotiaan, vaan totesin vain sen asian. Jokainen saa asua aivan kuten itse haluaa.
Eikä hän välitä siitä enkä välitä silloin minäkään, hän on tyytyväinen siihen mitä hänellä on ja se on hyvä asia. Mutta jos hän haluaa elää vain meille, se ei ole minusta ihan oikein.
- Anonyymi
Voi olla vähävaraisella mummolla vaikeaa löytää seuraa näinä aikoina. Ehkä tekee sen yksinäisyyttään? Sikäli jos toinen tekee pyynteettömästi paljon teidän eteen, niin kannattaisi miettiä, voitteko vastapalveluksena tarjota jotain hänelle? Tuntuu vain julmalta, että toinen antaa teille työpanosta ja pullaa, ja sitten toteatte, että tämä oli tässä. Toisaalta on siinäkin ristiriita, että päästätte toisen kotiinne, vaikkette edes todella tiedä, kuka hän on.
Oma mummoni eli pienesti, ja antoi lähes vaatteet päältään toisten hyväksi. Eikä oma kotini sen kummemmalta näytä, köyhä olen. Ehkä keskinkertaisesti tai hyvin toimeentulevien on vaikea ymmärtää vähävaraisuutta. Ihminen voi olla ihan hyvä, vaikka olisi köyhä. Köyhyys voi kuitenkin kapeuttaa ulkoista elämää. Syrjäseudulla asuvalle köyhälle mummolle ei ole ehkä varaa lähteä kaupungin kahviloihin kavereita tapaamaan. Joten hän toteuttaa sosiaalisuuttaan ja tarpeellisuuden tunteitaan tuolla tavoin.- Anonyymi
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Todennäköisesti se on syy etteivät hänen omat lapsensa
ja lapsenlapsensa, jostakin syystä, käy hänen luonaan kuin hyvin harvoin. Syytä siihen en tiedä, miksi eivät käy. Hän haluaisi varmaankin olla äiti ja mummo ja hoivata lapsiaan ja lapsenlapsiaan se tarve tyydyttyy kun hän käy meillä. Olemme ehkä hänelle jonkun korvike? Minulle ei ole merkitystä sille, onko ihminen vähävarainen vai ei. Samanarvoisia kaikki, en ole ennakkoluuloinen ja siksi päästän toisen kotiini koska enhän voi tietää millainen itsekukin on ennekuin tutustut häneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289