Skriv något om finnarnas iver att byta svenskan mot ryska och se inlägget försvinna. Har ivern nu sinat eller har ni fest?
Ryss-ivrare belägrar spalten
19
215
Vastaukset
Det står "finnar" för en mera preciserande term censureras omedelbart nuförtiden.
- Anonyymi
Konstigt,inte censureras det i pakkoruotsiskedjorna åtminstone.
Anonyymi kirjoitti:
Konstigt,inte censureras det i pakkoruotsiskedjorna åtminstone.
F-P, förkortat 🤡 har tydligen tillskarvats listan på nåu-nåu ord.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konstigt,inte censureras det i pakkoruotsiskedjorna åtminstone.
I de kedjorna är allt tillåtet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konstigt,inte censureras det i pakkoruotsiskedjorna åtminstone.
Mycket sällan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mycket sällan.
Spalten mode är i olag.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konstigt,inte censureras det i pakkoruotsiskedjorna åtminstone.
Mycket sällan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mycket sällan .
De har specialtillstånd ?
- Anonyymi
Party mode upptar de berörda helt och hållet?
- Anonyymi
Kan vi heja på?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kan vi heja på?
De firar nu att obligatorisk skolsvenska försvinner (vem som i praktiken se till det har inte ännu meddelats.)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
De firar nu att obligatorisk skolsvenska försvinner (vem som i praktiken se till det har inte ännu meddelats.)
Mikään muu ei katoa kuin fennomaani.
Anonyymi kirjoitti:
De firar nu att obligatorisk skolsvenska försvinner (vem som i praktiken se till det har inte ännu meddelats.)
Den obligatoriska skolfinskan som ingen har valt, kan väl tappa en del fotfäste vid språkförsök II.
Skolsvenskan är något som finnarna nyligen har valt, var skola för sig. De som röstade var barnens föräldrar. Det gör givetvis fenno sur då den som helt utomstående inte hade rösträtt över andras barns framtid. Vi är tacksamma för det.- Anonyymi
Peppu-Reino kirjoitti:
Den obligatoriska skolfinskan som ingen har valt, kan väl tappa en del fotfäste vid språkförsök II.
Skolsvenskan är något som finnarna nyligen har valt, var skola för sig. De som röstade var barnens föräldrar. Det gör givetvis fenno sur då den som helt utomstående inte hade rösträtt över andras barns framtid. Vi är tacksamma för det.Ryska är inte nu just särskilt populärt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään muu ei katoa kuin fennomaani.
Det sker nog inte.
Anonyymi kirjoitti:
Ryska är inte nu just särskilt populärt.
I dagens tidning var sovjetiskan jämställd med finskan i de östfinska affärerna. Den behandlingen når varken Finlands viktigaste nationalspråk eller engelskan inte till. Hur djupt i sovjetens röv är östfinnens tunga begravd?
Värst vad många kommentarer som är bortstädade. Har de eventuellt kommit från axeln Kostamus - Leningrad?
- Anonyymi
Det är känsligt vad man får skriva.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede21786- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282712- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117530
