Kannabiksen haitat

Anonyymi

Kannabiksesta, mitä joskus kutsutaan nimellä marihuana tai pilvi, voi olla haittaa.

Kokeilin sitä noin 17-vuotiaana. Eräs jonkinlainen tuttu tunsi jonkun jonka kautta sitä pystyi saamaan. Epäilin ensin kokeilua, tämä tuttu kuitenkin yllytti siihen ja neuvoi miten tehdä jonkinlainen piippu talouspaperin rullasta, teipistä ja vesihanan suuttimesta. Talouspaperin rulla siis leikattiin ja siihen tehtiin reikä suutinta varten ja tällä teipillä teipattiin yhteen. Samana päivänä olin, myös kai hänen neuvosta laittanut kannabista leipäkeksin päälle, siihen päälle juustoa ja lämmittänyt mikrossa, en ensin halunnut polttaa, vain syödä jotain missä on kannibasta, mutta koska tästä en tullut "pilveen" niin päätin polttaa sitä samana päivänä.

Kun olin polttanut, "teho" ei tuntunut heti, sen jälkeen poltin muutaman. Laitoin siis sitä kannabista siihen suuttimeen ja sytyttimellä liekki hetkeksi siihen jolloin savua voitiin hengittää sisään toisesta päästä. Pian alkoi "teho" tuntua ja halusin nähdä voimistuuko jonkinlainen hyvänolontunne. Poltin liikaa kerralla, liian nopeasti joten lääkärit ovat sanoneet että sain siitä jonkun allergisen reaktion. Kieli lähti menemään kurkkua kohti ja menin paniikkiin. Sitä kesti muutaman tunnin. Kieli kiemurteli monta päivää sen jälkeen. Välillä kun istuin päiviä myöhemmin pääni alkoi jotenkin oudosti hangata edestakasin selkänojaa vasten.

Myös monta kuukautta tämän jälkeen henkeni pihisi kuten astmakohtauksessa vaikka sellaista ei minulla taida ollakaan. Se on myös voinut johtua siitä että samaan aikaan on ollut ylioppilaskirjoitukset tulossa, mikä on stressannut. Sain myös allergisia reaktioita monista ruoista sen jälkeen vaikka koskaan aikaisemmin ennen sitä ei ole ollut allergiaa. Kurkkuni jotenkin paisui ruoista ja oli vaikeampi hengittää. Vieläkin tänä päivänä monta vuotta myöhemmin saan edelleen allergisia reaktioita joistakin ruoista. Ne on kuitenkin lievempiä, ehkä joskus kurkku voi paisua vähän, se voi myös olla jotain ahdistusta, enimmäkseen voi kutittaa naamaa tai rintaa ja jotain punaisia näppyjä ilmestyä.

Kannabis voi siis aiheuttaa allergisen reaktion. Pahimmassa tapauksessa se voi aiheuttaa niin sanotun anafylaktisen reaktion, eli jonkinlaisen yliherkkyysreaktion.

https://www.aaaai.org/tools-for-the-public/conditions-library/allergies/marijuana-cannabis-allergy

Allergiseen reaktioon voi pahimmillaan kuolla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vanhukselle-annettiin-sairaalassa-vaara-jalkiruoka-nainen-kuoli-allergiseen-reaktioon-syytteita-ei-nostettu/7957408

Kannabis voi aiheuttaa psykoosin ja ehkä skitsofrenian jos siihen on biologinen alttius.

https://www.nytimes.com/2019/01/17/health/cannabis-marijuana-schizophrenia.html

Kannabis voi aiheuttaa riippuvuutta, samalla tavoin kuin vaikka videopelit.

https://nida.nih.gov/publications/research-reports/marijuana/marijuana-addictive

Kannabis ei ole harmiton aine.

1

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      budi on samaa kuin muutkin kamat tulee riippuvaiseksi pää sekoo ja sit kelpaa muutkin mömmöt. ei vaaraton vaikka käyttäjät väittä. frendi vetänyt n. 15v pää ihan sekaisin ja kaiken maailman pelkotiloja siksi pössyttelijät kävelee aina huppu silmillä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      499
      5123
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      237
      2052
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      410
      1923
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      57
      1372
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      88
      1281
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1073
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1039
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      99
      999
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      972
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      73
      955
    Aihe