Nokian = VERIRENKAAT. Nokian Renkaat jatkaa toimintaansa Venäjällä ja siten tukee Venäjän taloutta.

Anonyymi

Nokian ei ota pakotteita kuuleviin korviinsa.

Onneksi suomalaiset pistivät Nokianit boikottiin. Muistakaa kevään rengaskaupoilla jättää verirenkaat kauppaan.

5

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki ei ole aina noin karikatyristä vaikka niin voisi toivoakin.

      Mutta oletkothan jo lopettanut Venältä tulevan energian, kaasun, öljyn ja kivihiilen hyödyntämisen, jota EU ostaa 2 miljardilla per vrk.

      Mutta tuo voi olla niitä peinimpiä kuluttajien huolista, sillä kolmannen maailmansodan, eli ydinsodan _riski_ on tällä hetkellä kirjaimellinen, todellinen ... siinä tapauksessa ei ole kommetoijia eikä huolia enää.

      • Anonyymi

        Lisään edelliseen kommenttiini.

        Mutta mitä ajattelette siitä, että EU ostaa Venäjältä kaasua, öljyä ja hiiltä __2 miljardilla per päivä __.

        Öljyn ja hiilen voisi asiantuntijoiden mukaan korvata muutamassa viikossa hankinnoilla toisaalta, mutta kaasua ei. Venäjä on uhannut sulkea kaasuhannan, jos embarko kohdistuu öljyyn ja hiileen.

        Energiariippuvuus vaihtelee suuresti EU-maasta toiseen, jossa Suomi on raskaasti riippuvainen itänaapuristaan, samoin Saksa ja Itävalta.

        "Share of gas supply from Russia in Europe in 2020, by selected country"

        - https://www.statista.com/statistics/1201743/russian-gas-dependence-in-europe-by-country/

        "Russia supplies a significant volume of fossil fuels to other European countries. In 2021 it was the largest exporter of oil and natural gas to the European Union,[1] and 40% of gas consumed in the EU came from Russia."

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Russia_in_the_European_energy_sector

        Miten Venäjän kaasusta suuresti tai liki kokonaan riippuvaisissa maissa tultaisiin toimeen jos EU:ssa päätettäisiin energian täyssulusta.

        ***

        Venjä juuri eilen lausui, että se voi ottaa puolustusdokminsa mukaisesti ydinaseet käyttöönsä, mikäli sen olemassaoloa uhataan.

        Samainen taho lausui tänään, että Venjän talouden tukahduttaminen on uhka sen olemassaololle. Lausunto tuli juuri 'sopivasti' uuden Nato-EU huippukokousen alla (Brysseli), jonne Biden on saapumassa.

        8. helmikiita Macronin ja Putinin lehditötilaisuudessa Putin uhkasi ydinaseiden käytöllä täysin avoimesti ja sen jälkeen ko. uhkaa on toistettu useampaan kertaan.

        Kaikki tämä eskaloituva suurvaltojen retoriikkaa on huolestuttavaa, kuin asken askelelta suuren sodan alla tapahtuvaa liikehdintää.

        Kukaan ei tiedä tässä vaiheessa mihin tämä tulee johtamaan, mutta joka tapauksessa elämme vaarallisinta aikaa sitten maailmansotien.

        Pohtikaa ja analysoikaa näitä vakavimpia ison kuvan kehittymisen elementtejä.


    • Anonyymi

      Olen boikotoinut Nokian renkaita 90 luvulta asti, jatkuu edelleen.

    • Anonyymi

      Nokian peukaloi autolehden rengastehtiin lähetettyjä renkaita, ne siis poikkesivat siitä mitä kuluttajalle myytiin. Ei mikään ihme, että Venäjään kallellaan olevassa firmassa on täysin erilainen käsitys rehellisyydestä kuin keskiverto suomalaisella.

      • Anonyymi

        Tuossa asiassa Nokiaa lainkaan puolustelematta, mutta on kuitenkin todettava, että se toimi "vain" kilpailijoidensa tavalla, jossa testaajia ja kuluttajia johdettiin harhaan ... mutta eivät ne NR:n ja sen samalla tavalla toimineiden suurempien länsikilpailijoiden renkaat kuitenkaan huonoja ole olleet.

        Mutta nämä ovat niitä pienimpiä murheen aiheita, mikäli nykyinen poikkeusellisen vaarallinen tilanne eskaloituu kolmanneksi maailmansodaksi, jonka riski on asiantuntijoidenkin mukaan todellinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe