Katsastustilastot kuten myös hinaustilaastot kertovat selkeästi Suomen rankoissa olisuhteissa sen mitkä autot ovat laadukkaita ja luotettavia ja kuinka ne näitä Suomen rankkoja olosuhteita kestävät.
Vain Toyota säilyy Suomen rankoissa olosuhteissa eli syksyn ja kevään suolasohjossa ja suurissa lämpötilan vaihteluissa eli talven kovissa pakkasissa ja kesän helteissä katsastuskuntoisena koko ajan ja sitä hinataan kaikkein vähiten.
Kilpailevien merkkien edustajat kieltävät tämän tosiasian ja väittävät ettei katsastus- ja hinaustilastoilla ole merkitystä, mutta se on täysin turhaa ja sisällötöntä selittelyä.
Uusin eli Taficomin vuoden 2021 juuri ilmestynyt katsastustilasto.
https://www.traficom.fi/fi/tilastot/katsastustilasto
Viimeisin vuosittain julkaistava hinaustilasto.
https://www.kaleva.fi/vakuutusyhtio-kaivoi-tilastoistaan-useimmin-hinaus/4013430
Katsastus- ja hinustilastot kertovat selvästi autojen laadusta ja luotettavuudesta.
39
717
Vastaukset
- Anonyymi
Kun ikivanha Tojo sanoo itsensä irti, niin eihän sitä kannata mihinkään hinata. Kuusakoski tulee ja nostaa lavalle.
- Anonyymi
Sekin osoittaa, että se on kestänyt sen 50 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin osoittaa, että se on kestänyt sen 50 vuotta.
No kyllä 25 vuotta Tojolle riittää, tosin hitsailemaan silloinkin joutuu jokaiseen katsastukseen.
- Anonyymi
Miksi Toyotalla sitten ajetaan niin vähän?
Jos kilometrejä tulee paljon niin niin luotettavuus on tärkeää, mutta jostain syystä paljon ajavat päätyvät kuitenkin ihan muihin merkkeihin.- Anonyymi
Miksi sinä jatkat tätä perusteetonta valehtelua??
Kaikki käyttöönottovuodet:
Keskimääräiset ajokilometrit.
Toyota 169.000 km
Volkswagen 186.000 km
Volvo 225.000 km (taksiautoina kertyy kilometrejä, kuten Mersullekin)
Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä jatkat tätä perusteetonta valehtelua??
Kaikki käyttöönottovuodet:
Keskimääräiset ajokilometrit.
Toyota 169.000 km
Volkswagen 186.000 km
Volvo 225.000 km (taksiautoina kertyy kilometrejä, kuten Mersullekin)
Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni.Niin, tuo todistaa juuri sen mitä totesin, eli paljon ajavat päätyvät muihin merkkehin. Mikä oli kirjoituksesi pointti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo todistaa juuri sen mitä totesin, eli paljon ajavat päätyvät muihin merkkehin. Mikä oli kirjoituksesi pointti?
Sinultako jäi tämä lukematta tuosta ylempää:
"Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo todistaa juuri sen mitä totesin, eli paljon ajavat päätyvät muihin merkkehin. Mikä oli kirjoituksesi pointti?
Niin ne päätyvät näihin merkkeihin ja menettävät yöuniaan ja rahaa:
"Vakuutusyhtiö kaivoi tilastoistaan useimmin hinausta tarvitsevat automerkit: kärjessä BMW, Audi ja Mercedes sekä Citroën – "Ylivoimainen moottorivikojen kuningas on Audi"
https://www.kaleva.fi/vakuutusyhtio-kaivoi-tilastoistaan-useimmin-hinaus/4013430 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ne päätyvät näihin merkkeihin ja menettävät yöuniaan ja rahaa:
"Vakuutusyhtiö kaivoi tilastoistaan useimmin hinausta tarvitsevat automerkit: kärjessä BMW, Audi ja Mercedes sekä Citroën – "Ylivoimainen moottorivikojen kuningas on Audi"
https://www.kaleva.fi/vakuutusyhtio-kaivoi-tilastoistaan-useimmin-hinaus/4013430"Ylivoimainen moottorivikojen kuningas on Audi"
Ja mikä onkaan Audin ylivoimaisesti suurin hinaukseen johtavan moottorivian syy?
Minäpä kerron: Se on dieselpolttoaineen puutteellisesta pakkaskestävyydestä johtuva suodattimen tukkeutuminen. Siis puhtaasti käyttäjästä johtuva syy.
Kun Audi hyytyy em. syystä tien päällä, vikaa ei korjata siellä, vaan korjaamolla, jonne auto pitää siirtää hinausautolla. Alle 10-vuotiaissa Audeissa on lähes poikkeuksetta kaskovakuutus, jonka piikkiin hinaus tilataan. Hinaus tilastoidaan vakuutusyhtiössä.
12-vuotiaassa Toyotassa ei ole kaskovakuutusta, joten sen hinaukset eivät tilastoidu vakuutusyhtiöissä. Audeista huomattavasti suurempi osa kuin Toyotista on alle 10-vuotiaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinultako jäi tämä lukematta tuosta ylempää:
"Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni."Tuo yksittäinen lause ei liity mitenkään siihen faktaan että Toyotalla ajetaan vähän, siitähän tässä oli kyse.
Aika erikoista logiikkaa väittää että Toyotalla ei ajeta vähemmän ja sitten heti seuraavaksi esittää luvut jotka kumoavat tuon väitteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo yksittäinen lause ei liity mitenkään siihen faktaan että Toyotalla ajetaan vähän, siitähän tässä oli kyse.
Aika erikoista logiikkaa väittää että Toyotalla ei ajeta vähemmän ja sitten heti seuraavaksi esittää luvut jotka kumoavat tuon väitteen.Osaatko sinä lukea???
Miksi sinä jatkat tätä perusteetonta valehtelua??
Kaikki käyttöönottovuodet:
Keskimääräiset ajokilometrit.
Toyota 169.000 km
Volkswagen 186.000 km
Volvo 225.000 km (taksiautoina kertyy kilometrejä, kuten Mersullekin)
Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni.
- Anonyymi
Naurettavia kilpailoijoiden väitteitä.
Toyotia ei hinata kun niitä ei ole vakuutettu hinausta varten.
Katsastustilastot kertovat vain sen kuinka autoja on ylläpidetty.
Väittävät, että nuo tilastot kertovat vain auton omistajien tavasta vakuuttaa tai huoltaa autoaan ja ajetuilla kilometreillä yritetään myös innokkaasti olevan merkitystä, vaikka Toyotalla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin autoilla.
Nuo ovat hakemalla haettuja ja väkisin väännettyjä perusteluja.
NAURETTAVAA!! TODELLA NAURETTAVAA! - Anonyymi
Tässä on erään saarnamiehen julkaisema ketju jolla se yrittää saada kansan uskomaan ja muuttaa samalla mustan valkoiseksi:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16815434/tojotisti-ei-ymmarra-katsastuksen-ja-kuntotarkastuksen-eroa- Anonyymi
Kyllähän se katsatus- ja hinaustilasto antavat selvän kuvan autojen luotettavuudesta. Muuta on aivan turha selittää.
- Anonyymi
Jos haluaa auton joka kestää todistetusti parhaiten kovaa käyttöä, valintasi on Toyota. https://www.ts.fi/teemat/4884970
- Anonyymi
Toyotan laadusta ja luotettavuudesta on kaikkialla todella vahva näyttö. Turha sitä on kenenkään yrittää muuksi muuttaa, Koko maailma tämän tietää ja se näkyy nettilehdissä ympäri maailman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan laadusta ja luotettavuudesta on kaikkialla todella vahva näyttö. Turha sitä on kenenkään yrittää muuksi muuttaa, Koko maailma tämän tietää ja se näkyy nettilehdissä ympäri maailman.
Audi ei tämänkään tilaston mukaan ole luotettava. Miksi olisi kun ei muutkaan konsernituotokset ole? Toyota on eniten myyty ja vähiten hinattu!
- Anonyymi
Tämä on katkera ja tuskaisa paikka sksalaiskonsernihemmolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on katkera ja tuskaisa paikka sksalaiskonsernihemmolle.
Aloituksen tekstiä on turha kieltää. Muuta ei usko tyhmäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen tekstiä on turha kieltää. Muuta ei usko tyhmäkään.
Röllillä on kauhea tuska ja hätä kun lunta tulee tupaan ovista ja ikkunoista niinkuin rahaa Toyota myyjälle.
- Anonyymi
Jos hylkäysprosentti on 7 tai 15 , asialla ei ole mitään merkitystä mihinkään .
- Anonyymi
Hauska aloitus. Katsastuksessa ei tutkita kuin liikenneturvallisuuteen liittyvät asiat ja päästöt, eikä siellä listata tai tiedetä kuinka paljon autoja on korjattu ennen katsastusta jne... Eniten hylsyjä tulee omistajien huolimattomuudesta johtuvista asioista, kuten renkaista, tuulilasista, valoista, päästöistä jne.... Alustan väljyydet ja jarrut on suurin hylkäyksen syy mekaanisista syistä.
Moottori voi olla heikossa kunnossa, ilmastointi rikki, lämppäri rikki jne... ja silti saa leiman, eli katsastustilasto on suurimmalta osin turha. Jonkun yleisen alustavian voi sieltä löytää jostain mallista, eipä juuri muuta.- Anonyymi
Aika outoa ettei vw ja Skoda siltikään menesty katsastuksessa vaikka vaatimustaso on noin matala eikä vikainen dsg ja öljyä hotkiva dsg edes vaikuta minnekkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika outoa ettei vw ja Skoda siltikään menesty katsastuksessa vaikka vaatimustaso on noin matala eikä vikainen dsg ja öljyä hotkiva dsg edes vaikuta minnekkään.
Ai sinunko mielestä ne voisivat menestyä luotettavuudessa!?!?!? Omg
- Anonyymi
Tekstisi pon tyhmän naurettava.
- Anonyymi
Voihan sitä noinkin heikkoa itsetuntoa ja
ohutta lompsaa yrittää kohottaa. - Anonyymi
Mazda on paras
- Anonyymi
Volkswagen-konsernin autoista ei katsastuksessa tutkita näitä vikoja ja silti ne ovat täynnä muuta liikenneturvallisuuteen vaikuttavaa vikaa;
1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi- Anonyymi
Liikenneturvallisuus- ym. viat. Aika laadutonta vailla mitään luotettavuutta.
- Anonyymi
Ei kuulemma pääse edes katsastuspaikalle kun pyörän laakerit on jumissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulemma pääse edes katsastuspaikalle kun pyörän laakerit on jumissa.
Niin, näin kirjoitti saksalaisleirin mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, näin kirjoitti saksalaisleirin mies.
Tuo ei yllätä ketään.🤭
- Anonyymi
Moniko auto hinataan katsastukseen, kun se ei toimi???
- Anonyymi
Aika moni vw hinataan katsastuspaikalta pois, kilvittä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni vw hinataan katsastuspaikalta pois, kilvittä.
Mahtava huomio. Juuri näin. Jos nyt yleensä pääsevät katsastuspaikalle kun jarrut jumittavat jatkuvasti.
- Anonyymi
Katsastus- ja hinaustilastotkin kertovat Toyotan voittamattomasta laadusta ja luotettavuudesta.
- Anonyymi
Juri noista tilastoista se totuus löytyy.
- Anonyymi
Osittain totta, mutta itse syynä on se mitä vakuutusyhtiön edustaja tuossa artikkelissa kertoi, eli niitä hinataan eniten joilla ajetaan eniten.
Toyotat seisoo parkissa ja vaari odottaa suotuisia kelejä, että uskaltaa lähteä markettiin ja kun sen reissun yhdistää terveyskeskuskäyntiin, niin ei tarvitse kauaa pitää parkkiruutuaan pihassa tyhjänä. - Anonyymi
Tojotalla ajellaan hiljaa ja ylivarovasti hyvällä kelillä lähikauppaan, mutta silti kolaroidaan paljon. Jossain hinaustilastojutussahan Tojota oli kruunattu ihan kolarikuninkaaksi. Jotain on kyllä siinäkin asiassa pielessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225494- 324810
- 282731
- 342354
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121601
- 231472
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons251449