Voiko sinkkitableteita syödä...

...vaik ois viel roa kuuri kesken?? onko joku muu syönyt sinkkiä roan aikana? onko se vaarallista? Oon lukenut ettei A-vitamiinikaan vaikuta kunnolla jos on sinkin puutetta (eli jos ei syö sinkkiä samaan aikaan) ja roaccutanissahan on suurin osa sitä A-vitamiinin tapasta..
5546
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Sarjassamme viisaita kysymyksiä. Ei kannata syödä, voipi lähtee henki.

Äänestä
  • Moi!
    Miten perustelet tuon, että ei saisi syödä sinkkiä Roa-kuurin aikana? En kyllä sinänsä ymmärrä, että mitä haittaa sinkistä on pieninä annoksina, jos Roa-kuuri on kesken. Toisilla tuo sinkki voi tietysti kuivattaa ihoa lisää, mutta ei se kyllä vaarallista voi olla. Ja ihotautilääkäriltä olen kysynyt, että voiko sinkkivoidetta käyttää Roa-kuurin aikana ja hän sanoi, että voi, mutta se voi kuivattaa ihoa, joten kannattaa käyttää varovasti. Olisi siis kiva kuulla perustelusi tähän väitteeseen.

    Äänestä

  • Dolphin kirjoitti:

    Moi!
    Miten perustelet tuon, että ei saisi syödä sinkkiä Roa-kuurin aikana? En kyllä sinänsä ymmärrä, että mitä haittaa sinkistä on pieninä annoksina, jos Roa-kuuri on kesken. Toisilla tuo sinkki voi tietysti kuivattaa ihoa lisää, mutta ei se kyllä vaarallista voi olla. Ja ihotautilääkäriltä olen kysynyt, että voiko sinkkivoidetta käyttää Roa-kuurin aikana ja hän sanoi, että voi, mutta se voi kuivattaa ihoa, joten kannattaa käyttää varovasti. Olisi siis kiva kuulla perustelusi tähän väitteeseen.

    ku tääl joku joskus kirjotti jotain ettei vitamiineja ainaka sais syödä kauheesti roan aikana ja oon muutenkin aika herkkä uskomaan vaikka mitä... No juu nyt oon jo muutaman päivän syöny niitä eikä mitään erikoista oo tapahtunu ;)

    Äänestä

  • aattelin kirjoitti:

    ku tääl joku joskus kirjotti jotain ettei vitamiineja ainaka sais syödä kauheesti roan aikana ja oon muutenkin aika herkkä uskomaan vaikka mitä... No juu nyt oon jo muutaman päivän syöny niitä eikä mitään erikoista oo tapahtunu ;)

    Moi!
    Roa-kuurin aikana on syytä välttää lähinnä A-vitamiinia, jottei elimistö saa sitä liikaa. Esimerkiksi A-vitamiinista voi johtua kasvojen suuri punoitus Roa-kuurin aikana ja jos A-vitamiinia saa liikaa, niin voi saada A-vitamiinimyrkytyksen. Hetkellinen liiallisen A-vitamiinimäärän oireita ovat mm. uneliaisuus, ärtyisyys, huimaus, päänsärky, kouristukset ja ripuli ja pidempiaikaisen liiallisen käytön oireita ovat samat kuin edellä ruokahaluttomuus, luu- ja nivelkivut sekä ihon ja limakalvojen muutokset.

    Äänestä

vastauksestasi..

Äänestä

Kommentoi aloitusta


......... kirjoitti:

...vaik ois viel roa kuuri kesken?? onko joku muu syönyt sinkkiä roan aikana? onko se vaarallista? Oon lukenut ettei A-vitamiinikaan vaikuta kunnolla jos on sinkin puutetta (eli jos ei syö sinkkiä samaan aikaan) ja roaccutanissahan on suurin osa sitä A-vitamiinin tapasta..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu