Siis mä oon 15 Vuotos tyttö. Ja aina ku meil on joku ryhmätyö alan jotenki sekoilla sanoissa ja sit alan nauramaan sille. Enkä saa sitä loppumaan.
Esim tänään meillä oli äkiän ryhmätyö ja meijän piti esittää se. Mun piti alittaa se mut siiihen meni monta minuutti et sain itteni kassattuu jotta pystyin puhumaan udellaan.
Sit kans yleensä nauran asioille joille EU pitäs nauraa. Nään jotenki ne vaan naurettavan absurdina ja sit nauran sille.
Ja jos yritän puhui vakavasti käännän sen jotenki aina vitsiksi.
Oisko kellä ideoita kuinka voisin estää itteeni nauramatta hysteerisesti luokan edessä. Oon siin aina ihan sairaan ahdistunut ja hermostunut koulussa.
Hallitsematon nauraminen kun ei pitäisi
16
852
Vastaukset
- Anonyymi
Epäilen että nauramalla yrität peittää ahdistuneisuuden.
- Anonyymi
Tuo voisi olla myös jokin neurologinen häiriö (Tourette, Asperger...). Kannattaa käydä lääkärissä. Asiasta tulee joka tapauksessa haittaa käytännön elämästä. Kun joku asia on pakonomaista, niin siihen ei vaan voi itse vaikuttaa. Muut näkevät asian toisin. Eli jos ihminen tekee jotain outoa, niin muut ajattelevat, että tämän pitäisi vain ottaa itseään niskasta kiinni. Käy lääkärissä.
- Anonyymi
Jo mut siin on sellainen ongelma et en haluuu kertoo mun vanhemmille.
- Anonyymi
Sinun iässäsi ihminen käy läpi niin suurta murrosta, että tunnereaktiot ja käytös vähän niin kuin "heittelehtivät". Muistan että minullakin oli tapana esim. nauraa joskus tavalla josta ajattelin onko se ok... Joku muu voi reagoida jollakin toisella tavalla "yli". Se tasaantuu aikanaan.
- Toisaalta voi myös olla että kiinnität liikaa huomiota omaan käytökseesi, jolloin se alkaa helposti näyttää omituiselta. Nuoruusiässä ihminen tulee tarkkailleeksi itseään joskus vähän liikaa.
Ihminen voi joskus reagoida ahdistavaan ja pelottavaan tilanteeseen nauramalla. Esimerkiksi uutinen jonkun kohtaamasta vakavasta onnettomuudesta tai jopa kuolinuutinen saattaa saada kuulijassa aikaan ensireaktiona naurua. Itselleni käy joskus näin, ja tunsin itseni aina syylliseksi ja ihmettelin mikä minussa on vikana ennen kuin selvittelin asiaa. Kyse on yksinkertaisesta biologisesta mekanismista, jolla ihminen koettaa vähentää ahdistusta rentouttamalla kehoaan. Nauruhan nimittäin rentouttaa pallealihaksia, mikä aktivoi syvähengityksen ja parasympaattisen hermoston toiminnan. Parasympaattisen hermoston toiminta rauhoittaa ja parantaa turvallisuudentunnetta. Vastakohtana on sympaattisen hermoston toiminta, joka saa aikaan stressiä ja äärimmillään ns. taistele-pakene-reaktion.
Ei ole siis mitenkään outoa jos jännittävässä tai pelottavassa tilanteessa kokeekin yllättäen halua nauraa. Se ei ole varsinaista ilonaurua, vaan ihmiselle evoluutiossa kehittynyt keino helpottaa oloa ja ylläpitää toimintakykyä. Kun ruumis on rennompi, mielikin pystyy paremmin toimimaan ja esim. olemaan sosiaalisessa vuorovaikutuksessa.- Anonyymi
Jos siis alkaa naurattaa kun koettaa puhua vakavasta asiasta, tai kun pelkää sekoavansa sanoissa, niin minusta se kertoo juurikin jännityksestä. Naurureaktio siinä tilanteessa on luonnollista, alkukantainen refleksi joka on monella muullakin eikä vain sinulla. On tietysti yksilöllistä miten kukin reagoi, joku voi esim. punastua, toinen ei saa sanottua mitään, jotakuta voi ruveta itkettämään jne. Nämä reaktiot osoittavat että olet herkkä, ja herkässä ikävaiheessa. Kyllä se ohi menee:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos siis alkaa naurattaa kun koettaa puhua vakavasta asiasta, tai kun pelkää sekoavansa sanoissa, niin minusta se kertoo juurikin jännityksestä. Naurureaktio siinä tilanteessa on luonnollista, alkukantainen refleksi joka on monella muullakin eikä vain sinulla. On tietysti yksilöllistä miten kukin reagoi, joku voi esim. punastua, toinen ei saa sanottua mitään, jotakuta voi ruveta itkettämään jne. Nämä reaktiot osoittavat että olet herkkä, ja herkässä ikävaiheessa. Kyllä se ohi menee:)
Okei eli en oo tulossa hulluks.
Mun koko luokka kyl varmaan pitää mua ihan hulluna. - Anonyymi
Ei toki huolta ap-pappa on iältään jo 80
Jostain erikoisesta toikin kertoo ett pitää kirjoittaa olevansa alaikäinen tyttö.
Ihan omia ketjujaan se vetelee; vastailee itselleen.
Totako on eksentiaalinen yksinäisyys? Mutta onhan hänellä rinnallaan hyvä vaimonsa, nuoruutensa rakkaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain erikoisesta toikin kertoo ett pitää kirjoittaa olevansa alaikäinen tyttö.
Totako on eksentiaalinen yksinäisyys? Mutta onhan hänellä rinnallaan hyvä vaimonsa, nuoruutensa rakkaus.älä taas jaksa jauhaa tota jokaisessa tein i-ikäisen aloituksessa.Hanki oma elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totako on eksentiaalinen yksinäisyys? Mutta onhan hänellä rinnallaan hyvä vaimonsa, nuoruutensa rakkaus.Ai sun mielestä jokanen joka sanoo olevansa tyttö ja alaikäinen on autmaattosesti trolli. Uhan oikeesti mikä sun ongelma on
- Anonyymi
Hienoa.kuule älä välitä,nauru pidentää ikää ja tekee hyvää.
- Anonyymi
Nukutko hyvin? Liian vähäinen uni lisää nauruherkkyyttä.
- Anonyymi
Nukun 5-7 tuntiii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nukun 5-7 tuntiii
5 tuntia on aivan liian vähän.ei ihme että naurattaa kun väsyneenä oot koulussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5 tuntia on aivan liian vähän.ei ihme että naurattaa kun väsyneenä oot koulussa.
En vaan pysty nukku pitempään. Juon aamulla kahvia jotta jaksan lähtee kouluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vaan pysty nukku pitempään. Juon aamulla kahvia jotta jaksan lähtee kouluun.
saatko koulussa kahvia vai jaksatko koko koulupäivän ilman kahvia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saatko koulussa kahvia vai jaksatko koko koulupäivän ilman kahvia?
Jaksan jos oon juonu aamulla kahvii. En saa koulupäivän aikana kahvii ellen jaksa lähtee kauppaan jotaka on harvoin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525190- 783628
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212178Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651885Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161732Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951170