Laihtumiseen apua

Oon siis kohta 15v ja painan 73kiloo oon tyttö ja 16cm pitkä. Yritän siis laihtua koska vihaan mun kehoa, oon jo suunnilleen kuukauden ajan yrittäny viis kertaa viikossa liikkua vähintään 45min. Yleensä teen steppijumppan joka kestää 45min puntti treenin ja vatsalihastreenin, jos en tee steppijumpaa niin 45min kävelymatolla punttitreeni vatsalihastreeni. Oon huomannut että mulla on kasvanut lihas esim käsissä mutta mä en vaan laihdu? Mun paino on vaan noussu kaks kiloa. Mää en tiedä että mitä mä teen väärin ku se paino ei tipu. Mun vanhemmat sano et oisin vähän hoikkunut mut en nää sitä itse ja miten muka mahdollista jos paino vaan noussu pari kiloa?? Oisko kellään antaa mitään vinkkejä että miksi paino ei laske :(

8

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 166cm*

• Anonyymi

Lihakset painaa, läski ei niinkään. Jatka sinnikkäästi ja varmasti tuloksia alkaa tulemaan. Ota selvää millainen ruokavalio tukisi parhaiten tavoitettasi.
      Elä vihaa kehoasi vaan ole tyytyväinen kun se palvelee sinua hyvin eikä ole sairauksia eikä särkyjä haittana. Nykyisin on ulkonäkökeskeisyys törkeesti nostettu liian arvostetuksi. Elä pudota painoasi liikaa ja riuduta itseesi voimattomaksi vaan tyydy siihen kun itse tunnet olevasi elämäsi kunnossa ja voimissa ja voit hyvin.
      (Itse en ainakaan ala ulkonäköön panostamaan kustannuksellani koska en tienaa sillä mitään ja sillekkin ajalle on hyödyllisempää tekemistä kuin ilmaiseksi muita miellyttää ja olla kemikaalipommi.
      Itselläni ollut alipainoa ja narkkarin leima minua tuntemattomilta tuli sen takia pitkäksi aikaa. Tyhmiä ovat mielestäni eikä minulla tarvetta todistella moukille mitään.)
      Elele terveellisesti niin saavutat ihannepainosi. Arvosta itseäsi.
      Tsemppiä tavoitteeseesi!

• Anonyymi

Kysy terveydenhoitajalta neuvoja näihin asioihin, ne tietää miten toimia oikein ja niin, ettet tee vahingossa virheitä sen suhteen miten liikut ja syöt.

Tiedän, että väitetään, että tytöillä ei kasva lihas niin helposti, mutta joillain kasvaa helpommin ja kuten täällä jo sanottiin - lihas on painavempaa kuin rasva, siksi paino meinaa hyvin vähän tällaisissa asioissa ja enemmän kyse muusta kehon kunnosta. Eikä se lihaksen kasvu ole paha asia, mutta yleensä kannattaa käydä ammattilaisen läpi omat tavoitteet terveydestään ja sitten löytää ammattilaisne avustuksella sopiva tapa sinun kehollesi. Jokaisella on erilaiset geenit ja ruokavaliot sekä erityppinen liikunta vaikuttaa erilailla, riippuen geeneistä ja muista tekijöistä.

• Anonyymi

Jos haluat vain pudottaa painoa, et hankkia lisää lihasmassaa (eli myös painoa, lihas painaa), kannattaa tehdä enemmän lihaskuntoliikkeitä ilman painavia painoja, pyöräillä yms 'normaalia liikuntaa'. Eli ei salille painojen kanssa jos et halua lihasmassaa lisää.

• No siis eihän mua lihas haittaa eikä se että vaikka puntari näyttäisi samalta kunhan maha esimerkiksi pienenisi ja kasvot kapenisi, eikö niin käy silti vaikka lihas kasvaisi ja rasva vähenisi?

• Anonyymi
        Teininajatuksii kirjoitti:

No siis eihän mua lihas haittaa eikä se että vaikka puntari näyttäisi samalta kunhan maha esimerkiksi pienenisi ja kasvot kapenisi, eikö niin käy silti vaikka lihas kasvaisi ja rasva vähenisi?

Kyllä käy. 'Läskin' tilalle tulee vain lihasta joten sinusta ei ainakaan pienikokoisempaa tule, toki kasvot kapenevat ja vatsasta tulee litteämpi, jos niin haluat.

• Anonyymi

Toi painonnousu johtuu siitä että lihas painaa enemmän ku rasva

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      122
      6352
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4052
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3345
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      485
      2871
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      278
      1868
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1546
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1426
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      172
      1369
    9. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1366
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1323
    Aihe