Yleisöpaikat vetivät maskinsa pois.
Corona tulee, oletteko valmiita!
Kirurgimaskit takaisin!
Ilmaiset maskit takaisin!
9
62
Vastaukset
- Anonyymi
Osta omat! 50 kpl pakkaus lähikaupassasi ei maksa montaa euroa. Oletko tosiaan pärjännyt tähän saakka ilmaiseksi jaettavilla maskeilla. Ehkäpä käytät yhtä ilmaiseksi saamaasi maskia toistuvasti. Äskettäin näin bussissa naisen jolla oli rakennustöihin tarkoitettu hengityssuoja, jota oli käytetty toistuvasti kauan (nuhraantunut jo likaiseksi).
- Anonyymi
Ilmaisia maskeja ei ole olemassa. Aina ne joku maksaa.
- Anonyymi
Lahdessa saa triosta Lahtipisteestä ilmaisia maskeja.Käy sieltä hakemassa.
- Anonyymi
FFP2 tai FFP3 hengityssuojain naamalle. Hinta ffp2 suojille näytti olevan Prismassa 9,99 eur/25 kpl. Ne suojaavat sekä itseäsi että muita. Kirurgiset maskit suojaavat muita ja senkin huonommim kuin hengityssuojaimet. Luokittelemattomat maskit eivät takaa mitään suojaa. Ne kannattaa jättää kaupan hyllylle.
- Anonyymi
Käyhän tutkimassa ammattilaisten käyttämällä mikroskoopilla nuita kiinamaskeja mitä kivaa siellä näkyy kun kuidut kostuvat. Ei tarvitse kostua edes hengitysilmasta, ihan käy keitetetyn veden höyrykin.
- Anonyymi
Viittaat varmaan näihin "matoihin". Kyllähän suomaisistakin maskeista löytyy aivan samoja kuituja.
- Anonyymi
Yhtäkään virusta ei ole eristetty ja löydetty tieteelliset kriteerit täyttävällä menetelmällä koskaan ja missään.
Maskien käyttö perustuu lähinnä uskomukseen ja on terveyden kannalta haitallinen rajoittaen elimistön hapensaantia. Maskin sisäpuolta mitattuna hengitysilman hiilidioksidipitoisuus on luokkaa 9000ppm kun korkein sallittu huoneilman vastaava luku on 1500ppm, kun ulkoilman vastaava pitoisuus on 400ppm.
Tässä muutamia hiilidioksidin raja-arvoja:
Alle 800 ppm = Hyvä sisäilma, ei oireita
800–1200 ppm = Heikohko sisäilma, väsymystä ja tunkkaisuutta
Yli 1200 ppm = Todella huono sisäilma, päänsärkyä ja keskittymiskyvyn puutetta
Maskit ovat tarkoitettu vain lyhytaikaiseen käyttöön kun suojaudutaan haitallisilta pienhiukkasilta esim. hiontatöiden yhteydessä syntyvältä pölyltä, jos viruksia olisi olemassa suojausvaikutus olisi sama kuin itkka erkkona käyttäisi katiskaverkkoa ikkunan edessä. Kirurgit käyttävät maskeja lähinnä estämään omien eritteidensä joutumista leikkaushaavaan leikkauksen aikana.
On olemassa lukuisia tutkimuksia jotka osoittavat maskien käytön olevan haitallista terveyden kannalta ja hyödyistä ei ole mitään näyttöä kyetty saamaan.
Maalaisjärjelläkin pääteltynä maskeista ei ole mitään hyötyä vaan päinvastoin etenkin kun niitä ei osata oikein käyttää niin altistavat lähinnä bakteeri peräiselle keuhkokuumelle käyttäjänsä.- Anonyymi
Taitaa tosiaan olla käytettävissäsi vain maalaisjärki. Sen osoittaa osaamisesi.😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa tosiaan olla käytettävissäsi vain maalaisjärki. Sen osoittaa osaamisesi.😁
Kirurginen maski on vain kauppanimi. Mitään muuta kirurgista et siitä saa.
Osta FFP2 tai FFP3 suojain, niistä saattaa olla hyötyä, taikka sitten ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559