https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ymparisto/kaupunkilaisen-päästöt-isommat-kuin-maalaisen-1.12786?fbclid=IwAR3Zb_74T_WNRLHH6goX1Yx6sVEjodHV0jl9jccbAlarpRlEKm75eqMJ8JU
"Pääkaupunkiseudulla asuvan vuotuiset hiilidioksidipäästöt ovat lähes 30 prosenttia suuremmat kuin maalla asuvan.
Myös muissa kaupungeissa ja taajamissa kuormitetaan ilmakehää enemmän kuin haja-asutusalueella.
Ero johtuu suuremmasta kulutuksesta ja energiasyöpöistä kerrostaloista.
Tulosten mukaan kaupunkiasuntojen lämmitys ja sähkönkulutus tuottavat enemmän kasvihuonekaasupäästöjä kuin maaseudulla. Heinosen mukaan kerrostaloasuminen ei myöskään kannusta säästämään energiaa.
Kaupunkilaiset syövät ravintoloissa, ostavat tavaroita ja matkustelevat maalaisserkkujaan enemmän. Lisäksi kaupunkilaiset autoilevat yllättävän paljon. Omalla autolla kuljetaan harrastuksiin ja viikonloppuna mökille."
Ei pitäisi yleistää ja tällaisella uutisoinnilla yritetään saada lietsottua vihaa maalla asuvien ja kaupunkilaisten välille yleistämällä kaikki kaupunkilaiset.
Asun pienessä alle 60 000 asukkaan kaupungissa omakotitalossa.
Autoon tulee vuodessa alle 1500km, onko se paljon, kysyn vaan???
Ne matkat, joihin autoa olen käyttänyt ovat tulleet, kun olen käynyt maalla metsäpalstallani, marjastus matkat, polttopuiden hakua ja isompien tavaroiden noutoa kaupungissa.
Kaikki ruoka ostokset teen polkupyörällä, johon olen hankkinut pyörän peräkärryn, johon saa kauppa ostokset.
Ravintolassa en edes käy syömässä, enkä kahviloissa.
Ulkomailla en ole koskaan känyt.
Kesämökkiä ei ole, muutama vuosi sitten oli maaseudulla perintö asunto, mutta sen möimme pois, ei tarvitse sielläkään enää käydä, eikä tule päästöjä.
Turha yleistää ihmisiä sellaisiin, jotka paljon päästöjä aiheuttavat.
Kaupunkilaisen päästöt isommat kuin maalaisen
6
171
Vastaukset
- Anonyymi
Rivoi päästöi helsingissä.
- Anonyymi
SontaSiionin linjana on jo pidempään ollut kylvää riidan siemeniä maaseudulaisten mielin.
Aika putinistinen aviisi. - Anonyymi
300 000 kuormaa paskalunta suoraan mereen. Joka vuosi.
- Anonyymi
Arka totuus täytyy poistaa pummi sefun.
- Anonyymi
Täydellinen nollatutkimus. Hyvätuloiset tuottavat päästöjä enemmän kuin köyhät, koska heillä on varaa kuluttaa. Olipa yllätys?
Kuitenkaan kaikki ei voi olla köyhiä ja sivistymättömiä maalaisia, koska jonkun se maalaistenkin elämä pitää kustantaa. - Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 212976
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5392668Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532250Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2072209Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131698Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191509Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501436- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621191Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951164