Parahin karvapää,
Olet sanonut että aviorikkojaa ei kuulu kivittää, vaan hänelle kuuluu antaa raippaa. Toki tämä on lievempi rangaistus kuin kivitys, mutta haluaisin silti tietää, haluaisitko sinä asua yhteiskunnassa jossa ruoskitaan ihmisiä? Olisitko itse valmis pistämään ruoskan laulamaan, tai olisitko edes valmis katsomaan kun jollekin annettaan ruoskaa?
Karvapää ja raippa
9
801
Vastaukset
kyllä mutta itse en ruoskisi. olen muutenkin ankarampien rangaistuksien kannalla. asiasta ei ole haittaa ei-rikollisille.
- make
Syyttömiä ei ole toki koskaan rangaistu.
- asia
make kirjoitti:
Syyttömiä ei ole toki koskaan rangaistu.
Rangaistusten koventaminen ei alenna rikollisuutta,
koska rikollinen ei ajattele jäävänsä kiinni.
En nyt tässä ehdi linkittää ao. tutkimusta,mutta
sellaisa on olemassa. - Tepponen
Tuntuisiko sinusta muka pahalta tehdä sellaista? Pystyisitkö katsomaan edes, kun jotain muuta ruoskittaisiin?
Tepponen kirjoitti:
Tuntuisiko sinusta muka pahalta tehdä sellaista? Pystyisitkö katsomaan edes, kun jotain muuta ruoskittaisiin?
sitä tietysti ruoskia itsekin jos kohde olisi sopiva...
- Tepponen
Pidätkö ruoskimisrangaistusta jumalan lakina?
- Tzinni
asia kirjoitti:
sellaisa on olemassa.Laki on kaikille sama
Tuomiot ei... asia kirjoitti:
sellaisa on olemassa.tutkimuksia.
Hyvin kovat rangaistukset ovat taipuvaisia raaistamaan rikollisuutta. Henkilö, joka on tehnyt rikoksen, josta saa hyvin kovan rangaistuksen, on taipuvainen siirtymään yhteiskunnan ulkopuolelle eikä enää piittaa sen säännöistä.
Vastaavasti hyvin kovien rangaistusten lieventäminen vähentää rikollisuutta ja tekee sen vähemmän raa'aksi. Rikoksen tehnyt on taipuvaisempi pysyttäytymään rikoksestaan huolimatta yhteiskunnan jäsenenä ja kunnioittamaan ainakin jossakin määrin sen sääntöjä.
Poikeuksena tietenkin on se, jos suuri osa yhteiskunnan jäsenistä on hyvin köyhiä. Silloin rikollisuudella on taipumusta lisääntyä riippumatta rangaistusten lievyydestä tai kovuudesta.- Juliaana
karvapää kirjoitti:
sitä tietysti ruoskia itsekin jos kohde olisi sopiva...
Jos nautit tällaisista asioista, niin kuulut ryhmään sadistit. Toisten mielestä se on sairaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252406- 1132021
- 1131647
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421503Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120986Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929