Takatalvi iskee loppuviikolla

Anonyymi

Kylmä ilmamassa iskee maamme ylle viikonloppuna. Lumisadetta ja pakkasia luvassa. Vielä ei kannata luopua nastarenkaista eikä nastakengistä vai pitäisikö sanoa kitkakengistä äng-äänteellä, hah hah haaa!!!...

38

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajoin auton talliin, ettei pihalla kylmene, säästää auton akkua, kun öisin on pakkasta.
      Ei sitä näillä bensanhinnoilla ole varaa ajamalla akkua pitää ladattuna.
      Enemmän virtaa kuluu, kun auto on pihalla seissyt ja yöllä on vielä pakkasta ja startaa, kuin että auto on lämpimässä tallissa ja starttaa.
      Täyttä lööperiä, kun uutisoitiin, että autolla pitäisi ajaa 2 kertaa viikossa tunnin ajan, että akussa pysyy virta.
      Kellään ole näillä bensanhinnoilla varaa ajella 2 kertaa viikossa tunnin ajan kullakin kerralla.
      Korkeintaan kerran viikossa vajaa puolen tunnin ajan on juuri ja juuri varaa ajaa autolla ja kyllä akku siinä ajassa lataantuu.
      2000 luvulla on auton laturit senverran tehokkaita, että akku lataantuu hyvinkin nopeasti verrattuja 1980 luvun autolhin.
      Lisäksi, kun ei ole 2010 uudempaa autoa, niin ei mene virtaa auton elektroniikkaan, joka kuluttaa virtaa auton seisessä, kun seisovissa autoissa näkee sellaisia punaisia välkkyviä valoja.
      Kun virta-avaimen autosta irroitan, niin mitään valoja ei jää päälle palamaan.

      • Anonyymi

        Entäs se autotallin lämmittäminen? Ja vielä enemmän kun ajat sen kylmän auton sinne jäähdyttämään tallia! Paljonko se maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs se autotallin lämmittäminen? Ja vielä enemmän kun ajat sen kylmän auton sinne jäähdyttämään tallia! Paljonko se maksaa?

        Minkä kylmän auton?.
        Kerran viikossa autolla ajan kauppaan hakemaan ostokset ja sen jälkeen ajan auton talliin.
        Ei se auto siinä ehdi paljoa kylmetä.
        Jos auto seisoisi pihalla ja kerran viikossa käynnistäsi, niin akun päälle kävisi, kun kylmä akku ei virtaa paljon ota vastaan ja kylmänä käynnistys kuluttaa paljon enenmmän virtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä kylmän auton?.
        Kerran viikossa autolla ajan kauppaan hakemaan ostokset ja sen jälkeen ajan auton talliin.
        Ei se auto siinä ehdi paljoa kylmetä.
        Jos auto seisoisi pihalla ja kerran viikossa käynnistäsi, niin akun päälle kävisi, kun kylmä akku ei virtaa paljon ota vastaan ja kylmänä käynnistys kuluttaa paljon enenmmän virtaa.

        Kyllä se ehtii kylmetä. Muutenkin lämmität koko talven. Sulla on huono akku ja energia laskelmat ihan hukassa! Taidat olla lumen pudottaja?


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa takatalven ku ainahan kevät taantuuu ja tulee joko maaliskuussa tai huhtikuussa kylmää.

      Yli innokkaat ovat jo vaihtamassa kesä renkaat...

    • Anonyymi

      Melkein joka kevät sama juttu, että ihmiset yllättyy ku tulee vielä liukasta. Joskus jopa toukokuu on ollu todella lämmin ja sitten kesä kuussa onkin ollut todella kylmää...

    • Anonyymi

      Ajelen kesät talvet samoilla kitkarenkailla. Kesällä kitkat ovat ovat normaaleja kesärenkaita äänekkäämmät ja ikään kuin "pehmeämmät". Seitsenkymppiselle eläkeläiselle ei kuitenkaan ajoja ole kuin se parituhatta kilometriä vuodessa. Vanha mies, vanha ranskalainen auto ja kitkarenkaat on naapurini mielestä vaarallinen liikenteessä mutta maltti on valttia ja nyt ei naurata.

      • Anonyymi

        Kolme ja puoli miljoonaa kilometriä ilman kolarin kolaria. Uria ole aiheutettu millin vertaa. eikä toisten urissa ajeta koskaan. Kumi kuluu, vaan ei asfaltti. Nastarengas on Suomen maanteitten pirullisin kuluttaja ja kolarien syy. Ja pakkoruotsi on Suomen kansan syöpä, ja turhin euronnielijä, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme ja puoli miljoonaa kilometriä ilman kolarin kolaria. Uria ole aiheutettu millin vertaa. eikä toisten urissa ajeta koskaan. Kumi kuluu, vaan ei asfaltti. Nastarengas on Suomen maanteitten pirullisin kuluttaja ja kolarien syy. Ja pakkoruotsi on Suomen kansan syöpä, ja turhin euronnielijä, hah hah haaa!!!...

        Kahdeksassa vuodessa esim. olisi pitänyt ajaa keskimäärin 342 kilometriä jokaisena päivänä että tulisi edes miljoona täyteen.


    • Anonyymi

      Kassoppas perhon lahja Kokkolan kaupungille herännä ja heti toistaa omia teesejä.

    • Anonyymi

      Kolomeen ja puoleen milijoonaa kilometriin pitää käyvä monasti uimahallilla, roskat viemäsä kaupunkille tai lähikaupasa. Meilläki menee vanhuksilla vielä eurot ja markat sekasi sekä tuhannet muuttuu milijoonaks mutta sitä se vanhuus teettää.

    • Anonyymi

      Takatalvi tulee ,mulla on nastarenkaat ja nastakengät ja laitatin vielä nastahampaatkin .Vanhahan minä olen mutta olen sentään nastamuumio.

    • Anonyymi

      Ei ole koskaan aikaisemmin olleet tiet tähän aikaan vuodesta sulat.
      Yleensä vasta Pääsiäisen aikaan alkaa tiet sulamaan ja silloinkin on jäisiä kohtia tiessä varsikin kevyenliikenteen väylillä.
      Meinasin, että täytyy polkupyörään vaihtaa kesärenkaat, kun harmittaa ajaa nastoilla sulalla kuivalla tiellä, tylsyvät, että eivät ole sitten niin terävät ja pitävät jäisellä tiellä.

      • Anonyymi

        Tiet alkavat sulaa, tai rupeavat sulamaan. Menkää suomenkielen peruskurssille...
        "Taatana ko alako etuketä. Titten takaketä, etutykty, takatykty, ja etutalavi".
        Autoissa ei tarvita nastarenkaita kuin "napajäätiköllä". Polkupyörissä suosittelen käytettäväksi nastarenkaita...
        Onhan se nähty ja todistettu. Maantiet kuluvat puhki, ja uriutuvat pilalle parissa vuodessa autojen nastarenkaitten takia, vaan eivät pyörätiet, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Onko sun pääsiäinen aina samaan aikaan vuodesta?


    • Anonyymi

      Nastarenkaat säästävät kymmeniä ihmisiä liikennekuolemilta ja loukkaantumisilta vuodessa. Maanteiden huonoon kuntoon suurin syy on routavauriot. Osalle vanhemmista ihmisistä tätä vaikea sisäistää kuten varmaan tämän edellisen viestin kirjoittajasta huomaa.

      • Anonyymi

        On Saksassakin routaa, ja Autobahn`it ovat silti loistavassa kunnossa vuosikymmenen ajan, ennen uutta päällystystä. Suomessa nastarengas aiheuttaa asfalttiin kuoppia, reikiä ja uria. joihin jäävä vesi "syö" pinnan ruvelle hetkessä...
        Mutta Saksassa onkin autojen nastarengaskielto, ja silti keskimäärin paljon pienempi kolaritilasto. Suomessa talvikolarin osapuolet ajavat nastarenkailla, ja hyvin harva kolarin osapuoli, saati syyllinen on kitkarenkailla ajava. Syyllinen on AINA ratin ja kaasupolkimen välissä. Ajo ja ajoturvallisuus pitää sovittaa vallitseviin keliolosuhteisiin. Joten älkää selitelkö, ja puhuko paskaa. Olen ajanut kitkarenkailla "pienen ikäni" - yli kolme miljoonaa kilometriä ilman ainuttakaan itse aiheutettua kolaria. Joten pistäkää paremmaksi, sanoisi Lenita Airistokin, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On Saksassakin routaa, ja Autobahn`it ovat silti loistavassa kunnossa vuosikymmenen ajan, ennen uutta päällystystä. Suomessa nastarengas aiheuttaa asfalttiin kuoppia, reikiä ja uria. joihin jäävä vesi "syö" pinnan ruvelle hetkessä...
        Mutta Saksassa onkin autojen nastarengaskielto, ja silti keskimäärin paljon pienempi kolaritilasto. Suomessa talvikolarin osapuolet ajavat nastarenkailla, ja hyvin harva kolarin osapuoli, saati syyllinen on kitkarenkailla ajava. Syyllinen on AINA ratin ja kaasupolkimen välissä. Ajo ja ajoturvallisuus pitää sovittaa vallitseviin keliolosuhteisiin. Joten älkää selitelkö, ja puhuko paskaa. Olen ajanut kitkarenkailla "pienen ikäni" - yli kolme miljoonaa kilometriä ilman ainuttakaan itse aiheutettua kolaria. Joten pistäkää paremmaksi, sanoisi Lenita Airistokin, hah hah haaa!!!...

        Eräs Lahtelainen mäkikommentaattori (Nikunen ?) hokee jatkuvasti, että kun se ja se hyppääjä tuli ja tulee aina takaata, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Nastarenkaat talvella ja oikeat kesärenkaat kesäkeleille on ehdottomasti se turvallisin valinta. Keskellä kesää auto ojassa katollaan, ja kas! Aina kitkat alla. Moneen kertaan nähty ja todettu tosiasia tämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarenkaat talvella ja oikeat kesärenkaat kesäkeleille on ehdottomasti se turvallisin valinta. Keskellä kesää auto ojassa katollaan, ja kas! Aina kitkat alla. Moneen kertaan nähty ja todettu tosiasia tämäkin.

        Kitkat alla onkin helposti kitkat päällä. Hengenvaarallista touhua.


    • Anonyymi

      Tällä sivustolla miljoonia kilometrejä ajaneita mutta todellisuudessa uimahalli-koti väliä ja parituhatta vuodessa todellinen matka.

      • Anonyymi

        Tekee 6-7 vuotta istumista ratissa, arvioidusta keskinopeudesta riippuen. Voihan sitä kerskua noinkin elämää hassanneensa ja myös sen aikaiset autot olivat melkoisen saastuttavia. Nämäkin voisi helposti laskea mitä on mennyt luontoon päästämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekee 6-7 vuotta istumista ratissa, arvioidusta keskinopeudesta riippuen. Voihan sitä kerskua noinkin elämää hassanneensa ja myös sen aikaiset autot olivat melkoisen saastuttavia. Nämäkin voisi helposti laskea mitä on mennyt luontoon päästämään.

        "Väärin sammutettu - väärin arvioitu". Ratissa olen istunut 51 vuotta. Syytön minä olen vanhojen autojen aiheuttamiin saasteisiin. Mutta. Asfalttia en ole kuluttanut senttiäkään, kun ajelen "kumeilla", enkä nastoilla, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Väärin sammutettu - väärin arvioitu". Ratissa olen istunut 51 vuotta. Syytön minä olen vanhojen autojen aiheuttamiin saasteisiin. Mutta. Asfalttia en ole kuluttanut senttiäkään, kun ajelen "kumeilla", enkä nastoilla, hah hah haaa!!!...

        500.000km nyt kahdenkymmenen eläkevuoden aikana tekisi 25tkm keskimäärin vuodessa, missä myöskin olisi reilusti sitä lapinlisää. Kolmellekymmenelle vuodelle jäisi siis 3 miljoonaa kilometriä, mikä tekisi ajoa 100.000km/vuosi eli 274 kilometriä keskimäärin päisvässä. Mahdotonta ja piste!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500.000km nyt kahdenkymmenen eläkevuoden aikana tekisi 25tkm keskimäärin vuodessa, missä myöskin olisi reilusti sitä lapinlisää. Kolmellekymmenelle vuodelle jäisi siis 3 miljoonaa kilometriä, mikä tekisi ajoa 100.000km/vuosi eli 274 kilometriä keskimäärin päisvässä. Mahdotonta ja piste!

        Kolme miljoonaa kilometriä 51:ssä vuodessa. Eihän se tee kuin 160 kilometriä päivässä, ja 58 000 kilometriä vuodessa. Parhaimmillaan tai pahimmillaan ajoin pelkästään viikossa 3000 kilometriä yli sadan viikon ajan, ja 16 vuotta "koti- ja työmatkoja" yhteensä 120 000 km/vuosi. Joten on aivan turha minulle vittuilla, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme miljoonaa kilometriä 51:ssä vuodessa. Eihän se tee kuin 160 kilometriä päivässä, ja 58 000 kilometriä vuodessa. Parhaimmillaan tai pahimmillaan ajoin pelkästään viikossa 3000 kilometriä yli sadan viikon ajan, ja 16 vuotta "koti- ja työmatkoja" yhteensä 120 000 km/vuosi. Joten on aivan turha minulle vittuilla, hah hah haaa!!!...

        Tuosta 51 vuodesta pitää vähentää ne vuodet kun et omistanut autoa. Vuodet jotka olit "töissä" vain Kokkolassa ja Tuusulassa jolloin ajoja oli vähän ja lopuksi olet ollut eläkkeellä jo parikymmentä vuotta ja ajanut lähinnä uimahalliin. Eli ajovuosia jää se reilu kymmenen eli tuhat kilometriä päivässä. Valheella on lyhyet jäljet, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme miljoonaa kilometriä 51:ssä vuodessa. Eihän se tee kuin 160 kilometriä päivässä, ja 58 000 kilometriä vuodessa. Parhaimmillaan tai pahimmillaan ajoin pelkästään viikossa 3000 kilometriä yli sadan viikon ajan, ja 16 vuotta "koti- ja työmatkoja" yhteensä 120 000 km/vuosi. Joten on aivan turha minulle vittuilla, hah hah haaa!!!...

        Et ole eläkeläisaikanasi paljoakaan varmasti huviajellut ja esim Vaasaan sahaamisen lisäksi kolmenumeroisia kilometrejä päivittäin lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme miljoonaa kilometriä 51:ssä vuodessa. Eihän se tee kuin 160 kilometriä päivässä, ja 58 000 kilometriä vuodessa. Parhaimmillaan tai pahimmillaan ajoin pelkästään viikossa 3000 kilometriä yli sadan viikon ajan, ja 16 vuotta "koti- ja työmatkoja" yhteensä 120 000 km/vuosi. Joten on aivan turha minulle vittuilla, hah hah haaa!!!...

        Aktiiviuralle jää väkisinkin vähintään se n. 274 km päivä, joulun pyhät, viikonloput, kesälomat kaikki mukaan lukien. Mahdoton suoritus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta 51 vuodesta pitää vähentää ne vuodet kun et omistanut autoa. Vuodet jotka olit "töissä" vain Kokkolassa ja Tuusulassa jolloin ajoja oli vähän ja lopuksi olet ollut eläkkeellä jo parikymmentä vuotta ja ajanut lähinnä uimahalliin. Eli ajovuosia jää se reilu kymmenen eli tuhat kilometriä päivässä. Valheella on lyhyet jäljet, hah hah haaa!!!...

        Valehtelisit ennemmin sellaisesta aiheesta mistä voisi olla terveesti ylpeä jos se on olisi totta.


    • Anonyymi

      Sano veikkonen.

      • Anonyymi

        Siellä alkaa putlerilla pian olla kenraaleista uupeloa. Vink vink.


    • Anonyymi

      Illalla alkaa taas lunta satamaan ja tarvitaan nastakengiä koko maassa.

    • Anonyymi

      En vaihda vielä huhtikuussa, ku vaihdan toukokuussa

    • Anonyymi

      Taas ennusteeni osui kohdalleen ja takatalvi vain jatkuu, hah hah haaa!!!...

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe