Järjetön Covid-hoito oli viedä minulta hengen!

Anonyymi

Jouduin teho-osastolle, kun 22/12 klo 14 sain hengitysvaikeuksia. Koska en ollut rokotettu, niin sain diagnosin vakava korona, jo ennen kuin kukaan oli edes kysynyt minulta olinko sairas aamulla! Todellisuudessa olin saanut keuhkokuumeen, joka helpotti jo parissa päivässä.
Kuitenkin happea tyrkytettiin 16 litraa minuutissa, ja jos vastustelin, niin aina tuli joku tunkemaan happinaamarin naamalle. Aina kun kyllästyin, otin pois, jolloin saatoin hengittää hetken normaalisti.
Sitten vielä melkein pakosta piti suostua trakeotomiaan, vaikka en tuntenut edes tarvetta. Kun heräsin viikon päästä, en enää kyennytkään hengittämään kunnolla, Keuhkot olivat painuneet kasaan, kun ei ollut tarvetta hengittää kuin hiukan, kun oli vain lähes puhdasta happea. Hengitin vain ehkä puoli litraa kerralla.

Kun sitten oli aika luopua hapesta, minun keuhkoni eivät enää laajentuneetkaan, vaan heti tuli happivajausta. Vei viikkoja, kunnes pystyin edes vetämään litran ilmaa kerralla keuhkoihini, ja nyt yli kuukautta myöhemmin minun on yhä vaikea saada tarpeeksi happea keuhkoihini.
Harmittaa, miksi en repinyt letkuja ja tiputuksia pois kun vielä minulla oli kunnon keuhkot ennen tuota järjetöntä happihoitioa. Koronaakaan kun ei ollut, vain keuhkokuume, josta olin jo parantunut aikoja sitten.

Käy säääliksi niitä, jotka joutuvat yhä tähän happihoitoon: taluulla vie kuukausia ennenkuin saa keuhkonsa kuntoon, jos saa koskaan.

32

1069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järjetöntä jättää kertomatta missä sairaanhoitopiirissä / sairaalassa on näin menetelty ??

      • Anonyymi

        Taitaa olla vain keksitty juttu.


    • Anonyymi

      Eikö ennen trakeostomiaa yritetty lainkaan hengityskonehoitoa ?
      Ja minkä takia ne sen muka teki, jos kerran itse pystyit hengittämään ?
      Vaikuttaa järjettömältä touhulta.

      • Anonyymi

        Aloituksessa on kyllä täysin järjettömiä väitteitä. Koronan tehohoidossa ei tarvita trakeostomiaa. Jos sellainen on tehty, tilanne on ollut todella kriittinen eikä normaalia suun kautta asetettua hengityskoneen letkua pystytty laittamaan.


    • Anonyymi

      Happivajauksen yksi oire on sekavuus.
      Luulit että kaikki on kunnossa vaikka kärsit akuutista vakavasta happivajauksesta.
      Näitä tapauksia on ollut että on poistuttu sairaalasta ja kuoltu muutamassa tunnissa.
      Joten turha kirjoitella että sinua hoidettiin ilman syytä.
      Sinusta löytyy tarkat tiedot sairaalahoidosta, happisaturaatiot yms.
      Pyydä ne ja katso kuinka lähellä kuolemaa kävit.

      • Anonyymi

        Näin on, sairaalassa kyllä seurataan tarkasti hapettumista ja tehdään tarvittavia kokeita. Olin äskettäin sairaalassa leikkauksessa ja minultakin mitattiin säännöllisesti happisaturaatio muiden päivittäismittausten ohella. Kyllä hoitohenkilökunta tietää tarkemmin terveystilanteen kuin potilas. Aloittaja syyttelee keuhkojen heikkoa kuntoa käytetyllä hengityskonehoidolla. Todennäköisesti nuo huonot hengitystulokset johtuu koronan vaurioittamista keuhkoista, eikä ne palaudu enää koskaan alkuperäiseen kuntoon.


    • Anonyymi

      Nyt sattuukin olemaan niin, että tehohoidossa ei kysytä miten potilas voi, vaan seurataan mittareita.
      Esimerkiksi POX-mittari, joka mittaa veren happipitoisuutta, näyttää noin 95 jos olet vähänkin liikkeessä, tai sinulla on edes pari litraa happea letkussa tulossa. Mutta kokeilkaahan mitata veren happipitoisuutta levätessänne ilman että on happiletkua! Silloin henkilöllä kuin henkilöllä veren happipitoisuus laskee ihan huomaamatta 87:ään, ilman että se aiheuttaa mitään ongelmia.
      Ennenkuin vastaatte itsetietävinä, voin kertoa, että olen tarkastanut tuon ilmiön, ja se on totta.
      Ongelmana on että tehohoidossa tuota asiaa ei tunneta! Siellä kun katsotaan mittareita jotka osoittavat happipitoisuuden laskua, heti kuvitellaan että on jotakin vikaa. Samoin sokeritautidiagnoosin saa heti, kun annetaan kortisonia jolloin sokeriarvot nousevat kenties yhdeksään, ja palautuvat normaaleiksi kun kortisonihoito lopetetaan. Ja vieläpä sinun vatsastasi pidetään niin hyvää huolta, ettei sinun edes tarvitse ajatella, onko kakkahätä, sen määrää henkilökunta. Ellet ole tehnyt määrättyä määrää pottaan, niin sinulle annetaan vaikka Movicolia, jotta vatsasi tulee kaasuja täyteen ja joudut pakosta päästelemään niitä ulos. Sinun syömisestäsi ja juomisestasi pidetään kirjaa, jos et syö niin monta kaloria kuin dietisti määrää, saat joko juoda ravinnejuomia tai saatt olla tiputuksessa, vaikka kuinka väittäisit voivasi aivan normaalisti, ja söisit sen verran kuin olet aina syönyt. Tiedän tämän kokemuksesta. Ja tiedän myös että koronahoito on hapen pakkosyöttöä, sen sijaan että annettaisiin potilaan ottaa happea jos on tarvetta. Kaikille annetaan niin paljon happea, että rupeaisi palelemaan jos happiletkua ei lämmitettäisi kuumalla ilmalla. Kaasu näet laajetessaan ottaaa lämpöä ympäristöstään.

      • Anonyymi

        Tosi on että happi on musta enkeli.
        Eli ilman ei pärjää mutta liika on myrkkyä.
        Kun tiedetään miten happea käytetään niin se on turvallista.
        Olen itse hengittänyt 100% happea 6m syvyydessä eikä mitään ongelmaa.

        Toinen asia mikä aloituksessa hämää on tuo tehohoito ja sen kustannukset.
        Onko millään sairaalalla varaa laittaa tehohoitoon ilman oikeaa syytä?
        Tehohoitopaikoista on uupelo ja maksaa niin pirusti


      • Anonyymi

        Kukahon mahtaa olla teholla sellaisessa kunnossa, että itse söisi jotain ?
        Hengityskonehoidon aikana ei ainakaan pysty itse syömään, kaikki ravinto menee letkulla sisään.
        Myös tuo Movicol-juttu vaikuttaa vähän keksityltä, koska se aine ei tee mitenkään erikoisemmin ilmaa suoleen.
        Teholla ollessa kun ei syökään mitään, niin ulostetta ei yksinkertaisesti ole paljon tullakseen ulos ns. normaaliin tapaan. Tietty sieltä aina jotakin tulee, ainakin pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi on että happi on musta enkeli.
        Eli ilman ei pärjää mutta liika on myrkkyä.
        Kun tiedetään miten happea käytetään niin se on turvallista.
        Olen itse hengittänyt 100% happea 6m syvyydessä eikä mitään ongelmaa.

        Toinen asia mikä aloituksessa hämää on tuo tehohoito ja sen kustannukset.
        Onko millään sairaalalla varaa laittaa tehohoitoon ilman oikeaa syytä?
        Tehohoitopaikoista on uupelo ja maksaa niin pirusti

        Ongelmana oli se että kun potilas on saatu siihen kuntoon, ettei selviä ilman jatkuvaa valvontaa, monikaan sairaala ei lopeta hoitoa, jos on mahdollisuus selvitä hengissä! Joten ainoa mahdollisuus oli jatkaa hoitoa ja odottaa että joko kuolee tai selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahon mahtaa olla teholla sellaisessa kunnossa, että itse söisi jotain ?
        Hengityskonehoidon aikana ei ainakaan pysty itse syömään, kaikki ravinto menee letkulla sisään.
        Myös tuo Movicol-juttu vaikuttaa vähän keksityltä, koska se aine ei tee mitenkään erikoisemmin ilmaa suoleen.
        Teholla ollessa kun ei syökään mitään, niin ulostetta ei yksinkertaisesti ole paljon tullakseen ulos ns. normaaliin tapaan. Tietty sieltä aina jotakin tulee, ainakin pitäisi.

        Taidat olla kovin huonosti selvillä trakeostomista ja hengityskoneesta!

        Trakeostomi merkitsee, että tie keuhkoihin suun kkautta on tukossa, joten voit huoletta kaataa nestettä suuhusi ja syödä ja juoda, mutta et voi hengittää suun tai nenän kautta.
        Ei ravintoa tarvitse letkulla syöttää, voi itse syödä ja juoda miten huvittaa. Eikä voi mennä väärään kurkkuun!
        Ulostusta tulee samasta syystä! Ja Movicol oli kyseisessä sairaalassa aina ruoka-annoksen vieressä!
        Teholla saa kyllä syödä tavallista ruokaa, jos on siinä kunnossa.


    • Anonyymi

      Paljonko on aloittajan painoindeksi??

      • Anonyymi

        Sairaalaan tullessa 116 kg, kotiin tullessa 104 kg. Ja koko ajan muistutettiin siitä ettei saanut laihtua sairaalassa! Ellen syönyt tarpeeksi, annettiin ravintoliuosta suoraan suoneen litrakaupalla!


    • Anonyymi

      Järjetöntä on kaikki sellainen covid-hoito, johon ei kuulu suonensisäinen C-vitamiini (natriumaskorbaatti), annostuksena vähintään 50 grammaa päivässä.

    • Anonyymi

      Eikö kukaan mieti sitä miten moni ihminen vastustaa sairaalahoitoa? Miksi vastustaisi? Sieltä harva kunnossa takaisin tulee koska hoito ei ole asiamukaista! Hengityskoneeseen laitetaan vaikka toimiva vaihtoehto olisi. Nyt huudetaan joka paikassa kuinka riskiryhmät ja vanhukset pitää saada nelospiikille. Ketään eu kiinnosta seurata mitä heille tapahtuu. Kuolevat pois viemästä rahaa muilta. Paljonko muuten eläkevaroja vielä on? Sama kysymys muille maille. Niin, niitä ei ole jostain syystä riittävästi joten mihin nuo rahat on käytetty?????

      • Anonyymi

        Tuohon on pakko kommentoida, kun kirjoitat hengityskoneeseen laittamisesta " vaikka toimiva vaihtoehto olisi ".
        Kun aina ei ole sitä vaihtoehtoa, ei toimivaakaan.

        Juttu ei liity koronaan millään tavoin, mutta itse olin monta vuotta sitten tehohoidossa laajan verenmyrkytyksen ja vatsakalvontulehduksen takia.
        Tilanne vaati sen, että hengityskonetta tarvittiin, ei ollut muita toimivia vaihtoehtoja.
        Nelisen viikkoa olin koneen armoilla, miettivät jo trakeostomiaa, mutta onneksi olin alkanut itse hengittää, eikä tarvinnut mennä siihen asti.

        Hengityskoneeseen ei laiteta kevyistä syistä, ainoastaan silloin kun on pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon on pakko kommentoida, kun kirjoitat hengityskoneeseen laittamisesta " vaikka toimiva vaihtoehto olisi ".
        Kun aina ei ole sitä vaihtoehtoa, ei toimivaakaan.

        Juttu ei liity koronaan millään tavoin, mutta itse olin monta vuotta sitten tehohoidossa laajan verenmyrkytyksen ja vatsakalvontulehduksen takia.
        Tilanne vaati sen, että hengityskonetta tarvittiin, ei ollut muita toimivia vaihtoehtoja.
        Nelisen viikkoa olin koneen armoilla, miettivät jo trakeostomiaa, mutta onneksi olin alkanut itse hengittää, eikä tarvinnut mennä siihen asti.

        Hengityskoneeseen ei laiteta kevyistä syistä, ainoastaan silloin kun on pakko.

        Minä taas jouduin vaikka hengitin paremmin ilman hengityskonetta. Syynä oli se että tehohoitohenkilökunta ei tiennyt että POX -arvo on vain noin 87 jos ei pidä happiletkua nenässään koko ajan, kun lepää.. Olen mitannut sen jo useamman kerran, ja sama ilmiö!

        Henkilökunta sai tietysti paniikin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon on pakko kommentoida, kun kirjoitat hengityskoneeseen laittamisesta " vaikka toimiva vaihtoehto olisi ".
        Kun aina ei ole sitä vaihtoehtoa, ei toimivaakaan.

        Juttu ei liity koronaan millään tavoin, mutta itse olin monta vuotta sitten tehohoidossa laajan verenmyrkytyksen ja vatsakalvontulehduksen takia.
        Tilanne vaati sen, että hengityskonetta tarvittiin, ei ollut muita toimivia vaihtoehtoja.
        Nelisen viikkoa olin koneen armoilla, miettivät jo trakeostomiaa, mutta onneksi olin alkanut itse hengittää, eikä tarvinnut mennä siihen asti.

        Hengityskoneeseen ei laiteta kevyistä syistä, ainoastaan silloin kun on pakko.

        Ei olekaan aina, mutta tässä sirkuksessa olisi. THL tarjoaa oireiden alettua Panadolia. Sekö on sinun mielestäsi paras omahoito oireiden alettua? Oletko kenties missään vaiheessa kuullut mistään muusta mitä olisi käytetty menestyksekkäästi estäen sairaalahoitoon joutumista?!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan aina, mutta tässä sirkuksessa olisi. THL tarjoaa oireiden alettua Panadolia. Sekö on sinun mielestäsi paras omahoito oireiden alettua? Oletko kenties missään vaiheessa kuullut mistään muusta mitä olisi käytetty menestyksekkäästi estäen sairaalahoitoon joutumista?!?

        Onko tarkoituksenasi nyt se, että koet saaneesi sairaalassa huonoa hoitoa ?

        Jos olit sairaalassa, ja nyt jo kotona, niin kannattaisi olla tyytyväinen siihen, että taudista ja kokemuksesta selvisit, eikö se ole tärkeintä ?

        Potilaana on yleensä asemassa, että henkilökunta päättää hoitotavat, oli ne sitten parhaita mahdollisia, tai ei. Virheitäkin sattuu, varmasti kaikissa ammateissa joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tarkoituksenasi nyt se, että koet saaneesi sairaalassa huonoa hoitoa ?

        Jos olit sairaalassa, ja nyt jo kotona, niin kannattaisi olla tyytyväinen siihen, että taudista ja kokemuksesta selvisit, eikö se ole tärkeintä ?

        Potilaana on yleensä asemassa, että henkilökunta päättää hoitotavat, oli ne sitten parhaita mahdollisia, tai ei. Virheitäkin sattuu, varmasti kaikissa ammateissa joskus.

        ...siis en ole aloittaja. Luulitko ettei kukaan muu kommentoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tarkoituksenasi nyt se, että koet saaneesi sairaalassa huonoa hoitoa ?

        Jos olit sairaalassa, ja nyt jo kotona, niin kannattaisi olla tyytyväinen siihen, että taudista ja kokemuksesta selvisit, eikö se ole tärkeintä ?

        Potilaana on yleensä asemassa, että henkilökunta päättää hoitotavat, oli ne sitten parhaita mahdollisia, tai ei. Virheitäkin sattuu, varmasti kaikissa ammateissa joskus.

        Miksi en saanut lähteä kotiin kun halusin? Siksi että koronapotilaita hoidetaan hengityskoneella jos joutuu teholle vaikka tahtomattaan. Ja kaikilla on nyt korona. Ennen edes tutkittiin ensin!

        Tietysti on kiva olla kotona, mutta mielelläni olisin jättänyt tuon kokemuksen väliin, kun ainut mitä opin oli hoidon järjettömyys, joka oli viedä hengen!

        New Yorkissa pidettiin alkuvaiheessa potilaita hengityskoneessa kunnes kuolivat, koska koronapotilaista maksettiin paremmin, jos olivat tehohoidossa.


    • Anonyymi

      Kaikenlaista uutta paljastuu koko ajan: https://t.me/TrueWorldOrder/4284
      Pfizer on kertonut viranomaisille, että koko rokote on ihmiskokeilu, joka olisi pitänyt suorittaa jo kauan ennen, kuin tuote saatetaan markkinoille.
      Samoin jutun alussa kerrotaan, miten sairaalat ainakin Jenkeissä on ohjeistettu antamaan tehohoitoa, jonka tiedetään tappavan potilaan melkein varmasti. Stew
      Petersin sivuilta löytyy tarkempi kertomus asiasta.

      • Anonyymi

        Uskotko kaiken lukemasi vai oletko muuten vain tyhmä?


    • Anonyymi

      Kiinnostaa tietää mikä on hengitysapua saavien veriryhmä. On joitain tutkimuksia, että AB veriryhmäläiset joutuisi eniten lisähapelle.

    • Anonyymi

      Tuota.. millaisella koulutuksella arvioit saamaasi hoitoa?

    • Anonyymi

      Eniten minua askarruttaa aloittajan heti alussa kertomansa lause:

      "Koska en ollut rokotettu, niin sain diagnosin vakava korona, jo ennen kuin kukaan oli edes kysynyt minulta olinko sairas aamulla! Todellisuudessa olin saanut keuhkokuumeen, joka helpotti jo parissa päivässä."

      Voiko tämänkaltainen "erehdys" olla mahdollista Suomen sairaaloissa?? Vai mistä tässä nyt on ollut kyse?

      • Anonyymi

        En tiedä Suomesta, tämä tapahtui Ruotsin sairaalassa!


    • Anonyymi

      Mielenkiintoisia kertomuksia Koronan hoidosta. Onko mahdollista, että esimerkiksi tämä trakeostomia oli ylilyönti ja että häntä hoidettiin Korona-potilaana, vaikka oli normi keuhkokuume??

      Emme tosin tiedä yksityiskohtia, siksi vaikea arvioida. Ainahan voi tehdä ilmoituksen hoitovirheestä, jos kokee sellaisen tapahtuneen.

      • Anonyymi

        Ei ole kovin yksinkertaista saada yhteiskuntaa vakuuttuneeksi siitä että koko korona on yhtä hullutusta.
        Soitin sanomalehden toimituksellekin, koska halusin kertoa tarinani, mutta eivät hekään uskoneet että tällaista voi tapahtua.

        En jaksa edes ystävien kanssa väitellä, koska kaikki uskovat ettei teho-osastolla voi tehdä virheitä! Annan heidän uskoa niinkuin haluavat.

        Jos kuitenkin olet itse tai omaisesi joutunut tehohoitoon "koronan" takia, voit ehkä ymmärtää paremmin.


    • Anonyymi

      Hauskoja nämä idioottien avaukset ja vaikka tuo on jo vanha juttu, niin pitää sen verran sanoa ettei missään ole toimittu noin.

      • Anonyymi

        Tietysti olet ollut kaikkialla hoidossa, muutoin et tiedä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe