Kaasukatsastus

Anonyymi

Meillä venekerhossa on väittely kaasuasennusten valvontakatsastuksista. Oma ja nykyään seurassa noudatettava näkemykseni on se että oletetusti oma-asenteiset, eli asennusliikkeen kuitti puuttuu, hylätään. Vuosikatsastuksessa katsastaja tekee saippuavesitestin ja runkokatsastuksessa on oltava kaasuasennusluvat omaavan firman tuore tarkastuspöytäkirja.
Onko näin oikein?

42

1008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole, ainakaan meitin seurassa

    • Anonyymi

      Kerro mihin pykälään näkemyksesi pohjautuu niin eiköhän se sillä selviä. Letkuasennukset saa tehdä itse eikä venettä ole pakko katsastaa.

    • Anonyymi

      Ohje:
      Kiinteistä nestekaasujärjestelmistä tulee olla hyväksytyn asennusliikkeen antama
      tarkastus/asennustodistus. Letkuasennukset saa veneilijä tehdä omatoimisesti. Kaasun
      johtamiseen on käytettävä oranssin väristä nestekaasuletkua, jonka yhteenlaskettu pituus saa
      olla enintään 120 cm.
      Nestekaasujärjestelmän vuotuinen tiiviystarkastus on omistajan vastuulla. Putkistoa on myös
      valvottava siten, ettei se pääse hankautumaan läpivienneissä ja että kiinnitykset pitävät.

      • Anonyymi

        Onko tuo ohje vai määräys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo ohje vai määräys?

        Katsastussääntöjen, siis harrastajien itselleen asettamien ohjeiden, mukaan asennuksesta täytyy olla asennusliikkeen antama todistus asennuksesta tai sen tarkastamisesta.

        Määräystenkin mukaan asennukset ovat luvanvaraisia, mutta mitään todistuksia määräykset eivät vaadi.

        Hyvässä pursiseurassa katsastuksessa huomautetaan puuttuvasta todistuksesta, ja jos puutteellisia on useita, organisoidaan ammattilainen paikalle tarkistamaan asennukset ja antamaan todistukset.

        Todistuksia tärkeämpää on turvallisuus. Monessa vanhassa veneessä korroosio on syönyt putket lähes puhki. Usein putkien kiinnitys on myös vajavainen. Mikäli esim joku irtonainen esine pääsee taivuttamaan putkea, voi se katketa.


    • Anonyymi

      Sikäli kuin veneessä on kiinteitä kaasuasennuksia (putkilinja, siis), on perusteltua vaatia runkokatsastuksessa asennusliikkeen hyväksyntäpaperia. Letkuasennuksethan saa tehdä itse.
      Eivät ne muuten saippuavesitestiä ainakaan kaikki tee, painemittarilla testaavat.

      • Anonyymi

        Uudessa veneessä ei omistajalla ole mitään kuittia kaasuasennustestauksesta, koska omistaja ei sellaista ole teettänyt, eikä ole tarvinnutkaan teettää. Se velvoite on silloin veneen valmistajalla, ellei sillä itsellään ole kaasuasennusoikeuksia. Valmistaja antaa veneelle CE-merkinnän, jolla se vakuuttaa että venen on kaikkien vaatimusten mukainen, valmistaja ei siis vakuuta sitä kuitilla myöskään kaasuasennusten osalta.
        Näin ollen kuitin vaatiminen omistajalta on määräysten vastinen menettely kyseisessä tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa veneessä ei omistajalla ole mitään kuittia kaasuasennustestauksesta, koska omistaja ei sellaista ole teettänyt, eikä ole tarvinnutkaan teettää. Se velvoite on silloin veneen valmistajalla, ellei sillä itsellään ole kaasuasennusoikeuksia. Valmistaja antaa veneelle CE-merkinnän, jolla se vakuuttaa että venen on kaikkien vaatimusten mukainen, valmistaja ei siis vakuuta sitä kuitilla myöskään kaasuasennusten osalta.
        Näin ollen kuitin vaatiminen omistajalta on määräysten vastinen menettely kyseisessä tapauksessa.

        No 2016 uuden Sealinen ostaessa oli saksalaisen valmistajan papereissa myös kaasuasennuksen tokarit ja paperit.


    • Anonyymi

      Määräystä koitetaan kaikin keinoin kiertää, myös kaasun osalta. Katsastus on lepsua eli kuria ja ryhtiä tarvittaisiin lisää. Meillä on hyviä kokemuksia kovista sanktioista ja hivutuksesta. Alkaa tarrojen liimailu ja lomakkeiden täyttäminen kiinnostamaan!

      • Anonyymi

        Puhut asiaa. Mielestäni kölin alta vetäminen pitäisi ottaa käyttöön.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti oikein! Seuran katsastus pitää olla jämpti! Kyllä seuran jäsenten pitää ymmärtää että puhe pitää todistaa kirjallisilla todisteilla ja katsastajan tehtävä on valvoa kaikkia vaatimuksia tinkimättä. Hyvä katsastaja ymmärtää myös vaatia itse tärkeäksi havaitsemiaan elementtejä katsastukseen. Näin saadaan lisättyä turvallisuutta ja ylläpidettyä katsastajan arvovaltaa. Tulkinnanvaraisissa kysymyksissä on katsastajan pidettävä pää kylmänä ja vaalittava tiukinta mahdollista linjaa.

    • Anonyymi

      Nyt kun Venäjä pommittaa natseja niin SPV on päättänyt kieltää kokonaan kaasulaitteet veneessä. Näin ei ainakaan tueta Venäjää. On siis korvattava kaasuhellat spriikeittimillä tai vene hylätään katsastuksessa.

    • Anonyymi

      Katsastuksessa vaadittavat puutapit. Kelpaako itse vuollut ja kuinka monta niitä on oltava? Onko jossain katsastusvarustussäännöissä mainittu.

      • Anonyymi

        Minulla on koivuhalko ja puukko.
        Saan koska tahansa aikaan oikean kokoisen tapin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on koivuhalko ja puukko.
        Saan koska tahansa aikaan oikean kokoisen tapin.

        Kelpaako katsastusmiehelle tuo halko tai siis itse tehdyt tapit ja pitääkö niitä olla repullinen


      • Anonyymi

        Itse tehden saa paremmat puutapit, siis sellaiset, joissa kartio on sopivan loiva, jotta tappi pysyy kunnolla reiässä. Kaupallisissa saattaa olla liian jyrkkä kartio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tehden saa paremmat puutapit, siis sellaiset, joissa kartio on sopivan loiva, jotta tappi pysyy kunnolla reiässä. Kaupallisissa saattaa olla liian jyrkkä kartio.

        Niin missä reiässä?

        Mistä tiedät, minkä kokoinen reikä veneeseesi kivilleajossa tulee?

        Läpiviennit eivät voi pettää, jos vene on katsastettu ja hyväksytty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin missä reiässä?

        Mistä tiedät, minkä kokoinen reikä veneeseesi kivilleajossa tulee?

        Läpiviennit eivät voi pettää, jos vene on katsastettu ja hyväksytty.

        Kyllä ne täysin ehjätkin läpiviennit voi pettää esim pohjakosketuksessa tai yhteentörmäyksessä, ja reiästä voi silloin tulla niin pyöreä kuin millaiseksi se on porattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tehden saa paremmat puutapit, siis sellaiset, joissa kartio on sopivan loiva, jotta tappi pysyy kunnolla reiässä. Kaupallisissa saattaa olla liian jyrkkä kartio.

        TPE:stä tehty anustappi on hyvä. Niitäkin saa eri kokoisina ja voi löytyä käyttöä ehjässäkin veneessä.


      • Anonyymi

        kelpaa itse vuollut muttei halko ja puukko


    • Anonyymi

      Heitä se kaasupullo autoon katsastuksen ajaksi, niin veneessä ei tosiasiallisesti ole kaasujärjestelmää.

      Mikään laki ei velvoita purkamaan/katsastamaan käytöstä poistettuja systeemejä.

      • Anonyymi

        Jos sinulla on tuollainen asenne, niin en suin surminkaan astuisi veneeseesi. nimim. ex-katsastusmies.


      • Anonyymi

        Ei se ole käytöstä poistettu vaikka pullo puuttuu. Jos on käytöstäpoistettu niin tuskin haittaa jos katsastaja vetää putken linttaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on tuollainen asenne, niin en suin surminkaan astuisi veneeseesi. nimim. ex-katsastusmies.

        Mistä helvetistä kuvittelit, että pääsisit veneeseeni astumaan?

        HAHAH!!!!
        Istut varmaan himassa kypärä ja maski päässä etkä lämmitä saunaa yli 40 asteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole käytöstä poistettu vaikka pullo puuttuu. Jos on käytöstäpoistettu niin tuskin haittaa jos katsastaja vetää putken linttaan?

        Meinaatko, että kun talosta poistetaan tulisija, se ei mene palotarkastuksesta läpi jos hormi on rikki?

        Miksi katsastajan pitäisi tuhota paikkoja? (Sopii yrittää, voi mennä eturivi sisään).
        Voihan veneessä olla vanhoja sähköjohtojakin, jotka eivät ole käytössä. Katsastaja repii ne helvettiin palovaaran takia (vaikka niitä ei ole kytketty mihinkään)?

        Vetäkää katsastusfanaatikot vittu päähänne. Ette te mitään viranhaltijoita ole.
        Pelkkiä harrastusyhdistysten puuhamiehiä. Mitään lakiin ja asetuksiin perustuvaa valtaa teillä ei ole.
        Kaupungin paikalla kun pitää venettään, teitä alamittaisia pellejä ei onneksi tarvitse ikinä nähdä!!!

        HAHAHAH!

        Minun veneeni on muuten 2022 mallia, uudempi kuin märissä unissasikaan osaat kuvitella.
        Vanhat paskat jotka on seuroissa "katsastettu" ovat silti usein aivan hirveitä paskoja purkautuneine vantteineen, loppuunajettuine köysineen ja omaviritys -sähköineen.

        Kulkuvaloja ei tarkasteta koskaan, kun ne eivät päivänvalossa näy ja läpivientien kuntoa ei kukaan uskalla tarkastaa, koska hanaa vääntäessä paska voi upota kesken katsastuksen venttiilin mentyä poikki.

        Täysin typerää amatöörien puuhastelua.

        Jokaisella järkevällä veneilijällä on vene ja varusteet kunnossa. Ne muut taas paskat nakkaavat mistään eikä joku seuran katsastusapina (itseään Jumalasta seuraavana pitävä idiootti) voi sille mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että kun talosta poistetaan tulisija, se ei mene palotarkastuksesta läpi jos hormi on rikki?

        Miksi katsastajan pitäisi tuhota paikkoja? (Sopii yrittää, voi mennä eturivi sisään).
        Voihan veneessä olla vanhoja sähköjohtojakin, jotka eivät ole käytössä. Katsastaja repii ne helvettiin palovaaran takia (vaikka niitä ei ole kytketty mihinkään)?

        Vetäkää katsastusfanaatikot vittu päähänne. Ette te mitään viranhaltijoita ole.
        Pelkkiä harrastusyhdistysten puuhamiehiä. Mitään lakiin ja asetuksiin perustuvaa valtaa teillä ei ole.
        Kaupungin paikalla kun pitää venettään, teitä alamittaisia pellejä ei onneksi tarvitse ikinä nähdä!!!

        HAHAHAH!

        Minun veneeni on muuten 2022 mallia, uudempi kuin märissä unissasikaan osaat kuvitella.
        Vanhat paskat jotka on seuroissa "katsastettu" ovat silti usein aivan hirveitä paskoja purkautuneine vantteineen, loppuunajettuine köysineen ja omaviritys -sähköineen.

        Kulkuvaloja ei tarkasteta koskaan, kun ne eivät päivänvalossa näy ja läpivientien kuntoa ei kukaan uskalla tarkastaa, koska hanaa vääntäessä paska voi upota kesken katsastuksen venttiilin mentyä poikki.

        Täysin typerää amatöörien puuhastelua.

        Jokaisella järkevällä veneilijällä on vene ja varusteet kunnossa. Ne muut taas paskat nakkaavat mistään eikä joku seuran katsastusapina (itseään Jumalasta seuraavana pitävä idiootti) voi sille mitään.

        Hahhah! Meinaan, että jos talosta poistetaan halot ja halkokori, ei se tee tulisijasta käytöstä poistettua. Sama juttu jos veneessä on vesivessa ilman septitankkia, ei lappu pöntön kannessa tai rätti pöntön pohjalla tee siitä käytöstä poistettua. Jos se kaasuasennus oikeasti on käytöstä poistettu, olisit vain tyytyväinen jos katsari purkaa turhat tilaa vievät romut pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että kun talosta poistetaan tulisija, se ei mene palotarkastuksesta läpi jos hormi on rikki?

        Miksi katsastajan pitäisi tuhota paikkoja? (Sopii yrittää, voi mennä eturivi sisään).
        Voihan veneessä olla vanhoja sähköjohtojakin, jotka eivät ole käytössä. Katsastaja repii ne helvettiin palovaaran takia (vaikka niitä ei ole kytketty mihinkään)?

        Vetäkää katsastusfanaatikot vittu päähänne. Ette te mitään viranhaltijoita ole.
        Pelkkiä harrastusyhdistysten puuhamiehiä. Mitään lakiin ja asetuksiin perustuvaa valtaa teillä ei ole.
        Kaupungin paikalla kun pitää venettään, teitä alamittaisia pellejä ei onneksi tarvitse ikinä nähdä!!!

        HAHAHAH!

        Minun veneeni on muuten 2022 mallia, uudempi kuin märissä unissasikaan osaat kuvitella.
        Vanhat paskat jotka on seuroissa "katsastettu" ovat silti usein aivan hirveitä paskoja purkautuneine vantteineen, loppuunajettuine köysineen ja omaviritys -sähköineen.

        Kulkuvaloja ei tarkasteta koskaan, kun ne eivät päivänvalossa näy ja läpivientien kuntoa ei kukaan uskalla tarkastaa, koska hanaa vääntäessä paska voi upota kesken katsastuksen venttiilin mentyä poikki.

        Täysin typerää amatöörien puuhastelua.

        Jokaisella järkevällä veneilijällä on vene ja varusteet kunnossa. Ne muut taas paskat nakkaavat mistään eikä joku seuran katsastusapina (itseään Jumalasta seuraavana pitävä idiootti) voi sille mitään.

        Sulla on sitten kaikki lastentaudit ja takuuasiat vielä edessä. Mulla on vene vuodelta 2019 ja pari vuotta meni että kaikki ensimmäisenä kautena ilmenneet pikkuviat oli korjattu, eli nyt se on paremmassa kunnossa kuin on ikinä ollutkaan. (Eikä muuten ole seuran laiturissa, eikä katsastettu.) Mutta vaihda sinä vaan venettä joka vuosi, minä en jaksaisi sitä rumbaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on sitten kaikki lastentaudit ja takuuasiat vielä edessä. Mulla on vene vuodelta 2019 ja pari vuotta meni että kaikki ensimmäisenä kautena ilmenneet pikkuviat oli korjattu, eli nyt se on paremmassa kunnossa kuin on ikinä ollutkaan. (Eikä muuten ole seuran laiturissa, eikä katsastettu.) Mutta vaihda sinä vaan venettä joka vuosi, minä en jaksaisi sitä rumbaa.

        En todella tiedä, millaisen paskan olet ostanut, jos takuukorjauksia pitää tehdä?

        Tekeekö Skoda veneitä?

        Itse ostan uuden veneen kolmen vuoden välein eikä niihin ole koskaan tarvinnut tehdä mitään "takuukorjauksia".
        Ne on tehty valmiiksi jo tehtaalla.

        Miksi ihmiset ryhtyvät paskan beta-testaajiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todella tiedä, millaisen paskan olet ostanut, jos takuukorjauksia pitää tehdä?

        Tekeekö Skoda veneitä?

        Itse ostan uuden veneen kolmen vuoden välein eikä niihin ole koskaan tarvinnut tehdä mitään "takuukorjauksia".
        Ne on tehty valmiiksi jo tehtaalla.

        Miksi ihmiset ryhtyvät paskan beta-testaajiksi?

        Kaikissa sarjavalmisteisissa veneissä on huomautettavaa jos on riittävän laatutietoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että kun talosta poistetaan tulisija, se ei mene palotarkastuksesta läpi jos hormi on rikki?

        Miksi katsastajan pitäisi tuhota paikkoja? (Sopii yrittää, voi mennä eturivi sisään).
        Voihan veneessä olla vanhoja sähköjohtojakin, jotka eivät ole käytössä. Katsastaja repii ne helvettiin palovaaran takia (vaikka niitä ei ole kytketty mihinkään)?

        Vetäkää katsastusfanaatikot vittu päähänne. Ette te mitään viranhaltijoita ole.
        Pelkkiä harrastusyhdistysten puuhamiehiä. Mitään lakiin ja asetuksiin perustuvaa valtaa teillä ei ole.
        Kaupungin paikalla kun pitää venettään, teitä alamittaisia pellejä ei onneksi tarvitse ikinä nähdä!!!

        HAHAHAH!

        Minun veneeni on muuten 2022 mallia, uudempi kuin märissä unissasikaan osaat kuvitella.
        Vanhat paskat jotka on seuroissa "katsastettu" ovat silti usein aivan hirveitä paskoja purkautuneine vantteineen, loppuunajettuine köysineen ja omaviritys -sähköineen.

        Kulkuvaloja ei tarkasteta koskaan, kun ne eivät päivänvalossa näy ja läpivientien kuntoa ei kukaan uskalla tarkastaa, koska hanaa vääntäessä paska voi upota kesken katsastuksen venttiilin mentyä poikki.

        Täysin typerää amatöörien puuhastelua.

        Jokaisella järkevällä veneilijällä on vene ja varusteet kunnossa. Ne muut taas paskat nakkaavat mistään eikä joku seuran katsastusapina (itseään Jumalasta seuraavana pitävä idiootti) voi sille mitään.

        Olen aina ihmetellyt näitä katsastuksenvihaajia. Jos joku haluaa kuulua veneseuraan, ja sen yhdistyksen säännöissä sanotaan sitä ja tätä, niin kuulumalla siihen yhdistykseen noudattaa sen yhdistyksen sääntöjä. Ja jos niissä lukee että vene on katsastettava tiettyjen sääntöjen mukaan, niin sitten se on niin. Jos säännöt eivät nappaa, voi vaihtaa seuraa tai hakea kaupungin paikkaa.

        Sinulla on kaupungin venepaikka, varmaan ihan syystä, joten et katsastusta tarvitse. Mutta pitääkö siitä aukoa päätään niille jotka siihen ovat syytä tai toisesta päätyneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todella tiedä, millaisen paskan olet ostanut, jos takuukorjauksia pitää tehdä?

        Tekeekö Skoda veneitä?

        Itse ostan uuden veneen kolmen vuoden välein eikä niihin ole koskaan tarvinnut tehdä mitään "takuukorjauksia".
        Ne on tehty valmiiksi jo tehtaalla.

        Miksi ihmiset ryhtyvät paskan beta-testaajiksi?

        Kävin eilen työveneitä tekevällä telakalla. Siellä kaveri totesi, että tuskin koskaan niidenkään ammattimaisesti ylläpidettyjen alusten kaikki järjestelmät alusten koko elinaikana ovat kaikki toimivia.

        Jos vaihtaa venettä kolmen vuoden välein, on harvinaisen vähäjärkinen, koska vene ei ole koskaan omiin tarpeisiin optimoitu, niin valmiita veneitä ei kerta kaikkiaan tehdä. Omien vaatimusten täytyy olla todella matalat ja/tai veneet yksinkertaisimpia mahdollisia avoveneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että kun talosta poistetaan tulisija, se ei mene palotarkastuksesta läpi jos hormi on rikki?

        Miksi katsastajan pitäisi tuhota paikkoja? (Sopii yrittää, voi mennä eturivi sisään).
        Voihan veneessä olla vanhoja sähköjohtojakin, jotka eivät ole käytössä. Katsastaja repii ne helvettiin palovaaran takia (vaikka niitä ei ole kytketty mihinkään)?

        Vetäkää katsastusfanaatikot vittu päähänne. Ette te mitään viranhaltijoita ole.
        Pelkkiä harrastusyhdistysten puuhamiehiä. Mitään lakiin ja asetuksiin perustuvaa valtaa teillä ei ole.
        Kaupungin paikalla kun pitää venettään, teitä alamittaisia pellejä ei onneksi tarvitse ikinä nähdä!!!

        HAHAHAH!

        Minun veneeni on muuten 2022 mallia, uudempi kuin märissä unissasikaan osaat kuvitella.
        Vanhat paskat jotka on seuroissa "katsastettu" ovat silti usein aivan hirveitä paskoja purkautuneine vantteineen, loppuunajettuine köysineen ja omaviritys -sähköineen.

        Kulkuvaloja ei tarkasteta koskaan, kun ne eivät päivänvalossa näy ja läpivientien kuntoa ei kukaan uskalla tarkastaa, koska hanaa vääntäessä paska voi upota kesken katsastuksen venttiilin mentyä poikki.

        Täysin typerää amatöörien puuhastelua.

        Jokaisella järkevällä veneilijällä on vene ja varusteet kunnossa. Ne muut taas paskat nakkaavat mistään eikä joku seuran katsastusapina (itseään Jumalasta seuraavana pitävä idiootti) voi sille mitään.

        Kunpa pääsisi näkemään tämänkin tyypin todellisuuuden!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin eilen työveneitä tekevällä telakalla. Siellä kaveri totesi, että tuskin koskaan niidenkään ammattimaisesti ylläpidettyjen alusten kaikki järjestelmät alusten koko elinaikana ovat kaikki toimivia.

        Jos vaihtaa venettä kolmen vuoden välein, on harvinaisen vähäjärkinen, koska vene ei ole koskaan omiin tarpeisiin optimoitu, niin valmiita veneitä ei kerta kaikkiaan tehdä. Omien vaatimusten täytyy olla todella matalat ja/tai veneet yksinkertaisimpia mahdollisia avoveneitä.

        Oli buster miehen juttuja vaihtaa 3 vuoden välein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhah! Meinaan, että jos talosta poistetaan halot ja halkokori, ei se tee tulisijasta käytöstä poistettua. Sama juttu jos veneessä on vesivessa ilman septitankkia, ei lappu pöntön kannessa tai rätti pöntön pohjalla tee siitä käytöstä poistettua. Jos se kaasuasennus oikeasti on käytöstä poistettu, olisit vain tyytyväinen jos katsari purkaa turhat tilaa vievät romut pois.

        Et ymmärrä kivirakenteisen takan purkamisen tai metallisen kiukaan ulosheittämisen eroa halkolaatikon kanssa.

        Meinaatko, että palotarkastaja purkaa vanhan leivinuunin, jos se ei ole käytössä, vaan rikki?

        Vai purkaako kenties rikkinäisen takan tai kiukaan takia hormin?

        Jeesus mikä järjenjuoksu....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa sarjavalmisteisissa veneissä on huomautettavaa jos on riittävän laatutietoinen.

        Oletko katsonut milloin viimeksi autoasi parkkipaikalla ja vaimoasi päivänvalossa?

        Siinä sulle laatutietoisuuden standardia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko katsonut milloin viimeksi autoasi parkkipaikalla ja vaimoasi päivänvalossa?

        Siinä sulle laatutietoisuuden standardia....

        Onhan niissäkin tietenkin huomautettavaa, mutta käytöstä johtuvaa kulumaa lähinnä. Autossakin oli kaikenlaista pikkuvikaa kahtena ensimmäisenä vuotena jotka hoidettiin takuuna ja nyt on menty reilut kaksi vuotta ilman mitään vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä kivirakenteisen takan purkamisen tai metallisen kiukaan ulosheittämisen eroa halkolaatikon kanssa.

        Meinaatko, että palotarkastaja purkaa vanhan leivinuunin, jos se ei ole käytössä, vaan rikki?

        Vai purkaako kenties rikkinäisen takan tai kiukaan takia hormin?

        Jeesus mikä järjenjuoksu....

        Sinä et ymmärrä mihin sitä kaasupulloa pitää verrata. Aivojasi voinee varsin osuvasti verrata koira pökälekasaan.


    • Anonyymi

      Hooligaani näytti mielestäni kunnon esimerkkiä. Ei mitään liesi pipertämistä vaan kunnon roihu.

    • Anonyymi

      Meillä Seurassa oli aikanaan kaasuasennussääntöjen ryhtiliike ihan teemana katsastuksessa.
      Jotkut kiersivät sitä asentamalla piensäiliöillä toimivia keittimiä ja purkamalla vanhat kiinteät kaasuasennukset kokonaan pois. Se oli pakko tehdä niin, tai sitten hankkia kaasulaitekatsastajan hyväksyntäpöytäkirja valmiiksi katsastukseen. Muuten tuli suora hylky.
      Mikään sellainen asia että uudessa veneessä ei kaasuasennuksia muka käytäisi läpi ei päde. Joku Dehler on uutenakin niin heppoisesti kasattu ettei ole niin mitään syytä jättää kaasuja käymättä huolella läpi.
      Moni ajattelee katsastuksen olevan kiusa. Todellisuudessa tiukka katsastus saattaa pelastaa perheesi ja sinun itsesi henget.

      • Anonyymi

        Aha? Eli jos veneessä ei ole kaasulaitteita eikä Bilteman patruunatoimista keitintä, tulee hylsy koska veneilijä saattaa kantaa sellaisen veneseen?

        Mulla on niitä kaksi veneessä, mutta en pidä niitä siellä katsastuksessa, koska ne eivät ole kiinteää asennusta.
        Mites kannettava salkkuaggregaatti bensakannuineen?
        Sehän saa olla siellä sitloodan boksissa ihan rauhassa.

        Bensahan on vaaratonta kamaa, vai mitä....


    • Anonyymi

      Joo kaasuräjähdyksiä tapahtuu veneissä viikoittain.....

      Mulla on Origo. Hajoa siihen

    • Anonyymi

      Eikös sen pitäisi olla kaasuhaistattelu? Katsos kun kaasua ei voi nähdä ei sitä voi katsoa tahi katsastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3420
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1935
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1807
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1713
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1562
    Aihe