iMac ja USB jännite on 5.9v

Anonyymi

Ihmettelin kun usb laiteet kuumenee.
Miet asian voi korjata?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heitä iMac roskiin ja hanki tilalle toimiva tietokone.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä!


      • Anonyymi

        Taitaa olla poweri jo ihan kypsä, kohta hajoo koko kone.


    • Anonyymi

      Itse tuon korjaaminen on todella vaikeaa, mikäli ei ole kokemusta elekroniikan korjaamisesta. Kone pitää ensin purkaa osiin, ja löytää varsinainen vian aiheuttaja. USB-portit tuossa ovat kiinteästi emolevyllä. Helpommalla melkein pääsee, kun vaihtaa koko koneen, tai vie sen ammattilaiselle korjattavaksi, tai ainakin arvioitavaksi.

      • Anonyymi

        Pitäisi vaihtaa powerin konkat....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi vaihtaa powerin konkat....

        Ei riitä, ja tuskin vika edes niissä on. Ne varastoivat yli 300 voltin jännitteen, ja USB käyttää 5 volttia. Näetkö tässä jonkun epäsuhdan? Taustalla voi olla viallinen tai vialliset konkat, mutta ne ovat emolevyllä. Vika voi olla myös itse ohjauselektroniikassa, mikä muuntaa jännitteen sopivaksi USB-porteille. Tämä selviäisi ainostaan mittaamalla. Ennenkuin tietäsi, mistä lähteä mittaamaan ja mitä, pitäisi saada konemallin tarkka piirikaavio, missä kerrotaan ohjearvot kullekkin komponentille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, ja tuskin vika edes niissä on. Ne varastoivat yli 300 voltin jännitteen, ja USB käyttää 5 volttia. Näetkö tässä jonkun epäsuhdan? Taustalla voi olla viallinen tai vialliset konkat, mutta ne ovat emolevyllä. Vika voi olla myös itse ohjauselektroniikassa, mikä muuntaa jännitteen sopivaksi USB-porteille. Tämä selviäisi ainostaan mittaamalla. Ennenkuin tietäsi, mistä lähteä mittaamaan ja mitä, pitäisi saada konemallin tarkka piirikaavio, missä kerrotaan ohjearvot kullekkin komponentille.

        Jaahas! Taas pätee joku joka ei mitään tiedä.
        Ei teitenkään niitä 300v konkkia vaan ne jotka on inventerin tasasuuntauksen jäkeen
        Jännitteen mittaus on vain yhdestä jännitteestä! Konkkien kypsyminen saa jännitteet heitteleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, ja tuskin vika edes niissä on. Ne varastoivat yli 300 voltin jännitteen, ja USB käyttää 5 volttia. Näetkö tässä jonkun epäsuhdan? Taustalla voi olla viallinen tai vialliset konkat, mutta ne ovat emolevyllä. Vika voi olla myös itse ohjauselektroniikassa, mikä muuntaa jännitteen sopivaksi USB-porteille. Tämä selviäisi ainostaan mittaamalla. Ennenkuin tietäsi, mistä lähteä mittaamaan ja mitä, pitäisi saada konemallin tarkka piirikaavio, missä kerrotaan ohjearvot kullekkin komponentille.

        Kypsyyhän nekin mutta kyseessä pienemmän jänniteen konkat jotka iMaceisttä menee. Kun käyvät niin kuumina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas! Taas pätee joku joka ei mitään tiedä.
        Ei teitenkään niitä 300v konkkia vaan ne jotka on inventerin tasasuuntauksen jäkeen
        Jännitteen mittaus on vain yhdestä jännitteestä! Konkkien kypsyminen saa jännitteet heitteleen

        Suksippa suolle. Ei puhuttu sen tarkemmin, mitä konkkia pitäisi lähteä vaihtamaan. Mikäli puhutaan powerin konkista, niin itselle tulee ensimmäisenä mieleen ne isoimmat ja eniten jännitettä varaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kypsyyhän nekin mutta kyseessä pienemmän jänniteen konkat jotka iMaceisttä menee. Kun käyvät niin kuumina!

        Ap. on todennäköisesti niin tyhmä ja osaamaton, että ei saisi pintaliitoskonkkaa irti emolevyltä. Saati, että edes tietää, miltä tämä kyseinen komponentti näyttää. Hän pääsee helpommalla, kun käy ostamassa uuden koneen, tai antaa sen koneen ammattilaiselle korjattavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, ja tuskin vika edes niissä on. Ne varastoivat yli 300 voltin jännitteen, ja USB käyttää 5 volttia. Näetkö tässä jonkun epäsuhdan? Taustalla voi olla viallinen tai vialliset konkat, mutta ne ovat emolevyllä. Vika voi olla myös itse ohjauselektroniikassa, mikä muuntaa jännitteen sopivaksi USB-porteille. Tämä selviäisi ainostaan mittaamalla. Ennenkuin tietäsi, mistä lähteä mittaamaan ja mitä, pitäisi saada konemallin tarkka piirikaavio, missä kerrotaan ohjearvot kullekkin komponentille.

        Miksi kirjoitat jos mistään mitään et tiedä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suksippa suolle. Ei puhuttu sen tarkemmin, mitä konkkia pitäisi lähteä vaihtamaan. Mikäli puhutaan powerin konkista, niin itselle tulee ensimmäisenä mieleen ne isoimmat ja eniten jännitettä varaavat.

        Ongelma koskee niitä noin 1cm paksuisia konkkia iMacissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat jos mistään mitään et tiedä!

        Veikkaan, että oma tietämys on hieman parempi, kuin keskimääräisellä S24:lle kirjoittavalla. Näille urpoille, jos antaisi kuuman juottokolvin, niin varmaan ottaisivat kiinni kuumasta varresta tai suoraan kärjestä. Pahoittelut jo etukäteen, mikäli loukkasin tai menee tunteisiin, mutta suurinta osaa kirjoituksista täällä ei voi ottaa vakavasti. Pieni vittuilu piristää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan, että oma tietämys on hieman parempi, kuin keskimääräisellä S24:lle kirjoittavalla. Näille urpoille, jos antaisi kuuman juottokolvin, niin varmaan ottaisivat kiinni kuumasta varresta tai suoraan kärjestä. Pahoittelut jo etukäteen, mikäli loukkasin tai menee tunteisiin, mutta suurinta osaa kirjoituksista täällä ei voi ottaa vakavasti. Pieni vittuilu piristää.

        Joo hyppäää saimaaseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hyppäää saimaaseen!

        Ja sun ikäsi oli mikä? Veikkaan, että ei vielä munakarvat kasva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, ja tuskin vika edes niissä on. Ne varastoivat yli 300 voltin jännitteen, ja USB käyttää 5 volttia. Näetkö tässä jonkun epäsuhdan? Taustalla voi olla viallinen tai vialliset konkat, mutta ne ovat emolevyllä. Vika voi olla myös itse ohjauselektroniikassa, mikä muuntaa jännitteen sopivaksi USB-porteille. Tämä selviäisi ainostaan mittaamalla. Ennenkuin tietäsi, mistä lähteä mittaamaan ja mitä, pitäisi saada konemallin tarkka piirikaavio, missä kerrotaan ohjearvot kullekkin komponentille.

        Miltä tuntuu olla noin tyhmä!


    • Anonyymi

      Ihan selvä SER kone.

      • Anonyymi

        Joo, heitä konttiin.


      • Anonyymi

        Nacit ei kestä mitään!


    • Anonyymi

      Mikä jännite? Missä kohtaa? Missä tilanteessa? Piirrä kuva ja mieti hetki. Pitkä johto on vastus.

      • Anonyymi

        Etkö sinä osaa lukea!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1622
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1184
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1074
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      703
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe