Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Joko se perkeleen toisille morjestelu loppuu?

Anonyymi

Itseni osalta ainakin loppuu. En nosta kättä enää yhdellekään. Minusta se vaan on perkeleen typerä tapa. Minä en ole motoristi vaan moottoripyöräni pienen koonsa ja todella pienen kulutuksen ansiosta korvaa auton työmatkoilla ja kauppareissuilla heti kun lumet lähtee ja siihen saakka kun lumet tulee. Se on siis oikeasti hyötykäytössä enkä pidä sitä tallissa viikkoja ja ajele taas kun on "komijat kelit".

En nosta kättä jokaiselle autoilijallekaan.

59

1354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei lopu ja et todellakaan ole motoristi. Sinulta on jäänyt ja tulee jäämään oivaltamasta koko motorismi ja motoristiveljeys. Ne todelliset motoristit tapaa tienpäällä reissukamojen kanssa. Voit ehkä joskus ihmetellä asiaa jos jäät pyörälläsi tiepuoleen ja siihen pysähtyy toinen motoristi auttamaan.

      • Anonyymi

        Tuo on typerää. Ja jos jään tien päälle. soitan naapurille joka on hinausyrittäjä. Vakuutus korvaa.


      • Anonyymi

        Niin sinäkös se sen oikean motorismin määrittelet? Se on hyvä tietää keneltä voi kysyä jos alkaa epäilyttää olenko motoristi ollenkaan.

        Annahan muutama vinkki nyt ihan varmuuden vuoksi. Ja samalla voisit toki myös listata muutaman seikan mistä tunnistaa epäaito motoristi.


      • Anonyymi

        ...ja jos ne todelliset motoristit kerran tavataan tien päältä niin aika vähissä tuntuvat olevan. Varmaan neljään kuukauteen ei ole tullut yhtäkään vastaan. Ei taida ne sinun "todelliset" motoristit olla kovin kenttäkelpoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on typerää. Ja jos jään tien päälle. soitan naapurille joka on hinausyrittäjä. Vakuutus korvaa.

        Taidat olla omahyväinen💩toivottavasti kukaan ei auta sinua silloinkaan, kun kaverinyritys tai vakutus ei vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja jos ne todelliset motoristit kerran tavataan tien päältä niin aika vähissä tuntuvat olevan. Varmaan neljään kuukauteen ei ole tullut yhtäkään vastaan. Ei taida ne sinun "todelliset" motoristit olla kovin kenttäkelpoisia.

        Kaikki ei aja monttupyörällä tai siihen verrattavalla. Itselläni tätä harrastusta takana 42 v Sama takamatkustaja 39 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ei aja monttupyörällä tai siihen verrattavalla. Itselläni tätä harrastusta takana 42 v Sama takamatkustaja 39 v.

        En aja monttupyörällä minäkään. Sitä vaan olen ihmetellyt, kun niin moni on kova puhumaan olevansa tosimotoristi, mutta pyörä tallissa yli puolet vuodesta.

        Eikä siinä mitään vikaa ole jos ei talvella aja. Pyörällä ajetaan silloin kun huvittaa ja sen verran kun huvittaa. Niin sen pitääkin mennä.

        Sitä puhetta tosimotoristeista ja eri tavalla asiaa lähestyvien lokeroimista jotenkin vähemmiksi motoristeiksi minä en vaan jaksa ymmärtää. Miksi itseään pitää korottaa polkemalla muita?

        Miksi moottoripyörän arkinen hyötykäyttö on vähemmän todellista motorismia kuin moottoripyörällä matkailu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aja monttupyörällä minäkään. Sitä vaan olen ihmetellyt, kun niin moni on kova puhumaan olevansa tosimotoristi, mutta pyörä tallissa yli puolet vuodesta.

        Eikä siinä mitään vikaa ole jos ei talvella aja. Pyörällä ajetaan silloin kun huvittaa ja sen verran kun huvittaa. Niin sen pitääkin mennä.

        Sitä puhetta tosimotoristeista ja eri tavalla asiaa lähestyvien lokeroimista jotenkin vähemmiksi motoristeiksi minä en vaan jaksa ymmärtää. Miksi itseään pitää korottaa polkemalla muita?

        Miksi moottoripyörän arkinen hyötykäyttö on vähemmän todellista motorismia kuin moottoripyörällä matkailu?

        Ei ole mitään arkista hyötykäyttöä. Koko talvena en ole nähnyt yhtäkään moottoripyörää työmatkaliikenteessä. Kyykkypyöräkin ostetaan vain ja ainoastaan kauniin kelin kaahaamista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään arkista hyötykäyttöä. Koko talvena en ole nähnyt yhtäkään moottoripyörää työmatkaliikenteessä. Kyykkypyöräkin ostetaan vain ja ainoastaan kauniin kelin kaahaamista varten.

        Eli jos sinä et satu näkemään jotain niin sitä ei ole olemassa? Erikoinen tapa suhtautua maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos sinä et satu näkemään jotain niin sitä ei ole olemassa? Erikoinen tapa suhtautua maailmaan.

        Voi olla olemassa, mutta yksi pakkasessa ajava latvalaho ei muuta kokonaiskuvaa miksikään ja varmasti itsekin ymmärrät tämän. Moottoripyöristä 99,99% on jossain tallissa kesään asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla olemassa, mutta yksi pakkasessa ajava latvalaho ei muuta kokonaiskuvaa miksikään ja varmasti itsekin ymmärrät tämän. Moottoripyöristä 99,99% on jossain tallissa kesään asti.

        Eli siksi koska arkikäyttö on harvinaista niin se ei ole oikeaa motorismia?


    • Anonyymi

      Motorismi on hieno ystävällinen piirre. Nosta vaan kättäsi eteinkin sitä kaasukättä. Pysyy rengas paremmin tiessä.

    • Anonyymi

      Oli tänään useampi motoristi liikkeellä. Suurin osa matkaenskoilla. Tosin kukaan ei vielä reissun päällä.

    • Anonyymi

      Mulla on onneksi vakionopeussäädin. Voi nostaa sitä kaasukättäkin hetkeksi.:-DD

    • Anonyymi

      Eipä ole vesilläkään näkynyt veneilijöitä joilla on myös tapana tervehtiä toisiaan. Eivät taida olla todellsia veneilijöitä.

    • Anonyymi

      Minä olen motoristi. Olen ollut sitä vuodesta 1970 lähtien. Teidän mitään tietämättömien provoilevien tissiposkien isönnekään eivät olleet vielä syntyneet kun olin ehtinyt jo kierrellä maailmaa kaksipyöräisellä ja nähdä mitä on motorismi ja motoristien yhteenkuuluvuus. Voin hyvin määritellä kuka on motoristi. On nähty räntä- ja lumisateet, pakkaset ja muutenkin vähemmän miellyttävät olosuhteet. Ei niistä keleistä kuitenkaan suuresti edes aito motoristi nauti.

      Terveisin ikimotoristi

      • Anonyymi

        Polvistun Jumalani edessä. Vihdoin me motoristit saimme Messiaan, joka voi tuomita meidät ala-arvoiset ja määrätä oikeudenmukaisen rangaistuksensa korkeuksista.


    • Anonyymi

      Tulen tuomisemaan teitä syntisiä ikuiseen kadotukseen ja moottorin hajoamiseen sekä katuvaiset iankaikkiseen taivaalliseen motorismiin, jossa aurinko paistaa ja upeat lyylit istuvat kyydissänne.

      • Anonyymi

        Mutta miten osoittaa motoristiveljeyttä jos vehkeet pelaa aina?

        Vai onko se niin, että niillä syntisillä pettää kone ja vapahdettujen motoristien iankaikkinen palkkio on se, että heille riittää tien varressa alempiarvoisia motoristeja joita voi pysähtyä "auttamaan" eli itsetyytyväisesti neuvomaan miten se ja se merkki ei koskaan jätä tien varteen?


    • Anonyymi

      ketään ei sinun kyrpäsjoosepin mielipide kiinnosta pätkän vertaa

      • Anonyymi

        Ja arvelit, että tämä sinun "mielipide" sen sijaan kiinnostaa?


    • Anonyymi

      Motoristit on kaikki homoja. Sen näkee jo siitä nahan ja koppalakkien määrästä.

      • Anonyymi

        Ja yleensä motoristeja arvostelevat on eukkonsa tai äitinsä tossun alla olevia hiiriä. Halu olisi pyörän sarviin, mutta kun mamma ei anna lupaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja yleensä motoristeja arvostelevat on eukkonsa tai äitinsä tossun alla olevia hiiriä. Halu olisi pyörän sarviin, mutta kun mamma ei anna lupaa.

        Motoristeille isi maksaa bensat ja takarenkaat.


      • Anonyymi

        katos, joku amispellekin heräsi päiväuniltaan. Lutkutitko peukalon märäksi uinuessasi vai lämpimän tissimaidon tarveko herätti?


    • Anonyymi

      Eiks se ole niin, että siinä on naiset vaan tiellä kun oikein ruvetaan naimaan.

    • Anonyymi

      Onhan tuo aika vanhanaikainen tapa. Vanhat gubbet enää tuota tekee. Jos joku minua tervehtii niin nyökkään. Jos joku siitä loukkaantuu niin ei voi mitään.

    • Anonyymi

      On ihmeellinen juttu kun sanotaan että toivottavasti ei kukaan auta.

      Onko se niin että motoristi auttaa motoristia kun on moottoripyörällä liikkellä? Silloin ollaan veljiä? Silloinko se on velvollisuus pysähtyä? En minä ainakaan osaa mitään siellä tien päällä tehdä jos näen jonkun tien vieressä.
      Mutta jos he ovat autolla liikkeellä niin ei auteta? Aika harva auto pysähtyy kun tien vieressä on auto konepelti ylhäällä. Silloin soitetaan vaikka hinausautoa. Jos moottoripyörä jättää niin silloinko ei saa hinauspalveluun soittaa? Minulla on vakuutus tämän varalle. Hinausauto ottaa moottoripyörän tai vaikka moponkin kyytiin.

      Ihme logiikka näyttää joillai olevan.

      Pitäisiko toisia tervehtiä, aiheessa pysyäkseni, niin ei. Jos siltä ei tunnu niin ei missään nimessä. En minä tervehdi autoilijoitakaan ellei ole tuttu.

    • Anonyymi

      Näytän motoristeille ainoastaan keskisormea. En todellakaan morjesta.

      • Anonyymi

        oliko se viime kesä kun sinuun törmäsin ja väänsin tuon sormen mutkalle? Oli riemukasta katsoa kun poju kyynelehti ja armoa aneli. :D


    • Anonyymi

      Nuoruuttaan etsivä setämiehiä yhdistää tarve kuulua johonkin mistä ovat pudonneet jo aikoja sitten ja mopoilla ajaminen on kuuleman mukaan kovin miehekästä, siinä tuntee olevansa niin vapaa. Ja sitten nokka kohti kotia jossa odottaa se sama riivinrauta kuin ennenkin, mutta saihan siitä vapaudesta nauttia sen 1,5 tuntia tälläkin viikolla.

    • Anonyymi

      Niinpä voi pian vaikka kolaroida jos irroittaa otteen

      • Anonyymi

        Japsipyörien ongelmia. Niissä on syytä puristaa kaksi käsin ohjaustankoa kun muuten alkaa hirveä woblaus ja voipi tulla se kolari.


    • Anonyymi

      Huvittavia nämä motoristien sisäiset riidat :D

      Ei v***u mitä lapsia. Samaa porukkaa kuin ne yläasteen häiriköt jotka menivät amikseen.

      • Anonyymi

        En minä ainakaan riitele oikeasti. Trollaan vaan. Eiks tää paskaämpäri = Suomi24 ole juuri sitä varten olemassa?


    • Anonyymi

      Tosimotoristit on mennyttä maailmaa. Niitä oli vielä 70-luvulla, kun moottoripyöräily ei ollut minkään mammanpoikien nysväämistä vaan raakaa puuhaa. Ei ollut digipyöriä ja kovimmat vehkeet oli suorastaan vaarallisia ajaa. Nykypyörien myötä motorismista on tullut melkein yhtä tylsää kuin jollain tojotalla aamuruuhkassa ajamisesta.

      • Anonyymi

        Seitkyt luvulla pyörät oli jotain paskoja japseja ja ne motoristit oli ihan mopopoikia. Aina sormet rasvassa. Toista se oli vielä viiskyt ja kuuskyt luvuilla, kun pyörät tuli itäeuroopasta. Siinä oli ajamisen meiniki ja motorismin oikea henki. Samanhenkisille morjesteltiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seitkyt luvulla pyörät oli jotain paskoja japseja ja ne motoristit oli ihan mopopoikia. Aina sormet rasvassa. Toista se oli vielä viiskyt ja kuuskyt luvuilla, kun pyörät tuli itäeuroopasta. Siinä oli ajamisen meiniki ja motorismin oikea henki. Samanhenkisille morjesteltiin.

        Skodakuskit ne on kateellisia Toyotasta. Itäautot ruostuu pois, japanilainen sen kun porskuttaa.


    • Anonyymi

      HAha. Ihan tylsyyttäni tämänkin ketjun aloitin. 35 viestiä ja pelkkää riitaa. Kertoo jotain tämän palstan tasosta.

      • Anonyymi

        Ihan tylsyyttäni minäkin trollasin ja spammasin, parempia juttuja odotellessani...!


      • Anonyymi

        Paskahan tää taso on, mutta on täällä silti ihan kivaa.


    • Anonyymi

      Morottamiseen on myös omat säännöt, ja jos ei niitä tajua, niin on aika hukassa tuolla tienpäällä! Parhaimpia on ne originaalit sormimorot josta toisen tunnistaa saman seuran morottajaksi! Ihan pelletouhua, mutta kerran sattui nätimmän sukupuolen mopoilija samalle levarille, jonka kanssa oltiin just moroteltu! Jatkettiin vielä samaan suuntaan ja samalle laavulle yöpymään. Yö oli goretexien kahinaa ja saumaa herui...

    • Anonyymi

      Nykyään on morottaminen vaikeaa kun on niin isoja mopoja ja kevareita, että saattaa vahingossa nostaa käpälää jollekin mopoilijalle.

      • Anonyymi

        Se olis kyllä synti ja häpee, jos itseään alempiarvosta vahingossa morottaisi...


      • Anonyymi

        Mopoilijat voi olla tulevia motoristeja, kättä pystyyn heillekin 👍


    • Anonyymi

      Olen motoristi. En tiedä, olenko "oikea motoristi". Ajan 1100cc cruiserilla ja pääosin matka-ajoa. En käy kaupungin kulmilla esittelemässä itseäni ja pyörääni. Ajan sellaista nopeuta, minkä milloinkin päätän "oikeaksi nopeudeksi". Moikkaan muita motoristeja, koska otin sen tavan käyttöön jo silloin, kun se syntyi.
      Olen tavannut paljon muita motoristeja, koti- ja ulkomaisia. Olen kohdannut pelkkää veljeyttä ja yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Olen aina saanut pyytettömästi apua ongelman kohdatessani - ja antanut apua kohdatessani ongelmaisen.

      Jonkusen kerran on pyörä ollut parkissa ns. liivijengin jonon jatkona - sattuneesta syystä - enkä koskaan ole tahoiltaan kokenut mitään epäystävällistä, päinvastoin.

      Miksi olen motoristi? Se on minulle harrastus ja vapaa-ajanviettoa. Toisille veneily, kalastus, purjelento, Lapin vaellus, Lions Club... Kukin halujensa mukaan. En ole kokenut minun tarvitsevan muiden lajien harrastajien haukkumista tai muuta mollaamista. Ehkä se johtuu hyvästä itsetunnostani.
      No, en menetä yöuniani, jos joku katkera tai kateellinen jaksaa asiattomia mölistä. Mitä sillä sitten on väliä?

      Moikataan kun tavataan ja vietetään mukavia hetkiä matkanvarren kaffepaikoissa. Monesti on helkutin hauskaa... Eikä niitä juttuja eri merkkien kelvottomuudesta koskaan tosissaan väännetä...

      Kohta alkaa - varovasti sitten siellä!

      TimoEv

      • Anonyymi

        Juuri näin 👍👍🙂🙂


    • Anonyymi

      no on joillain murheet.....

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ps. Kulkee muuten melko lujaa nuo. Pitäisikö ostaa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Ps. Tällainen https://huippukone.com/tuote/e-go-cobra-sahkoskootteri-2/

        Räyhäkkä peli tosiaan, 2kW, enemmän kuin Tunturi Super Sportissa.

        Tietysti on kohteliasta vastata jos joku tervehtii, mutta jos tuo näyttää moottoripyörältä niin lienee syytä varata aika optiolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räyhäkkä peli tosiaan, 2kW, enemmän kuin Tunturi Super Sportissa.

        Tietysti on kohteliasta vastata jos joku tervehtii, mutta jos tuo näyttää moottoripyörältä niin lienee syytä varata aika optiolta.

        "Kesytä jos uskallat". Jotenkin tuo 25km/h tuntuu aika säyseältä. Liekkö tarvetta kesyttää.

        Ei siinä, epäilemättä kelpoja vehkeitä pieneen ajoon kaupungilla tai kylällä.


      • Anonyymi

        Ai kamala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kesytä jos uskallat". Jotenkin tuo 25km/h tuntuu aika säyseältä. Liekkö tarvetta kesyttää.

        Ei siinä, epäilemättä kelpoja vehkeitä pieneen ajoon kaupungilla tai kylällä.

        Nuo menee 60kmh. Laittomasti toki mutta ei kukaan noilla vakiona aja. En ole koskaan nähnyt hitaasti kulkevaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo menee 60kmh. Laittomasti toki mutta ei kukaan noilla vakiona aja. En ole koskaan nähnyt hitaasti kulkevaa.

        "Kesytä jos uskallat". Jotenkin tuo 60km/h tuntuu aika säyseältä. Liekkö tarvetta kesyttää.

        Ei siinä, epäilemättä kelpoja vehkeitä pieneen ajoon kaupungilla tai kylällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Kulkee muuten melko lujaa nuo. Pitäisikö ostaa?

        äippä vai iskä ostaa, jos pääset luokaltas?


    • Anonyymi

      Yhdistävä, Hyvä tapa! Mutta ei todellakaan pakollinen. (vapaa valinta)!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe