Miten tylsää tällä palstalla

Anonyymi

Miettikää miten tylsää!

Mitä on elämä teille?

Onko toista puolta elämässä? Sitä ihan tavallista? Miten viettää eläkeikäänsä? Onko jotain iloa, onnea, rauhaa, seesteisyyttä?

No. -omapa on asianne.

- - -
Ja nyt tulee tuutin täydeltä taas "että kun on sota Ukrainassa, niin ei saa elää muualla"- Tellukka oikein pääsee vauhtin?

OK, jatkakaa vellomista.

Missä on teidän elämänne?

Ei sitä ole.

59

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä ny näin. En ole herännyt vielä. Aamukahvi on juotu ja silmät ovat auki, mut herääminen tapahtuu vähitellen.
      Beng
      Aika on surullista. Tiedostava ihminen voi ahdistua kovinkin.
      Luontoangsti. Korona-angsti. Sodanuhka-angsti. Jopa ekonomia-angsti. Ruokavarastoangsti.
      Ei tällaista siedätystä tarvittaisi.
      Mutta ei lamaannuta.
      Ei jokais uutista ja ajankohtaisohjelmaa ehkä pidä katsoa.
      Voi seurata netistä äänettömästi. Ja presidentin tekstit.

    • Anonyymi

      Ihan ekana kysyn missä on aloittajan elämä?

      Minä koen hyvinkin hyväksi tavaksi purkaa itseäni näillä palstoilla "verrokkien" kanssa.

      Korona jyllää uuden omikron variantin vallatessa kohteita. Se on taas herkempi tarttumaan kuin "tavallinen" omikron. Ei tee mieli takki auki lähteä turuille ja toreille.

      Nyt alkaa pikkuhiljaa päästä askeltamaan luontopoluille lumien sulaessa.

      • Anonyymi

        Apuväline kauppa sieltä voi ostaa kävelytukia rollaattoreita kävelykeppejä Tena ja muita juttuja. Kävely on parempaa ilman pelkoa kaatumisesta. Kauppaan voi tehdä listan kauppiaalle mitä perusruokaa kk tai tilata kodinhoidosta valmiina.Lakanan vaihto on hyvää jumppaa ja kalsareiden pesu vaihto.


    • Anonyymi

      On ikävää aikaa, mutta olen iloinen näistä keskusteluista, että sormet pystyvät näppäilemään, silmät näkemään, aivot tuottavat tekstiä, siinä jo syytä iloon.
      Yksi ratkaisu on että minä hiihdän vähän kuin Antti Tuisku, laitan tähän linkin. Vaikka hän kertookin ihmissuhteesta, asia sopii myös tähän. On vain otettava hetki jolloin jättää ikävät uutiset ja keskittyy johonkin ihan muuhun. Uskokaa tai älkää, se auttaa, hiljakseen, auringon paisteessa, minnekään kiirehtimättä vaikka monot märästä lumesta kastuu ja selkä hiestä.

      https://www.youtube.com/watch?v=90kifV4_Fyc

    • Anonyymi

      Palsta tullu tavaksi käydä, ennen eläkeikää ei edes tullut tämän laatuiset somepalstat mieleen.

      Ihmiset elää tavallaan oli palstaa tai ei, kukaan täällä ei hae täältä ohjeita kuinka pitäisi elää, mielipiteet vain mielipiteitä, poliittinen propakanda ei täällä onnistu.
      Palsta välitöntä hömppä ajankulua.

      Pertikki

    • Anonyymi

      Vasta kysymys sinulle plus 70v. mitä sinun elämäsi on ? Aktivista? Terveytää? paljon ihmisiä ympärillä ? Silti kerkiät tällä arvostella muitako?Itse nukun yöni hyvin illan torkuna ja aamun virkuna. Asun toki yksin ,ei ole leskeneläkettä ei miestä.Miesytävä kuoli sydis.Nin sanotua suru aikaa. Ystäviäkin kuolut monta,ikälisät sydis syöpä ja kaltaisia ystäviä en kerhotimminat jossa käyn halua arkeeni!,Jotka arvostelevat muita eivätkä näe nenää pidemälle.Olenkin järkytynyt miten paljon eläkeläsnaisissa on kaapi juoppoja ja se kaikialla missä kerhotoiminat ,on kuppi kuntia.Uusille tulokaille kuten minä ,kerrotan kauemmin oleista naisita negativista ja yritetään saada siihen omaan leiriin.Kun en kuntele olen ystävälinen kaikille ja omat ratkaisuni teen kerhoissa ihmisten kanssa.Olenkin huono ja niskoja nakellaan.En käsitä? Elämää on jo paljon esim. naisilla 60-70 vuotiailla ja naisilla 70-80v. pitäisi jätää taakse EN LEIKI SUN KANSSA KUN OLET YSTÄVÄLINEN TOLLE!Terveisiä vaan hyvää kevättä ja aurinkoista keskivikko päivää tältä Kontulan ostoskeskuksen vierestä kerrostalosta.Helsinki 94,vanha nainen.

      • Anonyymi

        Kuuleppas, sinä itse nyt arvostelet eläkeläisnaisia kaappijuopoiksi ym. Pitäisikö ottaa malka omasta silmästä.

        Jospa vain keskittyisimme jokainen ihan itseemme ja sen ihan lähimmän piirin hyvinvointiin. Kun on hyvä olla itsellä voi auttaa muita. Jos se kaappijuoppo on omassa lähipiirissä, niin voisi ystävällisesti yrittää keskustella ja ehdottaa hoitoon hakeutumista. Vai mitä häh?


    • Anonyymi

      Tylsäähän täällä on tietysti ihmiselle,
      joka on päättänyt pysyä tietämättömänä toopena,
      jota ei mikään maailmassa kiinnosta.

      • Anonyymi

        Ja kaikki kiinnostavako löytyy palstalta? Älä puhu palturia.


    • Anonyymi

      Aloittaja. Et tiedä muitten elämästä. Olet tehnyt virhepäätelmän, että "tässä on kaikki" mitä muitten elämässä on. Tyypillinen hönön päätelmä. Jatka pullan mussuttamista. Sinulle tulee 16:30 "Kauniit ja rohkeat" niinkuin ennenkin.
      Nauti siitä edelleenkin.

    • Anonyymi

      "Missä on teidän elämänne?

      Ei sitä ole."

      Turha vastata tuohon tylsään kysymykseen.

      Sinä näyt tietävän, miten tylsä elämäni menee.

      Tämä tekeekin palstasta niin tylsän kun tylsät tylsiä kyselee.

      • Anonyymi

        Näitä tylsyyksiä on ollut ja tulee olemaan, tylsät täällä viihtyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä tylsyyksiä on ollut ja tulee olemaan, tylsät täällä viihtyy.

        Olipas tylsä kommentti.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas tylsä kommentti.
        Beng

        Kuin myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin myös.

        Ei käy kiistäminen😎
        Beng


    • Anonyymi

      Poistiko aloittaja mielestään tylsyyttä täältä ?

    • Anonyymi

      Mitä hitoa sie siellä itket.Siustahan se on kiinni mitä ja miten
      järjestät elämäsi.Mahdollisuuksia on tuhansia toisin kun edellisillä
      sukupolvilla.Jos ei mikään kelpaa niin olet valmis lähtemään ja odottele
      sitten sitä tapahtumaa jännityksen vallassa sillä se varmaan on elämäsi
      kohokohta

    • Anonyymi

      Ai, elämä? Seesteistä, ei kiirettä mihinkään. Jos väsyttää, lepään. Palkkatyöt tehty, maailman ympäri myötä...ja vastapäivää kierretty. Ihanat meret seilattu, tropiikit nähty ja ei aina niin paratiiseiksi niitä koettu. Nyt on parasta olla tässä ja nyt, mutta ei ummistaa silmiä ympärillä tapahtuvalta. Toiset käyvät kerhoissa, juoruilevat , kadehtivat vanhoilla päivilläänkin. Heiltä lie elämä juuttunut aikoinaan pelkäksi päivästä toiseen olemiseksi.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa, että elämä eläkeläisenä on IHANAA! Välillä hiukan tylsääkin, mutta mitä välii, huomenna on taas uusi ihana päivä jos sinne saa elää. Meillä ja maailmalla mennään epidemiasta katastrofiin, saa nähdä mitä seuraavaksi, mutta kaikkea maailman murhetta ei tarvitse omille harteilleen ottaa, onhan meitä kantajia useampia. Aina välillä nuo tuntuu pahalta, mutta eteenpäin mennään, meillähän ei ole täällä mitään hätää kuten Ukrainassa on.
      Nyt varsinkin tuntuu hyvältä kun kevät tulla touhottaa, liukkaat kelit alkavat täällä etelässä olla takanapäin ja kohta jo ensimmäiset muuttolinnut palaavat meitä ilahduttamaan. Kaikille mukavaa kevättä, nautitaan!

    • Anonyymi

      Täytyy ahertaa,että saisi järkipuheen esiin. Suistaa natohaukkojen tuhoisa natokiima Pois!

      • Anonyymi

        Totta puhuu aloittaja!

        Eihän tällä palstalla ole enää muuta kuin vain ukrainan sotaa. Ennen sentään juteltiin ihan tavallisistakinasioista.nyt ei oo muuta kuin vain että seurataan ukrainaa. tietysti on kauheeta siellä, mutta onhan sitä muutakin elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhuu aloittaja!

        Eihän tällä palstalla ole enää muuta kuin vain ukrainan sotaa. Ennen sentään juteltiin ihan tavallisistakinasioista.nyt ei oo muuta kuin vain että seurataan ukrainaa. tietysti on kauheeta siellä, mutta onhan sitä muutakin elämää.

        Natohaukat käännyttää tyhmää kansaa Natoon. Haistaneet sauman!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhuu aloittaja!

        Eihän tällä palstalla ole enää muuta kuin vain ukrainan sotaa. Ennen sentään juteltiin ihan tavallisistakinasioista.nyt ei oo muuta kuin vain että seurataan ukrainaa. tietysti on kauheeta siellä, mutta onhan sitä muutakin elämää.

        Ai ne persutko ?


    • Anonyymi

      Mun elämä on oleilua kotosalla, käsitöitä, tv:n kattelu, kaupungilla asioilla käyntiä, sooapilua,
      vakituisesti joka viikko liikunta harrastuksia kunnon mukaan,
      suuraia haaveita olisi vaikka millä mitalla,
      mutta ei ole rahaa
      ja ilman rahaa ei suuria haaveita voi toteuttaa,
      joten haaveilen myös suuresta lottovoitosta,
      niin ja tietenki vanhan elämä on tylsää, tarpeettomuuden tunnetta,
      toisaaltaan voimatki on lopussa joten suurempaa touhua ei jaksaiskaan vaikka tarpeetomuuden tunne vituttaa,

      • Anonyymi

        Minunkin elämäni samanlaista kotoilua ja pientä harrastamista, kuten sinullakin. Mutta en osaa haaveksia mistään erityisemmästä. Mistä sinä haaveilet ja mitä toteuttaisit, jos varaa olisi?


    • Anonyymi

      On se niin kauheaa, kun ei enää keskustella siitä, kuinka kauan munaa pitäisi keittää.
      Sitä "keskustelua" riitti. Aloittaja varmaankin kaipaa sen tyyppistä ?

      • Anonyymi

        aisa on niin,


    • Anonyymi

      Matti "nahjus" Vanhanen Iltalehdessä: Maalaisliitto aloittaa Natosta tupaillat!

      "Päätös on suurempi, kuin EU liittyminen", Vanhasen mukaan Natokysymys jakaa maalaisliittoa ja kolmeen erimieltä oleviin blokkeihin. Suomettumisen aika ei ole ohi ja YYA oli parasta mitä Suomella on ollut, linjaa moni maalaisliittolainen. Väyrynen presidentiksi huuto on kajahtanut useammassa maalaisliittolaisessa peräkammarissa.

    • Anonyymi

      Täällä palstallakin toimii "rusinat pullasta" -metodi. Hyppään yli ei-kiinnostavat kommentit. Tylsäähän niitä olisi lukea. Onnekseni yleensä jo silmäys riittää näkemään kommentin sisällön, joskus jopa tarkoituksen.

    • """Tellukka oikein pääsee vauhtin?"""

      Alkaa tässä udestaan taas päästä vauhtiin. Kiitos tyttäreni, joka kävi koplaamasa minulle routerin. Tele2 oli saanut huippuhyvän idean katkaista Wi-Fi yhteyteni tiistaiyönä, enkä kännykällä viitsinyt räpläillä kuin kaikkein välttämättömimmät asiat.

      Ja se olikin hyvä sattuma, se, kiitos Tele2:n. Muuten ei olisi tullut lähdettyä pitkälle metsälenkille, missä sain enkelin tittelin, kun autoin ylös yhden jäätikölle liukastuneen naisen, joka ei päässyt itse ylös, kun kengät vain lipsuivat jäässä.

      • Anonyymi

        Hienoa Tellu.
        Auta miestä mäessä ja naista liukkailla jäillä.
        On siellä keliä kerrakseen. Jo pystyn kyynärkepakoiden kanssa noutamaan postia.
        Pelkään pahoin, että kun jäät lähtee, niin iloksi muuttuu. Pääsee vihdoin ulkoilemaan.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa Tellu.
        Auta miestä mäessä ja naista liukkailla jäillä.
        On siellä keliä kerrakseen. Jo pystyn kyynärkepakoiden kanssa noutamaan postia.
        Pelkään pahoin, että kun jäät lähtee, niin iloksi muuttuu. Pääsee vihdoin ulkoilemaan.
        Beng

        Hyvä että pääset vähän liikkumaan, tutulle tuli polvileikkauksen jälkeen keuhkoveritulppa, kun ei liikkunut yhtään. Makasi vaan sohvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa Tellu.
        Auta miestä mäessä ja naista liukkailla jäillä.
        On siellä keliä kerrakseen. Jo pystyn kyynärkepakoiden kanssa noutamaan postia.
        Pelkään pahoin, että kun jäät lähtee, niin iloksi muuttuu. Pääsee vihdoin ulkoilemaan.
        Beng

        Kiva kuulla "edistymisestäsi", Beng. Soitin viikolla leikkausjonon hoitajalle ja sain arvion itselleni: puoli vuotta voi hyvinkin mennä, ennenkuin pääsen leikkauspöydälle. Syyt entiset: "kiireettömiä" leikkauksia on pakko siirtää kiireellisten vuoksi, korona, hoitajapula, Ukraina ja vielä hoitajalakon uhka päällä.
        Pakko tehdä oma valinta ja mennä yksityiselle (vaikka varaa ei olisikaan..)) Mehiläisestä kerrottiin, että leikkaus voisi hoitua hyvinkin pian, kun "potilas" on siihen valmis:
        tutkimusrumba takana ja toimintakyky (lähes) tallella.
        Hyvää jatkoa sinulle,
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kuulla "edistymisestäsi", Beng. Soitin viikolla leikkausjonon hoitajalle ja sain arvion itselleni: puoli vuotta voi hyvinkin mennä, ennenkuin pääsen leikkauspöydälle. Syyt entiset: "kiireettömiä" leikkauksia on pakko siirtää kiireellisten vuoksi, korona, hoitajapula, Ukraina ja vielä hoitajalakon uhka päällä.
        Pakko tehdä oma valinta ja mennä yksityiselle (vaikka varaa ei olisikaan..)) Mehiläisestä kerrottiin, että leikkaus voisi hoitua hyvinkin pian, kun "potilas" on siihen valmis:
        tutkimusrumba takana ja toimintakyky (lähes) tallella.
        Hyvää jatkoa sinulle,
        demeter1

        Onko lonkkasi niin kipeä, että haluat maksaa maltaita ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että pääset vähän liikkumaan, tutulle tuli polvileikkauksen jälkeen keuhkoveritulppa, kun ei liikkunut yhtään. Makasi vaan sohvalla.

        Sitä minullekin vaan ei perille asti.
        Jos nousee kuume ja on karmea särky, ei hirveästi huvita liikkua, ei jaksa ja siitä seuraa ikäviä.
        Beng
        Tänään ekaa kertaa kaupoilla kamun kanssa. Nyt puhki poikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kuulla "edistymisestäsi", Beng. Soitin viikolla leikkausjonon hoitajalle ja sain arvion itselleni: puoli vuotta voi hyvinkin mennä, ennenkuin pääsen leikkauspöydälle. Syyt entiset: "kiireettömiä" leikkauksia on pakko siirtää kiireellisten vuoksi, korona, hoitajapula, Ukraina ja vielä hoitajalakon uhka päällä.
        Pakko tehdä oma valinta ja mennä yksityiselle (vaikka varaa ei olisikaan..)) Mehiläisestä kerrottiin, että leikkaus voisi hoitua hyvinkin pian, kun "potilas" on siihen valmis:
        tutkimusrumba takana ja toimintakyky (lähes) tallella.
        Hyvää jatkoa sinulle,
        demeter1

        Kiitos d1. Toivon kaikkea hyvää tuohon operaatioon.
        Voi kun pääsisit ennen kesää. Silloin toipuminen käy paremmin.
        Talvikausi, niin eipä tuonne uskalla lähteä 'luistelemaan'.
        Beng
        Maalarin tela 44 cm ja superlon pötkylät n. 10 cm, näillä voi rasvata kätevästi jalkoja.
        Vaakasuora voidevana ja telaamaan.
        Saa Tokmannilta 6,90 €. (Varsi kun ei heti minulla taipunut....)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko lonkkasi niin kipeä, että haluat maksaa maltaita ?

        Sanos muuta, Ano 11.57. Olisihan sille rahalle muutakin käyttöä, etenkin nyt kun elinkustannukset ovat nousussa.
        Taidan olla sillä(kin) tavalla vanhakantainen, etten välttämättä halua käytää niitä paveluja, jotka meille "kuuluvat"jos vain suinkin pystyn ne itse maksamaan. Tiukkaa tulee tekemään, mutta kylpyhuoneremppa siirtyy nyt tuonnemmaksi tai jää kokonaan väliin. Tuskin veronmaksajat silti tulevat minua kiittämään ja tyhmyydestä sakotetaan kuten tiedämme..))

        Kipujen suhteen olen ollut onnekas: leposärkyä ei juuri ole ja yöt olen saanut nukuttua.
        Vain liikkuminen on kivuliasta, mutta riittäähän sekin romahduttamaan kunnon ja nakertamaan toimintakykyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos d1. Toivon kaikkea hyvää tuohon operaatioon.
        Voi kun pääsisit ennen kesää. Silloin toipuminen käy paremmin.
        Talvikausi, niin eipä tuonne uskalla lähteä 'luistelemaan'.
        Beng
        Maalarin tela 44 cm ja superlon pötkylät n. 10 cm, näillä voi rasvata kätevästi jalkoja.
        Vaakasuora voidevana ja telaamaan.
        Saa Tokmannilta 6,90 €. (Varsi kun ei heti minulla taipunut....)

        Ai kiitos, Beng. Voiskohan tuota telaa käyttää selän rasvauksessa?..)) Mulla kyllä on tuo taipuisuus jäljellä, ellei jäykkyys ilmesty leikkauksen jälkeen.

        Mutta ihan aloitukseen: lapsenlapsi kysyi minulta käydessään, eikö minulla elämä ole tylsäå.
        Kielsin jyrkästi ja ylistin vanhuuden vapautta (mikä tietysti edellyttää kohtuullista terveyttä). Täydellinen itsemääräämisoikeus (vielä), kirjoja hyllyssä, telkkarin pääkanavat käytössä ja puhelin yhteydenottoa ja -pitoa varten ja tämä tietsikkakin vielä...

        Hyvä minä (me ?) "maailman kärsimyksillä mitaten" (Waltaria lainaten).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos d1. Toivon kaikkea hyvää tuohon operaatioon.
        Voi kun pääsisit ennen kesää. Silloin toipuminen käy paremmin.
        Talvikausi, niin eipä tuonne uskalla lähteä 'luistelemaan'.
        Beng
        Maalarin tela 44 cm ja superlon pötkylät n. 10 cm, näillä voi rasvata kätevästi jalkoja.
        Vaakasuora voidevana ja telaamaan.
        Saa Tokmannilta 6,90 €. (Varsi kun ei heti minulla taipunut....)

        Ai kiitos, Beng. Voiskohan tuota telaa käyttää selän rasvauksessa?..)) Mulla kyllä on tuo taipuisuus jäljellä, ellei jäykkyys ilmesty leikkauksen jälkeen.

        Mutta ihan aloitukseen: lapsenlapsi kysyi minulta käydessään, eikö minulla elämä ole tylsäå.
        Kielsin jyrkästi ja ylistin vanhuuden vapautta (mikä tietysti edellyttää kohtuullista terveyttä). Täydellinen itsemääräämisoikeus (vielä), kirjoja hyllyssä, telkkarin pääkanavat käytössä ja puhelin yhteydenottoa ja -pitoa varten ja tämä tietsikkakin vielä...

        "Minä (me?) onnellinen, maailman kärsimyksillä mitaten" (Waltaria lainaten).


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ai kiitos, Beng. Voiskohan tuota telaa käyttää selän rasvauksessa?..)) Mulla kyllä on tuo taipuisuus jäljellä, ellei jäykkyys ilmesty leikkauksen jälkeen.

        Mutta ihan aloitukseen: lapsenlapsi kysyi minulta käydessään, eikö minulla elämä ole tylsäå.
        Kielsin jyrkästi ja ylistin vanhuuden vapautta (mikä tietysti edellyttää kohtuullista terveyttä). Täydellinen itsemääräämisoikeus (vielä), kirjoja hyllyssä, telkkarin pääkanavat käytössä ja puhelin yhteydenottoa ja -pitoa varten ja tämä tietsikkakin vielä...

        "Minä (me?) onnellinen, maailman kärsimyksillä mitaten" (Waltaria lainaten).

        Apuvälinekaupasta voi tilata pitkävartisen voiteenlevittimen,
        pitkävartisen pesusienen ja monenlaisia apuvälineitä.

        https://www.apuvalinekauppa.fi/tuote/voiteenlevitin-lotion-creamer/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apuvälinekaupasta voi tilata pitkävartisen voiteenlevittimen,
        pitkävartisen pesusienen ja monenlaisia apuvälineitä.

        https://www.apuvalinekauppa.fi/tuote/voiteenlevitin-lotion-creamer/

        Tiedän välinekaupat.
        Tuohon 17 euroon postikulut päälle, jos välinekauppa ei ole lähellä.
        Ja eräästä erikoiskaupasta n. 44 €:lla ja kulut päälle.
        Siksipä keksin tällaisia korvaavia ratkaisuja ja läheltä.
        Voihan sillä selkääkin yrittää. Voin testata....
        Maalareillahan on teleskooppivarsiakin, mutta meniskös se liioitteluksi.
        Beng


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Ai kiitos, Beng. Voiskohan tuota telaa käyttää selän rasvauksessa?..)) Mulla kyllä on tuo taipuisuus jäljellä, ellei jäykkyys ilmesty leikkauksen jälkeen.

        Mutta ihan aloitukseen: lapsenlapsi kysyi minulta käydessään, eikö minulla elämä ole tylsäå.
        Kielsin jyrkästi ja ylistin vanhuuden vapautta (mikä tietysti edellyttää kohtuullista terveyttä). Täydellinen itsemääräämisoikeus (vielä), kirjoja hyllyssä, telkkarin pääkanavat käytössä ja puhelin yhteydenottoa ja -pitoa varten ja tämä tietsikkakin vielä...

        "Minä (me?) onnellinen, maailman kärsimyksillä mitaten" (Waltaria lainaten).

        Waltarin viisaus on kovin ajankohtainen.
        Nuo puitteet hyvään vanhuuteen ok.
        Beng
        Ennen leikkausta pystyin solmimaan kengännauhat.
        Operaation jälkeen on oltava joitakin viikkoja varovaisempi taivutteluissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apuvälinekaupasta voi tilata pitkävartisen voiteenlevittimen,
        pitkävartisen pesusienen ja monenlaisia apuvälineitä.

        https://www.apuvalinekauppa.fi/tuote/voiteenlevitin-lotion-creamer/

        Kiitos Ano, 13.36. Joskus pistäytyinkin tuolla sivustolla, mutta enpä osannut tuollaista apuvälinettä hakea. Ihminen on neuvokas....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Waltarin viisaus on kovin ajankohtainen.
        Nuo puitteet hyvään vanhuuteen ok.
        Beng
        Ennen leikkausta pystyin solmimaan kengännauhat.
        Operaation jälkeen on oltava joitakin viikkoja varovaisempi taivutteluissa.

        Hyvä tietää tuokin, Beng. En oikeastaan ole edes ajatellut, että voisi tulla tuollaisiakin vaikeuksia, että toimintakyky voisi heiketäkin hetkellisesti...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hyvä tietää tuokin, Beng. En oikeastaan ole edes ajatellut, että voisi tulla tuollaisiakin vaikeuksia, että toimintakyky voisi heiketäkin hetkellisesti...

        Tuosta M:stä. Käsittääkseni sen kirurgi voi operoida julkisella puolellakin. Jospa kohtuullistaisi leikkaushintaa, sillä eihän ruuhka sinun syysi ole.
        Kannattaisi kysyä. Entä maksusitoumuksella.
        Joskus olen miettinyt, että onko yksityispuolella jokin kiintiö saada tehdä leikkauksia julkissairaalassa?
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta M:stä. Käsittääkseni sen kirurgi voi operoida julkisella puolellakin. Jospa kohtuullistaisi leikkaushintaa, sillä eihän ruuhka sinun syysi ole.
        Kannattaisi kysyä. Entä maksusitoumuksella.
        Joskus olen miettinyt, että onko yksityispuolella jokin kiintiö saada tehdä leikkauksia julkissairaalassa?
        Beng

        Meillä leikattavat asetetaan kiireellisyysjärjestyksessä eri jonoihin. En ole ykkösjonossa vaan kakkosessa. Ymmärrän, että röntgenkuva ja yleisterveys vaikuttavat.
        Jonoja on yritetty purkaa niin, että annetaan sinne alkupäähän palveluseteleitä, joilla saa leikkauksen yksityiseltä julkisen hinnalla, mutta niitäkin annetaan rajoitetusti ja vain sinne ykkösjonoon. Niin että taas taitaa olla voimassa karu totuus: "snälla barn väntar tills de ingenting får"...))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Meillä leikattavat asetetaan kiireellisyysjärjestyksessä eri jonoihin. En ole ykkösjonossa vaan kakkosessa. Ymmärrän, että röntgenkuva ja yleisterveys vaikuttavat.
        Jonoja on yritetty purkaa niin, että annetaan sinne alkupäähän palveluseteleitä, joilla saa leikkauksen yksityiseltä julkisen hinnalla, mutta niitäkin annetaan rajoitetusti ja vain sinne ykkösjonoon. Niin että taas taitaa olla voimassa karu totuus: "snälla barn väntar tills de ingenting får"...))

        Ehkä olen ollut myös tuollaisessa hitaassa jonossa aiemmin, kunnes ulkopuolinen fysiatri antoi potkua paikallisiin, jotka edelleen hidastelivat, mutta lopulta laittoivat eteenpäin.
        Onhan pakko hoitaa muitakin kuin koronapotilaita.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olen ollut myös tuollaisessa hitaassa jonossa aiemmin, kunnes ulkopuolinen fysiatri antoi potkua paikallisiin, jotka edelleen hidastelivat, mutta lopulta laittoivat eteenpäin.
        Onhan pakko hoitaa muitakin kuin koronapotilaita.
        Beng

        Kun minut on yritetty laittaa hoitotakuun 6kk jonoon niin olen mennyt yksityiselle.
        Kaihileikkaukset olivat läpihuutojuttu. Eivät olleet riittävän huonot julkiselle mutta yksityinen leikkasi mukisematta. Viive alle 2 viikkoa.
        Vaimollani sama juttu.
        Olkapää saman suuntainen juttu. Julkinen tarjosi kortisonia. Yksityisen lähetteellä yksityinen kuvaus ja leikkaus Eirassa parin viikon kuluttua.
        Jopa suolistosyövän leikkaukseen oli otettava vauhtia yksityiseltä.
        Tosin kolmannen, eli korjausleikkauksen teetin yksityisellä mutta harmittomuudesta johtuen teetin sen Virossa.

        Kun tunnen tarvetta lääkäriin niin menen yhdelle ja samalle yksityiselle.
        Laboratoriokokeissa sama juttu. Ilman mitään lähetettä suoraan labraan eikä koskaan ole tarvinnut odottaa 10 minuuttia pitempään.

        Vaatimattomat elintavat eivät paljoakaan maksa. Niissä pihistämättä pidämme omaa terveyttä ja kuntoa tärkeinä. Yhtään perunaa ei ole jäänyt syömättä tuon periaatteen vuoksi.


    • Anonyymi

      Entä aloittaja itse? Tilityksesi antaa elämästäsi varsin lohduttoman kuvan. Tsemppiä!

    • Olen tyytyväinen eläkeläinen. Elämäni on helpompaa kun koskaan ennen. Kaikki on itsestäni kiinni kuinka elämäni viimeisen neljänneksen elän.
      Ei ole tylsää päivää, vaikka ei mitään ihmeempää tapahdukaan.
      On äänikrjojoja joita voi kuunnella samalla kun touhuaa muuta. Voi kävellä ulkona kun aurinko paistaa.
      Saan lähteä mökille silloin kun haluan, kesällä ja talvella. Kissa on kaverina viikolla ja viikonloppuisin on kaveri. Tunnen olevani onnekas.
      Aloittaja sanoi että "Miettikää miten tylsää". En ole samaa mieltä.
      Terveys on numero ykkönen, jos sen menettää niin en tiedä mitä tekisin.

    • Anonyymi

      Sukulaismies kävi viime vuonna yksityisellä lonkkaleikkauksessa Treella, lasku teki n. 13 tuhatta.

    • Anonyymi

      Eikö ole omituista, että yksityislääkäri tutkittuaan pitää aiheellisena leikata oitis ja trk-lääkärit 'sitten joskus' j tämäkin siirtää ortopedille, joka siirtää kirurgille, joka tutkituttaa ja joka laittaa jonoon. Mitä h..vietin vitkuttelua. Aikakin on rahaa. Kelle?
      Tylsää on odottaa sitä ajankohtaa 'sitten joskus'.
      Vai ovatko trk-lääkärit tyhmiä?
      Maksaa se leikkaus 'sitten joskuskin'.
      Voiko hakea korvausta, jos leikkausaika jonossakin menee vielä yli 6 kk, sillä onhan sitä odotusaikaa ollut jo ennen tätä kenties joitain vuosia.
      Eihän se polvi tai lonkka tms. ole lääkärin tai trk-johtajan jne.
      Se on yleensä kivuliaan kuntalainen.
      Beng

      • Anonyymi

        Olkapään vaihtoehdot. Jatkoa ylempänä olevaan hengentuotteeseeni.
        Julkisen kortisonin asemesta yksityinen passitti yksityiseen kuvaamoon.
        Kuvailija kuvaili ja totesi hauiksen yhden jänteen olevan 85%:sti poikki. Lisäksi muitakin häslinkejä.
        Kertoi sen vaativan leikkausta ja siinä on kaksi vaihtoehtoa. Heittäytyä keskussairaalan jonoon toivoen 6kk:n takuun pitävän tai mennä leikkaukseen Eiraan. Milloin pääsee? Pari viikkoa. Valinta oli hyvin selvä.
        Jänteen lisäksi olkanivelessä oli joku irtomöykky, teräväksi kulunut luun pää sekä rispaantuneet jänteet ja jännetupet.
        Hauiksen jänne poikki ja kiinnitys olkavarren titaani ankkuriin. Jänteiden hionta ja tuppien hoonaus sekä irtomöykyn pois murentaminen.
        Olivat vanhoja urheiluvammoja jotka alkoivat vanhalla ukolla oireilemaan. Oikean käsivarren liikkuvuus oli ollut hyvin rajallista.
        Vajaan puolen vuoden toipuminen ja olkapää tuli parempaan kuntoon kuin muistin sen olleen koskaan.
        Mainos: Vuoden verran leikkauksen jälkeen vanha ukko veti kaksi yhden käden leukaa.
        Muutenkaan olkapäät eivät ole rajoittaneet kuntoilua muuten kuin, etten ole uskaltanut vetää tempauksia edes raakana!

        Operoinnin aikaan olin hieman yli 60v ikäinen.


    • Anonyymi

      Naisen tarpeessa olevat surkeimmat ja oksettavimmat suomalaismiehet
      pitävät vastaanottokeskuksia
      bordelleina,
      josta voi huijaamalla tilata naisen hyväksikäytettäväksi.
      https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008684567.html

      Suomi on taas maailman onnellisin kansa, naurua.

      • Anonyymi

        Aloittajalle piristystä tylsyyteen.
        Venäjän armeijalla mukana liikkuva krematorio, varo tätä ajoneuvoa
        Ajoneuvo liikkuu kolonnien mukana. Näin Venäjä salaa kaatuneiden määrän.

        https://www.youtube.com/watch?v=udLSMByzdHg


      • Anonyymi

        Yritän rikkoa tuota mielikuvaa onnellisesta kansasta ajoittaisilla tylsillä valivalituksilla, tosin niissä on ikävä kyllä totuutta ehkä liikaakin.
        Beng


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      99
      2735
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      199
      1804
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      92
      1773
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1390
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      126
      1386
    6. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      36
      904
    7. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      23
      904
    8. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      83
      894
    9. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      43
      784
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      42
      753
    Aihe