skitsoaffektiivinen häiriö

Anonyymi

sain just tuon diagnoosin, ja enkä tunne olevani yhtään sairas, ihan terve oon, äänet ovat vain normaalia keskustelua, vaikka kaikki äänet ovat pahoja ja ne sen ansaitsenkin, kaikki pahat asiat,...tän taudin lisäksi miulla on myös todettu masennus ja epävakaa persoonallisuus häiriö, enkä ne lääkärit ei tajua minua ja ehkä ansaitsen kaiken mitä tapahtuu..
ärsyttää ku elämääni puututaan..
anteeksi kirjoitus

38

879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kulta pieni kun äänien kuuleminen ei ole normaalia jos kukaan ei fyysisesti puhu sinulle tai ympärillä.

      • Anonyymi

        Luuletko että ap:ta auttaa se, että hän mieltää olevansa epänormaali ja sairas? Totta kai hän tietää, että sinun kaltaiset normaalit ja terveet ihmiset eivät kuule olemattomia ääniä. Ja se on kulta pieni täysin irrelevanttia hänen kokemusmaailmassaan ja elämässään. Sain itse skitsofreniadiagnoosin yhteydessä lääkäriltä valaisevan kommentin, että "telepatia on mahdotonta". Aivan kuin kuviteltaisiin, että olen saatanan yksinkertainen vajakki, joka ei tiedä mitä tässä kulttuurissa pidetään mahdottomana ja mitä ei. Tuollaisten puhtaasti normittavien tokaisujan jälkeen sitten tungetaan ihmisen elimistöön valtava määrä erilaisia mömmöjä ja kuvitellaan, että kyllä se siitä tokenee. Ja ihmetellään, kun ongelmat vain kroonistuvat kroonistumistaan ja näistä "epänormaaleista tiloista" tulee "kroonisia sairauksia", joille on mömmöjen ja syrjäytymisen ansiosta myös ominaista älyllinen ja psyykkinen taantuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että ap:ta auttaa se, että hän mieltää olevansa epänormaali ja sairas? Totta kai hän tietää, että sinun kaltaiset normaalit ja terveet ihmiset eivät kuule olemattomia ääniä. Ja se on kulta pieni täysin irrelevanttia hänen kokemusmaailmassaan ja elämässään. Sain itse skitsofreniadiagnoosin yhteydessä lääkäriltä valaisevan kommentin, että "telepatia on mahdotonta". Aivan kuin kuviteltaisiin, että olen saatanan yksinkertainen vajakki, joka ei tiedä mitä tässä kulttuurissa pidetään mahdottomana ja mitä ei. Tuollaisten puhtaasti normittavien tokaisujan jälkeen sitten tungetaan ihmisen elimistöön valtava määrä erilaisia mömmöjä ja kuvitellaan, että kyllä se siitä tokenee. Ja ihmetellään, kun ongelmat vain kroonistuvat kroonistumistaan ja näistä "epänormaaleista tiloista" tulee "kroonisia sairauksia", joille on mömmöjen ja syrjäytymisen ansiosta myös ominaista älyllinen ja psyykkinen taantuminen.

        Asiaa. Vain saman kokeneet pystyvät ymmärtämään. Kirja oppineet eivät tajua näitä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että ap:ta auttaa se, että hän mieltää olevansa epänormaali ja sairas? Totta kai hän tietää, että sinun kaltaiset normaalit ja terveet ihmiset eivät kuule olemattomia ääniä. Ja se on kulta pieni täysin irrelevanttia hänen kokemusmaailmassaan ja elämässään. Sain itse skitsofreniadiagnoosin yhteydessä lääkäriltä valaisevan kommentin, että "telepatia on mahdotonta". Aivan kuin kuviteltaisiin, että olen saatanan yksinkertainen vajakki, joka ei tiedä mitä tässä kulttuurissa pidetään mahdottomana ja mitä ei. Tuollaisten puhtaasti normittavien tokaisujan jälkeen sitten tungetaan ihmisen elimistöön valtava määrä erilaisia mömmöjä ja kuvitellaan, että kyllä se siitä tokenee. Ja ihmetellään, kun ongelmat vain kroonistuvat kroonistumistaan ja näistä "epänormaaleista tiloista" tulee "kroonisia sairauksia", joille on mömmöjen ja syrjäytymisen ansiosta myös ominaista älyllinen ja psyykkinen taantuminen.

        Luitko että hän pitää itseään terveenä,Mun mielestä äänien kuuleminen ei ole tervettä jo fyysisesti ympärillä ei puhuta.Olenko minä sitten sairas koska en kuule ääniä pääni sisällä.Minkä daignoosin siitä saa jos aloittaja on terve äänien kuulemisineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko että hän pitää itseään terveenä,Mun mielestä äänien kuuleminen ei ole tervettä jo fyysisesti ympärillä ei puhuta.Olenko minä sitten sairas koska en kuule ääniä pääni sisällä.Minkä daignoosin siitä saa jos aloittaja on terve äänien kuulemisineen.

        Minun diagnoosini olet vain jälkeenjäänyt, koska et ymmärtänyt kommentin pointtia. Tiedätkö että jälkeenjääneisyyskin on vain sijoittuminen gaussin käyrällä tietylle alueelle, joka on osittain mielivaltaisesti määritelty ja joka ei kerro sinun jälkeenjääneisyydestäsi yhtään mitään. Oliko äitisi narkkari joka ei pitänyt sinua koskaan sylissä eikä puhunut sinulle? Vai onko se perua jo siköajalta, jolloin äitisi joi vähän liikaa viinaa sinua odottaessaan? Missä kehitysvaiheessa olet, voisiko pieni kehitysviiväsymääsi vielä osittain korjata esimerkiksi huostaanottamalla sinut rakastavaan sijaisperheeseen, jossa ihmisille puhutaan ja joissa lapsia kosketetaan? Ymmärsitkön nyt pointin? Kokemuksesta täysin ulkopuolisille ihmisille on tärkeää määritellä ulkoa käsin normaalia ja epänormaali, koska se antaa kokemuksen hallinnan tunteesta ja turvallisuudesta. Tunnistaa sairas terveestä, pilaantunut ei-pilaantuneesta. Se ei palvele sen jälkeenjääneen lapsosen etua, jonka narkkariäiti jättää yksin kaatopaikkaa muistuttavaan kotiinsa lähtiessään bilettämään joka ilta. Häntä ei kiinnosta, onko hän sairas vai terve, jälkeenjäänyt vai normaali, pilaantunut vai ei-pilaantunut. Sinua kiinostaa se ehkä, mutta hänelle se on irrelevantti käsite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun diagnoosini olet vain jälkeenjäänyt, koska et ymmärtänyt kommentin pointtia. Tiedätkö että jälkeenjääneisyyskin on vain sijoittuminen gaussin käyrällä tietylle alueelle, joka on osittain mielivaltaisesti määritelty ja joka ei kerro sinun jälkeenjääneisyydestäsi yhtään mitään. Oliko äitisi narkkari joka ei pitänyt sinua koskaan sylissä eikä puhunut sinulle? Vai onko se perua jo siköajalta, jolloin äitisi joi vähän liikaa viinaa sinua odottaessaan? Missä kehitysvaiheessa olet, voisiko pieni kehitysviiväsymääsi vielä osittain korjata esimerkiksi huostaanottamalla sinut rakastavaan sijaisperheeseen, jossa ihmisille puhutaan ja joissa lapsia kosketetaan? Ymmärsitkön nyt pointin? Kokemuksesta täysin ulkopuolisille ihmisille on tärkeää määritellä ulkoa käsin normaalia ja epänormaali, koska se antaa kokemuksen hallinnan tunteesta ja turvallisuudesta. Tunnistaa sairas terveestä, pilaantunut ei-pilaantuneesta. Se ei palvele sen jälkeenjääneen lapsosen etua, jonka narkkariäiti jättää yksin kaatopaikkaa muistuttavaan kotiinsa lähtiessään bilettämään joka ilta. Häntä ei kiinnosta, onko hän sairas vai terve, jälkeenjäänyt vai normaali, pilaantunut vai ei-pilaantunut. Sinua kiinostaa se ehkä, mutta hänelle se on irrelevantti käsite.

        Ja miten viisaalta se kuulostaakaan sinun korvissasi, kun pääset normittamaan ja määrittämään toisia ihmisiä ja heidän kokemusmaailmaansa ja heittelemään mielestäsi viisaita lausahduksia "kai sinä tajuat kulta pieni, että olet pilaantunut, olet sairas, olet epänormaali ja sijoitut väärään päähän gaussin käyrällä?" Miten koetkaan hallitsevasi tätä maailmaa ja todellisuutta, kun voit tuosta vaan päästää suustasi lausahduksia että "kokemusmaailmasi on mahdoton" ja että "todellisuuttasi ei voi käsittää". Se varmaan saa sinut tuntemaan entistä vahvemmin, että maailma on ennakoitavissa, hallittavissa, todellinen ja objektiivisesti olemassa. Se ei poista määritelmäsi kohteen epäilystä eikä kärsimystä , mutta sinulle se antaa suunnatonta mielihyvää pienen epävarmuudenkin sietämättömällä hetkellä. Siinä hetkessä sinä mieleltäsi heikko epävarma pikku paskiainen koet hallitsevasi tätä maailmaa ja todellisuutta edes hetken, eikä millään muulla ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa. Vain saman kokeneet pystyvät ymmärtämään. Kirja oppineet eivät tajua näitä asioita.

        Joo kirjaoppineet eikä kukaan tajua näitä asioita. Ne jotka ei itse ole sairastanut näitä asioita joita Skitsofreeniaksi sanotaan. En tiedä hoituuko tämä sairaus millään hoidolla. En hakeutunut hoitoihin mutta todella pirullinen sairaus se on. Tuntemattomienkin ihmisten kuvittelin minua seuraavan ja vainoavan. Äänet päässäni oli usein samaa vainoamista. Tämän sairauden seurauksena minusta tuli tavallaan kone, en tuntenut mitään en surua, enkä iloa. Kun minulle tuttu ihminen paleltui ja kuoli humalassa meidän kerrostalon pihaan niin sekään ei tuntunut missään.
        Minussa tämä sairaus oli noin 25 v. Nyt kun tämä sairaus on kai parantunut, niin sen jatkoksi on tullut sellainen, että vasemmalla korvallani kuulen aivan ihanaa lintuparven viserrystä vasemmassa korvassani
        Oikealla korvallani kuulen ainaisen ja kaukaisen tykistö keskityksen äänen. Nämä äänet ei kuitenkaan minua enää häiritse olen niin tottunut niihin.
        Nyt ne ajatukseni siitä miten koko sairaus on minuun puhjennut. Olen talvisota aikaan syntynyt ja syntymä hetkelläni on jo juuri pommitettu kotikylääni. Äitini oli ollut pelon vallassa koko talvisodan lopun tammikuusta maaliskuuhun, joten uskon että tämä minulla oleva sairauteni on jo peritty äidin maidosta.
        Että olisiko nyt näin että tämä sairaus jo peritään ennen syntymäämme ja imeväisyys iässä äideiltämme. Sikiö asteella olevat lapset perivät nämä sairaudet äideiltään, siten että äidintunne tilat varsinkin pelot vaikuttavat lapsen sikiö kehitykseen


    • Anonyymi

      Kuulet ääniä? Mitä ääniä sinä kuulet? Kuuletko ääniä jossakin tietyssä paikassa vai kaikkialla? Tuntuuko sinusta, että äänet ovat itsesi ulkopuolella vai pääsi sisällä?

    • Anonyymi

      Yleensä skitsofreniaa potevat kuulevat itseään soimaavaa tai pilkkaavaa puhetta tai äänet käskevät skitsofreniaa potevaa tekemään jotakin sopimatonta mutta äänet saattavat myös jutustella keskenään.

      Minullekin on diagnosoitu skitsofrenia ja väitetty minun olevan sairauden tunnoton mitä se sitten tarkoittaakaan sillä koen påakko oireiosen häiriön ja eräät fobiat kyllä varsin piinaavina psyykkisinä häiriöinä joihin kyllä omalla tahtotilalla voi vaikuttaa mutta en koskaan en ennen enkä myöhemmin ole kuulölut minkäänlaisia ääniä saati itseäni pilkkaavaa puhetta kuten skitsofreenikot yleensä eikä minulla ole muitakaan positiivisia oireita kuten vainokuvitelmia hallitusten, Hitlereiden tai ufojen ajojahdista enkä siis tunne olevani systemaattisen vainon kohde joidenkin luuloteltujen vihollisten taholta eikä kehooni johdeta virtoja erilaisista kojeista tai laitteista enkä koe että ajatukseni eivät olisi omia vaan olen psyykeltäni voisi sanoa täysin normaali ja tuo diagnoosi on mielestäni perusteeton ja väärä ja loukkaa minua syvästi.

      Ylilääkärit luulivat minun potevan paranoidista skitsofreniaa sen vuoksi että sanoin pelkääväni joidenkuiden menevän äitini tavaroihin kun en ollut kotona mutta tähän olivat todelliset syyt eikä mikään vainoharha sillä kellariin todella oli mennyt useaan kertaan varkaita ja he olivat sorkkaraudalla repineet varastomme oven auki mutta eivät vieneet mitään kun monesti muutoin oli varastettu viinejä kylmäkellarista joten ikään kuin väärän diagnoosin tekivät väärin perustein kun unohdin mainita varkaista ja he käsittivät asian väärin. Talon kellarissa oli jopa vaihdettu ovet hatarammista lujempiin varkaiden takia. Että näin sitä diagnosoidaan ihmisiä päin prinkkalaa ja saa vielä kovat mömmöt kaupan päälle täysin turhaan.

      • Anonyymi

        No et ole ainoa, jonka tositapahtumista kertoneena on saanut sairausleiman. Niin että näin ammattitaitoista se psykiatrinen hoito usein on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et ole ainoa, jonka tositapahtumista kertoneena on saanut sairausleiman. Niin että näin ammattitaitoista se psykiatrinen hoito usein on.

        Niin jotenkin tuntuu siltä että psykiatrilla on jääneet opinnot kesken tai hän ei täysin hallitse alaansa ja on epäpätevä jos sekoittaa fobian, joka kohdistuu tiettyyn tilanteeseen tai kohteeseen, psykoosiin pelkästään pelon uskotun voimakkuuden takia sillä ensinnäkin jopa toimintaterapeutti hämmästyi kun kadunylitysfobiani ei ollutkaan kuvailemani kaltaisen voimakas ja toisekseen pelko fobiassa nimenomaan kuuluukin olla voimakas sillä siten kyseessä juuri on määräkohteinen pelko jota minäkin olen potenut noin 35 vuotta eikä koskaan aikaisemminkaan kukaan psykiatri joita minulla on ollut useita väittänyt sitä psykoottiseksi ja sen oikeana hoitomuotona on altistushoito joka voi lievittää pelkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jotenkin tuntuu siltä että psykiatrilla on jääneet opinnot kesken tai hän ei täysin hallitse alaansa ja on epäpätevä jos sekoittaa fobian, joka kohdistuu tiettyyn tilanteeseen tai kohteeseen, psykoosiin pelkästään pelon uskotun voimakkuuden takia sillä ensinnäkin jopa toimintaterapeutti hämmästyi kun kadunylitysfobiani ei ollutkaan kuvailemani kaltaisen voimakas ja toisekseen pelko fobiassa nimenomaan kuuluukin olla voimakas sillä siten kyseessä juuri on määräkohteinen pelko jota minäkin olen potenut noin 35 vuotta eikä koskaan aikaisemminkaan kukaan psykiatri joita minulla on ollut useita väittänyt sitä psykoottiseksi ja sen oikeana hoitomuotona on altistushoito joka voi lievittää pelkoja.

        Se olisi vähän sama kuin araknofobiasta kärsivälle henkilölle joka pelkää hämähäkkejä lääkäri sanoisi tämän olevan mielisairas vaikka kyseessä on lievä ahdistuneisuushäiriö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et ole ainoa, jonka tositapahtumista kertoneena on saanut sairausleiman. Niin että näin ammattitaitoista se psykiatrinen hoito usein on.

        Voivat toimia miten mieli tekee, iso palkka on taattu eikä vastuuta tarvii ottaa mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voivat toimia miten mieli tekee, iso palkka on taattu eikä vastuuta tarvii ottaa mistään.

        No eipähän psykiatria ole muuta kuin pseudotiedettä, joka toimii mututuntumalla arvaillen.


    • Anonyymi

      Jerry Marzinski Freeman tv showssa kommentoi, miten hoitoa voi ...
      toteuttaa ... myös kyselemällä mistä äänet kertoo.
      Aika holistinen hommeli.
      Äänet ei häne mukkaa oo halluja, koska ne yleensä on strukturoituja - tätä ei tiedä, ellei kysele tarpeeksi. Ne siis tekee samoja asioita usein. Itsellägin: äänet on alien-kertomuksia rinnakkaisulottuvuudesta tjms
      Tai. Ehkä ei!

    • Anonyymi

      Pitää tehdä todellisuustarkistus! Kysy itseltäsi sanoiko joku fyysisesti paikalla oleva henkilö nyt tässä näin? Jos ketään ei näy, oli se oman mielesi tuotosta, koska ketään muita ei ole paikalla.

      Tunne silti jää ja se voi olla syy ajatuksiin. Tunne puolestaan ei ole mitään. Mitään minkä perusteella olisi joku mikään pakko toimia millään tavalla. Eli uskon että jos tunteiden käsittelyä opettelee enemmän, niin helpottaa. Suomessahan ei usein tunteita saa näyttää.

      Niittykukkasia ja perhosia!

    • Anonyymi

      Murhatkaa led zeppelinin bändin jäsenet

    • Anonyymi

      Jos äänien kuuliminen on tervettä ja normaalia niin voisko joku sanoa että milloin minä alan kuulemaan pääni sisäistä keskustelua.Ikää minulla on 45 vuotta. Eli kuinka kauan menee että alan kuulemaan ääniä?Jotta osaan varautua niihin keskusteluihin.Kiitos etukäteen.

      • Anonyymi

        Jossakin dokumenttiohjelmassa väitettiin että myös psyykkisesti terveet ja normaalit ihmiset voivat kuulla ääniä. Itselleni on diagnosoitu skitsofrenia mutta en ole milloinkaan kuullut ääniä mutta olen ihan varma että myös diagnoosini on väärä ja hatusta vedetty. En myöskään koe olevani järjestelmällisen vainon kohteena jota erilaiset viholliset uhkaavat kuten todelliset paranoidit joilla on myös omituisia tuntemuksia kehossaan kuvitellessaan että heidän kehoonsa johdetaan virtoja erilaisista laitteista tai kojeista tai että esim. Hitler puhuu ilmanvaihtohormista, tietokoneesta tai TV.stä juuri heille tai että lehtien tai tv:n uutisotsikot viittaavat juuri heihin tai että kadulla satunnaisesti kulkevan henkilön käden heilautus on jokin merkki juuri heitä varten etc.


      • Anonyymi

        Yleensä skitsofrenia puhkeaa nuorella iällä noin parikymppisenä ja noin 80 prosenttia skitsofreenikoista kuulee ääniä ja äänet ovat tavallisesti skitsofreenikkoon itseensä kohdistuvaa pilkkaavaa ja soimaavaa puhetta tai vaikka Jeesuksen käskiessä skitsofreenikkoa tekemään jotakin sopimatonta kuten on monesti tapahtunutkin jos muistelemme ikäviä uutisia tiedotusvälineissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä skitsofrenia puhkeaa nuorella iällä noin parikymppisenä ja noin 80 prosenttia skitsofreenikoista kuulee ääniä ja äänet ovat tavallisesti skitsofreenikkoon itseensä kohdistuvaa pilkkaavaa ja soimaavaa puhetta tai vaikka Jeesuksen käskiessä skitsofreenikkoa tekemään jotakin sopimatonta kuten on monesti tapahtunutkin jos muistelemme ikäviä uutisia tiedotusvälineissä.

        Kerro yksikin tapaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro yksikin tapaus

        En oikein tohtisi mutta toinen oli ruotsin ulkoministeri Lindhiin kohdistunut hyökkäys eräässä tavaratalossa ja toinen paljon keskustelua herättänyt kirvessurma metrossa. Kummassakin tapauksessa on kerrottu Jeesuksen äänen yllyttämään tekoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein tohtisi mutta toinen oli ruotsin ulkoministeri Lindhiin kohdistunut hyökkäys eräässä tavaratalossa ja toinen paljon keskustelua herättänyt kirvessurma metrossa. Kummassakin tapauksessa on kerrottu Jeesuksen äänen yllyttämään tekoihin.

        Monet myös valehtelee kuulevansa ääniä lievemmän rangaistuksen toivossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet myös valehtelee kuulevansa ääniä lievemmän rangaistuksen toivossa.

        Niin tai jätetään syyntakeettomana tuomitsematta rangaistukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tai jätetään syyntakeettomana tuomitsematta rangaistukseen.

        Rangaistus seuraa syyntakeettomallekin, silloin ei vaan laiteta vankilaan.
        Syyntakeettomat joutuvat pakkohoitoon, mikä on myöskin rangaistus.
        Pakkohoidossa tosin saa hoitoa, eli toipuminen on hyvinkin mahdollista, jos itsellä motivaatio riittää.
        Vankiloissa ei ihan kauheasti ole hoidollista toimintaa ajatellen ihmisen psyykkistä puolta.
        Vankilarangaistuksen saatuaan yleensä tietää, milloin sieltä pääsee pois, kun taas pakkohoidossa ei ole mitään rajallista aikaa, vaan poispääsy riippuu pitkälti ihmisen omasta voinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä skitsofrenia puhkeaa nuorella iällä noin parikymppisenä ja noin 80 prosenttia skitsofreenikoista kuulee ääniä ja äänet ovat tavallisesti skitsofreenikkoon itseensä kohdistuvaa pilkkaavaa ja soimaavaa puhetta tai vaikka Jeesuksen käskiessä skitsofreenikkoa tekemään jotakin sopimatonta kuten on monesti tapahtunutkin jos muistelemme ikäviä uutisia tiedotusvälineissä.

        Mihin tutkimukseen tuo sinun 80 % arvio perustuu? Iltalehdessä oli kartoitus skitsofreniaan liittyvien oireiden sukupuolieroista, ja siinä miehillä ei kuuloharhat korostuneet lainkaan. Naisilla niitä oli enemmän, mutta paljon keskeisempänä "oireena" korostui kokemus siitä, että omat ajatukset ei ole omia eikä oman mielen hallinnassa eli telepaattiset kokemukset ja mielen rajattomuus. Miehillä oli tyypillisiä "oireita" uskonnolliset harhat (liittyneekö uskonnollisiin traumoihin) ja naisilla mm. "sairas mustasukkaisuus" seksuaaliset harhat. Skitsofrenia tuon kartoituksen jälkeen vaikuttaa olevan häiriö, joka liittyy nimenomaan ajattelun ja tunne-elämän kummallisuuteen ja poikkeavuuteen, ei aistiharhoihin. Skitsofreniaahan voi sairastaa hyvin luovasti ja vaihtelevilla oireilla. Joku voi kuulla pelkästään ääniharhoja, toinen taas ei ole koskaan elämässään kärsinyt ensimmäisestäkään aistiharhasta vaan uskoo vaikka telepatiaan ja on kokenut, että ajatuksen siirto on todellinen ilmiö.

        https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/b4c617d5-c065-4e2b-bc79-ddfd3eb4f9d5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tutkimukseen tuo sinun 80 % arvio perustuu? Iltalehdessä oli kartoitus skitsofreniaan liittyvien oireiden sukupuolieroista, ja siinä miehillä ei kuuloharhat korostuneet lainkaan. Naisilla niitä oli enemmän, mutta paljon keskeisempänä "oireena" korostui kokemus siitä, että omat ajatukset ei ole omia eikä oman mielen hallinnassa eli telepaattiset kokemukset ja mielen rajattomuus. Miehillä oli tyypillisiä "oireita" uskonnolliset harhat (liittyneekö uskonnollisiin traumoihin) ja naisilla mm. "sairas mustasukkaisuus" seksuaaliset harhat. Skitsofrenia tuon kartoituksen jälkeen vaikuttaa olevan häiriö, joka liittyy nimenomaan ajattelun ja tunne-elämän kummallisuuteen ja poikkeavuuteen, ei aistiharhoihin. Skitsofreniaahan voi sairastaa hyvin luovasti ja vaihtelevilla oireilla. Joku voi kuulla pelkästään ääniharhoja, toinen taas ei ole koskaan elämässään kärsinyt ensimmäisestäkään aistiharhasta vaan uskoo vaikka telepatiaan ja on kokenut, että ajatuksen siirto on todellinen ilmiö.

        https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/b4c617d5-c065-4e2b-bc79-ddfd3eb4f9d5

        En tiedä tai munista mihin tutkimukseen arvio perustuu sillä löysin tiedon kerran wikipediasta. Itse en pode ainoatakaan tuonkaltaisia oiretia vaan pelkästään erilaisia fobioita ja OCD


    • Anonyymi

      ääniä kuulee kaikki.

      • Anonyymi

        narratiivi, sulkeutunut
        vastaanotto, kapeutunut
        tuonpuoleisia, odottelen hei
        täällä mitään aikaansaa ei
        sotia, paukkuu, voi voi
        ihminen tyhjmentjää itsensä
        sanjotaan
        tuonpuoleisissa ei pärjää
        moralla ollenkaan
        tjaappat tuhat tiapppaaat sata
        katoat eetteristä whadap
        tyhjyys syö ihmiskauppa kiinnostaa
        uusi pimbe näkiessä uusia ääniä
        kuulee. horoille maksan muun
        lataan ilmaseeks.


      • Anonyymi

        Ehkä paitsi kuurot mutta kuuloharhoja kuullaan korkeassa kuumeessa, traumassa tai alkoholin/huumeiden vaikutuksen alaisena ja joskus kuuloharhojen takana on skitsofrenia tai Alzheimerin tauti. Itsellä ei milloinkaan ole ollut kuuloharhoja vaikka minulle on diagnosoitu skitsofrenia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä paitsi kuurot mutta kuuloharhoja kuullaan korkeassa kuumeessa, traumassa tai alkoholin/huumeiden vaikutuksen alaisena ja joskus kuuloharhojen takana on skitsofrenia tai Alzheimerin tauti. Itsellä ei milloinkaan ole ollut kuuloharhoja vaikka minulle on diagnosoitu skitsofrenia.

        Onko kukaan maininnut, tällä palstalla joko lääkärihahmo puhuu (melkein kaikki myönteisvivahteiset viestit)

        tai

        narkkari, natsi (lytätään kaikki). Ikäänkuin otsake "Skitsofrenia" saisi saada aikaan vain assosiaation: lääkäri; mitä lääkäri ajattelee maailmasta; inserttaan sen ketjuun. Toinen versio: lääkäri on paha; kaikki mitä lääkäri ajattelee, lyttään tuonpuoleiseen; haihdutan hölleniin. Tätä kirjoittaessa suksin 2:seksi Holmenkollenin kisassa. Tähtäys heitti pari metriä ja osuin nuolella karhuun. Se oli nukutusnuoli. Karhu tokenee. Sapelihammastiikelin mukaan skitsofreenikot ovat sukupuuttoon ajettava laji ; työpaikoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan maininnut, tällä palstalla joko lääkärihahmo puhuu (melkein kaikki myönteisvivahteiset viestit)

        tai

        narkkari, natsi (lytätään kaikki). Ikäänkuin otsake "Skitsofrenia" saisi saada aikaan vain assosiaation: lääkäri; mitä lääkäri ajattelee maailmasta; inserttaan sen ketjuun. Toinen versio: lääkäri on paha; kaikki mitä lääkäri ajattelee, lyttään tuonpuoleiseen; haihdutan hölleniin. Tätä kirjoittaessa suksin 2:seksi Holmenkollenin kisassa. Tähtäys heitti pari metriä ja osuin nuolella karhuun. Se oli nukutusnuoli. Karhu tokenee. Sapelihammastiikelin mukaan skitsofreenikot ovat sukupuuttoon ajettava laji ; työpaikoilla.

        E-Laama on tämmöistä nykyän: jos tietetän että kusettamalla saadan etu, kusetetan. Eli. Totyys. Töytyys ön väin kuuloharha. Kyllä minäkin lääkärinä noin vastaisin. Koska olen timanttivaras (blue streak; lataa matteeks he he) vastaan; minä en ladannut sitä matteeks.

        Saat lääkärin puhumaan päähän jos lataat kaiken matteeks. Toinen vaihtoehto on että joku ölysilmiöalleeni tulee kertomaa mite lääkäri on vääräsä. Kolmas vaihtoehto oma tottuus tahi oikia tottuus. Se ei ole jostain syystä vastaanottavainen puheenaihe täälläkään. Vaikka tottuus on. Että tavataan tuonpuoleisessa, jos täällä olet liian bisi lääkärin ihailija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        E-Laama on tämmöistä nykyän: jos tietetän että kusettamalla saadan etu, kusetetan. Eli. Totyys. Töytyys ön väin kuuloharha. Kyllä minäkin lääkärinä noin vastaisin. Koska olen timanttivaras (blue streak; lataa matteeks he he) vastaan; minä en ladannut sitä matteeks.

        Saat lääkärin puhumaan päähän jos lataat kaiken matteeks. Toinen vaihtoehto on että joku ölysilmiöalleeni tulee kertomaa mite lääkäri on vääräsä. Kolmas vaihtoehto oma tottuus tahi oikia tottuus. Se ei ole jostain syystä vastaanottavainen puheenaihe täälläkään. Vaikka tottuus on. Että tavataan tuonpuoleisessa, jos täällä olet liian bisi lääkärin ihailija

        Minun väitetään olevan sairaudentunnoton mutta ei pidä paikkansa vaan on täyttä puppua. Tiedostan näet kyllä pakko oireisen häiriön aiheuttamat oireet kuten itsepintaisen tarkistuspakon ja fobioideni aiheuttaman liiallisen ja epärealistisen pelon joka kohdistuu tiettyyn tilanteeseen mutta ei muuten ole vallitsevana eikä sillä ole mitään tekemistä skitsofrenian kanssa jonka oireista olen lukenut terveyskirjaston sivuilta mutta oikein mikään ei vastaa minun oireistoani ellei väkisin anneta minulle oireita jota minussa halutaan nähdä mutta joita en pode ellei esim. päähäni laiteta ääniä joita siellä en kuule tai näkökeskukseeni kuvia joita en siellä näe tai väitetä että joku tahallaan ajaisi autolla päälleni vaikka pelkään itse vain omasta syystäni kompuroivan auton alle ja siksi poden kadunylitysfobiaa väittämättä millään tavalla että autoilijat vainoisivat minua kuten lääkäri ilmeisesti luuli ja sanoi ettei kukaan tee sinulle mitään pahaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun väitetään olevan sairaudentunnoton mutta ei pidä paikkansa vaan on täyttä puppua. Tiedostan näet kyllä pakko oireisen häiriön aiheuttamat oireet kuten itsepintaisen tarkistuspakon ja fobioideni aiheuttaman liiallisen ja epärealistisen pelon joka kohdistuu tiettyyn tilanteeseen mutta ei muuten ole vallitsevana eikä sillä ole mitään tekemistä skitsofrenian kanssa jonka oireista olen lukenut terveyskirjaston sivuilta mutta oikein mikään ei vastaa minun oireistoani ellei väkisin anneta minulle oireita jota minussa halutaan nähdä mutta joita en pode ellei esim. päähäni laiteta ääniä joita siellä en kuule tai näkökeskukseeni kuvia joita en siellä näe tai väitetä että joku tahallaan ajaisi autolla päälleni vaikka pelkään itse vain omasta syystäni kompuroivan auton alle ja siksi poden kadunylitysfobiaa väittämättä millään tavalla että autoilijat vainoisivat minua kuten lääkäri ilmeisesti luuli ja sanoi ettei kukaan tee sinulle mitään pahaa..

        Tarkoitin tällä siis sitä että paranoidinen skitsofreenikko kuvittelee ainakin Viktor E Franklin mukaan että viholliset seuraavat ja uhkaavat häntä tuntiessaan olevansa järjestelmällisen vainon kohteena mutta kun minulla ei ole mitään vihollisia enkä kuule ääniäkään niin miksi olen saanut ko. diagnoosin?


    • Anonyymi

      Huuda Herraa Jeesusta avuksi. Hän auttaa

    • Anonyymi

      Herra Jeesus sanoi.
      Joh. 10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.


      Varas=perkele

    • Anonyymi

      herran haltuun - mieli lehdi huva ilda ehdi. ohhoh hoh. juttuja vahemman ehti liikua eneman. onko nain. noin. uhdeksan. eiku.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe