Koiramme on sairastanut kaksi vuotta epilepsiaa, johon menee säännöllisesti Barbivet-lääkitys. Olemme käyttäneet sitä samalla eläinlääkärillä, viimeksi tällä viikolla, mittauttamassa lääkkeen annoksen veressä, jotta lääkitys olisi kohdallaan. Annostus on ollut ok alusta asti eli verikokeen tulos on ollut normaali. Silti eläinlääkäri ei kirjoittaisi lääkkeitä kuin muutamaksi kuuakudeksi kerrallaan. Nytkin kysyin että saanko koko vuodeksi reseptin, ettei tarvitsisi vaivata ja soitella uusimista lääkäristä. Kirjoitti nihkeästi puoleksi vuodeksi, vaikka määräsi seuraavan kontrollin vuoden päähän. Olen tullut siihen lopputulokseen että haluaa vaan sen kymmenen euron puhelinreseptikorvauksen, kun ei voi koko vuodeksi kirjoittaa. Miksi muuten toimisi näin ?
Koiran epilepsialääkkeet
5
6151
Vastaukset
- pätevä syynsä
Koiralle tarkoitettu Barbivet-lääke sisältää fenobarbitalia, joka on siis barbituraatti, rauhoittava aine.
Ei ihmisillekään määrätä rauhoittavia aineita mielin määrin.- Mika
Kävin eläinlääkäriltä hakemassa aina noin kahden kuukauden annoksen kerrallaan, eikä tullut mieleenkään ottaa mitään vuoden satsia kerralla.
- halla
Itse olen hakenut koiralleni eläinlääkäriltä aina nuo lääkkeet eli ostanut sieltä. Mun mielestä noin on helpointa kun eläinlääkäri sattuu olemaan niin lähellä.
Sen huomasin että maksoin noista lähes 3 kertaisen hinnan toiselta eläinlääkäriltä kun kerran piti hakea lääkkeet muualta... oli vaan tiukassa saada ne lääkkeet, koiralta loppui lääke ja eläinlääkäri jolla käymme olikin lomalla. Tyhmästi jätin viime tippaan silloin ja jouduin toiselta eläinlääkäriltä pyytämään myymään 2 pilleriä, vaan eipä tahtonut millään saada siltä ostettua. Lopulta eläinlääkäri myi kyllä lääkkeet vaan kauheella katteella.
Kyseessähän on rauhoittava lääke, joten siksi varmaan noiden kanssa ollaan niin tarkkoja. Ostan aina kuukauden lääkkeet kerralla kun samalla haen koiralle ruoan eläinlääkäriltä, joten en oo edes kysynyt monenko kuukauden lääkkeet myisi mulle.
Noista kannattaa kyllä vähän kysyä, mistä ne saa edullisimmin varsinkin jos on kyseessä iso koira. Samoin olen itse puolittanut 30mg pillerit, koska 15mg on lähes puolet kalliimpia ...- SSVV
on chihuahua ja saatiin 100kpl Barbivet purkki, eli ne riittää n.vuodeksi kun pitää rikkoa 6 osaan joka tabletti.
- paljon on ..........
Noin suunnilleen nuo epilepsialääkkeet maksaa oma koirani on sairastanut kyseistä sairautta monta vuotta mutta lääkkeitä ei ole annettu kohtausten tiheyden vuoksi.. nyt koira muuttamassa minun kanssani tuntee jo pihani mutta koska käyn työssä ja koirallani todettu epilepsia kohtauksia ON noin karjalankarhuikoiran kokoinen siis lääkityksen hintaan kysyisin vauvalleni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain597474Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232906- 1421746
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651639Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151448Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671384- 1291116
- 73817
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707