mitä päiväkotilaisten metsäretkellä

kerro opiskelijalle vinkit

Olen lähihoitaja opiskelija ja suunnittelin pitäväni näyttötuokion päiväkodin lapsille, metsässä. Lastentarhanopettajat voisivat kertoa mitä siellä metsässä sitten voisi puuhailla.

11

3156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja

      tällänen vinkki olisi.
      Eli vähän isommille kylläkin ja vaatisi pikkusen esisuunnittelua
      rastisysteemilla mentäisiin
      1. rasti tee matkasauva luonnosta löytyvistä materiaaleista,pelkkä keppi ei riitä
      2 rasti mieti eläimiä>mitä eläimiä voisit nähdä nyt yms.
      3 rasti piirrä kuva esim em eläimistä tms
      4 rasti jutelkaa haavereista mitä metsässä voi tulla ja miten hoitaisit vaikkapa haavan ja miten kutsuisit apua
      5 rasti mulla on tässä vaiheessa eväät,mutta en tiedä onnistuuko se päiväkodissa

      ja tästähän voi soveltaa mitä vaan....

      • LTO

        Voitte etsiä kevään merkkejä. Toisaalta taas muksut ovat tykänneet siitä, että ovat joutuneet etsimään luonnosta valmiiksi paperille piirrettyjä asioita ja rastittaneet sitä mukaan kun ovat kyseisen luontokappaleen nähneet. Mukava on myös leikki, jossa pitää etsiä jotain itseäsi suurempaa, pienempää, painavampaa, kevyempää...jotain mikä tuntuu poskea vasten pehmeältä kovalta jne. vaihtoehtoja on rajaton määrä.

        Onnea näyttöön!! Toivottavasti näistä oli apua.


      • apua oli
        LTO kirjoitti:

        Voitte etsiä kevään merkkejä. Toisaalta taas muksut ovat tykänneet siitä, että ovat joutuneet etsimään luonnosta valmiiksi paperille piirrettyjä asioita ja rastittaneet sitä mukaan kun ovat kyseisen luontokappaleen nähneet. Mukava on myös leikki, jossa pitää etsiä jotain itseäsi suurempaa, pienempää, painavampaa, kevyempää...jotain mikä tuntuu poskea vasten pehmeältä kovalta jne. vaihtoehtoja on rajaton määrä.

        Onnea näyttöön!! Toivottavasti näistä oli apua.