elämässä on se, kun löydät rohkeutta päästää irti siitä, mitä et pysty muuttamaan.
Yksi onnellisimmista hetkistä
38
745
Vastaukset
- Anonyymi
Se olisi kyllä hyvä taito osata... 🤴
- Anonyymi
Juurikin näkn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näkn.
Vaan kun sekin satuttaa liikaa. 🤴
- Anonyymi
Aamen! Sellaisia juttuja tulee yllättävän paljon vastaan elon polulla.
- Anonyymi
Parempi ennen elon täyttä loppumistaaaaa
- Anonyymi
Päästää irti siitä, mitä ei koskaan ollutkaan päätös siitä oli helppo. Vuosien varrella kokemuksen tuoma vaisto auttoi siinäkin asiassa.
- Anonyymi
Ei ikävää, ei särkyneitä sydämiä vaan helpotusta siitä että kaikki on vihdoinkin ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ikävää, ei särkyneitä sydämiä vaan helpotusta siitä että kaikki on vihdoinkin ohi.
Niin on! Hyvä olo tuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on! Hyvä olo tuli.
Kyllä Begorion tuo helpotuksen.
- Anonyymi
Ymmärsit oikein.
- Anonyymi
Jos luulet pysytyväsi joskus jotain ihmistä muokkaamaan mieleiseksesi, erehdyt pahemman kerran. Muistapa se!
Muutu mieluummin itse edes vähän ensin!- Anonyymi
Lähtökohtaisesti ollaan jo metsässä jos pyritään toista ihmistä muokkaamaan omaan muottiin. Lopulta siinä ei ole onnellinen kukaan. Muutos tulisi aina lähteä itsestä, jos tarvetta muutokseen siis on. Aina voi ja kannatta kasvaa/kehittyä
sekä pyrkiä olemaan parempi versio itsestä tänään kuin eilen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähtökohtaisesti ollaan jo metsässä jos pyritään toista ihmistä muokkaamaan omaan muottiin. Lopulta siinä ei ole onnellinen kukaan. Muutos tulisi aina lähteä itsestä, jos tarvetta muutokseen siis on. Aina voi ja kannatta kasvaa/kehittyä
sekä pyrkiä olemaan parempi versio itsestä tänään kuin eilen.Kyllä yhteiselossa pitää tietyt pelinsäännöt olla. Ei aina niin et vain toinen on tyytyväinen. Siis muuta itseäsi aina siihen suuntaan et toisillakin on hyvä olla.
Itsekkyys ja minä, minä asenne ei ole hyvä asenne, tosin aika vallitseva nykypäivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sekä pyrkiä olemaan parempi versio itsestä tänään kuin eilen.Ei toistaa saa muuttaa. Kauan kestäneessä parisuhteessa voi tulla eteen sellainen tilanne, kun on menty yhteen hyvin nuorina, että kasvua henkisesti tapahtuu vasta yli kolmikymppisenä ja vain toisella parisuhteessa olevalla. Silloin vasta on oppinut tuntemaan itsensä kunnolla. Ja se vaikuttaa suhteessa niin, että tämä henkilö kokee parisuhteessa olevan toimimattomia asioita ja jos toinen osapuoli ei ollenkaan pysty tulemaan vastaan niissä, eikä pysty käsittelemään niitä, voi suhteesta tulla ongelmallinen. Ja se voi johtaa eroon, koska tunteet voivat kuolla suhteen toimimattomuuden takia.
- Anonyymi
Juurikin näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä yhteiselossa pitää tietyt pelinsäännöt olla. Ei aina niin et vain toinen on tyytyväinen. Siis muuta itseäsi aina siihen suuntaan et toisillakin on hyvä olla.
Itsekkyys ja minä, minä asenne ei ole hyvä asenne, tosin aika vallitseva nykypäivänä.Eihän tuossa käsittääkseni siitä ollutkaan kyse, etteikö pelisääntöjä tulisi olla tai toinen olisi vain aina tyytyväinen. Joustavuutta puolin ja toisin tarvitaan. Muottiin toisen asettaminen on k yllä käsittääkseni eri asia.
- Anonyymi
Noinhan se ei ole. Muuttamisen tarve lähtee itsestä, ei kenenkään toisen vaatimuksesta!
Tuo on toden totta. 👍
- Anonyymi
Sen takia minä olen päästänyt irti kaikista jotka jollain tavalla ovat olleet mukana "matkassa" muutaman viime vuoden aikana. Mikään tieto jonkun tietyn henkilön voinnista, ei pysty muuttamaan mielipidettäni.
- Anonyymi
Onko nämä jotain AA teesejä?
- Anonyymi
Ei ole ainakaan minun osalta, ehkä jonkun toisen.
- Anonyymi
A ja O kaikenkaikkiaan ja uskottavasti.
- Anonyymi
Yksin on hyvä kuolla. Vai onko.
- Anonyymi
Siihen voin vastata vain, että en pysty asettumaan yhdenkään kärsivän asemaan. Neljä vuotta sitten vielä oli jonkin verran sellaisia tunteita. Mutta elämän rankimmat vuodet veivät voimat ja kaikki hyvät tunteet. Ainoa tapa päästä eteenpäin on unohtaa. Ihan niin avioerossakin, kun oli pakko muuttaa erilleen, jotta vointi paranisi vaikeiden vuosien jälkeen. Samassa tilassa oleminen oli mahdotonta.
- Anonyymi
Totta https://yle.fi/tekstitv/txt/894_0001.htm
blurrtz - Anonyymi
Tiedätkö, kaiken pystyy muuttamaan. Olen osa sinun suunnitelmaa, se suunnitelma ensin selvitettiin ja sen jälkeen tuhottiin. Miksi, koska se on täysin moraaliton, laiton ja kuvottava. Minulla on ne omat suojelijat ja uneni. He ovat vahvempia. Voitte kuitenkin onnitella itseänne saitte aikaan paljon kiusaa, pahaa, kurjuutta ja häpeää. En ymmärrä teitä. Jotenkin ymmärtäisin jos olisin tehnyt pahaa, teillä ei olisi kosketusta vanhemmuuteen, elämässä oppimiseen tai edes vähän hyvään. Mutta me olemme erilaisia, te elätte kuten tahdotte, mietitte mitä tahdotte jne. Mutta itseni ja osuuteni poistan teidän visioistanne. Olette niin monta vuotta tuhonnut elämääni, tavalla mikä ei pitäisi olla mahdollista. Tapa joka kuuluu kauhuelokuviin. Pahimpiin sellaisiin. Hyytäviin henkisiin kauhuhetkiin. Turha itkeä tai hakea sääliä, kun tulee se hetki jolloin se päättyy. Voit laittaa vaikka etsivää perääni, heidän kanssaan olen keskustellut jo vuosia, arvostavat ja tykkäävät. Tunne on molemminpuolista. Valheet, halu hallita jonkun elämää ja myöntää tekonsa, ottaa niistä vastuu. Itsekin näkisin sen mieluiten, suuren kasvun. Sen hetken jolloin teissä ihmisyys, hyvyys ja aivot voittaisivat. Mutta olenhan naivi, niinhän ei ikinä käy. Te ootte niin pitkälle, että homma jatkuu, kunnes tapahtuu jotain mikä sen lopettaa. En voi kun toivoa että se hyvä ottaisi teistä vallan, moraali kurkistaisi teissä ja ymmärtäisitte miten hirveitä juttuja teette. Rukous annettu.
- Anonyymi
Jatkan, enhän minä niitä juttuja tee. Kuten sanoin oikaisen vain omia asioita ja puran pois itseeni ja läheisiini kohdistuvaa psykologista otetta. Ja ne jotka teistä tykkää, saa tykätä, mutta asiat on myös tuotu esiin, missä ovat mukana. Se on reilu peli. Itse en lähde siihen mukaan, että pengon tai vaikutan muiden sosiaalisiin suhteisiin muilta osin kuin itseeni kohdistuvat asiat oikaistaan, avataan ja epätoivotut yhteydet puretaan. Mikään touhu mihin pskotetaan, ei ole moraalisesri, laillisesti tai sosiaalisesri hyväjsyttävää. Niin kauan kuin itse toimii oikein, eikä syytä löydy. On kerrottu että syitä löytyy, silloin esitetyt syyt ensin tongitaan ja selvitetään, ja sitten oikaistaan. Ja hups mitään syytä ei ollut, ainoastaan "ryhmälle" haettu hyöty ja "pelastus". Eniten inhottaa että henkilöt eivät koe edes huonoa omaatuntoa. Tapahtumat mitä suurelta osin heistä johtuvin syin tehtiin, on heille ihan fine. Sit happengs, ei oo mun ongelma. Ei niille mitään voi. Ei kannata olla katkera. Ja sitten jatkavat elämää, unohtaen mitä tuhoa saivat aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan, enhän minä niitä juttuja tee. Kuten sanoin oikaisen vain omia asioita ja puran pois itseeni ja läheisiini kohdistuvaa psykologista otetta. Ja ne jotka teistä tykkää, saa tykätä, mutta asiat on myös tuotu esiin, missä ovat mukana. Se on reilu peli. Itse en lähde siihen mukaan, että pengon tai vaikutan muiden sosiaalisiin suhteisiin muilta osin kuin itseeni kohdistuvat asiat oikaistaan, avataan ja epätoivotut yhteydet puretaan. Mikään touhu mihin pskotetaan, ei ole moraalisesri, laillisesti tai sosiaalisesri hyväjsyttävää. Niin kauan kuin itse toimii oikein, eikä syytä löydy. On kerrottu että syitä löytyy, silloin esitetyt syyt ensin tongitaan ja selvitetään, ja sitten oikaistaan. Ja hups mitään syytä ei ollut, ainoastaan "ryhmälle" haettu hyöty ja "pelastus". Eniten inhottaa että henkilöt eivät koe edes huonoa omaatuntoa. Tapahtumat mitä suurelta osin heistä johtuvin syin tehtiin, on heille ihan fine. Sit happengs, ei oo mun ongelma. Ei niille mitään voi. Ei kannata olla katkera. Ja sitten jatkavat elämää, unohtaen mitä tuhoa saivat aikaan.
Paska säkä, etten ollut ainut jolle niin tekivät. Siltä osin olen kyllä syyllinen, taisin paljastaa kohtalotovereillleni ketkä asioita aikoinaan järjestivät. Sit happengs, get ovet it! 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paska säkä, etten ollut ainut jolle niin tekivät. Siltä osin olen kyllä syyllinen, taisin paljastaa kohtalotovereillleni ketkä asioita aikoinaan järjestivät. Sit happengs, get ovet it! 😂
Mitä kohtaloon tulee, se on jotain muuta kuin pahojen ihmisten omahyväisiä visioita. Kohtalo, jokaiselle määrätty tie, uskon tähänkin, mutta sitä käytetään sairaiden ja pahojen ihmisten toimesta väärin. Jos et tiedä mitä oikeasti sinä haluat ja ajattelet, on hyvä puhdistautua, saada aikaa ajatella ja tutustua itseensä. Ihmisten vallan himon, sairaiden visioiden ja hyötysuhteiden takia, tämäkin yritetään hyvin usein estää.
Tätä ei nyt tainnut kaikki ihan ymmärtää. Ei ole kyse toisen ihmisen muuttamisesta eikä edes itsensä muuttamisesta, vaan rohkeudesta tehdä elämässään erilaisia valintoja.
- Anonyymi
Jokainen saa itse päättää minkälaisia valintoja haluaa tehdä ja mitkä kokee itselleen parhaimmiksi. Ihmissuhteissa tietenkin on niin, ettei yksin voi päättää mitään, jos toinen osapuoli ei ole samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen saa itse päättää minkälaisia valintoja haluaa tehdä ja mitkä kokee itselleen parhaimmiksi. Ihmissuhteissa tietenkin on niin, ettei yksin voi päättää mitään, jos toinen osapuoli ei ole samaa mieltä.
Lähinnä tarkoitan sitä että valitsee onko määrätty ihmissuhde itselle hyväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä tarkoitan sitä että valitsee onko määrätty ihmissuhde itselle hyväksi.
Eiköhän jokainen mieti sellaista asiaa kun haluaa löytää kumppanin itselleen. Omat kriteerit ja ihanteet ovat mielessä ehkä tiedostamattakin, kun alkaa kiinnostua kumppanin löytämisestä. Kyllä ainakin minä teen karsintaa tietoisella tavalla siitä mikä minkätyyppinen ihmienen kiinnostaa , liittyen ikään, pituuteen, ruumiinrakenteeseen.
- Anonyymi
Onkos nää nyt taas niitä AA:n valittuja paloja?
Kun tarina ei toimi on kirjoitettava uusi tarina :)
- Anonyymi
Onko ketju tarkoitettu terapiassa kävijöille!! Siltä jotenkin tuntuu.
En koe tarvetta muuttaa ketään kaltaisekseni. On sopeuduttava myös itse elämään ilman että tulisi jättää elämättä.- Anonyymi
Kylläpä taakka putosi sydämeltäni.
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa683991Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen212291Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4421966Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1651821- 1081176
Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p931174Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m2361115Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘33937En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37798Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa
Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina166740