Polysuhde, ei-monogaaminen suhde?

Anonyymi

Millaisia kokemuksia teillä on suhteesta polyamorisen henkilön kanssa? Tai millaisia kokemuksia teillä on ei-monogaamisista suhteista? Suhteista, joissa tavoite ei ole edetä perinteisen suhdehissin mukaisesti?

26

1934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä tarkoittaa suhdehissi? Onko tapailu -> vakituinen seurustelu -> yhteenmuuttaminen ?

• Anonyymi

Jep, naimisiinmeno, lapset...

• Anonyymi

On kokemusta. Suhtaudun asiaan niin ett tää on vain lyhytaikainen juttu omalta osaltani. Hyväntuulinen ja lempeä nainen kaikenkaikkiaan.😉

• Anonyymi

Ei mitään kokemusta, mutta voisin kuvitella olevani avoin suhteessa joissakin asioissa. Näin sinkkuna aika hypoteettinen tilanne sinänsä, kun ensin pitäisi olla se suhde. Eniten suhteessa merkitsee yhteinen arki ja läsnäolo siinä. Muista suhteen osa-alueista voisi neuvotella. En oikein ymmärrä, että miten se estäisi suhteen etenemistä. Vai ajatellaako tässä, että olisi useampi henkilö rinnakkaissuhteessa, ja kaikkien arkielämät olisivat erikseen tahoillaan?

• Anonyymi

Kyllähän käytännön asiat saisi aina soljumaan, mutta sydäntäni en voisi jakaa. Yhden naisen nainen olen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän käytännön asiat saisi aina soljumaan, mutta sydäntäni en voisi jakaa. Yhden naisen nainen olen.

Minusta sydän on juuri siinä arjen läsnäolossa, mikä merkitsee eniten. Missä se on, ellei siinä? Miten käytännön asiat soljuvat ilman läsnäoloa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta sydän on juuri siinä arjen läsnäolossa, mikä merkitsee eniten. Missä se on, ellei siinä? Miten käytännön asiat soljuvat ilman läsnäoloa?

Kalenterin voisi käytännössä helposti jakaa, mutta mieltäni en. Ja olet ihan oikeassa, yhteisessä elämässä se sydänkin tulee tai ei tule vastaanotettuksi.

• Anonyymi

Mullakaan ei ole kokemusta eikä kiinnostustakaan. Yksi nainen riittäisi mainiosti loppuiäksi ja parisuhde on tähtäimessä.

Jos huvikseen lähtisi miettimään, ehkä triangelityyppinen suhde vielä menisi käytännön kannalta. Muuten tulisi aikamoinen sumpliminen ja kalenterointi, jos vaikkapa mulla olisi kaksi naista joilla myös kaksi jne. Entä lomat, joulut ja juhannukset, miten ne jaettaisiin siinä. Rahaakin palaisi pidemmän päälle, kun monen kanssa treffailisi. Olisi illalliset, teatterit, yhteiset reissut. Kaikki vähintään kahteen kertaan. Omaa aikaa ei jäisi ollenkaan, harrastukset pitäisi lopettaa jne. Yhtäkkiä ei voisi lähteä mihinkään, jos tulisi mieleen vaikka leffaan meno tai muu. Kait pitäisi sopia vakipäivät tms.

• Anonyymi

Mikä hiton suhdehissi? Onko normaali rakkaussuhde nykynuorten kielessä suhdehissi?

• Anonyymi

Ei tule kyllä mieleen mitään varsinaisia hyötyjä monosuhteeseen verraten. Monosuhteessa saa kaiken, muissa palasia kakusta.

• Anonyymi

Monosuhteessa saa monosta.

• Anonyymi

Monoilusta voi kai sitten saada monenlaista kakkua ja paloja sitä ja tätä. Itse haluan antaa ja saada enemmän ja syvemmin.

Onhan sekin tietynlaista monoilua, jos vaihtaa naista muutaman vuoden sykleissä. Sellaisessakin saa monenlaista, ehkä se sopii joillekin, minulle ei. En halua jakaa mieltäni kahtia ja mulla sellaisessa repeisi sydänkin. Haluun antaa itseni kokonaan, en palaa yhdelle ja toista toiselle.

Minulle sopii hyvin monet ihmissuhteet päällekkäin osa on kavereita, osa ystäviä, mutta syvimmät läheisyyden tasot haluan jakaa vain yhden kanssa.

• Anonyymi

Seksuaalisista suuntauksista eniten polyamoriasta kiinnostuneita löytyy biseksuaalien joukosta, näin siis ainakin erään tutkimuksen mukaan. Jotenkin se ei vaan vaikuta meikäläisten jutulta, heteroista taas en tiedä.

• Anonyymi

Tuotakin asiaa liioitellaan, taitaa olla jonkinlainen trendijuttu nykyään, ja osa nuorista tuntee pakkoa mennä siihen mukaan, vaikka ei kiinnostaisikaan. Keski-ikäisissä suurin osa etsii parisuhdetta, tai sitten pelkkää seksiä ja hengailua ilman mitään sitoutumuksia.

• Anonyymi

Ei olisi aikaa semmoiseen pyöritykseen.

• Anonyymi00017

Ollaan mun miehen kanssa kohta menossa polysuhteeseen. Tai mies ei vielä tiedä, mutta mulla on jo nainen valmiina eikä sekään ihan vielä tiedä. Polysuhteissa saa kaiken mahdollisen hyödyn itselleen. Suosittelen kokeilemaan.

• Anonyymi00018

Voisi sanoa myös että se on itsekkään ihmisen ja ajanhenki, sellaisen joka menee impulssien perässä, miesten, naisten jne, aina kun on vähän tylsää tai toisessa suhteessa vaikeaa. Epävakaat ja Adhd biit harrastaa eniten, mikä ei puhu bissejen luonteesta mitään hyvää. Kertoo ihan tarpeeksi.

• Ei onneksi ole kokemuksia eikä tule.

• Anonyymi00019

Hyvähän se sun on täällä kehuskella, kun ei tule mitään naiskausia koskaan väliin. Pitkää suhdetta vaan miehiin. Ollaan olevinaan niin paljon parempaa kuin muut. Mulla kuule menee poikittain ja lomittain mieskaudet naiskausien kanssa. Saattaa ihan humahtaa vaan päässä, kun taas vaihtuu ja edellinen jää päälle. Yhtään et ymmärrä tätä bissekssuaalisseksisuutta. Se on kuule suuntaus tämäkin.

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Hyvähän se sun on täällä kehuskella, kun ei tule mitään naiskausia koskaan väliin. Pitkää suhdetta vaan miehiin. Ollaan olevinaan niin paljon parempaa kuin muut. Mulla kuule menee poikittain ja lomittain mieskaudet naiskausien kanssa. Saattaa ihan humahtaa vaan päässä, kun taas vaihtuu ja edellinen jää päälle. Yhtään et ymmärrä tätä bissekssuaalisseksisuutta. Se on kuule suuntaus tämäkin.

Mitä horiset ja provoat 😝

• Anonyymi00020

On erikoista, että wlw väki pitää itseään erityisen oikeamielisinä, tasa-arvoisina ja hyvinä ihmisenä, mutta se ei ulotu heidän käytökseen ihmissuhteissa. Sitoutumiseen ja kunnioittavaan käytökseen naissuhteissa. Kaksinaamaisuus on turn off. Ahneus, polybisseys, addiktiot ja epävakaus rehottaa.🤷‍♀️

• Anonyymi00021

Ja miesten suosiminen/mieskeskeisyys ja munan perässäjuoksu, se että joku sanoo sen ääneen, ei ole muuten fobiaa, vain ikävä totuus bii-käytöksestä. Keskimäärin, muutama hassu poikkeus mahtuu joukkoon.😏

• Anonyymi00022

Kokeilin kerran. Paskaahan se oli ja nainenkin oli väärä mulle. Chubby joka puhui miehestään liikaa. Nykyään kunnioitan itseäni enemmän enkä lähde ko.kuvioihin. Elän mieluummin yksin sinkkuna.

• Anonyymi00023

Ajattelen että polysuhteet on pinnallisia ja ihmiset jotka niitä harrastaa, yleensä jotenkin viileitä, epävakaita ja pelkäävät sitoutua todella. Erikoisia ihmisiä yleensä, en menetä mitään vaikka en heitä voi deitata. Alt-tyyliä, epäsiisteyttä, epäkypsyyttä, lihavuutta ja sukupuoliongelmaisia naisia erityisesti. Ei siis mitään mitä haluan omaan elämääni ja kumppaniltani.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ajattelen että polysuhteet on pinnallisia ja ihmiset jotka niitä harrastaa, yleensä jotenkin viileitä, epävakaita ja pelkäävät sitoutua todella. Erikoisia ihmisiä yleensä, en menetä mitään vaikka en heitä voi deitata. Alt-tyyliä, epäsiisteyttä, epäkypsyyttä, lihavuutta ja sukupuoliongelmaisia naisia erityisesti. Ei siis mitään mitä haluan omaan elämääni ja kumppaniltani.

Ah ja sitten ne naispolot, jotka polykumppani on painostanut/suostutellut avaamaan suhteen ja toinen roikkuu mukana kun ei halua menettää toista. 🤨 Tervettä joo.

• Anonyymi00025

Alusta asti avoin/polysuhde voi toimia, koska molemmat/kaikki suostuvat siihen tietäen mihin ryhtyvät ja säännöistä voidaan sopia neutraalilta pohjalta. Olen nähnyt toimivia polysuhteita, esimerkiksi yhdessä niistä kolme ihmistä ovat olleet yhdessä yhdeksän vuotta. Ja niissä "epäonnistumisissakaan" ei ole yleensä sen pahempaa draamaa kuin kahden hengen eroissakaan, vaikka erot ovat luullakseni yleisempiä.
      Sen sijaan suljetun suhteen vaihtaminen avoimeksi on 95+% varmuudella suhteen loppu. Siihen liittyy yleensä painostusta, joka on valtava "red flag". Painostus on tehokasta koska monen vuoden rakkautta on todella vaikea päästää menemään, etenkin jos arkikin on jo yhteinen. Usein avaamisen ehdottajalla on jo joku tähtäimessä ja käytännössä hän vain hakee lupaa pettää kumppaniaan. Joskus todella harvoin suhteen avaaminen voidaan sopia reilusti ja se voi toimia.
      Mitä tulee polyamorisen henkilön kanssa suhteessa olemiseen, polyjä on monenlaisia. Jotkut haluavat aktiivisesti polysuhdetta tai haluavat pitää vaihtoehtonsa avoinna ja siksi eivät suostu suljettuihin suhteisiin, kun taas toiset ovat täysin tyytyväisiä myös monosuhteessa kumppanin niin halutessa. Aiheesta kannattaa keskustella avoimesti ja kertoa omat rajansa. Jos polyamoria ei ole juttusi, tee se selväksi ja painota ettet hyväksy rajojesi rikkomista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4293
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      969
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe