Suomessa on uskonnon ja mielipiteen vapaus!

Anonyymi

Miksi lääkärit/psykiatrit/mielenterveyshoitajat yrittävät taivuttaa ihmisiä omiin uskomuksiinsa?

Pääsääntöisesti taivuttelu omalla kohdallani liittyy juuri lääkkeiden ottamiseen ja Raamatullisten opin kumoamiseen(olen kristitty). Mielenkiintoista että monet mielenterveysuskontoa tukevat henkilöt eivät itse huomaa että heidän oma näkemyksensä perustuu myös pitkälti erilaisiin uskomuksiin. Jos kysyy hankalia kysymyksiä niin huomaatte kuinka äkkiä tulee seinä vastaan ja täytyy vain hyväksyä joku selitys pelkästään uskomisen perusteella.

Ja minua ei kiinnosta tieteelliset tutkimukset mitkä selittäisi mistä joku elämän ongelma johtuu. Miksi lääkkeiden sivuvaikutuslista on niin pitkä? Ei taida kauhean yksinkertainen asia olla kun pelkästään sivuvaikutuslista on monta sivua pitkä. En usko että ihmisen elämä on mikään kemikaali ja muutenkin tieteellinen lähestymistapa ei tietääkseni pysty edes selittämään mikä 'mieli' on.

Heh...tässä kohtaa usein sanotaan että ne lääkkeet on vain sivutoimenpide. Todellisuudessa melkein mitään muuta hoitoa ei ihmisen ongelmiin olekaan siellä hoidossa, ja vaikka ne lääkkeet olisivat vain sivutoimenpide ei se silti sitä tarkoita että niitä pitäisi ollenkaan syödä niin paljon.

Aika yksinkertainen ajattelu, että jos ei pystytä aukottomasti todistamaan että ihmisen ongelmat johtuu jostain kemikaaleista niin kuitataan että ne lääkkeet on vain sivutoimenpide. Jos kyse olisi vitamiineista ym. niin ei haittaisi mutta kun kyse on voimakkaista aivoja tuhoavista psykoosilääkkeistä niin se on mielestäni aika vaarallista touhua!

Kerran hoitaja myönsi ettei ihmiset oikein halua mitään lääkkeitä syödä (en muista sanatarkasti) eikä sitä voi tietää mistä joku asia johtuu. Aijaa, no miksi piti pari vuotta "näytellä" innostunutta...

Itselläni on sellainen olo että jos Suomessa hyväksyttäisiin lääkkeiden pakkosyöttö myös mielisairaalan ulkopuolella niin se otettaisiin välittömästi käyttöön suurimmassa osassa tapauksista. Näin hankalat valtavirrasta poikkeavat henkilöt saadaan takaisin kuriin ja hoitajatkin ovat tyytyväisiä kun pääsee vähän voimakkaammin vaikuttamaan ihmisten henkilökohtaiseen elämään.

2

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitäisi olla sanan ja mielipiteen vapaus. Lakin on myös erikseen kirjattu, että viranhoitoa ja elinkeinon harjoittamista saa arvostella. Kuten Soviet - Finlandissa yleensäkin, niin kaikki on päinvastoin jota lakikirjassa lukee. Kannattaa katsoa Hbo Maxilta tämä Chernobyl minisarja. Siinä on hyvin kuvattu tämä venäläinen ajatusmalli.

• Anonyymi

En oikein ymmärtänyt tuota mainintaa alotuksessa, että lääkityksillä sairaalan ulkopuolella saataisiin hankalat potilaat kuriin.

Siis millä tavalla kuriin ?
      Itse käytin lääkityksiä pitkälle yli kymmenen vuotta, ja elämäni oli koko sen ajan kaikkea muuta kuin " kurissa ".
      Mitä enemmän lääkkeitä " nautiskelin ", sitä hankalampi olin, ja myös oma elämä oli todella hankalaa.

Avohoidossahan ei tosin voida pakkolääkitä ihmistä.
      Mutta silti toisaalta ei paljon kuunnella mielipiteitäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      22
      2360
    2. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      140
      2041
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      12
      1457
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      388
      1200
    5. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      65
      1121
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      99
      1087
    7. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      61
      970
    8. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      68
      962
    9. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      45
      936
    10. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      2
      831
    Aihe