Missäköhän päin loimaata tälläinen on tapahtunut. Nyt vasta luin netistä
Vastaukset 31
- Anonyymi
Luit mistä?
- Anonyymi
Murha.infossa lukee että olisi Alastarolla.
Tässä yksi linkki https://ls24.fi/uutiset/poliisi-epailee-yksityisasunnossa-tapahtui-henkirikos-loimaalla - Anonyymi
Niin, no eipä taida olla kovinkaan haastava tapaus ratkaista: henkirikos, kaksi ihmistä, toinen kuollut.
- Anonyymi
Siis pariskunta varmaankin. Eipä oo taaskaan valitettavasti osattu ihmissuhdeasioita ratkoa fiksusti, vaikka vähän pahalta tuntuisikin.
lajijasuris
- Anonyymi
Lasketaanko se loronaksi?
- Anonyymi
Alastaron moorrorisa riehuja epäiltynä ja kiinniotettuna huhujen mukaan, uhri iäkkäämpi mies jolle viina maistui.
- Anonyymi
Siis moottorisaha...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis moottorisaha...
Hetkinen.... siis se sama tyyppi joka muutama vuosi sitten melkein tappo tyttöystävänsä tai kuka se sitten olikaa? Sekin jo lusittu kai sitten.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkinen.... siis se sama tyyppi joka muutama vuosi sitten melkein tappo tyttöystävänsä tai kuka se sitten olikaa? Sekin jo lusittu kai sitten.
lajijasurisMelkein tappoi? Tai kuka sitten olikaa? Lusittu kai sitten?
Hetkinen! Mieti joskus mitä oletat ja varsinkin kirjoitat, jos et tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein tappoi? Tai kuka sitten olikaa? Lusittu kai sitten?
Hetkinen! Mieti joskus mitä oletat ja varsinkin kirjoitat, jos et tiedä.No, mene katsoon vaikka millai murha.infossa speluloidaan!
Ja siis viittaan tapaukseen, jossa ihan muutama vuosi sitten, ehkä -18/-19, näihin aikoihin keväällä tai vähän myöhemmin löytyi Alastaron keskussa nainen ulkorakennuksesta vakavasti pahonpitelynä ja tällöin puhuttiin myös moottorisahasta.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mene katsoon vaikka millai murha.infossa speluloidaan!
Ja siis viittaan tapaukseen, jossa ihan muutama vuosi sitten, ehkä -18/-19, näihin aikoihin keväällä tai vähän myöhemmin löytyi Alastaron keskussa nainen ulkorakennuksesta vakavasti pahonpitelynä ja tällöin puhuttiin myös moottorisahasta.
lajijasurisJa tätä kirjoittaessani en ollut lukenut minfon postauksia. Voi vi**u mikä tyyppi, jos tosiaan on kuten väitetää😠 Ilman muuta pitäisi selvittää myös asianosaisten virkamiesten toimia!
Kylläpä on vähällä istumisella päässyt ja uhrille elinkautinen. Tämmösten paikka on linnassa tai niuvassa ilman oikeutta vapauteen.
lajijasuris - Anonyymi
Minkä ikäinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä ikäinen?
Viimeisimmästä uhrista ei ole kerrottu kuin "vanhempi mies" mutta muut asianosaiset ilmeisesti syntynyt 80-luvun puolivälin tienoilla. Murha.infossa on keskusteluntynkä tästäkin ja mun tiedot on sieltä, kun en tämänikäisiä paikallisia tunne enkä kauheasti muitakaan.
Vähän ristiriitaisen tuntuista tietoa siellä (mut niinhän se usein noissa), mutta mä itse asiassa ajattelin, että uhrilla on varmaan tapahtunut positiivista fyysistä kehitystä. Tommonen tapahtuma jättää ihan takuulla ainakin sitkeän ptsd:n, mutta vielä kamalampaa olisi olla lisäksi halvaantuneena (osittainkin) pyörätuolissa loppuikä😦
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisimmästä uhrista ei ole kerrottu kuin "vanhempi mies" mutta muut asianosaiset ilmeisesti syntynyt 80-luvun puolivälin tienoilla. Murha.infossa on keskusteluntynkä tästäkin ja mun tiedot on sieltä, kun en tämänikäisiä paikallisia tunne enkä kauheasti muitakaan.
Vähän ristiriitaisen tuntuista tietoa siellä (mut niinhän se usein noissa), mutta mä itse asiassa ajattelin, että uhrilla on varmaan tapahtunut positiivista fyysistä kehitystä. Tommonen tapahtuma jättää ihan takuulla ainakin sitkeän ptsd:n, mutta vielä kamalampaa olisi olla lisäksi halvaantuneena (osittainkin) pyörätuolissa loppuikä😦
lajijasurisTulipa nyt vähän väärin kirjoitettua tuo viimeinen kappale. Siis uhrilla on tapahtunut kyllä fyysistä toipumista. Se ajatukseni siis koski sitä, että tuskin pyörätuolia sentään keksitään tyhjästä, vaan alkuvaiheessa uhri on voinut jonkin verran tarvita.
Se vähän mietityttää, että eikö sana kulje somessa eikä edes tuppukylässä tollasista tyypeistä vai ollaanko jääräpäisesti uskomasta ja mennään vaan tunteella mitä on todella vaikea käsittää.
lajijasuris
- Anonyymi
murhaaja oli kerran päässyt pois vankilasta ja tappoi heti seuraavan velkoen syystä
- Anonyymi
Samainen tyyppi ilmeiseti sytytteli myös roskiksia tuleen ja yhden rivitalonkin, nyt huhutaan taas olevan vapaalla jalalla
- Anonyymi
Ai niin Loimikodin lähellä jokunen vuosi sitten? Ei kai se sentään vielä vapaalla, kun viime teosta vuottakaan vielä kulunut! Tosin kyllä meillä melkein on ns. rikollisen markkinat paitsi esim. veropetos ja kärhämät viranomaisten kanssa.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin Loimikodin lähellä jokunen vuosi sitten? Ei kai se sentään vielä vapaalla, kun viime teosta vuottakaan vielä kulunut! Tosin kyllä meillä melkein on ns. rikollisen markkinat paitsi esim. veropetos ja kärhämät viranomaisten kanssa.
lajijasurisIhan suopellolla asuu nykyään
- Anonyymi
Tää on jo vanha juttu
- Anonyymi00021
Onko kenelläkään tekijästä minkäänlaista tietoa nykyään, onko hän vapaalla jalalla mikäli on missäpäin hän nykyään vaikuttaa? Kysyn tuttavani puolesta hän on asiaa murehtinut koska kuuli asiasta huhuja jokunen hetki sitten että vapaalla olisi.
Tiedän yhden hänen exänsä mutta hän ei tiennyt mitään näistä eikä tahtonut kyseisestä henkilöstä jutella kun nähtiin kaupungilla, minkä minä kyllä ymmärrän- Anonyymi00022
Jos tämä se tappo&törkeä pahoinp.-tyyppi niin ilmeisesti vapaalla ainakin ellei mitään uutta. Lue tosta pikkasen ylöspäin tuo v. 2023. Tää on sentää jotain toimivaa hoitoo tainnu saada kun ei ole uusinut. Vähän heikosti motivoituneita teot olikin, niinkun taas jollain vaikka Yöjärvellä sikäli kun TIS-Roope puhui täysin totta, aivan älytön juttu!
Mutta tarkoitatko kenties sitä Virttaan murhapolttoa vai mikä se oli, kun eikös tämä tekijä vapautunut alkuvuodesta vai jo viime vuonna (luin kai Iltalehdestä)?
lajijasuris
- Anonyymi00024
Kiitoksia paljon tiedoista sinulle.
Tarkoitin tätä nippusidemurhan tekijää Alastarolta, tuttuni siis pelkää häntä. eikä hänen vointiinsa auttanut huhu minkä mukaan olisi jo vapautunut siksi päätin kysäistä täältä josko joku jotakin tietäisi täällä- Anonyymi00025
Näihin kysytään poliisilta ohjeistusta, ei nettipalstoilta.
- Anonyymi00026
Aijaa, ikävä kuulla, mutta tuntematta yhtään osapuolia, vaan tolla ylimalkaan mitä tämmösistä mediassa lukenut, niin ei nää ole yleisvaarallisia mutta suututtaa tai ärsyttää ei kannata tietoisesti varsinkaan eikä provosoida jos toinen suuttuu. Tätä tarkoitinkin heikosti motivoitumisella eli kenties kihahdettu jostain aika pienestä, mutta taustoista en tiedä. Uhrit muistaakseni isoisä ja puoliso, eikä omassa ajatusmaailmassa ainakaan ihmissuhdekuviot ole ikinä riittävän pätevä syy moisiin tekoihin. Näitä ne vaan enimmäkseen on tai sitten pöhnäpäissä joku pikku velka.
lajijasuris - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Täällä kysytään paljon
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Niin tai ehkä paremminkin psykologian/psykiatrian hoitoyksiköstä, sekaisin-chatista yms.
Aika pianhan meillä tollasista vapaudututaan eikä todellista elkinkautista ole kuin aniharvalla tai oikeastaan vain muutamilla Niuvan tai Vaasan psyk. sairaaloissa olevilla. Sillä sinänsä tuskin on ihmiseen suurta vaikutusta, kauanko hän kiven sisässä istuu, mutta omaisten kannalta monet tuomiot on ihan vitsi. Elikkä se pitää vaan tottua että näitä vapautuu. Mutta kyllä minä ymmärrän
Puhutaan että ns. avohoitopotilaiden määrä on kasvanut mutta onko sittenkään. On kumminkin hyvin hyvin harvinaista, että sivullinen syyttä suotta tai täysin yllättäen. väkivaltaa joutuu kohtaan. Kyllä monet ihmiset osaa myös olla pahoja suustaan ja saatetaan sivulliselle sanoo kuka mitäkin tai sivusta nälviä ym. minkä olen itsekin monesti saadut todeta. Jos pystyis paremmin, olisin kyllä vastannut ihan fyysisestikin, vaikka perusluonteeltani olen rauhallinen ja osa kommenteista sitäpaitsi on ihan ihmisten omaa silkkaa tyhmyyttä´tai tietämättömyyttä , mutta osa elää ns. hetkessä eikä ole impulssikontrollia.
lajijasuris - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Niin tai ehkä paremminkin psykologian/psykiatrian hoitoyksiköstä, sekaisin-chatista yms.
Aika pianhan meillä tollasista vapaudututaan eikä todellista elkinkautista ole kuin aniharvalla tai oikeastaan vain muutamilla Niuvan tai Vaasan psyk. sairaaloissa olevilla. Sillä sinänsä tuskin on ihmiseen suurta vaikutusta, kauanko hän kiven sisässä istuu, mutta omaisten kannalta monet tuomiot on ihan vitsi. Elikkä se pitää vaan tottua että näitä vapautuu. Mutta kyllä minä ymmärrän
Puhutaan että ns. avohoitopotilaiden määrä on kasvanut mutta onko sittenkään. On kumminkin hyvin hyvin harvinaista, että sivullinen syyttä suotta tai täysin yllättäen. väkivaltaa joutuu kohtaan. Kyllä monet ihmiset osaa myös olla pahoja suustaan ja saatetaan sivulliselle sanoo kuka mitäkin tai sivusta nälviä ym. minkä olen itsekin monesti saadut todeta. Jos pystyis paremmin, olisin kyllä vastannut ihan fyysisestikin, vaikka perusluonteeltani olen rauhallinen ja osa kommenteista sitäpaitsi on ihan ihmisten omaa silkkaa tyhmyyttä´tai tietämättömyyttä , mutta osa elää ns. hetkessä eikä ole impulssikontrollia.
lajijasurisEi kukaan psykiatrisella ventovieraan tilanteeseen ota kantaa eikä ota muutoinkaan, ellei kyseessä ole henkilö itse. Lisäksi terveydenhuollossa on salassapitovelvollisuus.
Jos ihminen on huolissaan omasta turvallisuudestaan, tämä on poliisiasia. - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei kukaan psykiatrisella ventovieraan tilanteeseen ota kantaa eikä ota muutoinkaan, ellei kyseessä ole henkilö itse. Lisäksi terveydenhuollossa on salassapitovelvollisuus.
Jos ihminen on huolissaan omasta turvallisuudestaan, tämä on poliisiasia.Juu, turvallisuus on poliisiasia.
Mutta sitten tuo sote-puoli: Joo, on salassapito ja vain puolisolle, lapsille, jos oot jonkun hlön nimennyt "läheiseksi" niin saa kai kertoo melkein kaiken vai kuinka...? Mutta ajattelin, koska tää tekijä on loimaalainen niin kai joku lanttumaakari vähän voi katsoo tietoja ja kertoo ylimalkaan ettei paljasta kuitenkaan.
Sitä voi sitten kuitenkin kysyä, voiko pelolle jotain tehdä, esim. terapiaa. Eikä kai poliisikaan oikein mitään tee ellei ole jotain konkreettista syytä pelätä?
Ihmisillähän on myös aidosti tarpeettomia pelkotiloja, koska on "säikähtäjiä", harhaisia, ns. outoja, avohoitopotilaita, eri aivosairauksia mihin liittyy pelkotiloja. Jos pelko liityy lähinnä tekoon josta kuultu tai luettu eikä muuta, niin tämmönen on kyllä enempi psyk. puolen asia.
lajijasuris - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Juu, turvallisuus on poliisiasia.
Mutta sitten tuo sote-puoli: Joo, on salassapito ja vain puolisolle, lapsille, jos oot jonkun hlön nimennyt "läheiseksi" niin saa kai kertoo melkein kaiken vai kuinka...? Mutta ajattelin, koska tää tekijä on loimaalainen niin kai joku lanttumaakari vähän voi katsoo tietoja ja kertoo ylimalkaan ettei paljasta kuitenkaan.
Sitä voi sitten kuitenkin kysyä, voiko pelolle jotain tehdä, esim. terapiaa. Eikä kai poliisikaan oikein mitään tee ellei ole jotain konkreettista syytä pelätä?
Ihmisillähän on myös aidosti tarpeettomia pelkotiloja, koska on "säikähtäjiä", harhaisia, ns. outoja, avohoitopotilaita, eri aivosairauksia mihin liittyy pelkotiloja. Jos pelko liityy lähinnä tekoon josta kuultu tai luettu eikä muuta, niin tämmönen on kyllä enempi psyk. puolen asia.
lajijasurisNo ei todella voi ”lanttumaakari” mikä sekin lienee ”vain vähän vilkaista” ihmisten tietoja. Ihan älytöntä. Lähtee lanttumaakarilta ammatinharjoitusoikeus. Ja ei todella voi nimetylle läheiselle kertoa yhtään mitään ellei ole viimeiset hengenvedot menossa.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
No ei todella voi ”lanttumaakari” mikä sekin lienee ”vain vähän vilkaista” ihmisten tietoja. Ihan älytöntä. Lähtee lanttumaakarilta ammatinharjoitusoikeus. Ja ei todella voi nimetylle läheiselle kertoa yhtään mitään ellei ole viimeiset hengenvedot menossa.
Ni antaa olla kun ei tämmöset sovi nettiin, ku tarttis tietää tosi tarkkaan osapuolten taustat eikä tää olisi julkisen foorumin aihe. Mutta vielä vähän.
Kai ensin tulee useampi varoitus, ihan kohtuuntonta potkia työstä tollasen takia?
Mua ei henk. koht. kiinnosta hevonveen vertaa vaikka miten moni sotehenkilö näin tekisi, enkä siis kysykään lokitietoja. Mulla on oikeitakin ongelmia tarpeeksi, ei tartte miletään pahoittaa sittenkin aika turhan takia. Mun tilanteen pystyy pääpiirteissään jokainen havaitseen kellä vaan tarpeeksi tietoa, älliä ja oikeaa aistihavaintojen käsittelykykyä,. Taustasyistä eivät toki voi tietää ellen kerro, mutta eräs tilastollisesti melko todennäköinen taustatekijä näkyy hyvin.
Ei saa suoraan kertoa, mutta jos ei ole perusteita oikeesti pelätä, niin puhua potilaalle tähän tyyliin jne. Ja sori, kirjoitin puolihuolimattomasti, tarkoitin sellaista läheistä, jolle kertomiseen on potilas itse antanut luvan. Mutta antaa olla tämä täällä netissä. Toivotaan nyt että ilmeinen tekijän hiljaiselo jatkuu ja pelot sitä myöten häipyy hiljaksiin. Täällä ei kai isommin mitään tapahdu kuin aniharvoin, kun ei lue missään, uskaltaa ulkona kulkee, ei häirikkökäytöstäkään yleisesti,
Esim. henkirikoksia tai niiden yrityksiä - 25 ei yhtään ja törkeitä pahoinpitelyjäkin vain 5. Törkeä ei välttämättä ole sitä ei sittenkään eikä varsinkaan tartte tulla edes mitään pysyvää (itse olen luullut näin).
Tämä nyt menee vähä ohi ketjun mutta...kaikki merkit viittaa että TIS-Roopekin toipuu hyvin vaikka potentiaalisesti olikin pahempi tilanne. Ketään pahasti tälliä päähän saanut ei medialle puhu selkokieltä tai mitään muutaman tunnin päästä, vaan vähintään nukkuu syvää unta, on päänsärkyä, aivosumua, sekavuutta ties mitä, taju voi olla normaali tai lähes. Se on tossa kiinnostava nähdä menikä se Roope sittenkin aikomaan kun noi telkkarityypit on vähän sellasia vai mitä. Välillä melkein ärsyttää tämmöset vaikka on se päähän pötkiminen raukkamaista ellei henkensä pitimiksi tee.
lajijasuris - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
No ei todella voi ”lanttumaakari” mikä sekin lienee ”vain vähän vilkaista” ihmisten tietoja. Ihan älytöntä. Lähtee lanttumaakarilta ammatinharjoitusoikeus. Ja ei todella voi nimetylle läheiselle kertoa yhtään mitään ellei ole viimeiset hengenvedot menossa.
...nythän tiedolla olisi hoidollinen merkitys, kun se liittyy jonkun pelkotilan hoitoon. Tämmölset tietosuojasäännöt on pikkuisen yliampuvia, ja onko tuo edes lainsäätäjän tahto. Ammattilaiset tietää muutenkin vaikka mitä ja jokainen voi googlata sitä sun tätä, joskus ennen olikin oikeesti salaisempaa maallikoilla varsinkin. Joskus tuntuu ettei lainsäätäjä ymmärrä ollenkaan mitä netistä voi löytää sairauksiinkin liittyen eli näiden tietosuojasäännösten pitää elää ajassa osaltaan ja ennenkaikkea olla tarkoituksenmukaisia. Nythän ne voi olla jopa potilasta itseään vastaan vai älyttömät tulkinnat?
En siis tarkoita kertoo nyt diagnoosia kertoo, en tietenkään, vaan ammattilainen katsoo tietoja. Ammattilainen osaa kyllä puhua potilaalle riittävän ympäripyöreesti, mutta ihan pelkällä niitänäitä höpinällä pelkotilat tuskin poistuu, jos ei ole ns. yleissäikky.
lajijasuris
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4512036- 1581318
- 761202
- 941193
- 1141157
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku1871103- 100793
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.58756- 47743
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57674