Narsisti miehenä

Anonyymi

Mies saa silmittömiä raivokohtauksia ilman ennakkovaroitusta, ei suostu keskustelemaan narsismista, hänestä se on vittuilua, sanoin sen olevan vaan ihmispsykologiaa ja siitä yleisesti juttelua. En vaan jaksa enää elätä odottaen seuraavaa raivohuutoa jolloin on vaarassa rikkoa esineitä, ovia, ikkunoita. Lapset ovat onneksi olleet koulussa, eivätkä näe hänen toista puoltaan. Voin erittäin huonosti ja koen etten pysty hengittämään edes kotonamme vapaasti, tarkkailen jatkuvasti hänen mielialaansa ja pelkään tulevaa raivoamista, syy on joko minun, koska olen "kiristänyt pinnaa", lasten, jotka "eivät ole siivonneet pöytäänsä" tms. Ja korostan että hän ei siivoa koskaan, hoidan yksin nämä kotityöt.

Jokainen päivä on uusi pelon aihe, joskus menee päivä kaksi ilman kohtausta, mutta tunnelma on kireä, hapan, myrkyllinen, jos saan jonkun onnistumisen, hän ei onnittele, ei huomioi syntymäpäivää, ei tue missään, mutta pyytää minua tekemään palveluksia hänelle. En halua hänen tulevan enää lähelleni ja elämä kuluu kireässä tunnelmassa ja odottaen seuraavaa huutoraivokohtausta .
Olen yrittänyt puhua asiasta, hänestä ei tarvitse "jauhaa" ja ohittaa aloitukseni, siirtyy siitä katsomaan lempisarjojaan puhumatta muuta.

Auttakaa, neuvokaa, mitä tehdä, mitä sanoa. En voi erota vielä, on vain kestettävä tätä jotenkin. Rukoilen päivittäin muutosta ja apua. Itken yksin ollessani ja toivon jonkun ihmeen tapahtuvan, mutta en enää jaksa uskoa, tuntuu kuin olisin yrittänyt kaikkeni.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama mies ei myöskään pidä hyvänä asiana jos käyn kuntosalilla tai urheilemassa. Hän ei sitä suoraan kiellä, mutta antaa ymmärtää kuinka kallista se olisi raloudelle. Hän tienaa 3-4 kertaa enemmän kuin minä. Hänestä paikkani on sisällä, kotona. Yhdessä emme käy koskaan ulkona, elokuvissa, syömässä, kavereilla(joita ei itselläni enää ole, hän on flirttaillut jokaisen kanssa ja käynyt jopa jututtamassa tarkoituksella kauppareissullaan, josta kuulin ystäviltäni, jouduin katkaisemaan yhteydet kun en aikoinaan jaksanut katsoa tätä outoutta, että hänellä ei ollut aikaa minulle, mutta jos ystäväni oli luonani, hän oli valmis istumaan kahvipöydässä usean tunnin hymyillen, ja jopa saunaamme pyysi kaverini jotta voivat jatkaa juttua lisää), tämän takia jätin ystäväni, hänellä ei ole mitään tunneymmärrystä mikä on loukkaavaa. Ystäväni menivät hänen pauloihinsa, eivät tiedä hänen toista puoltaan. Olen siis yksin tässä kulisseja pitämässä. Voiko tunnekylmää enää auttaa, häneltä saan päivittäin halveksuntaa ja ivaa, tuntuu että olen ajettu täydelliseen umpikujaan vuosien aikana.

    • Anonyymi

      Pohdin onko tavaroiden, kodin osien rikkominen raivohuudon kanssa narsismia vai henkistä väkivaltaa, pelottelua. Sillä saa keskusteluyritykset lopetettua heti ja pääsee jatkamaan ilman tarvetta keskustella mistään normaalia parisuhdetta rasittavasta tekijästä/itsestään. Hyvin tehokas keino vaientaa puoliso.

    • Anonyymi

      Miehesi ei tule muuttumaan.,on turhaa odottamista. Jos suinkin pystyt, kerää tavarasi ja lapsesi, ja lähde pois.,kohta olette koko porukka lääkärin tarpeessa. Et tule jaksamaan kauaa. Onko paikkakunnallasi turvakotia johon voisit mennä lastesi kanssa.,voisitte miettiä siellä tulevaisuuttanne.

    • Anonyymi

      Tunnekylmä miehesi ei ole lainkaan, päinvastoin hyvinkin kuumatunteinen. Tunteet ottavat vallan täysin. Häneltä puuttuu kyky hillitä tunteitaan.

      Toisen asemaa hän ei näe ollenkaan, on täysin sokea. En sanoisi tätä narsismiksi, vaan pikkulapsen asteelle jäämiseksi tunteidensa tunnistamisessa ja säätelyssä.

      Tilanne ei tule korjaantumaan koskaan. Tee johtopäätökset, mille uhraat elämäsi ja lastenkin elämän. Kyllä lapset aistivat ilmapiirin, vaikka eivät raivokohtauksia näkisi.

    • Anonyymi

      Tunnesäätelyn vikaa, tuota en osannut ajatella, hyvä korjaus kirjoittajalta. Hän on minua kohtaan täysin empatiakyvytön ja sitä kautta tunnekylmäksi koen, ei auta pyytäessä, vaan toipilaana ja kuumeisenakin hoidan kodin työt. Tuo tunteiden säätely menee tuosta kylmyydestä ja välinpitämättömyydestä ivaan ja sitten purkautuu täysin odottamatta raivoavana käytöksenä. Lapseni eivät tätä ole nähneet, he ovat poissa kotoa aina kun tämä silmitön vihaisuus räjähtää.

      • Anonyymi

        Diagnoosilla ei ole merkitystä, sillä että pelastat itsesi ja lapsesi on. Jos kyseessä on narsisti, hänelle ei todellakaan kannata puhua narsismista tai yhtään mistään muustakaan. Kun ei ole alkeellisintakaan kykyä käsitellä itsessään mitään vikaa tai heikkoutta, tai edes sitä että olisi tavallinen ihminen, on ihan turha odottaa mitään muutosta.

        Narsisti elää jatkuvassa oman ylivertaisuuden ajatuksen ja realiteettien aiheuttamassa ristiriidassa, jatkuvan uhan alla: entä jos paljastuu.... Kognitiivinen dissonanssi ajaa narsistin hengissäpysymistaisteluun joka näkyy vainoharhaisuutena, vihana, alistamisena, kiusaamisena jne. Ystäville flirttailu palvelee narsistia kahdella tapaa: hän saa huumetta eli huomiota ja samalla alentaa ja nöyryyttää sinua. Ylentää itseään sinua alentamalla. Kaikki epäonnistumiset ja negatiivinen johtuu asioista joille hän ei voi mitään. Jonkun muun syy, aina. Ylivertainen ei epäonnistu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe