koivuöjjy ja koivuvaseliini

epätoivoinen 81

olen kuullut paljon puhetta koivuöljystä ja koivuvaseliinista.
Mistä niitä saa ja minkä hintaisia ne on?
Jos niistä ei ole apua niin voiko se pahentaa tilannetta?!
Ja jos joku voisi vielä kertoa siitä että miten nopeasti oma psori on levinnyt?

19

16348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En osaa vastata suoraan kysymykseesi koivuvaseliinista tai -öljystä. Mutta koska olet kiinnostunut hoitamaan psoriasi koivulla, kiinnittäisin huomiotasi varsin uuteen voiteeseen Birkencremeen. Tässä on linkki sen saantitietoihin Saksasta. Suomesta sitä tuskin vielä saa. http://www.birkencreme.de/index-Dateien/Page318.htm
      Lähettävät sitä ulkomallekin. Itse en ole voidetta käyttänyt, lukenut vain sen lupaavista käyttökokemuksista myös psorin hoidossa. Ennen kaikkea minua kiinnostaa tuotteessa se, että voiteen valmistukseen on käytetty koivun tuohen valkoisesta osasta saatavaa betuliinia. Tuohella on oma vaikutuksensa ihon toimintaan. Lönnrot mainitsee lääkintäoppaassaan vanhasta suomalaisesta tavasta laittaa koivun tuohia sukkien sisään (jalkojen lisäksi). Se "palauttaa jalkahien", saa ihon toimimaan niinkuin sen pitäisikin. Itselläni on kokemuksia virsujen käytöstä, joilloin huomasin, että niissä jalat hikoilivat yllättävän paljon, vaikka virsut olivat suuret ja ilmavat.

    • Nuppu
      • Eki

        Kokeilin ja oli ja tuli kalliiksi.Minulle ei apua tästä tullut.Itsa asiassa koin pahoinvointia ym myrkytystilan kaltaisia oireita.Lakanat meni roskiin ruskeaksi värjäytyneenä ja haju kävi kurkkuun ja tuntui viipyvän vielä viikon talossa käytön jälkeen.Hyvä jos joku saa tästä avun mutta minuun ei toiminut.


      • Åikimies
        Eki kirjoitti:

        Kokeilin ja oli ja tuli kalliiksi.Minulle ei apua tästä tullut.Itsa asiassa koin pahoinvointia ym myrkytystilan kaltaisia oireita.Lakanat meni roskiin ruskeaksi värjäytyneenä ja haju kävi kurkkuun ja tuntui viipyvän vielä viikon talossa käytön jälkeen.Hyvä jos joku saa tästä avun mutta minuun ei toiminut.

        Taidat olla Eki kokeillut jotain muuta kuin koivuvaseliinia. Olen itse laittanut iholle molempia, vaseliinia ja koivuöljyä. Annoin imeytyä ja muutaman tunnin päästä pesin pois suihkussa tavallisella saippualla, ja ihme ja kumma aamulla lakanat ihan samanlaiset kuin illallakin. Myrkytys varmaankin johtuu siitä, jos vahingossa sisäisesti nautit ainetta. Mielestäni aine ei haise vaan tuoksuu. Minä löysin tuotteen netistä sivuilta www.hiikku.fi Hinta ihan kohtuullinen ja toimitus nopea.


    • Jaska

      Koivutervan sivutuotteena saadaan em. koivuöljyä. Se on käsittääkseni vastaavanlaista kuin havupuista tervanvalmistuksen yhteydessä saatava tervankusi tai pikiöljy. Koostumus silmämääräisesti arvioiden on ainakin samankaltaista. Tuoksu jopa voimakkaampi. Mielestäni jopa miellyttävä tervan tuoksu, josta kaikki ei kuitenkaan pidä. Jotkut ovat kuulemma saaneet apua siitä vaseliiniin uutettuna voiteena. En tiedä, onko sillä todellista vaikutusta, mutta mielestäni meidän jokaisen tulisi olla avoimia ottamaan vastaan kaikkea luonnosta peräisin olevaa lääkinnällistä apua. Luonto on meitä varten ja siellä on paljon tarvitsemiamme lääkinnällisiä aineita. Tehdas ilmoittaa tekevänsä tuotteensa metsänperkauspuusta. Siis siitä, mikä yleensä jätetään hyödyntämättä metsään. Se on positiivinen asia, mutta valvooko kukaan, ettei puut ole kerätty saasteisten maanteiden varsilta ja ettei näin ollen mm. erilaisia raskasmetalliyhdisteitä pääsisi aineisiin? Ei voi valvoa! Näitä tuotteitahan kuitenkin käytetään herkille rikkonaisille ja haavaisille ihoille. Sitten kun tiedän varmuudella, että aineet ovat tehty puista, jotka ei ole maanteiden vierestä kerättyjä ja että tuotanto on varmuudella hygieenistä, olen valmis kokeilemaan niitä rikkonaiselle iholle.

    • vayryt

      Hei.
      Koivuvaseliinia ja uutetta saa Chacoal Finland Oy:ltä Alavieskasta, Markku Pyy, puh 08 472 260. Erä nyt on 27 € purkki. Luvattiin, että mikäli voide ei auta psoriasikseen, purkin saa palauttaa ja rahat saa takaisin. Itse tilasin sitä aivan äskettäin, joten kokemusta minulla siitä ei vielä ole. Soita ja kysy ko. valmistajalta. Elogonilla olen saanut toistaiseksi pisarapsor. pysymään kurissa. Kämmeniin ja jalkapohjien hoidossa Neutigaton 3 kk kuuri parasta aikaa menossa. Teuvo

      • Myös psori

        Hei Teuvo. Kirjoittelit viime syksynä ostaneesi koivuvaseliinia. Olisi kiva tietää tehosiko voide ja jos ei saitko rahasi takaisin. t. arja


      • vayryt
        Myös psori kirjoitti:

        Hei Teuvo. Kirjoittelit viime syksynä ostaneesi koivuvaseliinia. Olisi kiva tietää tehosiko voide ja jos ei saitko rahasi takaisin. t. arja

        Ei tehonnut, eikä rahoja palautettu


      • Vesimies73
        vayryt kirjoitti:

        Ei tehonnut, eikä rahoja palautettu

        Minä olen kokeillut jo pidempään kyseisiä tuotteita, koivuvaseliinia ja koivuöljyä. Minulla psoriin auttanut. Palautitkohan "vayryt" tuotteen, kun et rahoja saanut takaisin vai puhutko täällä höpöjä?? Kaverini nimittäin sai takuuna rahat takaisin! Muutenkin oli asiallista palvelua. Palautti kyllä tuotteen melko pian, ei esim. puolen vuoden kuluttua. Itselleni tuote sopinut, mutta kaikkihan ei sovi kaikille!


    • Kutiseepi

      Paikallisesta lehdestä sain numeron vaseliinin
      tilaamista varten, löytyy Alavieskasta
      numero on : 08-472260 tai 0400-985628.
      Tein ite vasta äsken tilauksen, saas nähä onko apua.

      • hullummaks meni

        Olkaa varovaisia sen koivutervan ja -tisleen kanssa!
        Äidilläni tosi paha ihottuma (ilmeisesti psori)ollut kauan johon lääkärit antavat vain rasvaa ja kortisonia. Jalkapohjat ja kädet usein auki ja vereslihalla ja kutina aivan mahdoton.
        Mentiin halpaan ja koitettiin koivutuotteita. Hyvä ettei tullut sairaalareissua ja henki lähtenyt. Kaikki nahat lähti käsistä ja jaloista. Ei päässyt kävelemään ja mihinkään ei voinut koskea. Ja se tuskainen polte ja kipu! Onneksi lääkäriltä sai taas kortisonia sisäisesti ja ulkoisesti. Ja taas lähtee nahka... Ja kutiaa. Mutta koivuvaseliiniin ei enää kosketa.


    • sinkki ja rauta

      hei
      6-8 viikon käytön jälkeen meillä näkyy selvää tehoa:
      - päänahassa: kerran viikossa saunan yhteydessä annettu vaikuttaa päänahkaan, sitten pelkästään huuhdeltu pää, ja hiukset pesty vasta seuraavana päivänä. ensin hilseili kun f-n, mutta se saattoi liittyä samanaikaiseen kortisonista vieroitukseen. nyt ei hilseile ja ekaa kertaa moneen vuoteen hiukset on leikattu ihan lyhyeksi.
      - iholla: ensin kahdesti päivässä levitettynä, sitten vaan kerran tai harvemmin (jolloin jotain muuta: bepanthenia tai mehiläsvahavoidetta). kämmenenkokoiset läiskät lakanneet hilseilemästä (sama juttu kun päänahassa) ja iho on vaalennut.

      Eli meillä kannatti kokeilla. :)
      Samanaikaisessa käytössä on sinkki ja rauta tabletteina, sekä mitä Suomen alkukesän auringonpaisteesta saa normaalilla ulkonaliikkumisella.

      • PAUL FOX

        Olen käyttänyt vahvaa koivuvaseliinia pahan ihottuman hoidossa.Kerran päivässä kolmen viikon ajan ja ihottuma on poissa.


      • Nicci.
        PAUL FOX kirjoitti:

        Olen käyttänyt vahvaa koivuvaseliinia pahan ihottuman hoidossa.Kerran päivässä kolmen viikon ajan ja ihottuma on poissa.

        aio käyttää kuin Kartalinia. Ainoa joka on parantanut psorini ja psori on ollut jo 12 vuotta ja nyt nautin kun ei ole enää muuta kuin haalenevat jäljet läiskistä. Haju on tosiaan kuten jotkut ovat maininneet, moottoriöljymäinen, mutta on tosi mieto ja haihtuu nopeasti tuohon tervan lemuun verrattuna.


    • entinen psoriaatikko

      itse olen koivuvaseliinia käyttänyt jo 3 vuotta eikä psoriasiksesta ole vaivaa ollut enää yli kahteen vuoteen. kortisoonia olin aikasemmin käyttäny ja maistellu vaikka mitä ihmelääkkeitä ja koskaan ei mikään auttanu. olin jo epätoivoon vaipunu ku ihottumaa alko olla jo semmosissaki paikoissa, ettei voinu vaatteilla peittää(silmäkulmissa jne). häpesin nimittäin sairauttani.. koivuvaseliini oli viimenen "ihmelääke", enkä uskonu että mikään vois enää tepsiä. alotin syksyllä käytön ja kesällä tajusin että ihottuma oli "kadonnut". ja sen jälkeen ei oo psorista ollu haittaa. kesäsin en ole enää voidetta käyttäny. muuten käytän ympäri vuoden kerran päivässä. tyytyväinen olen, ja kiitollinen. haju toki on voimakas(n.15 min tuoksut), mutta jos sillä voin elää normaalia elämää ni haisen kyllä mielummin aamusin tervalle! lisäksi yksi "pönttö" vaseliinia kestää lähes vuoden...varsinki ku nykysin ei oo enää mitä rasvata:) tosin kyynerpäät ja polvet rasvaan edelleen, koska olen huomannu että, jos rasvaamatta jätän ni kuivuu pahasti ja rupee helposti kehittymään uutta "kasvustoa".

      • Monipsorinen

        Uskalsitko laittaa sitä tököttiä silmäkulmiin? Itselleni on ilmaantunut välillä silmien sudulle, mutta olen laittanut ihan pienen määrän 1% kortisonia joka on tosi mietoa . Voimakkaita psoriasislääkevoiteita ei saa laittaa kasvoille.
        Joskus muutama vuosi sitten ostin valmistajalta koivuvaseliinia joka haisi niin karmealle että sain päänsärkyä siitä. Koko kämppä haisi.
        Nyt olen käyttänyt Kartalinia. Ei sekään millekään hyvälle haise, mutta haju haihtuu tosi nopeasti , eikä haise iholla lainkaan ja sitä laitetaan tosi ohuelti.

        Hankalin on tällä hetkellä päänahka johon pitäis keksiä jotain, kun on oiken paksuja "kakkuja" päänahka täynnä eli todennäköisesti plakkipsoriasista. Mulla on varmaan 3-4 erilaatuista psoriasista. Välillä on pieniläiskäistä, joissain paikoissa on taivepsoria ja päänahassa plakkipsoriasista ja nyt on ilmestynyt otsalle ja kaulalle ohutta punakkaa vähän kuivan näköistä läiskää ja säärissä guttataa joissa rupi päällä:(
        Aurinko pahentaa psoriani koska saan valoihottumaa aurinkoallergian takia, mutta ilmaa ihoni kaipaa joten kesää odottelen ja lämpöä että sais tuulettaa itseään ja kaippa se päänahkakin sitten rauhoittuu kun voi heittää pipot pois ja antaa tuulen tuivertaa hiuksia:)


    • entinen psoriaatikk0

      Laitoin silmäkulmiin.Haitoista en tiiä mutta toimi.Mulla oli psoria jaloissa, käsissä, päänahassa, naamassa ja ihan joka paikassa.Aurinko varmaan teki itellä osanasa "ihmeparantumiseen" mutta koivuvaseliinin teho oli uskomaton.Silmissä huomaa kuinka läiskät vaalenevat parin kkn aikana ja "haihtuvat" lopulta kokonaan. Kerran aamuun riittäny itelläni, useampi kerta päivässä tuntui ärryttävän ihoa entisestään..vahvasta tökötistä kun on kyse. Haju oli alkuun kamala mutta siitä on oppinut tykkäämään. Avaan ikkunan aina aamulla rasvausta ennen ja toikkaroin bokserisillani puolisen tuntia ennen töihin lähtöä, tosin hajuhaittaa varmaan vähentänyt myös psoriläiskien loppuminen..ei oo enää esiintyny ku kyynerpäiden ja polvien kuivumisena talvella. Päänahkaan auttaa myös lyhyet hiukset.

    • Kerro psoriasiksesta

      Kärsitkö psoriasiksesta? Kerro tarinasi.

      Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?

      Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.

      Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
      Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
      [email protected] tai puh. 050 34 97 405.

    • ErnestWonEturauhanen

      Olen käyttänyt koivuvaseliinia kun ihottuma äityy oikean pahaksi .Voimakasta rupimaista ihon liikakasvua ,kyllä sillä saa hetkellisesti parempaan kuntoon mutta ei tauti mihinkään katoa. Hetken päästä (menee kuukausia ) tauti taas Jyllää samakuuri uudestaan. Olan kokeillut apteekin tuotteita VUOSIA eikä niillä ole ollut sanottavaa parantavaa vaikutusta (monia salvoja ja lilimenttejä) ja myös tätä KARTALIN merkkistä ukrainan tuotetta vaikutus ollut myönteinen mutta ei ole parantanut pitkäksi aikaa niin kun ei mikään muukaan lääkitys .tauti pompaa aina silloin tällöin pintaan ..KANNATTAISI kokeilla punajuurien syäntiä säännällisesti .päänahan ihottuma on ollut parempaan päin .ja LASTEN akne myös ,terveiset REISJÄRVEN mieheltä reijänjuurelta läheltä persettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe