Kylläpä oli taas "ahmattimiehen" perustelu kohdallaan pihapuun kaadosta 15 min työstä ja satasen hinnasta tuosta ajasta, ei 150 tonnia maksava kaivurikaan laskuta varttitunnista satasta. Ei tietenkään näitä suoraan täällä tavoin voi verratakaan, kyllä siinä pitäisi hieman järkeä käyttää jos tosissaan vain varttitunti menee koko työhön, ja tuskin siinä Kiuruveelle täältä Lapista puunkaataja tuli.
Pitää olla joku järki ja tilannetaju- sekä kohtuus kerjätessäkin, ei sillä kuninkaita tehdä, että jos on saha- ja muulla romukaupalla jonkun satatonnia tiliä tehnyt, niin voi ryhtyä vanhan pakun vierellä Jeesukseksi kertomaan muille kuinka arvokas olen tässä maailmassa.
Tulee ihan mieleen tuollaisen asian puolustelemisesta tuossa itärajan takana valtion omaisuutta jakaneitten ahneus, vaikka tämä vertaus ehkä vähän ontuukin.
Pihapuunkaato
59
2514
Vastaukset
- Anonyymi
Jos se kerta on niin hyvää tiliä niin eikös kannattas alkaa ite kaatelemaan kun varusteetkaan ei maksa juuri mitään?
Tilinteon paikka eikä itkemisen. - Anonyymi
Ota halvempi tekijä tai tie ite. Joutavaa vinkumista taas.
- Anonyymi
Köyhän kannattaa kysyä ennakkoon tavaraa tai palvelua ostaessaan riittääkö hänen
rahansa, vai jääkö ilman! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän kannattaa kysyä ennakkoon tavaraa tai palvelua ostaessaan riittääkö hänen
rahansa, vai jääkö ilman!Niinpä.
Kyllä 400 euron tuntikorvaus pihapuun kaadosta vaikuttaa rosvoukselta.
Videolla tosin ei käynyt ilmi sisältyykö kaatotaiteilijan tuntihintaan myös matkat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä.
Kyllä 400 euron tuntikorvaus pihapuun kaadosta vaikuttaa rosvoukselta.
Videolla tosin ei käynyt ilmi sisältyykö kaatotaiteilijan tuntihintaan myös matkat.Volkkarin huollossa pelkkä adbluen säiliöön kaato kustantaa 12 euroa.Paljonko siinä tulee tuntihinnaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkarin huollossa pelkkä adbluen säiliöön kaato kustantaa 12 euroa.Paljonko siinä tulee tuntihinnaksi
Tarviikos siihen moottorisahaa
- Anonyymi
Kannattaiskohan alottajan käydä juttelemassa fobioistaan ihan alan ammattilaisen kanssa. Eihän tuo perkele ole enää normaalia touhua iskeä joka käänteessä yrittäjän niskaan. Kunnon vanhan ajan koulutus olisi paikallaan. Semmoinen löyly että pari kuukautta kävelisi kierossa niin josko siinä tulis rotia touhuun?
- Anonyymi
Ei nämä louskuttajat tästä ennee korjaannu, peruuttamattomasti pilalla ovat.
- Anonyymi
Aloittaja onkin ko. henkilön sairaalloinen kadehtija, reppana omaan elämäänsä tyytymätön 😩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nämä louskuttajat tästä ennee korjaannu, peruuttamattomasti pilalla ovat.
Onko totta, että koko Suomessa on vain kaksi puunkaatajaa!?
Yksi Kiuruvedellä ja toinen joku jelppi?
Puun kaataminen on aina ollut yksi puutavaran hakkuun perusasia, joka on jokaisen metsurin osattava.
Itse en ole 70 vuoteen nähnyt yhtäkään metsuria, joka ei olisi osannut puuta kaataa!
Ihan sama oliko se puu taajamamerkin sisä- vai ulkopuolella.
Kyllä siellä metsässä oli sähkölinjoja, puhelinlinjoja, puita kaadettiin teiden varsilta, puiden välistä, puiden väliin, katujen varsilta, puistoista, rannoilta, kerrostalojen pihoilta.
Sitä paitsi koko moottorisaha hakkuutekniikan perusta on suunnattu kaato!
Silloin ei ollut metsureilla kameroita mukana metsässä, eikä edes television kuvausryhmiä metsässä pakkasessa höyryävät metsätyömiehet kiinnostaneen sen enempää kuin lattiaa luuttuavat siivoojatkaan.
Kylmäkin metsässä kamera kädessä tuli.
Enemmin metsureita haastateltiin ja kuvattiin kämpän lämmössä.
Semmoisia yksinkertaisia hampaattomia vanhoja lommonaama ukon rahjuksia ja nuoria hiljaisia pojan loppeja ne filmeille tallentuneet metsätyömiehet olivat.
Vähän semmoinen keskitysleiri tunnelma tulee katsojallekin.
Joskus 70-80- luvulla Suomen metsissä puita kaatoi talvisin 100 000 metsuria.
Kukaan ei metsureita arvostanut, ei kukaan?
Raskas työ ja paska palkka.
Ne miehet kaatoivat aamusta iltaan ja syksystä kevääseen tukkipuita kun muutakaan työtä maaseudulla ei ollut.
Mutta varmasti pakenivat metsätöistä heti kun parempaa tekemistä löytyi.
Metsäyhtiöt maksoivat metsureilleen paskapalkkaa puutavaralajeittain valmistettujen kuutiomäärien mukaan.
Mitä suurempi puu sitä huonompi kuutiotaksa.
On todella vaikea ymmärtää mikä pihapuun kaatamisessa on semmoista joka maksaa 400 euroa tunti!????
Moottorisaha jolla saa tukkipuita kaadettua maksaa 300 euroa!
Iisalmelaisessa autokorjaamossa työtuntiveloitus oli perjantaina 64 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puun kaataminen on aina ollut yksi puutavaran hakkuun perusasia, joka on jokaisen metsurin osattava.
Itse en ole 70 vuoteen nähnyt yhtäkään metsuria, joka ei olisi osannut puuta kaataa!
Kyllä siellä metsässä oli sähkölinjoja, puhelinlinjoja, puita kaadettiin teiden varsilta, puiden välistä, puiden väliin, katujen varsilta, puistoista, rannoilta, kerrostalojen pihoilta.
Silloin ei ollut metsureilla kameroita mukana metsässä, eikä edes television kuvausryhmiä metsässä pakkasessa höyryävät metsätyömiehet kiinnostaneen sen enempää kuin lattiaa luuttuavat siivoojatkaan.
Semmoisia yksinkertaisia hampaattomia vanhoja lommonaama ukon rahjuksia ja nuoria hiljaisia pojan loppeja ne filmeille tallentuneet metsätyömiehet olivat.
Ne miehet kaatoivat aamusta iltaan ja syksystä kevääseen tukkipuita kun muutakaan työtä maaseudulla ei ollut.
Metsäyhtiöt maksoivat metsureilleen paskapalkkaa puutavaralajeittain valmistettujen kuutiomäärien mukaan.
On todella vaikea ymmärtää mikä pihapuun kaatamisessa on semmoista joka maksaa 400 euroa tunti!????
Iisalmelaisessa autokorjaamossa työtuntiveloitus oli perjantaina 64 euroa.Ja kiukuttelu sen kun jatkuu. Jos et kerran tarvitse puunkaatopalveluja niin mitä sitten uliset hinnasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iisalmelaisessa autokorjaamossa työtuntiveloitus oli perjantaina 64 euroa.Hyvin osaat kirjottaa, mutta mites puun kaadon laita?
- Anonyymi
Alle 100 euroa ei kannata tuollaista tehdä. Jopa halpa hinta.
- Anonyymi
Pitää se työstä palkka saada
- Anonyymi
Tottakai saa itsekin kaataa mutta jos kutsuu vieraan onhan se maksettava .Teetkö itse ilmaista työtä.
- Anonyymi
Kaatakaa itse jos hinta järkyttää aina kannattaa hinta kysyä etukäteen eikä jäljestä ruveta mäkättämään kun Puu kaadettu
- Anonyymi
Noin se rahakin sokaisee ihmisen samoin kuin valta tuossa naapurimaassa, ei minkäänlaista suhteellisuudentajua, vaan minä... minä... se olen joka olen oikeassa ja muut turpa tukkoon taikka tullaan pieksämään.....vaan siinäpä voi myös käydä niin, että ne opit siihen työhön vanhentuneet.
- Anonyymi
Kaada itse, niin ei tarvitse hinnoista ulista.
- Anonyymi
Varmasti kaadankin, vaan jonkun täytyy hieman puolustaa sellaisia jotka eivät siihen pysty, esim. vanhat, sairaat jne, niin nämä maailman viisaimmat nerot ovat kuin korpit haaskalla, että minä... minä, olen niin erikoinen jolle kuuluu maksaa 100 euroa varttitunnista.
Varmaan on ylevää ja mieltä lämmittävää keskustella toisten kolliaisten kanssa, että ompa tuo satanen pikku raha nykyään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti kaadankin, vaan jonkun täytyy hieman puolustaa sellaisia jotka eivät siihen pysty, esim. vanhat, sairaat jne, niin nämä maailman viisaimmat nerot ovat kuin korpit haaskalla, että minä... minä, olen niin erikoinen jolle kuuluu maksaa 100 euroa varttitunnista.
Varmaan on ylevää ja mieltä lämmittävää keskustella toisten kolliaisten kanssa, että ompa tuo satanen pikku raha nykyään.Kokeileppa huviksesi yrittämistä. Voi olla että alta satasen ei kannata autoa käynnistää jos meinaa kaikki velvoitteet hoitaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan on ylevää ja mieltä lämmittävää keskustella toisten kolliaisten kanssa, että ompa tuo satanen pikku raha nykyään.Oletko nyt sankari kun puolustat heikkoja pahalta yrittäjältä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan on ylevää ja mieltä lämmittävää keskustella toisten kolliaisten kanssa, että ompa tuo satanen pikku raha nykyään.Ja pakolliset maksut jätät maksamatta.
- Anonyymi
Onko tosiaankin noin ahneita ihmisiä täälläkin!
- Anonyymi
Itse kaadan puuni, eivielä sellaista puuta joka on jäänyt kaatamatta.50 vuoden kokemus. Kannattaa muuttaa kerrostaloon jos ei viitsi t. osaa pihapuita kaataa.
- Anonyymi
Niin, ja kerrostalojen pihoillakaan ei ole pakko kasvattaa puita niin suuriksi, että niiden kaatamiseen tarvitaan jokaisen askeleen hinnoitelleita erikoisoperaatio joukkoja patastelemaan.
- Anonyymi
Kannattaa kävelymieheksi ryhtyä jos ei osaa nyky autoa korjata.. tai kannattaa veneen alle muuttaa jos et osaa sähkö- tai putkitöitö tehdä omassa asunnossa.
- Anonyymi
Tarviiko kaikkien omistaa metsurin välineet. Työkaveri sanoi, että hän mielellään maksaa puunkaadosta ammittilaiselle. Miksi ostaa siihen kalliita välineitä, kun ne löytyy ammittilaiselta. Ite vaan sitten pilkkoo puut uuniin sopiviksi.
- Anonyymi
Vai 100 euroa ja 15 minsaa hommia, ei tarvii tulla tontille koskaan.
Päivän palkkaa ei makseta kahvitauon ajalta missään muuallakaan.
Boikottiin riistäjät ihan kaikki ja terveille firmoille lisää hommia jotka laskuttaa normaalisti.- Anonyymi
No ei tosiaan! Täällä viereisellä kylällä ajelee skorppari pihaan ja kyllä lähtee iloisesti, ei kerkiä pussia kaivamaan taskusta kun pois jo menossa.
- Anonyymi
Ei varmasti tule kahvitauolle sinne, ihan töitä tekköö.
- Anonyymi
Osaakohan puunkaadon hinnan puolustelija edes hävetä sanomisiaan, tuntuu kuin muulla ei olisi mitään väliä kuin oman lompakon lihomisella.
- Anonyymi
Helppo kaataa itse pihapuut ..eikä tarvi maksaa kellekään.
- Anonyymi
Niin on, ja nyt on kaikilla kiuruvetisillä rankakasa ukoilla uudet lämpökahvoilla, lämpökaasarella ja monenlaisilla herkuilla varustetut täysiveriset ammatti moottorisahat työkaluina.
Ei kun pihapuiden kimppuun ja suotuisia tuulia!
Ps. Itse ammatti metsurina ollessani kävin kaatamassa monen vanhuksen pihapuita kahvipalkalla.
Kun syksystä kevääseen kaatoi tukkirunkoja firmojen savotoilla niin kyllä sitä ihan ihan mukava oli käydä semmoisia ihmisiä auttamassa jotka eivät itse pystyneet pihapuitaan kaatamaan
Hyvä mieli oli parempi korvaus kuin sataset lompakossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, ja nyt on kaikilla kiuruvetisillä rankakasa ukoilla uudet lämpökahvoilla, lämpökaasarella ja monenlaisilla herkuilla varustetut täysiveriset ammatti moottorisahat työkaluina.
Ps. Itse ammatti metsurina ollessani kävin kaatamassa monen vanhuksen pihapuita kahvipalkalla.
Kun syksystä kevääseen kaatoi tukkirunkoja firmojen savotoilla niin kyllä sitä ihan ihan mukava oli käydä semmoisia ihmisiä auttamassa jotka eivät itse pystyneet pihapuitaan kaatamaan
Hyvä mieli oli parempi korvaus kuin sataset lompakossa.Muuten erittäin hyvä kirjoitus mutta, ei mielellään tuulia, vaan TYYNTÄ!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten erittäin hyvä kirjoitus mutta, ei mielellään tuulia, vaan TYYNTÄ!
Mikään ei voita suotuisaa tuulta puunkaadossa.
Purjehtimisessa ja puunkaadossa tuulesta on uskomaton hyöty.
Mutta tuulta pitää osata lukea ja hyödyntää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä mieli oli parempi korvaus kuin sataset lompakossa.Tosiaan samaa olen minäkin tehnyt, joskus kahvit ja joskus kirkasta pullo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä mieli oli parempi korvaus kuin sataset lompakossa.Mutta et tehnyt sitä pihapuu hommas yrittäjänä. Se palkka tuli jostain muualta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan samaa olen minäkin tehnyt, joskus kahvit ja joskus kirkasta pullo!
Niillähän sitä perhe elätetään.
- Anonyymi
Jättäkee edes yksi paksuoksanen pihapuu johon voi mennä hirteen kun ahistaa.
- Anonyymi
Köysi on liian kallista.
- Anonyymi
Etköhän tuota sopivan löyvä. Vai pittääkö välttämätä olla justiin pihapuu?
- Anonyymi
Halvalla pääsit. Hesassa puun kaato 400e.
- Anonyymi
Näkyi "Kallista on- kallista" videon nimikin muuttuneen?
- Anonyymi
Nyt kannattaisi puunkaatajien ja heidän puolustajieen katsoa hp pajamiehen uusin video miten rehellinen yrittäjä kertoo hinnoistaan ja laskutuksesta.
On mukava, että on vielä pajamiehen tapaisia yrittäjiä, eikä kaikki ole itämaan oligarkkien tapaisia. - Anonyymi
Toyyotaa vaihtovat koneen ku entinen halkes pakkasel 12800 eur liika kalis
- Anonyymi
Satkun tienaamiseen saa tehdä töitä kauan että saa sen satasen kouraan puhtaana.
Ei ole mitenkään suhteessa tehtyyn työhön nähden.
Kulkemiset erikseen jos joku haluu sadan kilsan päästä jonkun kaateleen puitaan niin ei sekään maksa älyttömyyksiä. Jos taasen ajattelee senkin ajoajan työajaksi niin ei kannata sitten mennä pajalta mihinkään kun se kerran maksaa asiakkalle 100 egeä per tunti ajoajastakin.
Ei näin. - Anonyymi
Ei kun saha kaupoille ja yrittäjäksi pihapuu hommiin. Nyt olis miljoonan taalan paikka.
- Anonyymi
Oletko yrittäjä.. jos et niin käy yrittäjäkurssi, niin tiedät mitä se valtio on sinulta vailla siitä satasesta.
- Anonyymi
Satanen ole raha eikä mikään
- Anonyymi
Juoni teki hyvän tilin ja oli hyvä liike.
- Anonyymi
Fyrkka finish,pomppa kanis
- Anonyymi
Onko se sama joka You Tubessa marisee että henkilökunnalla ollut liikaa saikkua.
- Anonyymi
Mie teen puuhommia.Tonnin seteli riittää.
- Anonyymi
En minä kyllä tuommoista rosvousta ymmärrä 400 euroa /h. Kaadan itse pihapuuni tienaan satasia.
- Anonyymi
Olen kaatanut myös itse puut, kantojyrsinkin tuli hommattua kun näin mitä siitäkin... jopa vuokrasta veloittavat.
- Anonyymi
se jos metsuri tulee pihaan, niin sille tulee muitakin kuluja kuin vain se näin sanottu oma työpanos, saha vie polttoainetta, auto vie polttoainetta, vakuutukset juoksee, sahan huolto ennen ja jälkeen puun kaadon, pelkkä eläke ja veromäärät mitä tulee on suunnilleen 45-50% tuosta loppusummasta yhteensä!
- Anonyymi
Tuolloin homma on ylihinnoiteltua ja asiakkalle täysin kannattamatonta.
Bensaan ei yhteen puuhun siis pelkkä kaato paljon mene, ihmiset kulkevat joka päivä töihin jopa satoja kilsoja jotka sitten verotuksessa saa osittain takaisin, niin myös pitää olla tässäkin asiassa... itse maksetaan myös kaikki muutkin autoilun kulut ja vakuutukset... ei kaikkea voi siirtää puunakaatoon.
- Anonyymi
Kuatakkee ite piha puunne,ai nii eihän teistä siihen ole eikä mihinkään muuhunkaan
- Anonyymi
Menikö tunteisiin?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1264140
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232992Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132514- 462091
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2541688Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451613- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201426- 281410
- 951201