Eräs palstalainen kyseli rukouksesta?

Sorry, en löytänyt alkuräsitä viestiä

Olemme sekä yhteiskunnallisesti että kirkollisesti juuri nyt vakavien haasteiden edessä. Taloudelliset haasteet ja maamme poliittinen sijainti tekevät Suomen tulevaisuudennäkymät hyvin haasteelliseksi. EU:n kokonaistilanne on vielä suurempien haasteiden edessä. Lähi-idästä kuulemme jatkuvasti niin paljon uutisia sodista ja kuolemasta, että niihin on vaara turtua. Maailma tarvitsee epätoivoisesti rauhaa.

Miksi olen viivyttänyt vastustani? Siihen on yksi syy, ja se on se, etten tunnet tarpeitasi rukoilla, ja keneen turvaat.
Saatat olla, vaikka pilkkaaja, niin minua, kun Rukouksen vastaan ottajaa kohtaan.
Päätin kuitenkin roolittaa vastukseni sellaiselle ihmiselle, joka todellisuudessa etsii apua Kolminaisuudesta, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.
Toivottavasti en lyö kirvettäni kiveen? Jos apu ei kelpaa, kai se sitten jollekin muulle on tarpeen.
Asiaan; Nyt seurakunnat ovat aivan sekaisin, syy ei yksin ole koronan, vaan maallistumien, sekä populismin.
Opettajia on todella surkeilla lahjoilla siunattu, koska Pappa oli hyvä saarnamies, sekä muutkin nousukkaan valtaavat alttareita, ei Jeesukselle vaan itselleen, jolloin rukous nousee hyvin suureen arvoon. Toisaalta pastorien kyynärpäät ovat jo samoilla tasoilla Politiikkojen kanssa, olen ne molemmat läpi käynyt?
Rukouksetkin ovat maallistuneet, ne on enemmän hokemista, josta Jeesus varoittaa. Matt. 6:7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.
Tässä tulee juuri tajusta konteksti, - kuten pakanat tekevät? Kannattaa katsoa mallia Jumalan omaisuuskansasta Israelista.
Pakanoitahan Wellut pääsääntöisesti ovat, ja suurin ongelma heillä on monipuolinen Raamatun polttaminen, noudattamalla pakanallisia riittejä, -mennä Taivaaseen, vain me, ja mikä pahin Jumalan pilkka, jakaa jopa omille rosvoillekin synnit ohi Jeesuksen anteeksi.
Niin kauan, kun noissa asioissa luulee saavansa yhteyden vapahtajaan, on yritykset täysin turhia, Hän kiroaa ne, koska Hänen opit ei riitä.
Sydämen tulee olla puhdas, jos lähestyy kaikkivaltiasta, Hänellä kyllä Pyhiäkin (omiaan) riittä, joita on n 1/3 Ilmestyskirjan mukaan ihmiskunnasta. Saattaa olla jopa vähemmänkin.
Toinen asia on rukoilla Jumalaa? Jeesus sanoo, ettei se niin mene, pitää löytää ensin Jeesus, ja tutustua Häneen, ja saavuttaa Hänen sisäinen tuntemus sekä kuuluttaa se Isoon ääneen, että - olen lähtenyt seuraamaan Jeesusta, Messiasta. Sitten on tie auki myös Jumalalle, vaikka Hän ei puhu juuri pakanoille, jos on puhunut, Raamattu sitä ei avaa.
Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Vahvistukset; Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20.
Jos kuulut niihin, joille Jeesus on vain nimi, en voi auttaa.
Mutta jos ei niin jatketaan.
Kun kääntyy Jeesuksen puoleen, on edessä aivan uusi pelastuksen ja elävän elämän tie. Matt. 28:20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Jeesus on luvannut olla meidän (omiensa) kanssa aina, Jumala on vain Israelia varten j kun tämän miellät sydämessäsi, olet nöyrä, ja voit osoittaa Rukouksen Hänelle, Hän vie sen tarvittaessa Isän eteen. Silloin se kuullaan koko Taivaassa.
On suuri ero nimessä, tai itse objektissa.

jatkan

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkuu.
      Kun ihminen kastetaan Jeesukseen (upotus) se samalla oksastetaan Viinipuuhun (Jeesukseen) Joh 15;4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa.
      5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään
      Jos näin niin rukoukseen polvistuminen on aina helppoa sekä se kuullaan ylhäällä.
      Silloin ei olla enää Jeesuksen nimen varassa, vaan HÄNESSÄ.
      Tässä vaiheessa on hyvä todeta, että huokauskin, -Niin Herra sen kuulee, kun on oksana Jeesus puussa.
      Toinen asia joka on Jeesuksen käsissä on aika. Hän tietää, ja Häntä ei voi kiirehtiä saada rukousvastus, ja jos se on kokonaan vastaamatta, huomaat, että oikeasti se ei olisikaan ollut siunaukseksi.
      Rukoukseen kuuluu aina myös Ylistys, on ylistettävä kolmiyhteistä Jumalaa, Hän on ansainnut sen, Jeesuksessa kiitosmielessä.
      Moni pelkää myös sitä, että synti on este rukoukselle? Ei missään tapauksessa, juuri silloin on kaikkein suurin tarve vahvistaa uskoaan syntisenä, mutta Jeesuksen sovittamana ja Jumalan lunastamana.
      Silloin kun rukoilette Jeesuksen nimessä, on rukoiltava Jumalan tahdon mukaisesti, jota ei huonojen opettajien osalta juuri saa, mutta minä paljastan sen, - Ottaa vastaan Jeesus, Jumalan Poika omaksi vapahtajakseen, ja liittyä kasteessa Hänen runkoonsa yhtenä Pyhänä oksana.
      Usealle ihmiselle on vaikeaa antautua rukoukseen, mutta on olemassa mm "syntisen rukous", johon on helppo mennä mukaan aukinaisin sydämin, ja polvin pelkäämättä syntisyyttään.
      Siitä on monta versiota, ja laitan ilta rukousesksesi yhden niistä.
      "Rakas Herra Jeesus,
      Tiedän, että olen syntinen
      ja että tarvitsen anteeksiantoa Sinulta.
      Uskon, että kuolit puolestani syntieni tähden.
      Kutsun Sinut nyt sydämeeni ja elämääni.
      Turvaudun Sinuun Vapahtajana
      ja haluan seurata Sinua Herranani.
      Jeesuksen nimessä, Aamen”.

      • Anonyymi

        Tuo rukous ei ole Raamatusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rukous ei ole Raamatusta.

        Kuka sitä on niin väittänyt?


      • Anonyymi

        Muuten Pinna sinnepäin mutta olet kirkon eksytyksessä. Enpä olisi uskonut koska moitit kirkkoon kuuluvia, mutta itse " saarnaat" kolminaisuudesta ja kolmiyhteisyydestä.
        Olen sen verran tiukka että mistä kohden Raamatusta löytyy sana kolminaisuus / kolmiyhteinen? Kerroppas se kaikille lukijoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuten Pinna sinnepäin mutta olet kirkon eksytyksessä. Enpä olisi uskonut koska moitit kirkkoon kuuluvia, mutta itse " saarnaat" kolminaisuudesta ja kolmiyhteisyydestä.
        Olen sen verran tiukka että mistä kohden Raamatusta löytyy sana kolminaisuus / kolmiyhteinen? Kerroppas se kaikille lukijoille.

        Ei mistään, mutta se on käyttökokonaisuus, josta olen usein kirjoittanut ja koostuu Isästä, Pojasta ja PH;sta.
        Näin se on myös nopeampi kirjoittaa ja kaikki on ihmisille Jumala arvoisia.
        Mitähän kirkkoa tarkoitat?


      • Anonyymi

        #Kutsun Sinut nyt sydämeeni ja elämääni.#
        Perustavaa laatua oleva valhe. Jumala kutsuu. Ei ihminen omasta tahdostaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Kutsun Sinut nyt sydämeeni ja elämääni.#
        Perustavaa laatua oleva valhe. Jumala kutsuu. Ei ihminen omasta tahdostaan.

        Miten se Jumala nyt kutsuu, kun olen tehnyt parannuksen, kuten Saul teki Jumalan kutsusta Jeesukseen ja olen seurannut Häntä yli 60 vuotta.
        Oletko Sinä tehnyt parannuksen Jeesukseen, vai onko Sinulla joku muu taho, mihin olet parannuksen tehnyt?
        Kerro ihmeessä.


    • Anonyymi

      Vaikea saada selvää. Miten viivytetään vastusta? Mikä on alkuräsitä viesti?

      • Se oli n viikko sitten, mutta en löytänyt? Kyllä Hän varmaan vastaa.
        Kysymys oli, -miten tulee rukoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe