Koiramme on sairastanut kaksi vuotta epilepsiaa, johon menee säännöllisesti Barbivet-lääkitys. Olemme käyttäneet sitä samalla eläinlääkärillä, viimeksi tällä viikolla, mittauttamassa lääkkeen annoksen veressä, jotta lääkitys olisi kohdallaan. Annostus on ollut ok alusta asti eli verikokeen tulos on ollut normaali. Silti eläinlääkäri ei kirjoittaisi lääkkeitä kuin muutamaksi kuuakudeksi kerrallaan. Nytkin kysyin että saanko koko vuodeksi reseptin, ettei tarvitsisi vaivata ja soitella uusimista lääkäristä. Kirjoitti nihkeästi puoleksi vuodeksi, vaikka määräsi seuraavan kontrollin vuoden päähän. Olen tullut siihen lopputulokseen että haluaa vaan sen kymmenen euron puhelinreseptikorvauksen, kun ei voi koko vuodeksi kirjoittaa. Miksi muuten toimisi näin ?
Koiran epilepsialääkkeet
5
5740
Vastaukset
- pätevä syynsä
Koiralle tarkoitettu Barbivet-lääke sisältää fenobarbitalia, joka on siis barbituraatti, rauhoittava aine.
Ei ihmisillekään määrätä rauhoittavia aineita mielin määrin.- Mika
Kävin eläinlääkäriltä hakemassa aina noin kahden kuukauden annoksen kerrallaan, eikä tullut mieleenkään ottaa mitään vuoden satsia kerralla.
- halla
Itse olen hakenut koiralleni eläinlääkäriltä aina nuo lääkkeet eli ostanut sieltä. Mun mielestä noin on helpointa kun eläinlääkäri sattuu olemaan niin lähellä.
Sen huomasin että maksoin noista lähes 3 kertaisen hinnan toiselta eläinlääkäriltä kun kerran piti hakea lääkkeet muualta... oli vaan tiukassa saada ne lääkkeet, koiralta loppui lääke ja eläinlääkäri jolla käymme olikin lomalla. Tyhmästi jätin viime tippaan silloin ja jouduin toiselta eläinlääkäriltä pyytämään myymään 2 pilleriä, vaan eipä tahtonut millään saada siltä ostettua. Lopulta eläinlääkäri myi kyllä lääkkeet vaan kauheella katteella.
Kyseessähän on rauhoittava lääke, joten siksi varmaan noiden kanssa ollaan niin tarkkoja. Ostan aina kuukauden lääkkeet kerralla kun samalla haen koiralle ruoan eläinlääkäriltä, joten en oo edes kysynyt monenko kuukauden lääkkeet myisi mulle.
Noista kannattaa kyllä vähän kysyä, mistä ne saa edullisimmin varsinkin jos on kyseessä iso koira. Samoin olen itse puolittanut 30mg pillerit, koska 15mg on lähes puolet kalliimpia ...- SSVV
on chihuahua ja saatiin 100kpl Barbivet purkki, eli ne riittää n.vuodeksi kun pitää rikkoa 6 osaan joka tabletti.
- paljon on ..........
Noin suunnilleen nuo epilepsialääkkeet maksaa oma koirani on sairastanut kyseistä sairautta monta vuotta mutta lääkkeitä ei ole annettu kohtausten tiheyden vuoksi.. nyt koira muuttamassa minun kanssani tuntee jo pihani mutta koska käyn työssä ja koirallani todettu epilepsia kohtauksia ON noin karjalankarhuikoiran kokoinen siis lääkityksen hintaan kysyisin vauvalleni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017574Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne825927Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1523504Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321957Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1881846Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san171517- 441474
- 351456
- 221421
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641394