Käytiin Vatikaanissa postimerkkiostoksilla. Kiinnostaisi, millä hinnalla niitä voisi täällä Suomessa myydä, tai löytyykö ylipäätään kiinnostuneita filatelisteja.
Sede Vacante
3
321
Vastaukset
- sdfghj
Puolet luettelohinnasta saattaa olla oikea. Jos merkit ovat uusia en usko että saat niistä yhtään enempää kuin itse maksoit. Vatikaanin merkit eivät ole mitään harvinaisuuksia-ainakaan uudet.
- XxX
kiitos vastauksesta!
Ajattelin vain, kun näitä merkkejä on ollut myynnissä vain rajoitettu erä, eikä niitä ole ollut myynnissä kuin aikana, jolloin istuvaa paavia ei ole (viimeksi siis vuonna 1978). Lisäksi merkkejä jonotettiin ja ne myytiin äkkiä loppuun. Pitänee kai odottaa jokunen vuosi hinnan mahdollista nousua...
Perikunta saa sitten myydä ;) - Pope
XxX kirjoitti:
kiitos vastauksesta!
Ajattelin vain, kun näitä merkkejä on ollut myynnissä vain rajoitettu erä, eikä niitä ole ollut myynnissä kuin aikana, jolloin istuvaa paavia ei ole (viimeksi siis vuonna 1978). Lisäksi merkkejä jonotettiin ja ne myytiin äkkiä loppuun. Pitänee kai odottaa jokunen vuosi hinnan mahdollista nousua...
Perikunta saa sitten myydä ;)Olin itsekkin käymässä Roomassa ja ostin Sede Vacante postimerkkisarjan postimerkkikauppiaalta, en Vatikaanin postista. Oli nimittäin jo uusi paavi valittu muutama päivä aikaisemmin, eikä merkkejä enää Vatikaanissa myyty. Pyysivät 8 euroa siitä kolmen merkin setistä (nimellisarvo 2,02 €). Kyllä niitä varmasti paljon myytiin, mutta kun myynti- ja käyttöajaksi muodostui vain muutama viikko, en usko että ne ihan mitään bulkkitavaraa ovat. Tosin eivät myöskään maailman harvinaisempia..
Itse pidän leimatuista postimerkeistä, joten tein seuraavasti: liimasin merkit postikortille, kirjoitin vastaanottajaksi itseni ja lisäsin yhden ylimääräisen tavallisen Vatikaanin postimerkin (0,60 €) postimaksuksi ja pudotin Vatikaanin postin kirjelaatikkoon. Olin melko varma että kortti leimattuine postimerkkeineen ei tule koskaan perille tai sitten Sede Vacante -postimerkkejä ei ole leimattu. Toisin kuitenkin kävi. Postimaksua varten ollut postimerkki oli päivämääräleimattu sille päivälle, milloin kortin lähetin ja Sede Vacante -postarit taas 19.4. leimalla. Tuo päivämäärä oli se viimeinen päivä milloin kyseisiä merkkejä pystyi käyttämään postaaliseen tarkoitukseen. Aika erikoista että näin tekivät..
Mielestäni missään tapauksessa alle tuon 8 euron ei merkkisarjaa pidä mennä myymään. Pidä merkit toistaiseksi tallessa ja seuraile hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086