Elävä usko?

Mitä se tarkkaan ottaen on?

28

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on vl liikkeen fraasi. Millä tavalla se elää, sitä ei ole kukaan perustellut. Se vaan elää saarnoissa ja jäsenten mielissä.

    • Tarkalleen ottaen se on uskoa ylösnousseeseen elävään Jeesukseen. Joka uskoo Hänen nimensä "päälle", elävät ikuisesti Hänen kanssaan.

      Merkille pantavaa on että vl-uskontunnustus on syntiin, joka on kuolema. Uskon syntini jne. Ei syntejä uskota , vaan synnin kukistajaa Jeesusta uskotaan.

      Paradoksaalisesti he väittävät kuolemaan uskomisen olevan elävää uskoa.

      Voiko olla enää julkeampaa valhetta?

      • Anonyymi

        Kuolema tulee kaikille. Se on fakta. Jollei eläessään ole tehnyt niin kuin Jeesus opetti, kaikkeen muuhun uskominen on turhaa. Kadotus odottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema tulee kaikille. Se on fakta. Jollei eläessään ole tehnyt niin kuin Jeesus opetti, kaikkeen muuhun uskominen on turhaa. Kadotus odottaa.

        Jeesus opetti:
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        Johanneksen evankeliumi.

        Sitä vellut sanovat epäuskovaisuudeksi. kun noudatan tuota Jeesuksen ohjetta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesus opetti:
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        Johanneksen evankeliumi.

        Sitä vellut sanovat epäuskovaisuudeksi. kun noudatan tuota Jeesuksen ohjetta.

        Tottakai kun heillä on omat opit ja Luther ja Lestadius.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema tulee kaikille. Se on fakta. Jollei eläessään ole tehnyt niin kuin Jeesus opetti, kaikkeen muuhun uskominen on turhaa. Kadotus odottaa.

        Ei onnistunut tuo arpominen; 1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Jeesus tempaa omansa ennen vaivan aikaa, jotka elävät. Kuolleet vasta tuomiolle Tuonelasta.


      • On niitä siellä.
        Kirjoitit itse asiaa ja jos joku lukee tarkasti; Ei syntejä uskota , vaan synnin kukistajaa Jeesusta uskotaan.
        Niin lahko jää taakse ja pelastus löytyy kristityistä seurakunnista.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On niitä siellä.
        Kirjoitit itse asiaa ja jos joku lukee tarkasti; Ei syntejä uskota , vaan synnin kukistajaa Jeesusta uskotaan.
        Niin lahko jää taakse ja pelastus löytyy kristityistä seurakunnista.

        Pitää tiukentaa linjaa. Ei kaikki pelastu edes kristillisistä seurakunnista. Evl kirkkokin on " kristillinen" seurakunta homoja vihkivine pappeineen.
        Pelastus on yksilökohtainen ja seula on tiukka. Kuka siitä neulansilmästä selviää, siitä päättää Jeesus.☺️


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei onnistunut tuo arpominen; 1. Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        Jeesus tempaa omansa ennen vaivan aikaa, jotka elävät. Kuolleet vasta tuomiolle Tuonelasta.

        Ensimmäinen ylösnousemus on ollut jo. Taivaassa on Jumalan valtakunta jo valmiina, ne 144000. Jeesus odottaa vain Isän käskyä milloin pannaan töpinäksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On niitä siellä.
        Kirjoitit itse asiaa ja jos joku lukee tarkasti; Ei syntejä uskota , vaan synnin kukistajaa Jeesusta uskotaan.
        Niin lahko jää taakse ja pelastus löytyy kristityistä seurakunnista.

        Ei syntejä uskota vaan uskotaan synnit anteeksi Jeesuksen sovitustyön tähden. Nuo teidän vapaitten suuntien seurakkunnat eivät tarjoa pelastusta vaan kaikenlaista disinformaatiota, joka on väännetty teidän tarpeisiinne. Olethan usein kertonut, ettei sinuun synti tartu ja että "tästä miehestä saatana lähti".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei syntejä uskota vaan uskotaan synnit anteeksi Jeesuksen sovitustyön tähden. Nuo teidän vapaitten suuntien seurakkunnat eivät tarjoa pelastusta vaan kaikenlaista disinformaatiota, joka on väännetty teidän tarpeisiinne. Olethan usein kertonut, ettei sinuun synti tartu ja että "tästä miehestä saatana lähti".

        Niin lähti, kun Jeesus oksasti minut Kristus runoonsa?
        Oletko Sinä oksastettu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää tiukentaa linjaa. Ei kaikki pelastu edes kristillisistä seurakunnista. Evl kirkkokin on " kristillinen" seurakunta homoja vihkivine pappeineen.
        Pelastus on yksilökohtainen ja seula on tiukka. Kuka siitä neulansilmästä selviää, siitä päättää Jeesus.☺️

        Amen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin lähti, kun Jeesus oksasti minut Kristus runoonsa?
        Oletko Sinä oksastettu?

        Kerropa se Jeesuksen runo?


    • Anonyymi

      Elävä Usko ei ole vielä kuollut.

      • Anonyymi

        Vl-tytöllä oli ensin Usko, sitten Toivo ja sitten Raskaus.


      • Kysymys oli;- mitä se on?? Kerro se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vl-tytöllä oli ensin Usko, sitten Toivo ja sitten Raskaus.

        Aivan.
        Usko petti
        Toivo sammui
        Voitto meni sivu suun
        ja Kunto rapistui
        Vain Yrjö on enää tulossa


    • Anonyymi

      Joh.14:
      23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
      24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
      26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

    • Anonyymi

      Elävä usko on sitä että pystyy tekemään ihmeitä. Jos et pysty tekemään ihmeitä, sinulla ei ole elävää uskoa.

      • Anonyymi

        On sekin ihme, jos nai omia pentujaan.
        En pysty siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sekin ihme, jos nai omia pentujaan.
        En pysty siihen.

        Päivän paras 😂


    • Anonyymi

      > Mitä se tarkkaan ottaen on?

      Uskollisuutta Jumalalle, mikä näkyy myös teoissa.

      • Miksi Jeesus sanoo; - seuraa minua ja ( Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Milloin Jumala on pyytänyt ihmisiä seuraamaan Häntä, poisluettuna Israelin kansa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi Jeesus sanoo; - seuraa minua ja ( Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Milloin Jumala on pyytänyt ihmisiä seuraamaan Häntä, poisluettuna Israelin kansa?

        Jeeus sanoi tuon vain läsnäolijoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeeus sanoi tuon vain läsnäolijoille.

        Sanoiko?
        Opetuslapsethan olivat 30- 40 vuotiata, ja tehtävä, jonka Jeesus antoi oli suuri;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Ettehän tekään ole vielä lähteneet lähetyshän, joka kertoo myös siitä, ettei Lahkolla ole Jeesusta.


    • Anonyymi

      Samantekevää mitä joku mielikuvitushahmo on muka sanonut. En usko sellaiseen ja se on elävää ei-uskoa.

      • Anonyymi

        Usko on uskomista johonkin jonka toivotaan olevan. Se onko se olemassa, kukaan ei tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko on uskomista johonkin jonka toivotaan olevan. Se onko se olemassa, kukaan ei tiedä.

        Näinhän se on uskonnollissa liikeiss, riittää kun maksaa liksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe