Olen jo pitemmän aikaa suunnitellut valokuvausharrastuksen aloittamista. Suunnitelmana olisi ottaa järjestelmäkameralla mustavalkokuvia, jotka itse kehittäisin. Niinpä kysynkin:
A. Onko ajatus täysin naurettava (en tiedä valokuvauksesta juuri mitään)?
B. Mitä tällaiset aloittelijan välineet maksavat?
C. Voisiko joku kertoa joitakin sivustoja joista löytyisi tietoja aiheesta?
Kiitos vastauksista etukäteen. Voitte kertoa myös muita asioita joista pitäisi tietää.
Haluaisin harrastaa
2
780
Vastaukset 2
- Alvari Raappavaara
A. Onko ajatus täysin naurettava ? Ei minusta. Ihminen harrastaa mitä haluaa eikä se kuulu muille hiuskarvan vertaa.
B. Mitä tällaiset aloittelijan välineet maksavat? Filmikalustoa saa hyvää halvalla käytettynä nyt, kun valtavirta vie digiin. Muutamalla satasella pääset alkuun ja rahaa saa uppoamaan kaiken mitä saatavilla on, jos haluaa.
C. Voisiko joku kertoa joitakin sivustoja joista löytyisi tietoja aiheesta?
Sangen paljon tietoa löytyy täältä
http://valokuva.net/index.php
ja kysyä voi jos ei löydy. Keskusteluihin osanotto edellyttää kirjautumista, suositan jyrkästi. Oma osio esim. filmikuvaajille ja hyviä vedostajia mukana, joten kuvantekovihjeitä kyllä saa.
Linkkilistalla mm. tekniikkaoppaat jossa Vaasan Klikkyn peruskurssissa olennainen lyhyesti. Käytetyt -otsikon alta löytyy muutama kauppa.
Keskustelujen Myytävänä-palstalta sattas myös löytyä kamera ja pimiökamat.
"Voitte kertoa myös muita asioita joista pitäisi tietää."
Et mainitse missäpäin rakasta isänmaatamme vaikutat, mutta ainakin Helsingin seudulla Kameraseuralla
http://www.kameraseura.net/index.html
on pimiö, joten et ihan heti joudu kylppäriäsi laboratoorioksi muuttamaan. Kameraseuralla myös monenlaista kurssitoimintaa, ihan alkeista lähtien. Vastaavaa löytyy muualla maassa yleensä kansalais- tai työväenopistoista. Suositan, ei kaikissa asioissa ole pakko lyödä itse päätään seinään.Esimerkiksi filmin pujottamista spiraalille on vaikea netissä näyttää.
Hukkainvestointi ei ole pistää 7,9 € Kameralehden vasikään ilmestyneeseen osto-opasnumeroon (3-4/05), josta löytyvät useimmat tarvittavat osoitteet. - Viola
Joka haluaisi harrastaa kuvaamista, järjestelmäkamera löytyy mutta ei mitään taitoa taikka tietoa siitä vempeleestä.
Vantaan aikuisopisto pitäisi syksyllä kursseja, täytyy vaan jaksaa odottaa.
Mites Magdalena sinun kuvausintosi on edennyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371460Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2801031Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94814Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48723- 110619
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27585Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41491
- 32481
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48455Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain76446- 32419
- 77412
- 28410
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381