pärjääkö 160cm pitkä vartijana

Moikka! Oon 9-luokkalainen 160cm pitkä tyttö ja mietin että hakisinko turvallisuusalalle. Olin jo varma, että haen tälle alalle, mutta sitten äitini huomautti pituudestani ja sanoi, ettei se riitä poliisikouluun, jonne mulla olis ollut tarkoituksena hakea ehkä myöhemmin. Googlaamalla selvitin, että onko se totta ja ainakin poliisin sivulla sanottiin, ettei poliisikouluun ole enää pituusrajaa, mutta minua pelottaa, etten olisi pätevä poliisi tai -vartija pituuteni takia. Olen fyysisesti ok kunnossa ja innokas treenaamaan, jotta kunto paranisi ja voimaa tulisi lisää. Harmittaa kun tuntuu, että tää olis mulle sopiva ala, mutta tää pituus pilaa kaiken. Mitä mieltä te ootte? Voiko poliisi tai vartija olla 160cm ja silti pätevä työssään? Naurettavan näköistähän se varmaan on, mutta ei mua kiinnosta.

16

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu kohteesta. Jos olet jossain porttikohteessa tai museossa töissä niin melko varmasti pärjäät. Ehkä jossain rauhallisessa myymälässä ja piirissäkin voit pärjätä jos valikoit tilanteet joihin puutut ja miten puutut, sekä sen ketä yrität ottaa kiinni.

      Sillä oletko fyysisesti hyvässä kunnossa ei ole paljoakaan väliä, koska olet pienikokoinen nainen. Jokainen perus narkki tai näppäri pyyhkii sinulla halutessaan lattiaa. Myös seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi joutuminen on todennäköisempää. Kiimaiset työkaverit ja rikolliset voivat puristella pakaroita ja esittää törkeitä ehdotuksia. Tätä tapahtuu.

      Laitoin alle muutaman uutisen.

      Forssan K-Citymarketin lähellä hakattu vartija oli nainen - rajua väkivaltaa tiiliskivellä, kiidätettiin sairaalaan
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c3886e4b-42b6-4a9a-a2bf-fb590ee637e4

      Ensihoitaja raiskasi työkaverinsa työajalla
      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ess-ensihoitaja-raiskasi-tyokaverinsa-tyoajalla-tuomittiin-ehdolliseen-vankeuteen/6650172

      Voi toki olla, että teet pitkän työuran ja mitään ei koskaan tapahdu. Tai sitten sinut hakataan ja raiskataan jo ensimmäisenä työpäivänä. Ehkä jotain siitä välistä. Joku joskus läppäsee sinua ja uhkaa puukolla, toinen sylkee naamalle tms. Kannattaa aina muistaa, että kaikki on mahdollista niin hyvässä kuin pahassa.

      • Anonyymi

        olipa hieno vastaus... taidat inhota naisia. Teikäläisiä on tullut nähtyä...


    • Anonyymi

      Vartijan ja Poliisin työssä ei pelkkä voima ja fyysinen kunto riitä tarvitaan myös tekniikkaa . Sun kannattaisi alkaa harrastamaan Brasilialaista jujutsua tai Hokutoryu Ju-Jutsua voimaharjoittelun lisäksi.

      • Anonyymi

        Kyllä se voima riittää jos sitä on tarpeeksi. Jos kyseessä on pienikokoinen nainen niin silloin ei voima riitä useimpia kohdehenkilöitä vastaan. Tyypillinen kohdehenkilö on kuitenkin mies. Mies on naista vahvempi. Aloittajan tapauksessa tekniikasta on hyötyä jos hänen pitää poistaa saman kokoinen ja vahvuinen nainen ja hänellä on tekniikkaetu. Silloinkin voi jäädä kakkoseksi helposti jos kohdehenkilöllä on aseita tai kavereita mukana. Näin se vaan menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se voima riittää jos sitä on tarpeeksi. Jos kyseessä on pienikokoinen nainen niin silloin ei voima riitä useimpia kohdehenkilöitä vastaan. Tyypillinen kohdehenkilö on kuitenkin mies. Mies on naista vahvempi. Aloittajan tapauksessa tekniikasta on hyötyä jos hänen pitää poistaa saman kokoinen ja vahvuinen nainen ja hänellä on tekniikkaetu. Silloinkin voi jäädä kakkoseksi helposti jos kohdehenkilöllä on aseita tai kavereita mukana. Näin se vaan menee.

        Kyllä mä ainakin Judokana saan toisen heitettyä vaikka toinen pitäisi kuinka lujaa vaan kiinni ja saa varmasti moni muukin. Pärjää pienet naisetkin isommille hyvällä tekniikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin Judokana saan toisen heitettyä vaikka toinen pitäisi kuinka lujaa vaan kiinni ja saa varmasti moni muukin. Pärjää pienet naisetkin isommille hyvällä tekniikalla.

        Totta kai pieni nainen pärjää paria kaksimetristä yli sata kiloista testosikaa vastaan helposti. Kunhan vain on tekniikka hallussa. Juu juu. Totta kai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai pieni nainen pärjää paria kaksimetristä yli sata kiloista testosikaa vastaan helposti. Kunhan vain on tekniikka hallussa. Juu juu. Totta kai.

        Kaksi kaappikokoista testoa tuskin sattuu samaan aikaan normivartijalle joka juuri sillä hetkellä olisi yksinään. Lyttää nyt vaan vielä vähän lisää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kaappikokoista testoa tuskin sattuu samaan aikaan normivartijalle joka juuri sillä hetkellä olisi yksinään. Lyttää nyt vaan vielä vähän lisää!

        No ei ehkä vartijalle niin helposti. Mutta JV puolella näitä tilanteita on tullut vastaan liian usein ja siksi lopetinkin hommat. Itse en 180 cm ja 110 kg pärjännyt siellä. Joskus oli sellaisiakin tilanteita, että joku isokokoinen mies sammui niin en yksinkertaisesti jaksanut nostaa ja kantaa ulos ottamaan happea ja odottelemaan taksia. Siinä oli selkä kovilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai pieni nainen pärjää paria kaksimetristä yli sata kiloista testosikaa vastaan helposti. Kunhan vain on tekniikka hallussa. Juu juu. Totta kai.

        Ei kaksmetrien sata kiloinenkaan pystyssä pysy kun jalat lähtee alta se siitä tekniikasta.


    • Anonyymi

      Kaasu antaa tasoitusta ja puhejudolla pärjää pitkälle. Ei muuta kuin alalle ja sitten poliisikouluun, missä naispuoleisista rikostutkijoista on pulaa.

    • Anonyymi

      Jos kärryletka kulkee ja ostoskorit nousee niin kyllä sitä pärjää. Piirissä riittää kun jaksaa nousta autosta, kantaa vähän avaimia ja vetää lippua salkoon.

      • Anonyymi

        Kerroit juuri millasta on Vartian työ pääasiassa.


    • Anonyymi

      Hyvin pärjäät :) Tervetuloa vaan joukkoon...

    • Anonyymi

      Ei koolla ole vartijan työssä merkitystä , kun vain pamppu laitetaan pituuden mukaan jottei ota vyötäröltä maahan kiinne kävellessä, pieni koko voi olla hyväkin esm. myymälävarkaita väijyttäessä jotkut ryhmät käyttää lapsia varastamiseen olen näytnyt kun kokonainen kemikaalihylly tyhjennetään lasten toimesta pitkän hameen alle, josta on kätevä nostin säkki joka kiertyy ovelasti käsillä ylös, vartija voisi lapsen kokoisena vaikka tarkistaa tämmöistä, mihinkään painiin mihin bodatut isommat vartijat voi joutua ,ei tietenkään kannata lähteä. Tämmöiset perinnevarkaat taitaa kyllä nauttia K-S liikeissä koskemattomuus suojaa ? ehkä valtio korvaa suoraan vahingot lapin petovahinkojen tapaan arvion ja tuumauksen perusteella asiosaisen eduksi ?

    • Anonyymi

      Riippuu kohteesta. Varmaan jossain kassalla piippailemassa tuotteita pärjää hyvin tai hotellin respassa. Sitten on ihan oikeitakin vartijan töitä.

    • Anonyymi

      Jossain Securitaksella Patrialla pärjää ihan varmasti. Siellä pitää kantaa ampuma-asetta, mutta eihän tuollaisessa kohteessa koskaan tapahdu mitään. Sama jossain ydinvoimalassa.

      Myymälä, piiri, sairaala, metro tms. niin oikeasti vaarallisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe