Olen harkinnut laajakaistan laittamista kotiin. Askarruttaa vain pari juttua. Mistä näen koneestani onko sillä tarvittava nopeus (256 ?)? Minulla on 5 vuotta vanha kone. Toinen kysymys on kun laajakaistapalveluntarjoajat tarjoavat virustorjuntaa/palomuuria samaan pakettiin. Voiko pitää ulkoista (eikö se sitä ole) ja sisäistä tietoturvapakettia päällekkäin? Tarkoitan jos on laajakaistassa virus/palomuuri ja sitten on erikseen itse tietokoneessa? Pitääkö toinen poistaa? Kumpi parempi? Ulkoinen vai sisäinen?
Vastaukset 2
- Että näin
Nopeuden voit tarkistaa lukemattomilta sivuilta netissä. Ne on noin suuntaa antavia ja ei ihan tarkkoja. Virus ohjelmat joita tilaat liittymäsi mukana ASENNETAAN koneellesi eli ei se ole mikään "ulkoinen". Kahta virustorjuntaa ei tarvitse eikä edes kannata pitää. Sama koskee palomuuria. Modeemin saat sellaisen ostettua jossa on rauta mukana eli palomuuri jo itsessään. Siinä huonoa vaan joskus isokin säätäminen ja lähtevää liikennettä se ei valvo lainkaan. Vain sisään tulevaa. Sen kanssa kannattaakin asentaa joku ilmainen softa muuri.
Ei ole mitään tarvittavaa koneen nopeutta, ellet välttämättä halua laittaa sisäistä modeemia, mitä en suosittele. Konetehon tarve on kiinni käyttämistäsi ohjelmista ja hermoista. Joku pärjää 166 MHz Pentiumilla ja toiset tarvitsevat useita gigoja.
Virustorjunta on aina koneeseen asennettu, vaikka olisi liittymän mukana maksettu. Suosittelen käyttämään ulkoista palomuuria, vaikka sitten asentaisi ohjelmallisenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791672
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107859En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207634- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo89595- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510