Miksi vanhusten hoito ei houkuta lähihoitajia?

Anonyymi

Huutava pula vanhusten hoiva alalla ei kiinnosta lähihoitajia, miksi? Palkkaus vai mikä motivaatiokatu? Innokkaana opiskellaan lähihoitajiksi ja päädytään useimmiten päihde ja mielenterveys puolelle enemmän kuin lasten parissa ja vanhustyön parissa, Palkkausta ja bonuksia pitäisi nostaa alan työntekijöiden saatavuuteen . Ehkäpä ammattilaisten iän karttuessa halutaan enemmänkin ikääntyvien pariin töihin. Mikä mättää lähihoitajat?

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmisten pitäisi ihan itse älytä kuolla ajoissa.

      • Anonyymi

        Tahdon eutanasian, mutta lääkäri syöttää pillereitä että jaksan nöyränä ja köyhänä käydä Klubitalolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahdon eutanasian, mutta lääkäri syöttää pillereitä että jaksan nöyränä ja köyhänä käydä Klubitalolla.

        Ihan järkevä ratkaisu sinun kohdallasi lähteä täältä verorahoja kuppaamaasta..?


    • Anonyymi

      Miksei omaiset pidä huolta omista vanhuksistaan.
      Olisko Suomen hallituksessa vika?
      Omaishoitajille maksettavat palkkiot ovat pieniä.Ei nillä pystytä hoitamaan ja elättämään omia vanhuksia kotihoidossa.Vanhusten saamat eläkeet menevät lääkeisiin ja jatkuviin hoitoihin.Jos näitä eläkeitä omaishoitaja käyttäisi vuokra/palka/palvelu maksuihin,niistä menisi verot.valtiolle/kunnalle monikertaisiksi.
      Lahjaeuroina eläkeitä ei voida ottaa kuin vajaa 4000 euroa 4 vuodessa. Ihan saa hallitusta syytää huonosta vanhushuollosta.Vanhuksille ei tietääkseni lapsilisiää makseta/hoitolisiä kylläkin.

    • Anonyymi

      Vanhuspalveluiden tuottaminen ei pitäisi kuulua kunnille ja valtiolle. Ei kuulu yhteiskunnan ydintoimintoihin. Nuo palvelut pitäisi ostaa yksityisiltä palveluntuottajilta, jos oma perhe ei hoida vanhuksiaan.

      • Anonyymi

        Miten vaikeasti dementoitunutta hoidat kotona!? Alzheimer yleinen diagnoosi ja aiheuttaa erityisosaamista jo keskivaikeana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten vaikeasti dementoitunutta hoidat kotona!? Alzheimer yleinen diagnoosi ja aiheuttaa erityisosaamista jo keskivaikeana

        Eutanasia on ratkaisu moneen vaivaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasia on ratkaisu moneen vaivaan.

        Sitähän ne juuri nyt harjoittavat, tartuttavat tahallaan eläkeläisiä joilta jo mennyt rokotteiden teho koska rokotettu viime vuoden puolella viimeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten vaikeasti dementoitunutta hoidat kotona!? Alzheimer yleinen diagnoosi ja aiheuttaa erityisosaamista jo keskivaikeana

        Eikos näitä aleta kotona hoitamaan vasta sitten kun hoidettavaa saa 2 asteen hoitotuen sairauteensa.Kotihoitajaa ei saa kunnalta hoitopalkkiota ennen hoidettavan 2 asteen hoitotukea. Hyvin ovat junailleet tämänkin avun.Vappusatanen!


    • Anonyymi

      Joo, hallitus on pahasti epäonnistunut vanhusten ja yleensäkin sairaanhoitajien suhteen monessa asiassa, mut kun JOKAISESTA TULEE VANHUS!? Jos silloin ajatus on viel toimivaa,niin moni tämänpäivän päättäjä ja johtaja viimeistään silloin ymmärtää ? JA MUISTAA? oLISIKO SITTENKIN PITÄNYT PANOSTAA NÄIHIN ASIOIHIN ! Aikanaan ,kun oli päätösvaltaa!

      • Anonyymi

        Lähihoitajat ei muutenkaan ole ammattiaan useasti valinneet vaan työkkäri laittanut sinne koulutukseen.
        Ne päättäjät päätyvät yksityisiin hoivakoteihin, osa lähtee etelään, ei heitä kosketa koulutukset ja palkat.


    • Anonyymi

      Jatkuvat määräaikaiset spimukset
      Aina on minimi henkilökunta töissä
      Fyysisesti & henkisesti raskasta työtä
      Huono palkka
      Alaa ei arvosteta
      Työpaikkakiusaaminen
      Huonot työolosuhteet, välineet
      Vakituisen työsopimuksen saaminen on harvinaista
      Ikään perustuva syrjintä

    • Anonyymi

      Kyllä varmaan noin onkin, mitä olen asian osaisilta kuullutkin. Ne ketkä viisastelee eutanasialla ,valinta on teidän, mikäli ette rakasta elää! Hoitoala on yleensäkin kaikin osin raskasta missä tahansa työskennellessä, arvostan itse hoitoalalla jaksavia ,koska kuka tahansa nyt tai milloinka vaan saattaa joutua itse hoidettavaksi. Olen kerran keuhkokuumessa saanut hyvää kotisairaan hoitoa ja lääkettä haettiin apteekista kun suonen kautta lopetettiin antibioottihoito. Olin sen verran hyväkuntoinen että sain valita kotona potemisentai sairaalassa.

    • Anonyymi

      Kuka nyt haluaa tehdä tuollaista paskatyötä.

      • Anonyymi

        Ei minulla moista koulutusta edes ole, mutta ymmärrän hyvin jos ei kiinnosta haahhaha.


      • Anonyymi

        Mikäli saat elää vanhemmaksi tai yleensä terveenä, ole tyytyväinen vähjättelyinesi,mutta jos satut siaratumaan tai loukkantumaan nuorenakin ja et kykenisi omatoimiseen elämiseen,et varmasti arvostele sinun hoitoasi vastaan. Sinäkin vanhenet joka sekunti,et tiedä oletko ensiviikolla terve ,,,ikä ei pelasta tevreydeltä,,,,saat varmasti asianmukaista hoitoa koska et takapuoltasi kyken e itse ehkä jjoksus pesemään ,,,vai haluatko hukkua kakkaasi?


    • Anonyymi

      Minua ei kiinnosta koskaan tehdä mitään alhaista paskatyötä.

    • Anonyymi

      ei ole koulutusta mutta ottaako enään kuusikymppistä joka olisi kyllä kiinostunut

      • Anonyymi

        Kysy työkkäristä,,,ja ne ketkä alentaa itseään moittimalla toisia,ovat mustasieluja.


    • Anonyymi

      Eutanasia on ehdottomasti laillistettava. Ei nykyisin saa vaikuttaa lääkärien valat Plataniapuun juurella eikä raamatun lauseet. Eletään realimaailmassa, jossa yksilöllä on oltava oikeus saada lähtö silloin kun katsoo sen aiheelliseksi.
      Sairaat vanhukset eivät kykene ajamaan kahtasataa rekan nokkaan!

    • Anonyymi

      Tuolle eräälle sanoisin ,odotappa, kun ole avun tarpeessa ? luulen että kelpaa joku hoitamaan ja olet tyytyväinen "paskatyöstä" sinuakin kohtaan . Aika heikko on ajatusmaailmasi !

    • Anonyymi

      Minä olen valinnut itselleni edunvalvontavaltuutetun jolla on aikanaan käytössään riittävästi rahaa jotta minun ei tarvitse kitua persaukisena märällä patjalla kielipuolien hoitajien unohtamana. Kannattaa hoitaa asiansa aikanaan, kun vielä kykenee.

      • Anonyymi

        Ei edunvalvoja valvo makaatko makuuhaavoinesi 7/24h.
        Aivan muut henkilöt hoitavat,niin kun olet huomannut hoitajapulan takia ja yksityisten hoitopaikkojen tulojen virratessa aurinkosaarille,hopito huononee.
        Samaa mieltä kannataa asian hoitaa,vielä kun kykenee.IHA ITE!


      • Anonyymi

        Älä naurata edunvalvoja ei todellakaan ole mikään henkilökohtainen hoitaja..
        Muuta kuin hoitaa sun pakolliset menot esim vuokra sähkö puh laskut ja antaa tietyn määrän rahaa kuukaudessa käyttöön ei muuta thats it


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä naurata edunvalvoja ei todellakaan ole mikään henkilökohtainen hoitaja..
        Muuta kuin hoitaa sun pakolliset menot esim vuokra sähkö puh laskut ja antaa tietyn määrän rahaa kuukaudessa käyttöön ei muuta thats it

        Edunvalvoja ei .liity lähihoitajiin mitenkään ,hoitaa reppanoiden menot ketkä ei jostain syystä itse kykene. Olen tuttavapiirissä havainnut että päihdetyö kiinnostaa muuta alaan kuuluvia hoitokohteita enemmän jostain syystä ,vaikka lapset ja perhetyö on tärkeetä, mutta eikö juoppoja tartte kantaa kuten vanhuksia ja lapsia ? Ihmeen vähän lapsi ja perhetyöt ja vanhustyöt enää kiinnostaa valmistuneita lähihoitajia.MIKÄ PÄIHDETYÖSSÄ on siten kiinnostavampaa ,,luulisi olevan haastavaa ja rankkaa toivottomia juoppoja hyysätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edunvalvoja ei .liity lähihoitajiin mitenkään ,hoitaa reppanoiden menot ketkä ei jostain syystä itse kykene. Olen tuttavapiirissä havainnut että päihdetyö kiinnostaa muuta alaan kuuluvia hoitokohteita enemmän jostain syystä ,vaikka lapset ja perhetyö on tärkeetä, mutta eikö juoppoja tartte kantaa kuten vanhuksia ja lapsia ? Ihmeen vähän lapsi ja perhetyöt ja vanhustyöt enää kiinnostaa valmistuneita lähihoitajia.MIKÄ PÄIHDETYÖSSÄ on siten kiinnostavampaa ,,luulisi olevan haastavaa ja rankkaa toivottomia juoppoja hyysätä.

        Opettele lukemaan! Edunvalvontavaltuutettu on aivan eri asia kuin edunvalvoja. Edunvalvontavaltuutetuksi voi tolkun ihminen määrätä kenet tahansa, vieraan tai sukulaisen, joka hoitaa henkilön määräämiä asioita jos hän ei itse enää kykene, henkisesti tai fyysisesti.
        Edunvalvojan määrää viranomainen, jos ei henkilöllä ole ketään asiain hoitajaa, eikä itse kykene. Edunvalvoja on tilivelvollinen jota valvoo viranomainen, edunvalvontavaltuutettu ei ole viranomaisvalvonnassa.


    • Anonyymi

      Edunvalvontavaltuutus eli tuen tarpeen ennakointi
      Miksi tekisin edunvalvontavaltuutuksen?
      Voit ennakoida tuen tarpeen ja tehdä edunvalvontavaltuutuksen siltä varalta, että et itse pysty myöhemmin hoitamaan asioitasi. Valtuutus kirjataan valtakirjaan, johon voit nimetä etukäteen, kuka saa hoitaa asioitasi ja miten niitä saa hoitaa. Voit myös määritellä siinä, miten valtuutetun toimintaa valvotaan. Se on siis edunvalvojan määräämistä joustavampi ja kevyempi tapa järjestää omien asioiden hoitaminen tulevaisuutta varten.
      Lähde: Digi ja väestötietovirasto (ent. Maistraatti)

    • Anonyymi

      Jokainen työ on tärkeää ja arvokasta, ja hyvä asenne kanssa ihmisiä kohtaan.

      • Anonyymi

        Kanssaihmisiä on yhdyssana. Yhdyssana erilleen kirjoitettuna antaa usein aivan eri merkityksen, maisteri.


    • Anonyymi

      Suomessa ei ole "Viiden"TÄHDEN HOITAJIA"!ELI KAKKOS PUOLISOITA.
      Yksinäisyys joita tulisi yhdistää yksinäisyys. Yhdesä pärjää kumminkin paremmin’
      kun voi 100%luotaa,tuttuun ihmiseen.
      Kylille pitäisikin perustaa näitä MUMMO ja PAPPA koteja yleisesti.
      Vaikka lopettettaviin kouluihin.Ei mitään laitoksia vaan alle kymmenhenken hoitokoteja.Omalle asuinkylälle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe