Onko kokemuksia?
Onko siinä tukehtumisen tunne? Tekeekö kipeää?
Minulle sitä jo tarjottiin, mutta kieltäydyin, kun pelottaa kovasti. MInulle on tehty kahdesti ERCP-tutkimus ja se oli aika epämiellyttävä. Liekö jäänyt siitä tähystyskammo!?
Voidaanko se tehdä nukutuksessa?
Onko siitä kipeä jälkeen päin?
Bronkoskopia
5
6342
Vastaukset
- ei asiantuntija
ERCP on kuulemma pahin näistä tähystyksistä. Näin olen kuullut. Valitettavasti en osaa kuitenkaa helpottaa oloasi, sillä itsellä ei näistä tutkimuksista ole kokemusta. Jotain kommenttia olen kuullut kehkoputken tähystyksestä, enkä haluaisi niillä pelotella. Toivotan sinulle kuitenkin voimia ja rohkeutta, sillä kaikki tutkiminen on vain omaksi parhaaksesi. Ymmärrän kyllä pelkosi. Ja parhaiten voit helpottaa tutkimuksen tekemistä, että kerrot henkilökunnalle peloistasi ja aikaisemmista kokemuksistasi. Voimia.
- L_P
Voidaan tehdä nukutuksessa!
- sairastellut
Öh, onko bronkoskopia sama kuin keuhkojen tähystys? Jos on, niin ei se ihan kauhea ole. Siinä annetaan rauhoittavaa lääkettä. Se ei ollut laisinkaan niin kauhea toimenpide kuin mitä olin kuvitellut. Kestin sen ihan hyvin. Siinä katseltiin ja otettiin keuhkoputkista koepalat. Vähän vettäkin purskutettiin. Kipua en tuntenut, enkä kokenut minkäänlaista tukehtumisen tunnetta. Jälkikäteen oli kurkku kipeänä.
Ei kannata pyytää nukutusta, vaikka saisi - en tiedä, saako. Nukutuksesta herääminen on tylsää. Rohkeutta!- Heli
Tutkimus on aika nopea, kipua ei tunne, veden purskutus tuntuu hiukan inhottavalta ja pitää ehkä yskäistä. Muuten aika simppeli juttu. Kun mietit ettei tutkimus kestä kauaa ja otat rauhallisesti, kaikki menee hyvin.
Minulle on tehty ERPC ja se oli aika kenkku, varsinkin kun sain siitä haimatulehduksen ja pitkän nenämaha-letkuhoidon.
- arka mies
Vasta tehtiin ja hieman jännitin etukäteen mutta jälestä voin sanoa että turhaan. Puudutus on tehokas ja kun nielusta ohi pääsevät ei tunne enää juuri mitään. Vedellä huuhtelu yskitti kerran mutta ei pahasti. Ite sain seurata tapahtumaa ruudulta. Pyydät rauhoittavan lääkkeen jos kovasti aristat ja lisä happi toimenpiteen aikana auttaa hengittämään normaalisti.
Jälestä hieman kurkku aristi mutta meni jo illa ohi eikä muita jälkioireita tullut.
Itte keuhkoissa ei ole tuntohermotusta joten siellä tähystin ei aiheuta minkäänlaista kipua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi793877Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693687Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks402203Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522169- 582064
- 511746
- 271429
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151173Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1051133- 601099