Oikea käsitys syntien anteeksiannosta

Anonyymi

Oikein on se, kun joku toisen henkilön synninteon kohteeksi joutunut antaa anteeksi hänenelle joka on HÄNTÄ vastaan rikkonut.

Jokainen synti on kuitenkin myös Jumalaa vastaan tehty. Siis myös anteeksiantamattomuus on kadottava synti silloin, kun ihminen haluaa pysyä anteeksiantamattomuudessaan, - katumattomana.

On syntejä joita on hyvin vaikea antaa anteeksi, esimerkiksi raiskaajalleen, tai lähiomaisen tappaneelle henkilölle. Tällöin tuo kykenemättömyys anteeksiantoon viedään rukouksessa Kristukselle, pyytäen voimaa anteeksiantoon.

Anteeksiantamattomuus johtaa vihaan ja katkerruuteen, joka kuluttaa ihmisruumista. Siksi kristityn on tärkeä viedä tuokin synti Kristukselle.

Mikä sitten pesee synnit pois? Herramme Jeesuksen Kristuksen veri pesee pois kaikki synnit, kun tämä peso otetaan uskolla vastaan. Tämä lupaus syntien anteeksiannosta on:

JUMALAN SANASSA.

Jumalan sanan on:
- RAAMATUSTA LUETUSSA JUMALAN SANASSA
- HERRAN PYHÄSSÄ EHTOOLLISESSA, JOSSA KRISTUS ON PAITSI SANASSA MYÖS AINEESSA LÄSNÄ
- RIPISSÄ, SYNTIEN TUNNUSTAMISEN JÄLKEEN KUULLUSSA JUMALAN SANASSA

Kaiken perusta on kuitenkin usko, joka ottaa Jumalan sanan vastaan epäilemnättä. Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalallle.

Onko usko hyllytavaraa, jonka voi ottaa hyllyltä ja mennä kassan kautta ulos kaupasta, elävä usko plakkarissaan?

EI OLE! Usko on Jumalan lahja, kukaan ei voi omilla teoillaan vaihtaa uskoa itselleen. Uskon lahjaa anotaan Jumalalta.

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Jos ihminen on haluton kuulemaan Jumalan sanaa, jopa vihaa ja halveksii sanaa, kuten moni palstalle kirjoittava jumalaton, ikävä nähdä, silloin ihminen on pohjattoman ylpeä, eikä hän voi pelastua taivaaseen. Jos kääntymystä ei tule elämän aikana, niin hän herää kuoltuaan vasemmalla olevasta jonosta joille sanotaan:

Matt. 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

64

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus, näin se on, nyt olisi hyvä jokaisen kääntyä Jumalan puoleen!

      • Anonyymi
        UUSI

        Moi


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi

        Nii on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii on.

        AsiaAn


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        AsiaAn

        ......


      • Anonyymi
        UUSI

        Toisten omaa ihmisten asioihin ei saa koskaan sekaantua eikä kaivella vanhoja eikä syytellä jo anteeksi annetuilla eikä syytellä uhreja. Eikä tekijöitäkään kun on jo annettu anteeksi. Hellareissa vapareissa jehovissa on omat kaivelijat. Ainoa on rikos tai murha mikä pitää selvittää.Väärennökset.Mooses 8.


    • Anonyymi

      Aika vähän on Suomessa ihmisiä jotka ovat kuulleet tai tietäisivät miten lestadiolaiset opettavat. Sen sijaan muita uskonnollisia liikkeitä on kaduilla kertomassa Jeesuksesta. Miten lestadiolaiset siis voivat olettaa, että usko tulee kuulemisesta, kun he eivät julista julkisesti niin kuin muut?

      • Anonyymi

        Nää on iso salaseura


      • Anonyymi

        Jokainen voi tulla ihan julkisesti kuuntelemaan Jumalan Sanaa rukoushuoneelle, tervetuloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi tulla ihan julkisesti kuuntelemaan Jumalan Sanaa rukoushuoneelle, tervetuloa!

        Mikä todistaa, että elävää Jumalan sanaa ei voisi kuulla muualla kuin esikoislestadiolaisten rukoushuoneella?

        Esimerkiksi Rauhanyhdistyksen rukoushuoneella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä todistaa, että elävää Jumalan sanaa ei voisi kuulla muualla kuin esikoislestadiolaisten rukoushuoneella?

        Esimerkiksi Rauhanyhdistyksen rukoushuoneella?

        Jokainen saa itse valita!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen saa itse valita!

        Niin on. Asiaan. Kello on 16.51


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää on iso salaseura

        Hellareissa on vapaamuurarit myös ortodokseista on


    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoitti aivan oikein ja Raamatun mukaisesti, että usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Siis Kristuksen Sana kautta.
      Se tarkoittaa juuri sitä mitä kirjoitettu: Kristuksen Sanan kautta.
      Se Sana on kaikkien kristittyjen suussa. Meidän tulee vain avata suumme ja Jumala antaa lupauksensa mukaan Sanan suuhumme - missä ja milloin vain - ei ainoastaan rukoushuoneella tms. vaan kaikkialla siellä missä me kristityt liikumme ja olemme.
      Jumala meitä auttakoon.

      • Anonyymi

        JUURI näin!!! Meidän syntiemme sovitukseksi ristiin naulitusta Jumalan pojasta, Jeesuksesta Kristuksesta meidän tulee julistaa. Omasta mielestään synnittömiä ei evankeliumi tavoita, he ovat vakinneet OMAN tiensä joka päättyy kadotukseen, ellei lain saarna pääse paljastamaan omia syntejä ja Jeesuksen verihaavat pääse särkemään sydäntä katumiseen ja armahduksen anomiseen.

        Netti (some) kaikkinensa on erittäin hyvä kanava kertoa Jeesuksesta heille, joille Jumalan sana ja Pyhä Henki on jo herättänyt kaipuun iankaikkisesta elämästä. 🧡😇


    • Anonyymi

      Kopio: "Aika vähän on Suomessa ihmisiä jotka ovat kuulleet tai tietäisivät miten lestadiolaiset opettavat."

      Tähän on heti vastattava, että mikään x-laisuus ei pelasta ketään helvetistä.

      Lestadiolaisuuden, (useiden eri ryhmien), sisäisen "jargonin" ei pidäkkään tulla kenenkään tietoon, koska näillä ihmisopeilla ja ihmiskäskyillä ei ole mitään merkitystä taivaaseen pääsemisen kannalta.

      Niillä on kuitenkin lestadiolaisuudessa ikänsä eläneille turvallisuutta ja yhteenkuuluvuutta lisäävä arvo. On perinteitä jotka varjelevat ihmistä nykymaailmassa vaikuttavilta monenlaisilta vaaroilta.

      Oma asimerkki, kun päihteet saarnattiin kadottavaksi synniksi, minun ei ole tarvinnut olla kertaakaan humalassa. 😇

      • Anonyymi

        Eikös esikoislestadiolaisuudessa kuitenkin opeteta, että vain "tässä kristillisyydessä" on pelastus? Muissa lestadiolaisryhmissäkin on vain "kuollutta uskoa"? "Taivaan valtakunnan avaimet" on annettu vain yhdelle seurakunnalle eli Esikoislestadiolaiset ry:lle?

        Onko nyt joku ristiriita edellä kirjoittavin teksteissä? Entä onko tuollainen opetus oikein kuulijoita kohtaan? Ja ovathan synnitkin ovat erilaisia eri lestadiolaisryhmillä?

        Aloittajalle sanoisin, että minä olen havainnut ylpeyttä kirjoittajilla molemmin puolin "aitaa", jolla keiturit ja lampaat tai jyvät ja akanat ovat erotettuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös esikoislestadiolaisuudessa kuitenkin opeteta, että vain "tässä kristillisyydessä" on pelastus? Muissa lestadiolaisryhmissäkin on vain "kuollutta uskoa"? "Taivaan valtakunnan avaimet" on annettu vain yhdelle seurakunnalle eli Esikoislestadiolaiset ry:lle?

        Onko nyt joku ristiriita edellä kirjoittavin teksteissä? Entä onko tuollainen opetus oikein kuulijoita kohtaan? Ja ovathan synnitkin ovat erilaisia eri lestadiolaisryhmillä?

        Aloittajalle sanoisin, että minä olen havainnut ylpeyttä kirjoittajilla molemmin puolin "aitaa", jolla keiturit ja lampaat tai jyvät ja akanat ovat erotettuina.

        Jumalan SANA erottelee vuohet ja lampaat tuoimiopäivänä, jyvät erotetaan akanoista.

        Ei näitä syntiset erehtyvät ihmiset tee. Jos tuomiovalta olisi annettu ihmisille, niin röyhkeimmät ihmiset tuomitsisivat muut helvettiin. Jeesus Kristus on Jumalan Sana, tuo sama Sana, jolla koko maailmankaikkeuskin on luotu.

        Kun Jumalan sana tuomitsee, silloin kaikki tuomitaan. Ne joilla ei ole uskoa Kristukseen joutuvat menemään helvettiin. Ne jotka ottivat vastaan evankeliumin, siis Jeesuksen Kristuksen joka ristinkuolemallaan ja verensä vuodattamisella maksoi syntivelkamme, he pääsevät taivaaseen, JEESUKSEN KRISTUKSEN VERELLÄ SYNNEISTÄÄN PUHTAIKSI PESTYINÄ, - USKON JA KASTEEN KAUTTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan SANA erottelee vuohet ja lampaat tuoimiopäivänä, jyvät erotetaan akanoista.

        Ei näitä syntiset erehtyvät ihmiset tee. Jos tuomiovalta olisi annettu ihmisille, niin röyhkeimmät ihmiset tuomitsisivat muut helvettiin. Jeesus Kristus on Jumalan Sana, tuo sama Sana, jolla koko maailmankaikkeuskin on luotu.

        Kun Jumalan sana tuomitsee, silloin kaikki tuomitaan. Ne joilla ei ole uskoa Kristukseen joutuvat menemään helvettiin. Ne jotka ottivat vastaan evankeliumin, siis Jeesuksen Kristuksen joka ristinkuolemallaan ja verensä vuodattamisella maksoi syntivelkamme, he pääsevät taivaaseen, JEESUKSEN KRISTUKSEN VERELLÄ SYNNEISTÄÄN PUHTAIKSI PESTYINÄ, - USKON JA KASTEEN KAUTTA.

        Eli tulkitsen kirjoitustasi niin, eli ajattelen Sinun tarkoittavan, että esikoislestadiolaisilla ei ole oikeutta erotella vuohia ja lampaita.

        Kuitenkin olen käsittänyt heidän puheistaan ja kirjoituksistaan niin, että vain esikoislestadiolaisille on annettu oikeus saarnata katuvaiselle synnit anteeksi.

        Hyväksytkö esikoislestadiolaisen opetuksen?


      • Anonyymi
        UUSI

        Viinat ei kadota ketään mihinkään kuten uuden testamentin mielipide on älkää juopuko / juoko LIIKAA sillä siitä tulee irstas meno. Voit juoda mutta älä irstaile.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan SANA erottelee vuohet ja lampaat tuoimiopäivänä, jyvät erotetaan akanoista.

        Ei näitä syntiset erehtyvät ihmiset tee. Jos tuomiovalta olisi annettu ihmisille, niin röyhkeimmät ihmiset tuomitsisivat muut helvettiin. Jeesus Kristus on Jumalan Sana, tuo sama Sana, jolla koko maailmankaikkeuskin on luotu.

        Kun Jumalan sana tuomitsee, silloin kaikki tuomitaan. Ne joilla ei ole uskoa Kristukseen joutuvat menemään helvettiin. Ne jotka ottivat vastaan evankeliumin, siis Jeesuksen Kristuksen joka ristinkuolemallaan ja verensä vuodattamisella maksoi syntivelkamme, he pääsevät taivaaseen, JEESUKSEN KRISTUKSEN VERELLÄ SYNNEISTÄÄN PUHTAIKSI PESTYINÄ, - USKON JA KASTEEN KAUTTA.

        Kaikki kristityt on kastettu. Lestat on eriseurainen lahko riidan halusta. Ovat eronneet toisistaan kun eri nimisiin lahkoihin. Lain alaiset tuomitsee Mooses.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tulkitsen kirjoitustasi niin, eli ajattelen Sinun tarkoittavan, että esikoislestadiolaisilla ei ole oikeutta erotella vuohia ja lampaita.

        Kuitenkin olen käsittänyt heidän puheistaan ja kirjoituksistaan niin, että vain esikoislestadiolaisille on annettu oikeus saarnata katuvaiselle synnit anteeksi.

        Hyväksytkö esikoislestadiolaisen opetuksen?

        Ei tietysti älkää tuomitko ettei teitä.


    • Anonyymi

      Mistä suunnasta katsoen "vasenta" jonoa tarkoitat?

      • Anonyymi

        ELÄVIEN JA KUOLLEIDEN TUOMARIN SUUNNASTA KATSOTTUNA.

        Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen
        eikä ota vastaan minun sanojani,
        hänellä on tuomitsijansa:
        ***) se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

        Joh. 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se,
        että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään,
        vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

        Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen,
        on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä;
        ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Joh. 6:54 Joka syö minun lihani
        ja juo minun vereni,
        sillä on iankaikkinen elämä,
        ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


      • Anonyymi

        Jeesus sen itse sanoo; lampaat ovat oikealla ja vuohet ovat vasemmalla puolella.
        Me itse emme enää siinä vaiheessa voi valita puoltamme.
        Valinta tapahtuu täällä - elämämme aikana.
        Jo Moosekselle Jumala sanoi, että Hän antaa ihmisille kaksi valinnan vaihtoehtoa; elämän tai kuoleman - ja kehottaa valitsemaan elämän!
        !!!Jumala tahtoo antaa meille elämän!!!
        Milloin me valitsemme elämän? Silloin, kun otamme vastaan Jeesuksen Kristuksen ja uskomme, että Hän on sovittanut minun syntini - minun syntini! Se on valinta elämälle ja se valinta johtaa meidät luonnollisen kuolemamme läpi Jumalan oikealle puolelle. Siellä saamme ottaa vastaan Hänen tervetulotoivotuksensa; 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sen itse sanoo; lampaat ovat oikealla ja vuohet ovat vasemmalla puolella.
        Me itse emme enää siinä vaiheessa voi valita puoltamme.
        Valinta tapahtuu täällä - elämämme aikana.
        Jo Moosekselle Jumala sanoi, että Hän antaa ihmisille kaksi valinnan vaihtoehtoa; elämän tai kuoleman - ja kehottaa valitsemaan elämän!
        !!!Jumala tahtoo antaa meille elämän!!!
        Milloin me valitsemme elämän? Silloin, kun otamme vastaan Jeesuksen Kristuksen ja uskomme, että Hän on sovittanut minun syntini - minun syntini! Se on valinta elämälle ja se valinta johtaa meidät luonnollisen kuolemamme läpi Jumalan oikealle puolelle. Siellä saamme ottaa vastaan Hänen tervetulotoivotuksensa; 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.'

        Kyllähän se Jumalan armoa on täälläkin. Ihminen ei voi itse herätä synnin unesta, senkin tekee Jumalan sana. Lain kymmenen käskysanaa kertoo meille Jumalan tahdon.

        Mutta HERÄTYKSEN saatuaan, ihminen voi toki valita kääntymisen maailmaan, eli pysymisen epäuskon turvassa Jumalan vihalta. Tai hän voi tunnistaa ja tunnustaa, "kaikki Jumalan käskyt olen rikkonut, Kristus Jumalan poika armahda minua syntistä."

        Mutta sellainen oppi, että kuolema muuttaisi jumalattoman Jumalalle kelpaavaksi, on harhaoppia. Evankeliumi siis otetaan TÄÄLLÄ vastaan, tai sitten se hylätään.

        Joukon mukana on helpompi kulkea. Tie on lavea, joka vie kadotukseen, sille tielle sopivat kaikki oman tahtonsa ja omien himojensa mukaan elävät ihmiset.

        Jeesuksen risti, jolla syntisten synnit on sovitettu, on jumalattomille hullutusta. He nauravat ja pilkkaavat, kuullessaan olevansa Jumalan tahdon rikkojia ja tiellä kadotukseen. He vastaavat, olen tällaisena riittävän hyvä, en tarvitse jeesuksia pelastuakseni.😥


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sen itse sanoo; lampaat ovat oikealla ja vuohet ovat vasemmalla puolella.
        Me itse emme enää siinä vaiheessa voi valita puoltamme.
        Valinta tapahtuu täällä - elämämme aikana.
        Jo Moosekselle Jumala sanoi, että Hän antaa ihmisille kaksi valinnan vaihtoehtoa; elämän tai kuoleman - ja kehottaa valitsemaan elämän!
        !!!Jumala tahtoo antaa meille elämän!!!
        Milloin me valitsemme elämän? Silloin, kun otamme vastaan Jeesuksen Kristuksen ja uskomme, että Hän on sovittanut minun syntini - minun syntini! Se on valinta elämälle ja se valinta johtaa meidät luonnollisen kuolemamme läpi Jumalan oikealle puolelle. Siellä saamme ottaa vastaan Hänen tervetulotoivotuksensa; 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.'

        Valinta ei ole ihmisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinta ei ole ihmisellä.

        Kääntyminen ja parannus tässä ajassa on AINA auuri ihme, ja siunaus hänelle joka tämän saa lahjaksi. Mutta kuten Raamattu kertoo, usko tulee kuulosta, ja kuulo tulee Jumalan SANAN kautta. On suuri ihme, jos korvat avautuvat (effata), kuulemaan Jumalan sanaa.

        Room. 10:6-13

        Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

        Mutta mitä se sanoo?

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        Sillä jos
        - sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi
        - ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
        - niin sinä pelastut;
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

        Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinta ei ole ihmisellä.

        Onko Sinulle opetettu niin?

        Mikähän mahtaa olla tuollaisessa opissa taka-ajatuksena?

        Oletko koskaan miettinyt asiaa vai oletko vain uskonut, että Sinut on valittu mutta naapurin Taunoa, kuka koskaan ei ole uskonut laisuuksiin ei ole valittu? Myöskään naapurin Liisaa, joka lähti eriseura Esikoisiin, häntäkään ei ole valittu? Vain Esikoislestadiolaiset ry:hyn uskovatko on valittu?


      • Anonyymi
        UUSI

        Ovat lapsia laittaneet saatanalle. Hellareiden mielestä vain upotuskaste uskoon tulon jälkeen on oikea jehovat kastaa upottamalla teini ikäiset. Lesta on laittanut omia lapsiaan saatanalle.


    • Anonyymi

      Sanoin kerran, että on synti olla sisällä näin hyvällä ilmalla.
      Pitäisiköhän sitä pyytää anteeksi?

      • Anonyymi

        Synti ei liity mitenkään sinun mielipiteisiisi. Synti on Jumalan tahdon ja ihmisen tahdon välinen ristiriita.

        2. Moos. 20: 2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        2. Moos. 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        2. Moos. 20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        2. Moos. 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        2. Moos. 20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        2. Moos. 20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        2. Moos. 20:8 Muista pyhittää lepopäivä.
        2. Moos. 20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        2. Moos. 20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        2. Moos. 20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        2. Moos. 20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        2. Moos. 20:13 Älä tapa.
        2. Moos. 20:14 Älä tee huorin.
        2. Moos. 20:15 Älä varasta.
        2. Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        2. Moos. 20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."


      • Anonyymi

        Esikoislestadiolaiset voivat keksiä synniksi mitä vain saarnamiehen mielikuvitukseen tuleekin:
        Matot verhot kalossit ...... niitä on tosi paljon... kuitenkaan nykyiset 10 -20 kellokasta (lähetysmiestä, jotka vastaavat viimeisellä tuomiolla tästä toiminnastaan=?) eivät ehkä myönnä, että he saarnaavat sitä samaa esikoislestadiolaisuutta ainoana taivaaseen vievänä uskona, siis uskoa esikoislestadiolaisuuteen.

        Ei ole helppo heidän osansa. Tietävät, että väärin tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaiset voivat keksiä synniksi mitä vain saarnamiehen mielikuvitukseen tuleekin:
        Matot verhot kalossit ...... niitä on tosi paljon... kuitenkaan nykyiset 10 -20 kellokasta (lähetysmiestä, jotka vastaavat viimeisellä tuomiolla tästä toiminnastaan=?) eivät ehkä myönnä, että he saarnaavat sitä samaa esikoislestadiolaisuutta ainoana taivaaseen vievänä uskona, siis uskoa esikoislestadiolaisuuteen.

        Ei ole helppo heidän osansa. Tietävät, että väärin tekevät.

        Joko vainot ovat alkaneet?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko vainot ovat alkaneet?!

        Nyt sinun pitää kertoa enemmän ajatuksistasi, mitkä ovat vainot, joiden alkua kyselet?

        Mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti ei liity mitenkään sinun mielipiteisiisi. Synti on Jumalan tahdon ja ihmisen tahdon välinen ristiriita.

        2. Moos. 20: 2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        2. Moos. 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        2. Moos. 20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        2. Moos. 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        2. Moos. 20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        2. Moos. 20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        2. Moos. 20:8 Muista pyhittää lepopäivä.
        2. Moos. 20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        2. Moos. 20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        2. Moos. 20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        2. Moos. 20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        2. Moos. 20:13 Älä tapa.
        2. Moos. 20:14 Älä tee huorin.
        2. Moos. 20:15 Älä varasta.
        2. Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        2. Moos. 20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

        Mooses käsky numero 8 eniten rikottua. Älä varasta käskyä myös. Älä HIMOITSE toisten omaisuutta.


    • Anonyymi

      Aloittajan kaltaiset "uskovaiset" eivät käsitä mitään siitä, mitä on todellinen kärsimys-he eivät myöskään ymmärrä, mitä on Jumalan armo. Kunpa lakkaisitte syyllistämästä rikosten uhreja (pedofilia, väkivalta,varkaudet,valheet,mustamaalaaminen,hyljekisntä,kiusaaminen ja vaino) ja menistite itseenne: te "moraaliposeeraajat" olette oksettavinta ja alinta kastia siinä kohden, kun tulee Jumalan Tuomio- Sillä HÄN näkee- myös anteeksiannosta saarnaavan tekopyhän fariseuksen säälimättömän sielun-hävetkää!

      • Anonyymi

        Enemmän minä kärsimyksestä tiedän ihan omakohtaisesti, kun sinä.

        Että jätä nämä väärät mielipiteesi omaksi "tiedoksesi". Trv, viestiketjun avaaja.
        Sinäkö minun kokemukseni Jumalan armosta luulet määritteleväsi?

        Minä kirjoitan ne asiat mitä olen yli 70 vuoden aikana ihan itse saanut Jumalan armosta kokea. Ja mitä Raamatusta luen. Lestadiolaisten yleistävä syyllistäminen pedofiliasta, on lähtöisin saatanasta.

        En ihmettele, että sinä saatanan orja olet kateellinen meille, jotka olemme Kristuksen evankeliumin uskomisen kautta saaneet valtavan siunauksen elämäämme Jumalalta.
        Kateus kalvaa vain sinua itseäsi, ja saa aikaan tuon vihan Kristuksen omia kohtaan jota sysämessäsi kannat.

        Tee parannus ja usko evankeliumi, Jeesus tarjoaa sinullekkin pelastusta, kunhan tunnistat ja kohtaat OMAT syntisi ja nöyrryt anomaan armahdusta omalle kohdallesi.


    • Anonyymi

      Olen huomannut näillä palstoilla joidenkin kommenteissa, että väännetään/käännetään sana AINAKIN sanaksi AINOASTAAN.

      Meidän perheessäon sana AINAKIN käytössä ym. tarkoituksessa.

    • Anonyymi

      Padofilian kohteeksi joutuneella ei ole muuta tietä helvetistään, kun sydämestä lähtevä anteeksianto tekijälle. Ei ole muuta tietä.

      Matt. 18:34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
      Matt. 18:35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

      Onko anteeksiannon tie helppo tie? - Ei ole. Muutakaan tietä ei ole!!!

      Miten vaikeista asioista voi selvitä? Huutamalla Kristusta avuksi synnyttämään halun ja voiman anteeksiantoon.

      *) Fariseukset huutavat kurkut suorina omista oikeuiksistaan toimia elävien ja kuolleiden syyttäjinä ja tuomareina, ja näin varmistavat loppuelämän ajan kestävän tuskan sisimmässään, ja paikkansa ikuisessa kadotuksessa.

      Jos taivaan tie olisi syntisille helppo tie, niin siellä olisi ruuhkaa.
      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      Matt. 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

      • Anonyymi

        "Padofilian kohteeksi joutuneella ei ole muuta tietä helvetistään, kun sydämestä lähtevä anteeksianto tekijälle. Ei ole muuta tietä."

        Noin voi ajatella ja se on joillekin hyvä tavoite ja ratkaisu. Mutta yleistykset ovat aina vaarallisia. Tuo ei toimi kaikilla.

        Sinulla hyvä kirjoittaja taitaa olla se lestadiolaisuuden tuoma "ymmärrys" siitä anteeksiannosta taustalla jylläämässä?

        Luuletko, että taivaan portilla ei ole ruuhkaa? MIstä moinen luulo jos luulet? Oletatko sitten vielä ihan tosissasi, että vain jonkun -laisuuden edustajat pääsevät portista sisään?

        Onko syntiensä tunnustaminen ja niiden anteeksipyytäminen lestadiolaisille vaikeampaa kuin muille kristityille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Padofilian kohteeksi joutuneella ei ole muuta tietä helvetistään, kun sydämestä lähtevä anteeksianto tekijälle. Ei ole muuta tietä."

        Noin voi ajatella ja se on joillekin hyvä tavoite ja ratkaisu. Mutta yleistykset ovat aina vaarallisia. Tuo ei toimi kaikilla.

        Sinulla hyvä kirjoittaja taitaa olla se lestadiolaisuuden tuoma "ymmärrys" siitä anteeksiannosta taustalla jylläämässä?

        Luuletko, että taivaan portilla ei ole ruuhkaa? MIstä moinen luulo jos luulet? Oletatko sitten vielä ihan tosissasi, että vain jonkun -laisuuden edustajat pääsevät portista sisään?

        Onko syntiensä tunnustaminen ja niiden anteeksipyytäminen lestadiolaisille vaikeampaa kuin muille kristityille?

        Juurihan sä raamatusta luit, ettei ruuhkaa ole taivaan portille.
        -> Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        Matt. 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Ongemana on synnittömyys.
        Ongelmana on myös maailman pilkan jä häpeän pelko. Epäuskon hedelmiä molemmat.
        Kristuksen risti on jumalattomille hullutus ja pilkkaamisen aihe.

        Lestadiolaisuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä! Lestadiolaisuus, sen paremmin kun mikään muukaan x -laisuus ei ketään pelasta. Tämä on Jumalan sanaa Raamatusta. Myös omassa elämässä todeksi koettu vuosikymmenien aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan sä raamatusta luit, ettei ruuhkaa ole taivaan portille.
        -> Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        Matt. 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Ongemana on synnittömyys.
        Ongelmana on myös maailman pilkan jä häpeän pelko. Epäuskon hedelmiä molemmat.
        Kristuksen risti on jumalattomille hullutus ja pilkkaamisen aihe.

        Lestadiolaisuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä! Lestadiolaisuus, sen paremmin kun mikään muukaan x -laisuus ei ketään pelasta. Tämä on Jumalan sanaa Raamatusta. Myös omassa elämässä todeksi koettu vuosikymmenien aikana.

        No ei siinä lue niin, että taivaan portilla ei olisi ruuhkaa!

        Se, että tuossa sanotaan elämään johtavan portin olevan ahdas ja että vain harvat sen löytävät, sekään ei todista, ettei siellä kuitenkin voisi olla ruuhkaa. Kyllä nimenomaan kapealle portille ja tielle voi muodostua ruuhkaa, vaikka kulkijoita ei olisi kovin paljonkaan. Ja kun lestadiolaiset tuppaavat olemaan sellaisia "minä ensin" -menijöitä, ei epäilystäkään?

        No saivarteluahan tuo oli, suo anteeksi?

        Viimeinen kappaleesi on hyvä. Kiitos niistä sanoista.


    • Anonyymi

      Piha jumppaa korkean aidan takana.

    • Anonyymi

      Sinänsä ihan oikeaa opetusta avaajalta. Mutta usko eli syntien anteeksi antamus ei ole järjellä otettavissa vaan se on Jumalan lahja sen sanan alkuperäisessä merkityksessä eli se tulee Jumalalta ei järjestä. Muuten se kirjoitettaisiin ymmärtämisen lahja.

      Mutta koska se kirjoitetaan Jumalan lahja eli lahjavanhurskaus niin se merkitsee ettei se tule ihmisestä itsestään eli järjestä.

      Mutta Jumala antaa voiman uskoa evankeliumin sovintosaarnan omalle kohdalle. Niille kenelle tahtoo. Se on valitsemisen armo.

      Eivät kaikki voi uskoa evankeliumia syntien anteeksi antamukseen eli iloon asti vaikka haluaisivat koska Jumala ei anna kaikille sitä uskoa. Muutamat kyllä tahtoisivat uskoa syntinsä anteeksi Kristuksen evankeliumin kautta Mutta eivät voi koska eivät saa siihen voimaa Jumalalta ja joutuvat turvautumaan järkeensä.

      Ja muutama sanoo järjestänsä että Kristus on sovittanut minun syntivelkani Golgatan ristillä Mutta he eivät kuitenkaan usko sitä omalle kohdalle iloon ja rauhaan asti Pyhässä Hengessä!

      Katso Kain ja Aabel uhrasi Jumalalle. Mutta Kainin uhri ei kelvannut. Niin on myös tänäpäivänä kaksi uskoo Jumalaan mutta toinen kelpaa Jumalalle ja toinen ei!

      • Anonyymi

        Jatkan vähän. Tämä seuraava viesti on enemmänkin taitamattomille saarnaajille jotka horjuvat opin tuulissa ja tulevat epävarmoiksi omasta uskon tilasta kun kuulevat toisen evankeliumin äänen saarnaavan voimalla.

        Esitän yksinkertaisen kysymyksen; mihin saatana pyrkii sillä että hän matkii täydellisesti oikeaa jumalansanan opetusta?

        Hän pyrkii ensiksi eksyttämään! Mutta kysymys oli enemmänkin että kuinka se eksytys tapahtuu. Minulla ei ole valmista sanaa Mutta kuulkaa niin minä kerron jos Jumala suo.

        Hän varmaan tahtoo, että ihmiset käsittäisivät evankeliumin voiman omassa järjessää, ja niin saatanan palvelijat eli valhe apostolit kyllä matkivat taitavasti oikean Jumalansanan muotoa ulkoisesti Mutta siitä puuttuu se tärkein elementti joka saattaa autuuteen ja rauhaan* ja se on Pyhä Henki!

        Ja kun sitten ihminen eli joku kuulija omistaa sen valhe apostolin evankeliumin joka vielä täydellistä muotoa noudattaa oikeasta evankeliumista niin hän saa kyllä täydellisen kristillisyyden opin muodolta Mutta se kaikki tapahtuu ihmisen järkessä Mutta ei Jumalan voimassa!

        Ja sitten ehkä sanovat eli puhuvat Jumalan lahjasta Mutta minä kysyn, kuinka se on Jumalan lahja jos te omistatte sen itse omalla järjellänne?

        Ei, mutta oikeassa kristillisyydessä Jumala itse lukee Aabelin uhrin oikeaksi ja antaa siitä Aabelille kiitoksen. Jumala itse antaa sen voiman uskoa evankeliumin saarnan Kristuksesta omalle kohdalle Pyhän Hengen kautta. Ja siihen tarvitaan Pyhä Henki että ihminen voi omistaa synteinpäästön sanat!

        Mitä saatanaa siis tekee lyhyesti kun hän puhuu oikeaa evenkeliumia Mutta ilman Pyhää Henkeä?

        Hän johdatta pois elävän Jumalan tuntemisesta ja siitä ihmeellisestä Jumalan rauhasta jonka Jumala antaa niille lapsille joille Hän on itse saanut uskon lahjoittaa armolahjana.

        Ja niin he sitten puhuvat uskosta ja Golgatan rististä ja Jeesuksen kärsimisestä ja kuolemasta ja ylösnousemuksen uskosta jne.. Mutta ei heillä kuitenkaan ole ->Jumalan<- ->rauhaa<-. Vaan he ovat osattomat siitä rauhasta ja heillä on ainoastaan lihallisia tuntemisia Mutta Jumalan tuntemiset puuttuu koska he eivät ole Jumalasta syntyneet vaan järjestä.

        Voisin pidemmin puhua Mutta eiköhän siinä tullut oleellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vähän. Tämä seuraava viesti on enemmänkin taitamattomille saarnaajille jotka horjuvat opin tuulissa ja tulevat epävarmoiksi omasta uskon tilasta kun kuulevat toisen evankeliumin äänen saarnaavan voimalla.

        Esitän yksinkertaisen kysymyksen; mihin saatana pyrkii sillä että hän matkii täydellisesti oikeaa jumalansanan opetusta?

        Hän pyrkii ensiksi eksyttämään! Mutta kysymys oli enemmänkin että kuinka se eksytys tapahtuu. Minulla ei ole valmista sanaa Mutta kuulkaa niin minä kerron jos Jumala suo.

        Hän varmaan tahtoo, että ihmiset käsittäisivät evankeliumin voiman omassa järjessää, ja niin saatanan palvelijat eli valhe apostolit kyllä matkivat taitavasti oikean Jumalansanan muotoa ulkoisesti Mutta siitä puuttuu se tärkein elementti joka saattaa autuuteen ja rauhaan* ja se on Pyhä Henki!

        Ja kun sitten ihminen eli joku kuulija omistaa sen valhe apostolin evankeliumin joka vielä täydellistä muotoa noudattaa oikeasta evankeliumista niin hän saa kyllä täydellisen kristillisyyden opin muodolta Mutta se kaikki tapahtuu ihmisen järkessä Mutta ei Jumalan voimassa!

        Ja sitten ehkä sanovat eli puhuvat Jumalan lahjasta Mutta minä kysyn, kuinka se on Jumalan lahja jos te omistatte sen itse omalla järjellänne?

        Ei, mutta oikeassa kristillisyydessä Jumala itse lukee Aabelin uhrin oikeaksi ja antaa siitä Aabelille kiitoksen. Jumala itse antaa sen voiman uskoa evankeliumin saarnan Kristuksesta omalle kohdalle Pyhän Hengen kautta. Ja siihen tarvitaan Pyhä Henki että ihminen voi omistaa synteinpäästön sanat!

        Mitä saatanaa siis tekee lyhyesti kun hän puhuu oikeaa evenkeliumia Mutta ilman Pyhää Henkeä?

        Hän johdatta pois elävän Jumalan tuntemisesta ja siitä ihmeellisestä Jumalan rauhasta jonka Jumala antaa niille lapsille joille Hän on itse saanut uskon lahjoittaa armolahjana.

        Ja niin he sitten puhuvat uskosta ja Golgatan rististä ja Jeesuksen kärsimisestä ja kuolemasta ja ylösnousemuksen uskosta jne.. Mutta ei heillä kuitenkaan ole ->Jumalan<- ->rauhaa<-. Vaan he ovat osattomat siitä rauhasta ja heillä on ainoastaan lihallisia tuntemisia Mutta Jumalan tuntemiset puuttuu koska he eivät ole Jumalasta syntyneet vaan järjestä.

        Voisin pidemmin puhua Mutta eiköhän siinä tullut oleellinen.

        Mutta mikä oli Aabelin uhri? Kuulkaa en minä tiedä eikä minulla ole pienintäkään hajua Mutta minä luulen että hän uhrasi jotain kallista.

        Ehkä mekin tai ne jotka ovat oikean kristillisyyden käsittäneet, ehkä hekin ovat joutuneet uhraamaan jotakin pois omasta elämästään. Ehkä joku on uhrannut parhaat päivänsä elämästään Jumalalle ja Jumalan tuntemiseen ja ei ole vaeltanut elämän hekumassa! En tiedä. Mutta varmaan siinä on joku syvyys.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mikä oli Aabelin uhri? Kuulkaa en minä tiedä eikä minulla ole pienintäkään hajua Mutta minä luulen että hän uhrasi jotain kallista.

        Ehkä mekin tai ne jotka ovat oikean kristillisyyden käsittäneet, ehkä hekin ovat joutuneet uhraamaan jotakin pois omasta elämästään. Ehkä joku on uhrannut parhaat päivänsä elämästään Jumalalle ja Jumalan tuntemiseen ja ei ole vaeltanut elämän hekumassa! En tiedä. Mutta varmaan siinä on joku syvyys.

        On jääny pasiltakin laulamatta yputubeen ehkä se ainut virsi tai yksi harvoista joka kuvaa elävää uskoa aika osuvasti mistähän lie johtuu? Kaiken laisia rallatuksia kyllä löytyy 5 vuoden ajalta.


        Jumalan rauhaan rinnassansa/
        ken kantaa maassa kuoleman/
        /:on onnellinen kulkeissansa/
        maan vieraan poikki taivaaseen:/

        Oi kiitos, Jeesus, rauhastasi/
        ja rakkaudestasi myös/
        /:kun siunasit mun armollasi/
        osoitit suuren armotyös:/

        Sanat on kopioitu internetistä voi olla vähän toisella tavalla toisissa virsikirjoissa.

        Kuitenkin tuo Jumalan rauha on vain oikeilla Jumalan lapsilla. Miksi? Koska se on Jumalan antama rauha sitä ei voi järki käsittää eli ottaa itse vaan Jumala antaa sen omille lapsillensa. Ja varmaan sen takia muutama lukkari sitä virttä vältteleekin. Koska tämä virsi ei anna mahdollisuutta eli toivoa feikkaaville kristityille jotka feikkaa kristillisyytensä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On jääny pasiltakin laulamatta yputubeen ehkä se ainut virsi tai yksi harvoista joka kuvaa elävää uskoa aika osuvasti mistähän lie johtuu? Kaiken laisia rallatuksia kyllä löytyy 5 vuoden ajalta.


        Jumalan rauhaan rinnassansa/
        ken kantaa maassa kuoleman/
        /:on onnellinen kulkeissansa/
        maan vieraan poikki taivaaseen:/

        Oi kiitos, Jeesus, rauhastasi/
        ja rakkaudestasi myös/
        /:kun siunasit mun armollasi/
        osoitit suuren armotyös:/

        Sanat on kopioitu internetistä voi olla vähän toisella tavalla toisissa virsikirjoissa.

        Kuitenkin tuo Jumalan rauha on vain oikeilla Jumalan lapsilla. Miksi? Koska se on Jumalan antama rauha sitä ei voi järki käsittää eli ottaa itse vaan Jumala antaa sen omille lapsillensa. Ja varmaan sen takia muutama lukkari sitä virttä vältteleekin. Koska tämä virsi ei anna mahdollisuutta eli toivoa feikkaaville kristityille jotka feikkaa kristillisyytensä.

        Niin minä toivoisinkin että edes joku lukkari sitä useammin veisaisi koska siinä kuuluu oikean kristillisyyden sydänääni. Rietas ei voi antaa sitä rauhaa. Kyllä rietaskin voi jonkinlaisen rauhan antaa mutta ehkä siitä joskus toisella kertaa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kain Abel ajalta ennen Kristusta oli esimerkki Abel oli hyvä Kain paha. Kain toi omiaan Abel kiitti Luojaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mikä oli Aabelin uhri? Kuulkaa en minä tiedä eikä minulla ole pienintäkään hajua Mutta minä luulen että hän uhrasi jotain kallista.

        Ehkä mekin tai ne jotka ovat oikean kristillisyyden käsittäneet, ehkä hekin ovat joutuneet uhraamaan jotakin pois omasta elämästään. Ehkä joku on uhrannut parhaat päivänsä elämästään Jumalalle ja Jumalan tuntemiseen ja ei ole vaeltanut elämän hekumassa! En tiedä. Mutta varmaan siinä on joku syvyys.

        Abel oli hyvä Kain paha. Kain toi omia uhrejaan omaavanhurskautta Abel uskoi Jeesuksen olevan riittävä uhri.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Abel oli hyvä Kain paha. Kain toi omia uhrejaan omaavanhurskautta Abel uskoi Jeesuksen olevan riittävä uhri.

        Juutalaiset etsii omaansa omavanhurskauden kautta yrittää eikä alistu Jumalan vanhurskauteen pojassa Jeesuksessa armosta. Jumalan uhri ei kelpaa vaan yrittää pystyttää omaansa. Menet Jumalan eteen esittelemään omia tekojasi tai kuten terveet kristityt esittelee vain Jeesuksen tekoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Abel oli hyvä Kain paha. Kain toi omia uhrejaan omaavanhurskautta Abel uskoi Jeesuksen olevan riittävä uhri.

        "Mutta mikä oli Aabelin uhri? Kuulkaa en minä tiedä eikä minulla ole pienintäkään hajua Mutta minä luulen että hän uhrasi jotain kallista.

        Ehkä mekin tai ne jotka ovat oikean kristillisyyden käsittäneet, ehkä hekin ovat joutuneet uhraamaan jotakin pois omasta elämästään. Ehkä joku on uhrannut parhaat päivänsä elämästään Jumalalle ja Jumalan tuntemiseen ja ei ole vaeltanut elämän hekumassa! En tiedä. Mutta varmaan siinä on joku syvyys."

        Minä en tiennyt sitä paikkaa mitä siinä luki. Enkä vieläkään ole raamatusta lukenut. Mutta oikein sanoit mitä nyt Googlesta luin että Aabel uhrasi Karitsan? Siksi se varmaan kelpasi. Koska Aabel uskoi Karitsan olevan oikea uhri ja sehän merkitsee Jeesusta.

        Mutta en tiedä mitä Kain uhrasi. Mutta varmaan se Kainin uhri on tuo mitä kirjoitin: "Ehkä joku on uhrannut parhaat päivänsä elämästään Jumalalle ja Jumalan tuntemiseen ja ei ole vaeltanut elämän hekumassa!"

        Eli jotain omaa.

        Mutta halusin nähdä siinä toisen syvyyden. Sellaisen syvyyden että Abel todella uhrasi jotain kallista ja arvokasta ja että varmaan Kain ei uhrannut niin kallista koska hän varmaan halusi pitää sen kalliin itsellään!

        Sitä minä hain tuolla selityksellä vaikka on totta ettei omavanhurskaus pelasta Mutta silti parannukseen kuuluu luopuminen jumalattomasta elämästä ja elämän hekumasta ja se on uhraamista että uhraa itsensä Jumalalle eikä vaella himoinsa jälkeen.

        Siis se mitä sanoin on Kainin uhri silloin jos se tapahtuu omasta voimasta Mutta jos se on uskon kuuliaisuutta ettei vaella himoinsa jälkeen niin silloin se varmasti on oikea uhri että nuoruuden päivät uhraa Jumalalle eikä vaella hekumassa himoinsa jälkeen Mutta niin kauan kun se tulee uskosta eikä omasta ansiosta. Sitä syvyyttä minä hain siitä.

        Vaikka se Aabelin uhri kuvasikin Jeesusta niin silti halusin nähdä siinä toisenkin syvyyden. Että varmaan se karitsa uhri oli myös aabelille rakas että varmaan hän olisi mielellään lammaspaimenena pitänyt mieluummin sen Karitsan kuin uhrannut sen Jumalalle jos hän olisi itselleen elänyt Mutta koska hän rakasti Jumalaa niin Hän uhrasi kalleimpansa. Sen syvyyden halusin siitä nähdä.

        Niin myös ihminen rakastaa elämän hekumaa siis liha Mutta silti me saamme niinkuin Aabel uhrata kalleimman elämämme Jumalalle emmekä ole kuuliaiset omille haluillemme vaan Jumalalle.

        Varmasti siinä näkyy 2 syvyyttä siinä Aabelin ja Kainin vertauksessa.

        Ensin se että se puhuu Kristus uhrista Mutta myös se että Aabel uhrasi sen jota liha rakasti ja ei totellut itseänsä vaan palveli ennemmin Jumalaa kuin luotuja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta mikä oli Aabelin uhri? Kuulkaa en minä tiedä eikä minulla ole pienintäkään hajua Mutta minä luulen että hän uhrasi jotain kallista.

        Ehkä mekin tai ne jotka ovat oikean kristillisyyden käsittäneet, ehkä hekin ovat joutuneet uhraamaan jotakin pois omasta elämästään. Ehkä joku on uhrannut parhaat päivänsä elämästään Jumalalle ja Jumalan tuntemiseen ja ei ole vaeltanut elämän hekumassa! En tiedä. Mutta varmaan siinä on joku syvyys."

        Minä en tiennyt sitä paikkaa mitä siinä luki. Enkä vieläkään ole raamatusta lukenut. Mutta oikein sanoit mitä nyt Googlesta luin että Aabel uhrasi Karitsan? Siksi se varmaan kelpasi. Koska Aabel uskoi Karitsan olevan oikea uhri ja sehän merkitsee Jeesusta.

        Mutta en tiedä mitä Kain uhrasi. Mutta varmaan se Kainin uhri on tuo mitä kirjoitin: "Ehkä joku on uhrannut parhaat päivänsä elämästään Jumalalle ja Jumalan tuntemiseen ja ei ole vaeltanut elämän hekumassa!"

        Eli jotain omaa.

        Mutta halusin nähdä siinä toisen syvyyden. Sellaisen syvyyden että Abel todella uhrasi jotain kallista ja arvokasta ja että varmaan Kain ei uhrannut niin kallista koska hän varmaan halusi pitää sen kalliin itsellään!

        Sitä minä hain tuolla selityksellä vaikka on totta ettei omavanhurskaus pelasta Mutta silti parannukseen kuuluu luopuminen jumalattomasta elämästä ja elämän hekumasta ja se on uhraamista että uhraa itsensä Jumalalle eikä vaella himoinsa jälkeen.

        Siis se mitä sanoin on Kainin uhri silloin jos se tapahtuu omasta voimasta Mutta jos se on uskon kuuliaisuutta ettei vaella himoinsa jälkeen niin silloin se varmasti on oikea uhri että nuoruuden päivät uhraa Jumalalle eikä vaella hekumassa himoinsa jälkeen Mutta niin kauan kun se tulee uskosta eikä omasta ansiosta. Sitä syvyyttä minä hain siitä.

        Vaikka se Aabelin uhri kuvasikin Jeesusta niin silti halusin nähdä siinä toisenkin syvyyden. Että varmaan se karitsa uhri oli myös aabelille rakas että varmaan hän olisi mielellään lammaspaimenena pitänyt mieluummin sen Karitsan kuin uhrannut sen Jumalalle jos hän olisi itselleen elänyt Mutta koska hän rakasti Jumalaa niin Hän uhrasi kalleimpansa. Sen syvyyden halusin siitä nähdä.

        Niin myös ihminen rakastaa elämän hekumaa siis liha Mutta silti me saamme niinkuin Aabel uhrata kalleimman elämämme Jumalalle emmekä ole kuuliaiset omille haluillemme vaan Jumalalle.

        Varmasti siinä näkyy 2 syvyyttä siinä Aabelin ja Kainin vertauksessa.

        Ensin se että se puhuu Kristus uhrista Mutta myös se että Aabel uhrasi sen jota liha rakasti ja ei totellut itseänsä vaan palveli ennemmin Jumalaa kuin luotuja.

        Eli ennemmin palveli Jumalaa kuin itseänsä. Eikös lammaspaimen eniten rakasti sitä nuorimmaista Karitsaa? Ja silti hän uhrasi sen rakkaimman Karitsan hän uhrasi Jumalalle. Kuulkaa nyt siinä on 2 syvyyttä.

        Aabel olis voinut myös pitää sen jota hän rakasti ja olla uhraamatta sitä.

        Niin voi Kristittykin joka uskoo Jeesukseen pitää sen jota hän rakastaa ja jäädä kiinni maailmaan himoinensa ja haluinensa ja pitää sen jota hän rakastaa tai sitten hän voi uhrata itsensä Jumalan palvelus työhön. Ja tehdä sen sillä uskolla että uhraa Jumalalle kalleimman elämänsä niin kuin Aabel uhrasi rakkaimpansa Jumalalle ja Jumala uhrasi rakkaimman Poikansa meidän edestämme niin myös mekin saamme uhrata rakkaimman elämämme Jumalalle niin kuin Aabel ja Jumala uhrasi rakkaimpansa ja eivät totelleet itsekkyyttä!

        Mikä uhri Jumalalle siis kelpaa? Ensiksi hänelle kelpaa Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnit, eli Karista uhri kelpaa hänelle! Ja toiseksi hänelle kelpaa se uhri että palvella ennemmin Luojaa kuin katoavaista lihaa ja hekumaa. Niin tulee siis olla kaksi uhrin ensin näkyvä uhri eli Karitsa uhri joka on Jumalan Poika se on vertauskuva Mutta sitten tulee olla myös se sisäinen uhraus joka Aabelin sisällä oli että hän luopui siitä joka oli hänelle rakasta siinä on ne kaksi uhrausta jotka Jumalalle kelpaa!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ennemmin palveli Jumalaa kuin itseänsä. Eikös lammaspaimen eniten rakasti sitä nuorimmaista Karitsaa? Ja silti hän uhrasi sen rakkaimman Karitsan hän uhrasi Jumalalle. Kuulkaa nyt siinä on 2 syvyyttä.

        Aabel olis voinut myös pitää sen jota hän rakasti ja olla uhraamatta sitä.

        Niin voi Kristittykin joka uskoo Jeesukseen pitää sen jota hän rakastaa ja jäädä kiinni maailmaan himoinensa ja haluinensa ja pitää sen jota hän rakastaa tai sitten hän voi uhrata itsensä Jumalan palvelus työhön. Ja tehdä sen sillä uskolla että uhraa Jumalalle kalleimman elämänsä niin kuin Aabel uhrasi rakkaimpansa Jumalalle ja Jumala uhrasi rakkaimman Poikansa meidän edestämme niin myös mekin saamme uhrata rakkaimman elämämme Jumalalle niin kuin Aabel ja Jumala uhrasi rakkaimpansa ja eivät totelleet itsekkyyttä!

        Mikä uhri Jumalalle siis kelpaa? Ensiksi hänelle kelpaa Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnit, eli Karista uhri kelpaa hänelle! Ja toiseksi hänelle kelpaa se uhri että palvella ennemmin Luojaa kuin katoavaista lihaa ja hekumaa. Niin tulee siis olla kaksi uhrin ensin näkyvä uhri eli Karitsa uhri joka on Jumalan Poika se on vertauskuva Mutta sitten tulee olla myös se sisäinen uhraus joka Aabelin sisällä oli että hän luopui siitä joka oli hänelle rakasta siinä on ne kaksi uhrausta jotka Jumalalle kelpaa!

        Kuulkaa niin minä kerron sen selkeästi Aabel ei uhrannut ainoastaan näkyväistä eli siinä ei tapahtunut ainoastaan näkyväinen uhraus eli Karitsa uhri vaan myös näkymätön uhraus! Aabel joka oli lammaspaimen uhrasi rakkaimpansa!

        Kuulkaa se ja oppikaa koska siinä on kaksi syvyyttä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulkaa niin minä kerron sen selkeästi Aabel ei uhrannut ainoastaan näkyväistä eli siinä ei tapahtunut ainoastaan näkyväinen uhraus eli Karitsa uhri vaan myös näkymätön uhraus! Aabel joka oli lammaspaimen uhrasi rakkaimpansa!

        Kuulkaa se ja oppikaa koska siinä on kaksi syvyyttä.

        Mutta ehkä se toinen syvyys on liian syvällistä teille.

        Ehkä on parempi pysyä siinä yksinkertaisessa syvyydessä että Aabel uhrasi sen jota ei hän ollut itse tehnyt ja Kain uhrasi itse tekemäänsä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ehkä se toinen syvyys on liian syvällistä teille.

        Ehkä on parempi pysyä siinä yksinkertaisessa syvyydessä että Aabel uhrasi sen jota ei hän ollut itse tehnyt ja Kain uhrasi itse tekemäänsä.

        Haluan sen kuitenkin nähdä vaikka muut eivät näkisi.

        Että Aabel ei uhrannut ainoastaan sitä jota ei hän ollut itse tehnyt vaan joka oli syntynyt mutta hän uhrasi myös rakkaan esikois Karitsan.

        Toinen eli ensimmäinen uhraus kuvaa armoa ja toinen uhraus kuvastaa luopumusta. Mutta mistä Aabel luopui sisäisesti kun hän uhrasi esikois Karitsan? Hän luopui siitä ensimmäisestä ja rakkaimmasta josta myös Aabraham oli valmis luopumaan uskollisuudesta Jumalaa kohtaan.

        Siinä on ihan selvästi armon lisäksi myös se sisäinen uskollisuus Jumalaa kohtaan että on uskollisuudesta Jumalaa kohtaan valmiina luopumaan kaikkein rakkaimmastaan. Se kelpaa Jumalalle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan sen kuitenkin nähdä vaikka muut eivät näkisi.

        Että Aabel ei uhrannut ainoastaan sitä jota ei hän ollut itse tehnyt vaan joka oli syntynyt mutta hän uhrasi myös rakkaan esikois Karitsan.

        Toinen eli ensimmäinen uhraus kuvaa armoa ja toinen uhraus kuvastaa luopumusta. Mutta mistä Aabel luopui sisäisesti kun hän uhrasi esikois Karitsan? Hän luopui siitä ensimmäisestä ja rakkaimmasta josta myös Aabraham oli valmis luopumaan uskollisuudesta Jumalaa kohtaan.

        Siinä on ihan selvästi armon lisäksi myös se sisäinen uskollisuus Jumalaa kohtaan että on uskollisuudesta Jumalaa kohtaan valmiina luopumaan kaikkein rakkaimmastaan. Se kelpaa Jumalalle.

        Ja sinä joka käyt Aabelin uhrin tietä. Joka katselet Aabelin uhria. Ei Jumala tahdo että sinä ainoastaan katselet sitä vaan että sinä olisit myös sisäisesti niin kuin Aabel että sinä myös voisit jättää sen joka on sinulle rakasta tässä maailmassa jättää sen uskollisuudesta Jumalaa sinun Isääsi kohtaan joka sinut luonut on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä joka käyt Aabelin uhrin tietä. Joka katselet Aabelin uhria. Ei Jumala tahdo että sinä ainoastaan katselet sitä vaan että sinä olisit myös sisäisesti niin kuin Aabel että sinä myös voisit jättää sen joka on sinulle rakasta tässä maailmassa jättää sen uskollisuudesta Jumalaa sinun Isääsi kohtaan joka sinut luonut on.

        Ettei se kelpaa Jumalalle että ainoastaan uskoa Jeesukseen vaan myös sisäinen uskollisuus. Ettei Aabel uhrannut Jumalalle ainoastaan Karitsaa vaan myös rakkaimpansa. Niin myös Jumala uhrasi ei ainoastaan Poikansa vaan myös rakkaimpansa.

        Mutta minä kysyn nyt teiltä, mikä on teille rakasta tässä maailmassa? Oletteko te luopuneet siitä uskollisuudesta Jumalaanne kohtaa niin kuin Aabel, Aaabraham ja itse meidän Jumalamme luopui rakkaimmastaan uskollisuuden tähden


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei se kelpaa Jumalalle että ainoastaan uskoa Jeesukseen vaan myös sisäinen uskollisuus. Ettei Aabel uhrannut Jumalalle ainoastaan Karitsaa vaan myös rakkaimpansa. Niin myös Jumala uhrasi ei ainoastaan Poikansa vaan myös rakkaimpansa.

        Mutta minä kysyn nyt teiltä, mikä on teille rakasta tässä maailmassa? Oletteko te luopuneet siitä uskollisuudesta Jumalaanne kohtaa niin kuin Aabel, Aaabraham ja itse meidän Jumalamme luopui rakkaimmastaan uskollisuuden tähden

        Kuitenkin jos emme mene vielä niin pitkälle vaan palaamme vielä vähän taaksepäin niin tärkeintä on kuitenkin se että niin kuin Jumala otti vastaan Aabelin uhri joka ei ollut itse tehty vaan syntynyt esikoisen laumasta eli rakkain, niin myös meidän tulee ottaa synteimme edestä vastaan Jumalalta uhri jota ei olla käsillä valmistettu eli itse tehty vaan esikoinen taivaan valtakunnasta Jumalalta meille valmistettu kallis ja Jumalalle rakkain ei tehty vaan syntynyt siis se on meidän vanhurskaus ei itse tehty vaan meissä syntynyt Jumalalta valmistettu hääpuku. Uskon kautta jonka Jumala lahjoittaa omillensa jotka Hänen päällensä turvaavat.

        Mutta kun Jumala antaa sen lahjan. Niin sitten kysytään uskollisuutta. Ettei se ole sopivaa että sitten kun me olemme saaneet lahjaksi Jumalalta Hänen rakkaimpansa että me sen jälkeen palvelemme sitä joka on meille lihamme jälkeen rakkainta vaan että luopuisimme siitä joka on meille lihan jälkeen rakasta ja palvelisimme sitä joka voi meitä kuolemasta elämään siirtää ja johdattaa meidän tiemme ja askeleemme rauhan teitä iankaikkiseen lepoon.

        Josta Paavali myös puhuu että "liha tulee kuolettaa tekoinensa..." Mutta ei lain jälkeen vaan uskollisuudesta Jumalaa kohtaan niin kuin Aabel ja Aabraham uhras esikoisensa ei lain jälkeen vaan uskon jälkeen! Se on uhri joka kelpaa joka tulee uskon kuuliaisuudesta!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin jos emme mene vielä niin pitkälle vaan palaamme vielä vähän taaksepäin niin tärkeintä on kuitenkin se että niin kuin Jumala otti vastaan Aabelin uhri joka ei ollut itse tehty vaan syntynyt esikoisen laumasta eli rakkain, niin myös meidän tulee ottaa synteimme edestä vastaan Jumalalta uhri jota ei olla käsillä valmistettu eli itse tehty vaan esikoinen taivaan valtakunnasta Jumalalta meille valmistettu kallis ja Jumalalle rakkain ei tehty vaan syntynyt siis se on meidän vanhurskaus ei itse tehty vaan meissä syntynyt Jumalalta valmistettu hääpuku. Uskon kautta jonka Jumala lahjoittaa omillensa jotka Hänen päällensä turvaavat.

        Mutta kun Jumala antaa sen lahjan. Niin sitten kysytään uskollisuutta. Ettei se ole sopivaa että sitten kun me olemme saaneet lahjaksi Jumalalta Hänen rakkaimpansa että me sen jälkeen palvelemme sitä joka on meille lihamme jälkeen rakkainta vaan että luopuisimme siitä joka on meille lihan jälkeen rakasta ja palvelisimme sitä joka voi meitä kuolemasta elämään siirtää ja johdattaa meidän tiemme ja askeleemme rauhan teitä iankaikkiseen lepoon.

        Josta Paavali myös puhuu että "liha tulee kuolettaa tekoinensa..." Mutta ei lain jälkeen vaan uskollisuudesta Jumalaa kohtaan niin kuin Aabel ja Aabraham uhras esikoisensa ei lain jälkeen vaan uskon jälkeen! Se on uhri joka kelpaa joka tulee uskon kuuliaisuudesta!

        Uskon kuuliaisuudesta Jumalaa ja Jumalansanaa kohtaan.!*


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon kuuliaisuudesta Jumalaa ja Jumalansanaa kohtaan.!*

        Ette kuitenkaan uhraten tekemättä jättämisiä Jumalalle että syntiä vastaan kilvoittelette* vaan uhraten itsenne Jumalalle. Ettei Kainin uhri kelpaa Jumalalle se joka on itse tehty vaan ainoastaan se joka on syntynyt eikä luotu itse.

        Niin uhratkaa siis tekin teidän elämänne Jumalalle uskossa ja pyhityksessä Jumalalle kuuliaisuudessa Jumalansanaa kohtaan. Niin neuvoo siis sana himoja ja elämän hekumaa kuolettamaan mutta ei se uhri ole se synnin tekemättä jättäminen vaan että te uhraatte itsenne uskon kautta Jumalan palvelijaksi. Niin kelpaa se uhri Jumalalle joka uskosta tulee. Että koska te sen viipymisen ajan pelvossa vaellatte ette palvellen katovaista kunniaa ja mammonaa vaan uskon kautta Jumalaa niin se luetaan teille vanhurskaudeksi ei töistä eli teoista vaan koska te olitte uskon kautta niin kuin kuuliaiset lapset Jumalaa kohtaan ei lain vaatimuksesta vaan uskosta ja vapaasta tahdosta että te tiedätte siitä paremman palkan tulevan joka enemmän palvelee Jumalaa kuin rietasta.

        Niin näkyy siis selkeä ero siinä kilvoittelussa syntiä vastaan joka uskosta tulee kuin siinä joka laista tulee. Koska se joka uskosta tulee kelpaa Jumalalle koska se ei ole oma teko vaan Jumalan palvelemista kuuliaiudessa koska Jumalansana neuvoo syntiä karttamaan. Mutta se kilvoittelu syntiä vastaan joka laista tulee on kainin uhri joka tahtoo Jumalalle kelvata omassavanhurskaudessa mutta ei uskon jälkeen kuuliaisuudessa Jumalaa ja Jumalansanaa kohtaan uskon jälkeen.

        Jos sinä uskot Jumalan ja Kristuksen ja Jumalansanan niin etkö sinä myös ole kuuliainen sille? Se on uskon kuuliaisuutta eli Jumalalle kelpaava uhri.

        Mutta se joka tulee laista ei usko vaan tahtoo kelvata itsessänsä Jumalalle ei kuuliaisuuden tähden vaan ansaitaksensa vanhurskautta Jumalan silmäin edessä.

        Aabel ei ansainnut Jumalalta vaan oli ainoastaan uskon jälkeen kuuliainen. Mutta Kain ei ollut kuuliainen lapsi uskossa vaan Kain tahtoi ansaita itse Jumalalta vanhurskautta.

        Siinä on siis kaksi uhria toinen uskon kuuliaisuudesta ja toinen laista eli omista töistä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette kuitenkaan uhraten tekemättä jättämisiä Jumalalle että syntiä vastaan kilvoittelette* vaan uhraten itsenne Jumalalle. Ettei Kainin uhri kelpaa Jumalalle se joka on itse tehty vaan ainoastaan se joka on syntynyt eikä luotu itse.

        Niin uhratkaa siis tekin teidän elämänne Jumalalle uskossa ja pyhityksessä Jumalalle kuuliaisuudessa Jumalansanaa kohtaan. Niin neuvoo siis sana himoja ja elämän hekumaa kuolettamaan mutta ei se uhri ole se synnin tekemättä jättäminen vaan että te uhraatte itsenne uskon kautta Jumalan palvelijaksi. Niin kelpaa se uhri Jumalalle joka uskosta tulee. Että koska te sen viipymisen ajan pelvossa vaellatte ette palvellen katovaista kunniaa ja mammonaa vaan uskon kautta Jumalaa niin se luetaan teille vanhurskaudeksi ei töistä eli teoista vaan koska te olitte uskon kautta niin kuin kuuliaiset lapset Jumalaa kohtaan ei lain vaatimuksesta vaan uskosta ja vapaasta tahdosta että te tiedätte siitä paremman palkan tulevan joka enemmän palvelee Jumalaa kuin rietasta.

        Niin näkyy siis selkeä ero siinä kilvoittelussa syntiä vastaan joka uskosta tulee kuin siinä joka laista tulee. Koska se joka uskosta tulee kelpaa Jumalalle koska se ei ole oma teko vaan Jumalan palvelemista kuuliaiudessa koska Jumalansana neuvoo syntiä karttamaan. Mutta se kilvoittelu syntiä vastaan joka laista tulee on kainin uhri joka tahtoo Jumalalle kelvata omassavanhurskaudessa mutta ei uskon jälkeen kuuliaisuudessa Jumalaa ja Jumalansanaa kohtaan uskon jälkeen.

        Jos sinä uskot Jumalan ja Kristuksen ja Jumalansanan niin etkö sinä myös ole kuuliainen sille? Se on uskon kuuliaisuutta eli Jumalalle kelpaava uhri.

        Mutta se joka tulee laista ei usko vaan tahtoo kelvata itsessänsä Jumalalle ei kuuliaisuuden tähden vaan ansaitaksensa vanhurskautta Jumalan silmäin edessä.

        Aabel ei ansainnut Jumalalta vaan oli ainoastaan uskon jälkeen kuuliainen. Mutta Kain ei ollut kuuliainen lapsi uskossa vaan Kain tahtoi ansaita itse Jumalalta vanhurskautta.

        Siinä on siis kaksi uhria toinen uskon kuuliaisuudesta ja toinen laista eli omista töistä.

        Ja se joka uskosta tulee ei ansaitse eikä pyri ansaitsemaan vaan on ainoastaan kuuliainen uskosta ja silti palkitaan vaikka ei palkintoa silleen etsinyt vaan oli uskon tähden kuuliainen koska ei muuta voinutkaan koska siihen mihin ihminen uskoo sitä hän myös tahtoo palvella ja pitää sen uskon joka hänellä on.

        Mutta Kain jolla oli myös usko mutta ei kuuliaisuutta, ei tahtonut olla kuuliainen Jumalansanalle mutta tahtoi silti saada Jumalalta kiitosta. Kuinka Kain voisi saada kiitosta ilman kuuliaisuutta että hän rikkoo jumalansanaa vastaan?

        Mutta kuinka hän olisi rikkomatta kuin ei hänellä ole oikeaa uskoa ja koska hänellä ei ole oikeaa uskoa niin ei hänellä sentähden ole myöskään oikeaa kuuliaisuutta Jumalansanaa kohtaan!

        Etsi siis Kain pian uskoa joka kuolleella veljelläsi oli ennen kuin Aabelin veri alkaa huutamaan kostoa ja sinut tuomitaan! Jos sinä Kain löydät sen uskon täällä ajassa niin silloin sinäkin saat nähdä sen Aabelin ja uuden Testamentin Jumalanpalveluksen joka tulee uskosta ja ei laista joka tahtoo Jumalaa palvella ei ansaitakseen vaan uskosta ja rakkaudesta ilman ansiota. Koska se usko on Jumalasta niin se myös tahtoo Jumalaa palvella.


    • Anonyymi
      UUSI

      SAMAA MIELTÄ KOKO MATKAN.

      Suattaako tuota selvemmin sanua.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe