Moikka! Oon 9-luokkalainen 160cm pitkä tyttö ja mietin että hakisinko turvallisuusalalle. Olin jo varma, että haen tälle alalle, mutta sitten äitini huomautti pituudestani ja sanoi, ettei se riitä poliisikouluun, jonne mulla olis ollut tarkoituksena hakea ehkä myöhemmin. Googlaamalla selvitin, että onko se totta ja ainakin poliisin sivulla sanottiin, ettei poliisikouluun ole enää pituusrajaa, mutta minua pelottaa, etten olisi pätevä poliisi tai -vartija pituuteni takia. Olen fyysisesti ok kunnossa ja innokas treenaamaan, jotta kunto paranisi ja voimaa tulisi lisää. Harmittaa kun tuntuu, että tää olis mulle sopiva ala, mutta tää pituus pilaa kaiken. Mitä mieltä te ootte? Voiko poliisi tai vartija olla 160cm ja silti pätevä työssään? Naurettavan näköistähän se varmaan on, mutta ei mua kiinnosta.
pärjääkö 160cm pitkä vartijana
16
1223
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu kohteesta. Jos olet jossain porttikohteessa tai museossa töissä niin melko varmasti pärjäät. Ehkä jossain rauhallisessa myymälässä ja piirissäkin voit pärjätä jos valikoit tilanteet joihin puutut ja miten puutut, sekä sen ketä yrität ottaa kiinni.
Sillä oletko fyysisesti hyvässä kunnossa ei ole paljoakaan väliä, koska olet pienikokoinen nainen. Jokainen perus narkki tai näppäri pyyhkii sinulla halutessaan lattiaa. Myös seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi joutuminen on todennäköisempää. Kiimaiset työkaverit ja rikolliset voivat puristella pakaroita ja esittää törkeitä ehdotuksia. Tätä tapahtuu.
Laitoin alle muutaman uutisen.
Forssan K-Citymarketin lähellä hakattu vartija oli nainen - rajua väkivaltaa tiiliskivellä, kiidätettiin sairaalaan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c3886e4b-42b6-4a9a-a2bf-fb590ee637e4
Ensihoitaja raiskasi työkaverinsa työajalla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ess-ensihoitaja-raiskasi-tyokaverinsa-tyoajalla-tuomittiin-ehdolliseen-vankeuteen/6650172
Voi toki olla, että teet pitkän työuran ja mitään ei koskaan tapahdu. Tai sitten sinut hakataan ja raiskataan jo ensimmäisenä työpäivänä. Ehkä jotain siitä välistä. Joku joskus läppäsee sinua ja uhkaa puukolla, toinen sylkee naamalle tms. Kannattaa aina muistaa, että kaikki on mahdollista niin hyvässä kuin pahassa.- Anonyymi
olipa hieno vastaus... taidat inhota naisia. Teikäläisiä on tullut nähtyä...
- Anonyymi
Vartijan ja Poliisin työssä ei pelkkä voima ja fyysinen kunto riitä tarvitaan myös tekniikkaa . Sun kannattaisi alkaa harrastamaan Brasilialaista jujutsua tai Hokutoryu Ju-Jutsua voimaharjoittelun lisäksi.
- Anonyymi
Kyllä se voima riittää jos sitä on tarpeeksi. Jos kyseessä on pienikokoinen nainen niin silloin ei voima riitä useimpia kohdehenkilöitä vastaan. Tyypillinen kohdehenkilö on kuitenkin mies. Mies on naista vahvempi. Aloittajan tapauksessa tekniikasta on hyötyä jos hänen pitää poistaa saman kokoinen ja vahvuinen nainen ja hänellä on tekniikkaetu. Silloinkin voi jäädä kakkoseksi helposti jos kohdehenkilöllä on aseita tai kavereita mukana. Näin se vaan menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se voima riittää jos sitä on tarpeeksi. Jos kyseessä on pienikokoinen nainen niin silloin ei voima riitä useimpia kohdehenkilöitä vastaan. Tyypillinen kohdehenkilö on kuitenkin mies. Mies on naista vahvempi. Aloittajan tapauksessa tekniikasta on hyötyä jos hänen pitää poistaa saman kokoinen ja vahvuinen nainen ja hänellä on tekniikkaetu. Silloinkin voi jäädä kakkoseksi helposti jos kohdehenkilöllä on aseita tai kavereita mukana. Näin se vaan menee.
Kyllä mä ainakin Judokana saan toisen heitettyä vaikka toinen pitäisi kuinka lujaa vaan kiinni ja saa varmasti moni muukin. Pärjää pienet naisetkin isommille hyvällä tekniikalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä ainakin Judokana saan toisen heitettyä vaikka toinen pitäisi kuinka lujaa vaan kiinni ja saa varmasti moni muukin. Pärjää pienet naisetkin isommille hyvällä tekniikalla.
Totta kai pieni nainen pärjää paria kaksimetristä yli sata kiloista testosikaa vastaan helposti. Kunhan vain on tekniikka hallussa. Juu juu. Totta kai.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai pieni nainen pärjää paria kaksimetristä yli sata kiloista testosikaa vastaan helposti. Kunhan vain on tekniikka hallussa. Juu juu. Totta kai.
Kaksi kaappikokoista testoa tuskin sattuu samaan aikaan normivartijalle joka juuri sillä hetkellä olisi yksinään. Lyttää nyt vaan vielä vähän lisää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi kaappikokoista testoa tuskin sattuu samaan aikaan normivartijalle joka juuri sillä hetkellä olisi yksinään. Lyttää nyt vaan vielä vähän lisää!
No ei ehkä vartijalle niin helposti. Mutta JV puolella näitä tilanteita on tullut vastaan liian usein ja siksi lopetinkin hommat. Itse en 180 cm ja 110 kg pärjännyt siellä. Joskus oli sellaisiakin tilanteita, että joku isokokoinen mies sammui niin en yksinkertaisesti jaksanut nostaa ja kantaa ulos ottamaan happea ja odottelemaan taksia. Siinä oli selkä kovilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaksmetrien sata kiloinenkaan pystyssä pysy kun jalat lähtee alta se siitä tekniikasta.
- Anonyymi
Kaasu antaa tasoitusta ja puhejudolla pärjää pitkälle. Ei muuta kuin alalle ja sitten poliisikouluun, missä naispuoleisista rikostutkijoista on pulaa.
- Anonyymi
Jos kärryletka kulkee ja ostoskorit nousee niin kyllä sitä pärjää. Piirissä riittää kun jaksaa nousta autosta, kantaa vähän avaimia ja vetää lippua salkoon.
- Anonyymi
Kerroit juuri millasta on Vartian työ pääasiassa.
- Anonyymi
Hyvin pärjäät :) Tervetuloa vaan joukkoon...
- Anonyymi
Ei koolla ole vartijan työssä merkitystä , kun vain pamppu laitetaan pituuden mukaan jottei ota vyötäröltä maahan kiinne kävellessä, pieni koko voi olla hyväkin esm. myymälävarkaita väijyttäessä jotkut ryhmät käyttää lapsia varastamiseen olen näytnyt kun kokonainen kemikaalihylly tyhjennetään lasten toimesta pitkän hameen alle, josta on kätevä nostin säkki joka kiertyy ovelasti käsillä ylös, vartija voisi lapsen kokoisena vaikka tarkistaa tämmöistä, mihinkään painiin mihin bodatut isommat vartijat voi joutua ,ei tietenkään kannata lähteä. Tämmöiset perinnevarkaat taitaa kyllä nauttia K-S liikeissä koskemattomuus suojaa ? ehkä valtio korvaa suoraan vahingot lapin petovahinkojen tapaan arvion ja tuumauksen perusteella asiosaisen eduksi ?
- Anonyymi
Riippuu kohteesta. Varmaan jossain kassalla piippailemassa tuotteita pärjää hyvin tai hotellin respassa. Sitten on ihan oikeitakin vartijan töitä.
- Anonyymi
Jossain Securitaksella Patrialla pärjää ihan varmasti. Siellä pitää kantaa ampuma-asetta, mutta eihän tuollaisessa kohteessa koskaan tapahdu mitään. Sama jossain ydinvoimalassa.
Myymälä, piiri, sairaala, metro tms. niin oikeasti vaarallisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962