En tiedä onko sopiva aihealue. En ole elämässäni kuullut, että taloyhtiössä peritään vuokramaksu autojen vieraspaikoista vaikka minulla ei ole ajokorttia eikä autoa. Sen olen tiennyt, että yhtöllä on vieraspaikkoja 4 tuntia ja ParkkiPete valvoo vain omalle yhtiölle. Pitääkö minun todellakin maksaa vaikka vieras tulee harvoin?
Autojen vieraspaikat
19
568
Vastaukset
- Anonyymi
"En tiedä onko sopiva aihealue. En ole elämässäni kuullut, että taloyhtiössä peritään vuokramaksu autojen vieraspaikoista vaikka minulla ei ole ajokorttia eikä autoa. Sen olen tiennyt, että yhtöllä on vieraspaikkoja 4 tuntia ja ParkkiPete valvoo vain omalle yhtiölle. Pitääkö minun todellakin maksaa vaikka vieras tulee harvoin?"
Eikö se ole ParkkiPate, ei ParkkiPete?
Itse en maksaisi ja esittäisin yhtiökokouksessa sellaista hallitusta, joka ei tee sopimuksia rikollisjärjestöjen kanssa.
Vai asuuko aloittaja jossain kunnallisessa vuokratalossa?- Anonyymi
Anteeksi, kirjoitusvirhe. En ilmeisesti osaa käyttää tätä ohjelmaa kun joku kirjoitti "Aktivoiduit jo"!! Itse olen asunut omistusasunnoissa mutta en enää viitsi tässä iässä. Ensimmäistä kertaa olen ASO rivitalossa ja harmittaa kun vieraspaikoista täytyy maksaa kk:ssa ja toiset ovat ilmaisesti. Näin on asian laita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, kirjoitusvirhe. En ilmeisesti osaa käyttää tätä ohjelmaa kun joku kirjoitti "Aktivoiduit jo"!! Itse olen asunut omistusasunnoissa mutta en enää viitsi tässä iässä. Ensimmäistä kertaa olen ASO rivitalossa ja harmittaa kun vieraspaikoista täytyy maksaa kk:ssa ja toiset ovat ilmaisesti. Näin on asian laita.
Millä tavalla vieraspaikoista maksetaan vuokraa? Niissä taloissa missä minä olen asunut vieraspaikkojen kulut on olleet hoitovastikkeessa eli asukkaathan ne tietysti maksaa kuten kaikki muutkin yleiset kulut.
Myös autottomat, eihän asukkaat vieraspaikkoja käytä.
Mutta peritäänkö niistä paikoista erillistä vuokraa jotenkin käytön mukaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla vieraspaikoista maksetaan vuokraa? Niissä taloissa missä minä olen asunut vieraspaikkojen kulut on olleet hoitovastikkeessa eli asukkaathan ne tietysti maksaa kuten kaikki muutkin yleiset kulut.
Myös autottomat, eihän asukkaat vieraspaikkoja käytä.
Mutta peritäänkö niistä paikoista erillistä vuokraa jotenkin käytön mukaan?Näin näyttää olevan yhtiövastile erikseen autopaikka 21,- vesimaksu 23,-/kuukausittain.
Edellisessä paikassa oli vierasautopaikkoja 12 kpl 4 tunnin rajoituksella. Tuntuu vähän hullulta maksaa kun minulla ei ole autoa ja toiset menevät mihin sattuu esim. Infa paikalle.
Yhtä hyvin vieraani voi mennä infa paikalle kun siihen mahtuu kolme autoa. Jos ajattelee, että autopaikat menee vuokran yhteyteen niin se on aika kallis vuokra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin näyttää olevan yhtiövastile erikseen autopaikka 21,- vesimaksu 23,-/kuukausittain.
Edellisessä paikassa oli vierasautopaikkoja 12 kpl 4 tunnin rajoituksella. Tuntuu vähän hullulta maksaa kun minulla ei ole autoa ja toiset menevät mihin sattuu esim. Infa paikalle.
Yhtä hyvin vieraani voi mennä infa paikalle kun siihen mahtuu kolme autoa. Jos ajattelee, että autopaikat menee vuokran yhteyteen niin se on aika kallis vuokra.Niin eli taloyhtiön parkkipaikalla olevasta autopaikasta täytyy tietysti maksaa kuukausimaksu.
Miksi sinulla on autopaikka ellet omista autoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin eli taloyhtiön parkkipaikalla olevasta autopaikasta täytyy tietysti maksaa kuukausimaksu.
Miksi sinulla on autopaikka ellet omista autoa?Mihin vieraat sitten menee??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin näyttää olevan yhtiövastile erikseen autopaikka 21,- vesimaksu 23,-/kuukausittain.
Yhtä hyvin vieraani voi mennä infa paikalle kun siihen mahtuu kolme autoa. Jos ajattelee, että autopaikat menee vuokran yhteyteen niin se on aika kallis vuokra."Näin näyttää olevan yhtiövastile erikseen autopaikka 21,- vesimaksu 23,-/kuukausittain."
Niin, noinhan se laskutus menee kun vuokraa taloyhtiöltä autopaikan. Mitään tekemistä vieraspaikkojen kanssa tuolla ei ole, vaan aloittaja on onnistunut tietämättään (en tajua miten se on mahdollista) vuokraamaan autopaikan ihan omaan yksityiseen käyttöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Näin näyttää olevan yhtiövastile erikseen autopaikka 21,- vesimaksu 23,-/kuukausittain."
Niin, noinhan se laskutus menee kun vuokraa taloyhtiöltä autopaikan. Mitään tekemistä vieraspaikkojen kanssa tuolla ei ole, vaan aloittaja on onnistunut tietämättään (en tajua miten se on mahdollista) vuokraamaan autopaikan ihan omaan yksityiseen käyttöön.Meneekö tässä nyt yli ymmärryksen. Taloyhtiöllä on vain kaksi vieraspaikkaa. Myyjä sitä tarjosi minulle. Koska minulla ei ole autoa niin johonkin minun piti saada vieraan joka harvoin tulee. Myyjä tarjosi minulle katospaikan joka on asuntokohtainen ja toiset menevät Infa paikalle ilmaiseksi.
Jollain lailla se tuntuu hullulta jos joudun maksamaan ja toiset vieraat menevät ilmaiselle paikalle jopa yöksi. Vaikea juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin vieraat sitten menee??
No sinne vieraspaikoille. Yleensä ne on kyllä aina täynnä vieraiden tai jonkun muun autoja, mutta se on sitten toinen juttu. Inva-paikalle ei ilman asianmukaista lupaa kannata pysäköidä, siitä tulee yleensä melko nopeasti muistutus siltä Parkki-Patelta.
Sinulla on nyt sitten ilmeisesti oma autopaikka vuokrattuna joten vieraillasi ei ole tätä ongelmaa.
- Anonyymi
Ilmeisesti taloyhtiölle kuuluu tietty määrä autopaikkoja. Osa on vuokrattu halukkaille ja muutama jätetty vieraspaikoiksi. Nämä vieraspaikat ovat yhtiön hallinnassa kuten piha-alueet ja lekkipaikat. Yhtiö vastaa yhteisten alueiden kustannuksista ja jokainen maksaa niistä vastikkeissaan.
Eli maksu kuuluu sinullekin vaikkevat vieraasi niitä koskaan käyttäisi. Mksavathan lkaikki leikkipaikoista vaikkei heillä olisi lapsia lainkaan.- Anonyymi
"Ilmeisesti taloyhtiölle kuuluu tietty määrä autopaikkoja. Osa on vuokrattu halukkaille ja muutama jätetty vieraspaikoiksi. Nämä vieraspaikat ovat yhtiön hallinnassa kuten piha-alueet ja lekkipaikat. Yhtiö vastaa yhteisten alueiden kustannuksista ja jokainen maksaa niistä vastikkeissaan.
Eli maksu kuuluu sinullekin vaikkevat vieraasi niitä koskaan käyttäisi. Mksavathan lkaikki leikkipaikoista vaikkei heillä olisi lapsia lainkaan."
Niin, vieraspaikoista maksetaan vastikkeessa, niistä ei peritä mitään erillismaksuja. - Anonyymi
Taloyhtiön omat vieraspaikat ei maksa mitään taloyhtiölle, eikä silloin voi niistä rahastaa. Asukkaille varatut paikat maksaan sen takia, että ne on varattu vain sen maksaneelle.
Jos yhtiöjärjestyksessä on määritelty autopaikka joka on asuntokohtainen, niin silloin pitää maksaa omistaa auton tai ei, mutta vieraspaikaksi sitä ei taas voida määrittää ja vuokraa siitä maksava voi sen vuokrata ulkopuoliselle, ellei yhtiöjärjestys sitä kiellä.
Aloittaja kannattaisi kysy yhtiön puheenjohtajalta tai isännöitsijältä millainen on yhtiöjärjestys autopaikkojen suhteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloyhtiön omat vieraspaikat ei maksa mitään taloyhtiölle, eikä silloin voi niistä rahastaa. Asukkaille varatut paikat maksaan sen takia, että ne on varattu vain sen maksaneelle.
Jos yhtiöjärjestyksessä on määritelty autopaikka joka on asuntokohtainen, niin silloin pitää maksaa omistaa auton tai ei, mutta vieraspaikaksi sitä ei taas voida määrittää ja vuokraa siitä maksava voi sen vuokrata ulkopuoliselle, ellei yhtiöjärjestys sitä kiellä.
Aloittaja kannattaisi kysy yhtiön puheenjohtajalta tai isännöitsijältä millainen on yhtiöjärjestys autopaikkojen suhteen.Kyllä taloyhtiö omatkin vieraspaikat maksavat. Huolto ja kunnossapitokuluja tulee aina. Mikään ei ole ilmaista.
Tässä tapauksessa kysyjä ei ole ymmärtänyt kertoa asiasta juuri mitään. Voisi olettaa ei että autopaikat on vuokrattu jostain pysäköintilaitoksesta ja taloyhtiö maksaa näiden kuluja, joita sitten perutaan paikkojen vuokrina.
- Anonyymi
Ei pidä maksaa, ellei vieraspaikka maksa taloyhtiöllä jotain. Jos vieraspaikka on taloyhtiölle maksullinen, niin silloin jokainen yhtiön osakas maksaa jyvityksen mukaisen maksun, helpoin se olisi lisätä yhtiövastikkeeseen ilman erittelyä.
- Anonyymi
Luuletko, että on ilmaisia pysäköintipaikkoja. Kaikesta on aina jotain kuluja, jotka yhtiö kattaa yhtiöjärjestyksessä perusteella.
- Anonyymi
Ei pidä maksaa ellei taloyhtiö toimita maksuperusteita. Normaalisti tämmöiset sisältyy vastikkeeseen tai varattuun autopaikkamaksuun. Yhtiöllä voi olla erityisjärjestelyjä mutta niistä pitää olla erillinen maksuselvitys.
- Anonyymi
Eiköhän tässäkin tapauksessa osakas ole lukenut tilinpäätöstä ja harmistunut, että joutuu maksamaan vieraspaikkojen ylläpidosta vaikkei hänellä käy vieraita.
Vähän sama juttu kun harmittaa hissin korjausten maksaminen vaikka asuu katutasossa eikä käytä hissiä.
Meitä on moneksi.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tässäkin tapauksessa osakas ole lukenut tilinpäätöstä ja harmistunut, että joutuu maksamaan vieraspaikkojen ylläpidosta vaikkei hänellä käy vieraita.
Vähän sama juttu kun harmittaa hissin korjausten maksaminen vaikka asuu katutasossa eikä käytä hissiä.
Meitä on moneksi....No jos yhtiö on ostanut tai vuokrannut vierasta maata pysäköintiä varten tms järjestely kuulostaa uskottavalta kirjanpidon kohdistamisen kannalta mutta muuten tyhmältä. Kiinteistön asukkaalla on oikeus olettaa että hoitovastike riittää kiinteistönhoitokuluihin eikä sen perään lisätä yhtä ja toista lisärasitetta.
- Anonyymi
Aloittajalle... sinun maksamasi autopaikka ei ole yksikään vieraspaikaksi määritetty ruutu. Autopaikkasi löytyy jostain sieltä pysäköintialueelta ja HUOM! kyseisen paikan pitäisi olla koko ajan tyhjä! Ei siinä kenenkään muun asukkaan autoa voi, eikä saa, olla.
Missään tapauksessa sinä et maksa vieraspaikasta vuokraa 21€/kk.
Katsos, jos vieraspaikat ovat kaikkien osakkeenomistajien vieraiden käytettävissä ja niissä on liikennemerkillä rajoitettu pysäköintiaika, ne ovat yhteisiä.
Tämä yhteinen tarkoittaa sitä, että jos vieraspaikasta laskutetaan osakkeenomistajia, jokaista osakasta pitää laskuttaa saman suuruisella summalla.
Eli, hyvä aloittaja, otapa yhteyttä sinua laskuttavaan tahoon ja kysy heiltä, missä kohtaa sinun pysäköintialuetta vuokraamasi autopaikka sijaitsee ja millä numero- (tai kirjain) tunnisteella se on merkitty.
Taloyhtiöllä/isännöitsijällä/huoltoyhtiöllä on ehkä olemassa jopa kartta jonka he voivat lähettää sinulle esim. pdf:nä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791