Miksi nuoret aikuiset eivät hoida itse omia asioitaan?

Anonyymi

Tuorein huomio, jonka isännöitsijän ammatissani olen huomannut on, että nuoret aikuiset eivät jostain syystä hoida omia asioitaan. Sinällään yllättävää, kun kerran 18 vuotta täyttänyt on täysi-ikäinen ja saa tehdä juridisesti aivan kaikkea, mitä täysi-ikäinen nyt saakaan tehdä.

Miten voi olla, että 19-vuotias vuokralainen on kutsumassa isää tai äitiä apuun heti, kun tulee jotain asioita selviteltäväksi? En kehu itseäni enkä muitakaan isännöitsijöitä, mutta kyllä 19-vuotiaiden pitäisi uskaltaa hoitaa omat asiansa kanssamme. Isännöitsijät ovat ihan mukavia. Ei heti kannata pyytää äitiä tai isää hätiin.

Näyttää oudolta, että täysi-ikäisen normaalit asumisasiat kiertävät isän ja äidin kautta isännöitsijälle. Vuoropuhelu käydään kolmannen osapuolen avulla. Vuokralaiselle lähettämääni sähköpostiin tulee vastaus vuokralaisen isän tai äidin puhelun muodossa.

Näitä tapauksia on viime aikoina alkanut olla enenevissä määrin. Asia ihmetyttää minua, kun mietin mitä jotkut 18-vuotiaat uskaltavat tehdä ihan ventovieraiden seurassa. Sitten kun siirrytään intiimeistä asioista normaaleihin asioihin, tarvitaankin isän tai äidin apua.

5

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Esimerkkejä:
      - äiti soittaa, että tyttären asunnossa olohuoneen patteri ei lämpene kunnolla.
      Kysymykseni: Eikö 19-vuotias saa itse ilmoitettua asiasta? Tarvitaanko tässä oikeasti äidin apua?
      - 19-vuotias vuokralainen on bilettänyt ja saa minulta häiriöilmoituksen. Seuraavaksi soittaa äiti, että tytär on saanut aiheettoman huomautuksen. On kuulemma kiltti tyttö.
      Kysymykseni: Eikö 19-vuotias saa itse ilmoitettua asiasta? Tarvitaanko tässä oikeasti äidin apua?
      - Olohuoneen ulkonurkassa on tummaa kasvustoa, soittaa äiti. Sille pitää tehdä jotain!
      Kysymykseni: Eikö 19-vuotias saa itse ilmoitettua asiasta? Tarvitaanko tässä oikeasti äidin apua?

      Mennessäni katsomaan tummaa kasvustoa asuntoon, 19-vuotias makaa sohvalla katsomassa televisiota ja äiti lataa aikuisen lapsen jääkaappia ostamillaan ruokatarvikkeilla.

      Kaikesta tästä on vaan tullut sellainen olo, että osa täysi-ikäisistä on saamatonta ja uusavutonta sakkia.

      Kun äiti tekee muuttoilmoituksen 19-vuotiaan tyttärensä puolesta, niin on se kyllä kummallista, jos minulta kysytään. Eikö täysi-ikäinen osaa itse tehdä muuttoilmoitusta?

    • Anonyymi

      Ei se tuohon lopu. Äiti pesee 26-vuotiaan pojan pyykit, ettei pojan biletys häiriinny. Ikkunat on pesemättä kahdeksatta vuotta.

    • Anonyymi

      Miksi tällaisen asian itkeminen palstoilla kuuluu isännöitsijälle?

    • Anonyymi

      Isännöinnin kanssa voi kyllä asioida sähköpostitsekin, ettei tarvitse soittaa. On nykyään aivan totta, että nuoret eikä vanhemmatkaan enää tykkää käyttää puhelinta ja puhua tuntemattomalle. Viestintä on muuttunut. Kyllähän sitä nuorena voi olla vähän arka, mutta kyllähän sitä elämä opettaa. Ei sitä aivan isännöitsijän tarvitse ihmetellä.

    • Anonyymi

      Viisastelijoita, piruilijoita, ylimielisiä, minäminä pätejiä. Siinäpä tuli analysoitua noin 95%:a nuorista aikuisista (20-35v). Se vaan outoa, että 30v sitten tuollaisia tyyppejä oli vain se 5%:a tästä kohderyhmästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe