päihteitä käyttäny montakymmentä vuotta kerran kuukaudessa juo isoja määriä ja menee yleensä vko juopotelessa olen aina päätä nyt että lopetan kokonaan en ole onnistunut siinä samat kuviot aina ja mokailtuu tulee 2vkoa nyt raitiins jatkaa haluan ja siinä toivossa että en juo edes yhtäkään mikä avuksi?harrastan liikuntaa t.lisi
riippuvuus
4
582
Vastaukset
- Anonyymi
Käy Pelastusarmeijan tilaisuuksissa. Ovat tosi mukavia ja saatat vaikka tulla uskoonkin. Juominen kyllä jää kun sen antaa tapahtua omalla painollaan . Älä väsytä itseäsi liiallisella tekemisellä koska kun et jaksa sitten täyteohjelmaa niin repsahdat helpommin. Kuuntele äänikirjoja, radiota. Katso netfliksiä. Käy kahvilla ja syömässä jossain. Tekemistä muutamalle päivälle sellaista kevyttä mutta älä sentään joka päivä rehki liikunnan kanssa
- Anonyymi
Jatka kuten tähänkin asti, muutoin elämäsi kääntyy arkisen tylsäksi.
Olet hän kuitenkin enemmän selvin päin, joten fysiikkasi kestää ko. törpöttelyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatka kuten tähänkin asti, muutoin elämäsi kääntyy arkisen tylsäksi.
Olet hän kuitenkin enemmän selvin päin, joten fysiikkasi kestää ko. törpöttelyn.Voi olla, että elämä saattaa tuntua arkisen tylsältä.
Mutta sitä se on vain ajoittain, ei jatkuvasti.
Kun itsensä juo sairaaksi asti, nin sitten elämä vasta tylsää onkin. - Anonyymi
"Käy Pelastusarmeijan tilaisuuksissa. Ovat tosi mukavia ja saatat vaikka tulla uskoonkin. Juominen kyllä jää kun sen antaa tapahtua omalla painollaan ...."
Tässä on hyvä kuvaus siitä kun vastaajalla/neuvojalla ei ole minkäänlaista käsitystä sairaudesta nimeltä alkoholismi.
Alkoholisti ei juo siksi kun elämä on tylsää, tai kun ei ole kivaa tekemistä, tai kun ei usko jumalaan, tai kun on rasittanut itseään liikunnalla.
Juominen ei siis lopu vaikka kaikki nuo edellä mainitut puutteet korjataan.
Alkoholisti juo siksi koska hän sairastaa alkoholismia!
Ja siihen sairauteen eivät nuo em. neuvot auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mä koin helpompana
Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv243849Onko hänellä jotain sellaisia ominaisuuksia
joiden kenties mietit voivan olla haaste teidän mahdolliselle suhteelle?362649- 652464
- 1412245
Mahtava huomata
Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k362237Tappelen mielelläni palstalla
Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.512228Olen todella
Ahdistunut tästä. Koen sen paineen mitä hän haluaa. Tunnen todella paljon häntä kohtaan enkä uskonut että elämä toisi mi291831- 341783
- 341755
- 1291480