En tue hoitoalan lakkoa

Anonyymi

Olen itsekin lähihoitaja koulutukseltani, vaikkakin alalta jo poistunut. Aina olen tukenut hoitajien palkankorotuksia ym. parannuksia.

Mutta vakavasti sairaiden hoitamisen laiminlyönti, omien palkkavaatimusten takia, vie tukeni lakolta ja vaatimuksilta.

44

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hoitajat ovat kuulemma kiukustuneet potilasturvallisuuslain valmistelusta, mutta kyllä kiireelliset tapaukset on hoidettava. Kyllä niitä lakkoilijoita silti jää palkankorotuksia vaatimaan ihan tarpeeksi.

      Ja potilasturvallisuuslakihan voi koskea niitäkin, jotka eivät enää edes työskentele koko alalla, joten paljonko enempi heitä mahtaa harmittaa, jos heidät määrätään entiseen työhönsä lakon takia. Varmasti enempi kuin jo näitä alalla olevia harmittaa.

    • Anonyymi

      Milloinka joku muu ammattiryhmä on moisia korotuksia vaatinut,ei ainakaan 2000-luvulla.
      Iltalehdessä ruikutti hoitaja, joka tulee niukin naukin toimeen 2200€ NETTO ansiollaan, WTF?

      Eikö olekaan matalapalkka-ala?
      Tulot samaa luokkaa kuin paperimiehillä...joku ei nyt täsmää.

      • Anonyymi

        Tonnin verran palkkaa lisää on kieltämättä mojova korotus. Niin mojova, että epäilen kyllä sellaisen toteutumista. Sen jälkeen olisi lakko jos toinenkin, kun muutkin vaativat samaa. Ja jos vakavat sairaudet jätetään hoitamatta kovien rahavaatimusten lisäksi, tuskin kansakaan kauan tukee sellaista toimintaa.

        Hoitajat tekisivät nyt viisaasti, jos nuo vakavat keissit hoidettaisiin mukisematta eli osa menisi takaisin töihin. Sitten varmasti olisikin jotain mahdollisuuksia jotain korotuksia saadakin lakolla aikaan. Vaikka kohtahan se töihinpaluu tehdään heille pakolliseksikin.


    • Anonyymi

      Eiköhän hoitajia ole kyyketetty erilaisilla pakkotoimilla ihan tarpeeksi. Kikyt, lomarahojen leikkaukset, koronaan hoito, rokotuspakot ja nyt väännettävä "pakkotyölaki". Koska hoitajat olis saaneet mitään arvostusta päättäjiltä tai työnantajapuolelta? Oletetaan, että hoitsut elää vaan työtä ja työnantajaa varten ja heitä voi kyykyttää ja käskeä miten vaan ja kuinka paljon vaan. Kyllä joskus on otettava kovat keinot käyttöön. Jos siinä sitten tulee muutama ruumis niin se on kyllä työnantajatahon syy. Työnantajilla on ollut ihan hyvää aikaa järjestellä ja rekrytä vaikka liittoon kuulumattomia töihin lakon ajaksi. Tämä ei tullut heille mitenkään yllätyksenä. Mutta ei, mielummin kitistään iltapaskan sivuilla ja syyllistetään hoitajia täysin aiheellisesta lakosta.

      Ja missä jää hoitajalle käteen 2200€? Ei oo näkyny tollasia summia täälläpäin, kun ehkä sillon, kun saa lomarahat... Ja tuo tonni on niin hatusta vedetty, että ainakaan meikäläisen tämän hetkisestä palkasta laskettuna ei saa tonnia sitten millään laskukaavalla. Noita iltapaskan palkkajuttuja on aivan turha lukee. Ne on niin ylimitoitettuja ja täyttä soopaa, kun olla ja pääsee. Sellasia summia ei tienaa, jos ei suurin piirtein asu siellä töissä kaikki illat, yöt ja vielä viikonloputkin läpeensä.

      Kyllä sillä palkalla kuuluisi elää niin, ettei tarvitsisi jatkuvasti tehdä ylitöitä ja tuplavuoroa, että saa laskut maksuun. Ja eikö vapaa-aika ja perhe-elämä sitten oo kenellekään teille muka tärkeetä? Kiva se on sitten vasta joskus 65v käydä tutustumassa niihin omiin muksuihinsa, kun aiemmin ei ole niitä kerenny juuri edes näkemään, kun synnärillä.

      • Anonyymi

        >> missä jää hoitajalle käteen 2200€? <<

        "Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2 200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen. Saan toki perusasiat kuten ruuan ja asunnon, mutta niinhän ihmisen kuuluukin. Joudun kyllä laskeskelemaan tarkkaan", kertoo eräs hoitaja IL:n jutussa:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8ba1193f-f474-4bf5-987d-ff9ec070d789

        En itse käyttäisi tuosta summasta kuvausta 'niukin naukin riittää, mutta joudun kyllä laskeskelemaan tarkkaan'.

        En ole eläissäni saanut n. 1 500 euroa isompaa palkkaa ja siitä palkasta ei ole vielä edes laskuja maksettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> missä jää hoitajalle käteen 2200€? <<

        "Verojen jälkeen minulle jää kuussa käteen noin 2 200 euroa. Se riittää niukin naukin elämiseen. Saan toki perusasiat kuten ruuan ja asunnon, mutta niinhän ihmisen kuuluukin. Joudun kyllä laskeskelemaan tarkkaan", kertoo eräs hoitaja IL:n jutussa:

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8ba1193f-f474-4bf5-987d-ff9ec070d789

        En itse käyttäisi tuosta summasta kuvausta 'niukin naukin riittää, mutta joudun kyllä laskeskelemaan tarkkaan'.

        En ole eläissäni saanut n. 1 500 euroa isompaa palkkaa ja siitä palkasta ei ole vielä edes laskuja maksettu.

        Kuka oikeesti enää nykyään uskoo näiden ilpaskojen juttuja? 😂 Voin kertoo, että itsellä ei jää lähärin peruspalkasta, kun about 1600 käteen ja siinä on jo ikälisät mukana. Jos on pari viikonloppua 3 viikon listasta töissä, niin saa hädin tuskin 1800 käteen. Et ei kauheen kannattavaa ole uhrata viikonloppuja töissä, kun vois mielummin harrastaa jotain muuta. Ne lisät, kun on "haittakorvaus" menetetystä vapaa-ajasta ja pois perheen luota. Et voisin kyl itsekin mielumin viettää ne viikonloput muksujen kanssa, kun viikolla niitä ei välttämättä kauheesti nää, jos itse on iltavuorossa, kun muksut koulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka oikeesti enää nykyään uskoo näiden ilpaskojen juttuja? 😂 Voin kertoo, että itsellä ei jää lähärin peruspalkasta, kun about 1600 käteen ja siinä on jo ikälisät mukana. Jos on pari viikonloppua 3 viikon listasta töissä, niin saa hädin tuskin 1800 käteen. Et ei kauheen kannattavaa ole uhrata viikonloppuja töissä, kun vois mielummin harrastaa jotain muuta. Ne lisät, kun on "haittakorvaus" menetetystä vapaa-ajasta ja pois perheen luota. Et voisin kyl itsekin mielumin viettää ne viikonloput muksujen kanssa, kun viikolla niitä ei välttämättä kauheesti nää, jos itse on iltavuorossa, kun muksut koulussa.

        Onko tuo jotenkin muka huono palkka?

        Itse saan 3600 bruttona, josta käteen n.2000€.
        Raskas tehdastyö.
        Verotus tekee kyllä sen, ettei nettona kukaan duunari ihmeitä tienaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo jotenkin muka huono palkka?

        Itse saan 3600 bruttona, josta käteen n.2000€.
        Raskas tehdastyö.
        Verotus tekee kyllä sen, ettei nettona kukaan duunari ihmeitä tienaa.

        jos samalla paikkakunnalla asuva insinööri saa bruttona 3600 euroa/kk niin saman n. 2000 euroa saa nettona tilillensä. Verotus on kaikille palkansaajille samoja verolakeja noudattava riippumatta onko duunari vaiko insinööri. Verotus ei tunne pärstäkerrointa. Palkan noustessa valtionverotus nousee progressiivisesti portaittain. Isommasta tulosta isompi veroprosentti. Harva tehdastyöläinen saa 3600 euroa/kk bruttona. Se on kyllä poikkeuksellisen hyvä tehdasduunarin palkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka oikeesti enää nykyään uskoo näiden ilpaskojen juttuja? 😂 Voin kertoo, että itsellä ei jää lähärin peruspalkasta, kun about 1600 käteen ja siinä on jo ikälisät mukana. Jos on pari viikonloppua 3 viikon listasta töissä, niin saa hädin tuskin 1800 käteen. Et ei kauheen kannattavaa ole uhrata viikonloppuja töissä, kun vois mielummin harrastaa jotain muuta. Ne lisät, kun on "haittakorvaus" menetetystä vapaa-ajasta ja pois perheen luota. Et voisin kyl itsekin mielumin viettää ne viikonloput muksujen kanssa, kun viikolla niitä ei välttämättä kauheesti nää, jos itse on iltavuorossa, kun muksut koulussa.

        Ai sun mielstä joku on lakossa ja käy iltapäivälehdissä valehtelemassa julkisesti palkoistaan omalla naamallaan?


    • Anonyymi

      Palkan korotukset ja sen efekti tasaantuu nopeasti eli se sama kiire ei poistunutkaan!

      Kun lisätään hoitohenkilökuntaa selkeästi on palkka ok ja työnteko tasapainossa se kantaa jatkumoa ja halukkuutta alalle!

      On tietysti totuus, että palkan puolesta pitääkin taistella jotta ostovoima säilyy kohtuutasolla, mutta työnkohtuus on myös palkan arvoinen asia!

    • Anonyymi

      hoitajat vertaavat itseänsä paperimiehiin ja inisnööreihin jotka ansaitsevat enemmän.
      Hoitajat ihmettelevät miksi paperirullan pyörittäjät tienaavat enemmän kuin korkeasti koulutetut hoitajat jotka pitävät ihmiset hengissä mittaamalla verenpainetta. Hoitajat pitävät tilannetta suurena vääryytenä.
      Nyt hoittajat lakkoillessansa jättävät sairaat oman onnensa nojaan kuolemaan . Hoitajien naamiot riisuttiin ja Totuus paljastui. Hoidettavat ihmiset ovatkin hoitajille vain paperirullia.

    • Anonyymi

      Olet rikkuri! Minä en hoida ketään ennen kuin rahaa tulee lisää! Ihan sama mitkä siitä ovat seuraukset! Sitä saa mitä tilaa!!!

      T. Sairaanhoitaja

      • Anonyymi

        miten olisi alan vaihto vaikka siivoojaksi.


      • Anonyymi

        Toivottavasti saat potkut! Olet huono ja paha hoitaja jo lähtökohtaisesti. Olen nähnyt paljon kaltaisiasi, ja tahraat myös hyvien hoitajien maineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti saat potkut! Olet huono ja paha hoitaja jo lähtökohtaisesti. Olen nähnyt paljon kaltaisiasi, ja tahraat myös hyvien hoitajien maineen.

        Oletkohan hoitaja ollenkaan ja tiedätkö miten arvokasta työtä he tekevät...voi että tuntuu pahalle tuollaiset hoitajien haukkujat...haukku käy omaan nilkkaan...no toivottavasti sua hoidetaan joskus hyvin...


    • Anonyymi

      Hyvin kirjoitettu.

      1000 euron korotus kuukausipalkkaan on niin huima, että koko lakkoilu on kuolleena syntynyt ajatus. Onneksi ensi viikolla lakko-oikeutta rajoitetaan lailla.

      3,5 vuotta helppoa koulutusta henkilöille, jotka haluaisivat olla lääkäreitä, mutta pää ei vaan riitä. Sairaanhoitavat ovat vain lääkärien apulaisia, vaikka työ voikin olla fyysisesti raskasta.

      En kannata lakkoa, ja juurikin sairaanhoitajien pisteet ovat pahassa laskussa. Suomella ei ole varaa maksaa tuollaisia valtavia korotuksia.

    • Anonyymi

      Sairaanhoitajat eivät voi verrata omaa palkkaansa YKSITYISTEN yritysten työntekijöiden palkkoihin. Julkisen alan palkat kynitään veronmaksajilta. Jotta minä saisin isompaa palkkaa, se edellyttää sitä, että kaupankäynti kasvaa ulkomaalaisten asiakkaiden/yritysten kanssa. Minun palkankorotus ei ole pois muilta veronmaksajilta. Sairaanhoitajille näyttäisi olevan ok, että vielä matalapalkkaisemmassa työssä rehkivä kansalainen saisi nettona vähemmän palkkaa. Ilman muita veronmaksajia ei olisi sairaaloita, ei lääkkeitä, ei sairaaloissa tarvittavia laitteita ym.

    • Anonyymi

      Miten niin jätetään hoitamatta? Suojelutyö on sitä varten, että henkeä ja terveyttä uhkaavat hoidot tehdään.

      Ja miksi te jaksatte suuttua jostain lakosta? Työpaikoilla on välillä jopa suojelutyötä vähemmän porukka NORMAALIVUOROISSAKIN ja hoitoja joudutaan perumaan / siirtämään, joten miten tämä itse asiassa eroaa normitilanteesta?

      Mutta nyt tämä vasta huomataan, kun se normi onkin lakon nimellä.

    • Anonyymi

      Ei sellaista kyllä kukaan tue, jos ei tarpeeksi ole hoitohenkilökuntaa vakavia tapauksia hoitamaan. Ihan sama, kummassa osapuolessa on vika. Jos tätä vajetta ei korjata, niin kukaan ei kauan semmoista lakkoa tue.

      • Anonyymi

        Eli ei eroa millään tavalla normaalitilanteessa. Ei hoitajavajeeseen (joka on ollut jo vuosia ja vuosia) ole tähänkään asti tukea herunut... Moni teistä ei nyt käsitä ollenkaan, mistä tässä lakossa on oikeasti kyse, vaan kauhistelette iltapaskojen värittämiä ja suorastaan valheellisia "uutisia", joista suurin osa on jo kyetty kumoamaan.

        Sen sijaan hallitukselta on todella alhaista puuttua täysin lailliseen työtaisteluun, jolla loukataan pahasti työntekijöiden oikeuksia. Jos hoitajilta viedään oikeus lakkoon, niin sitten se pitää viedä kaikilta muiltakin. Ei ole mitenkään oikein, että vain yhtä ammattiryhmää poljetaan tässäkin asiassa. Hoitajat on venyneet ja heitä on sorrettu ja kyykytetty jo ihan tarpeeks, joten minä tuen täysin tätä lakkoa. En itse ole siihen oikeutettu, mutta kollegoitani tuen ihan täysillä. Jos meinataan että hoitsuja on jatkossakin, niin ei muuta, kun pätäkkää tiskiin, niin loppuu lakko siihen, eikä ketään jää hoitamatta. Eiku, onhan se mahdollisuus koko ajan olemassa normitilanteessakin, kun vuoroista puuttuu aina väkeä. Rahaa kyllä on, mutta sitä ei vaan haluta käyttää tämän maan hyvinvointiin, vaan lapata vastikkeettomasti ulkomaille miljarditolkulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei eroa millään tavalla normaalitilanteessa. Ei hoitajavajeeseen (joka on ollut jo vuosia ja vuosia) ole tähänkään asti tukea herunut... Moni teistä ei nyt käsitä ollenkaan, mistä tässä lakossa on oikeasti kyse, vaan kauhistelette iltapaskojen värittämiä ja suorastaan valheellisia "uutisia", joista suurin osa on jo kyetty kumoamaan.

        Sen sijaan hallitukselta on todella alhaista puuttua täysin lailliseen työtaisteluun, jolla loukataan pahasti työntekijöiden oikeuksia. Jos hoitajilta viedään oikeus lakkoon, niin sitten se pitää viedä kaikilta muiltakin. Ei ole mitenkään oikein, että vain yhtä ammattiryhmää poljetaan tässäkin asiassa. Hoitajat on venyneet ja heitä on sorrettu ja kyykytetty jo ihan tarpeeks, joten minä tuen täysin tätä lakkoa. En itse ole siihen oikeutettu, mutta kollegoitani tuen ihan täysillä. Jos meinataan että hoitsuja on jatkossakin, niin ei muuta, kun pätäkkää tiskiin, niin loppuu lakko siihen, eikä ketään jää hoitamatta. Eiku, onhan se mahdollisuus koko ajan olemassa normitilanteessakin, kun vuoroista puuttuu aina väkeä. Rahaa kyllä on, mutta sitä ei vaan haluta käyttää tämän maan hyvinvointiin, vaan lapata vastikkeettomasti ulkomaille miljarditolkulla.

        Hengitäpä hetki syvään ja pohdi elämänarvojasi. Raha ei ole niin tärkeää kuin mitä hyvin monet ihmiset ajattelevat. Sen verran pitää tienata, ettei nälkää näe. Kukaan tietämäni hoitaja ei ole matalapalkkainen. Aikuiset ihmiset ovat kuin pikkukakaroita. Lisää lisää, naapurin Teppokin saa enemmän rahaa. Rahaa rahaa. Ihan kauheasti nyt vaan kaikille rahaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei eroa millään tavalla normaalitilanteessa. Ei hoitajavajeeseen (joka on ollut jo vuosia ja vuosia) ole tähänkään asti tukea herunut... Moni teistä ei nyt käsitä ollenkaan, mistä tässä lakossa on oikeasti kyse, vaan kauhistelette iltapaskojen värittämiä ja suorastaan valheellisia "uutisia", joista suurin osa on jo kyetty kumoamaan.

        Sen sijaan hallitukselta on todella alhaista puuttua täysin lailliseen työtaisteluun, jolla loukataan pahasti työntekijöiden oikeuksia. Jos hoitajilta viedään oikeus lakkoon, niin sitten se pitää viedä kaikilta muiltakin. Ei ole mitenkään oikein, että vain yhtä ammattiryhmää poljetaan tässäkin asiassa. Hoitajat on venyneet ja heitä on sorrettu ja kyykytetty jo ihan tarpeeks, joten minä tuen täysin tätä lakkoa. En itse ole siihen oikeutettu, mutta kollegoitani tuen ihan täysillä. Jos meinataan että hoitsuja on jatkossakin, niin ei muuta, kun pätäkkää tiskiin, niin loppuu lakko siihen, eikä ketään jää hoitamatta. Eiku, onhan se mahdollisuus koko ajan olemassa normitilanteessakin, kun vuoroista puuttuu aina väkeä. Rahaa kyllä on, mutta sitä ei vaan haluta käyttää tämän maan hyvinvointiin, vaan lapata vastikkeettomasti ulkomaille miljarditolkulla.

        Omassa perheessä oleva syöpäpotilas riittää omaksi "verukkeekseni" mielipiteelleni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei eroa millään tavalla normaalitilanteessa. Ei hoitajavajeeseen (joka on ollut jo vuosia ja vuosia) ole tähänkään asti tukea herunut... Moni teistä ei nyt käsitä ollenkaan, mistä tässä lakossa on oikeasti kyse, vaan kauhistelette iltapaskojen värittämiä ja suorastaan valheellisia "uutisia", joista suurin osa on jo kyetty kumoamaan.

        Sen sijaan hallitukselta on todella alhaista puuttua täysin lailliseen työtaisteluun, jolla loukataan pahasti työntekijöiden oikeuksia. Jos hoitajilta viedään oikeus lakkoon, niin sitten se pitää viedä kaikilta muiltakin. Ei ole mitenkään oikein, että vain yhtä ammattiryhmää poljetaan tässäkin asiassa. Hoitajat on venyneet ja heitä on sorrettu ja kyykytetty jo ihan tarpeeks, joten minä tuen täysin tätä lakkoa. En itse ole siihen oikeutettu, mutta kollegoitani tuen ihan täysillä. Jos meinataan että hoitsuja on jatkossakin, niin ei muuta, kun pätäkkää tiskiin, niin loppuu lakko siihen, eikä ketään jää hoitamatta. Eiku, onhan se mahdollisuus koko ajan olemassa normitilanteessakin, kun vuoroista puuttuu aina väkeä. Rahaa kyllä on, mutta sitä ei vaan haluta käyttää tämän maan hyvinvointiin, vaan lapata vastikkeettomasti ulkomaille miljarditolkulla.

        Vähemmän turhuuden markkinoille... Valtion rahat!!! IHMINEN ENSIN!!! ja Hoitajille palkkaa että jaksavat...Raskainta mutta myös palkitsevinta..työtä.
        Kiitos hyvästä hoidosta tai elämän pelastamisesta Lapsipotilaat...nuoret Vanhukset ..KIITOS KAIKKIEN PUOLESTA! HOITAJILLE..LÄÄKÄREILLE!!!


    • Anonyymi

      Sairaanhoitajan keskipalkka yli 3300 euroa kuukaudessa. Aika hyvä 3,5 vuoden koulutuksella.

      Ai ei riitä? Pitää saada tonni lisää.

    • Anonyymi

      Aika urpoa kommentointia, pitäisi saada tonni kuussa enemmän? Palkkaneuvotteluissa haetaan n 500:n euron palkankorotusta viiden vuoden aikana.
      Keskim palkkoja verrattaessa sujuvasti unohdetaan haittalisät ja ylitöiden tuomat lisät. Pienipalkkaisen hoitajan palkankorotus menee täysin kotimaiseen kulutukseen, ei todellakaan sijoituksiin ulkomaille.

    • Anonyymi

      Vaikka jotain rahaa tulisikin, niin jos alalla on ongelmia työhyvinvoinnin kanssa - mistä valitus on myös varmaan päässyt joihinkin lehtiin päällimäiseksi asiaksi, koska rahasta valittaminen on monta kertaa kuultu - kannattaa edelleen jatkaa muutoksen vaatimista. Jos hoitajilla ei mene hyvin, niin että siitä on terveydellistä haittaa tai haittaa alalta poistumisena, silloin terveydenhuollon pitää harjoittaa "potilasluokittelua" (engl.: triage, svensk: triage, eesti: triaaž). Siinä niitä resursseja, joita on olemassa, käytetään vain sen verran kuin on mahdollista niiden potilaiden hoitamiseen, jotka asiantuntijat valitsevat. Tämä koskee myös työresursseja. Lainsäädännön ei ole mikään pakko pitää ketään ns. kiireesti hoidettavana potilasluokittelun ohitse, jos jälkimmäisen voidaan sopia olevan välttämätöntä. Sitä varten hoitajat voivat ottaa myös kantaa siihen, miten suureksi luvuksi yksi hoitaja ja tämän tekemät tunnit voidaan todellisuudessa laskea ennen kuin luokittelu alkaa muuttua oleelliseksi. Sellaisia lakeja ja sopimisia varten pitää vain lukea kirjoja.

    • Anonyymi

      Totuus on, että hoitajat eivät ole kaikkein pienipalkkaisimpia tässä maassa.

      Hoitajilla on myös erisuuruisia paikkoja. Palkoissa voi olla huomattaviakin eroja, riippuen siitä, missä tehtävässä hoitaja toimii. Tehohoitajalla on ihan eri palkka kuin vaikkapa vanhustenhoitajalla. Ja pikkupaikkakunnalla on pienempi palkka kuin suuressa kaupungissa työskentelevällä.

      Nyt tuntuu olevan sellainen näkemys, että kaikki hoitajat kitkuttaisivat jollain nälkäpalkalla. Ja se ei minusta ole totta.

      Aiheellista olisi korottaa nyt erityisesti pienipalkkaisimpien hoitajien palkkaa.

      • Anonyymi

        Olen lähihoitaja ja teen kahta vuoroa, niin käteen jää viikonlopputöistä riippuen, 1500 -1700€ netto, vastuu kyllä valtava, paljon yksintyöskentelyä ja vajaalla miehityksellä menoa. En usko noita 2200€ nettopalkkoja, kun bruttopalkkanikin vielä vähän alle tuon, yhdellä ikälisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lähihoitaja ja teen kahta vuoroa, niin käteen jää viikonlopputöistä riippuen, 1500 -1700€ netto, vastuu kyllä valtava, paljon yksintyöskentelyä ja vajaalla miehityksellä menoa. En usko noita 2200€ nettopalkkoja, kun bruttopalkkanikin vielä vähän alle tuon, yhdellä ikälisällä.

        Ei se mikään uskon asia ole, vaan tosiasia. Onhan se nyt selviö kaikille, että sairaanhoitajilla, joilla on pitempi koulutuskin ja erilaiset työtehtävät muutenkin, on parempi palkka kuin lähihoitajilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mikään uskon asia ole, vaan tosiasia. Onhan se nyt selviö kaikille, että sairaanhoitajilla, joilla on pitempi koulutuskin ja erilaiset työtehtävät muutenkin, on parempi palkka kuin lähihoitajilla.

        Ei se sairaanhoitajan palkka ole kuin 200-400€ enemmän, jos sattuu olemaan pelkässä päivätyössä niin voi olla tuon 2200€ allekkin.


    • Anonyymi

      Olkoot lakossa vaikka juhannukseen saakka. Senttiäkään yli yleisen korotuslinjan ei pidä antaa. Kaikilla julkisen alan työntekijöillä on peruste miksi juuri heidän työ on tärkeää ja vaativaa mutta alipalkattua. Rahaa kun ei vaan ole ja se on se syy.

    • Anonyymi

      Suomalaiset on tyhmiä, kun tyytyvät huonoihin palkkoihin. Mehiläisen pamppu sai bonusta 20 miljoonaa. Kyllä ne siellä johtotasolla nauraa partaansa.

      • Anonyymi

        Sinne herrojen perseisiin ne kaikki ns. "säästöt" aina menevät, eli säästetään että johtajille saadaan enemmin liksaa ja palkkioita mukamas työstä ja mm. "arvokkaasta työstä" ja paskat se niin ole, varastavat yhteiskunnan rahaa laillisuuteen verhoiltuna, ihan rosvoja ne kaikki on ja hyvä veli systeemi pitää tämän sirkuksen käynnissä että kavereille maksetaan ja herrat keskenään siunaa asemissaan tämän perseilyn ristiin toinen toisilleen.

        Korruptio on rakennettu systeemin sisään mikään muu ei selitä järjettömiä palkkoja johtajien palkoissa suhteessa dauunareihin ja vieläpä verorahoista kustannettuna
        palkollisille johtajille joilla ei ole todellisuudessa mitään vastuuta kuten korona aikana olemme nähneet kirjaimellisesti.

        Paskaa kyllä selitetään isolla vastuulla mikä oikeuttaa isoon palkkaan, joopa joo!!!


    • Hoitajan työ...ON HEMMETIN RASKASTA..FYYSISESTI JA HENKISESTI...VANHAINKODISSA, SAIRAALOISSA...HUONOIMMAT POTILAAT HOIDETAAN SÄNKYYN.Nostellasn...käännellään..riisutaan..pestään..kuivitetaan..siivotaan kakat..joka reiästä...imetään omilla lomat kurkusta...joskus päälläni oli ripulia...ysköksiä...verta...joskus jäi varvas käteen...Nostelut Wc- pöntölle..pesu..nosto takaisin pyörätuoliin... Syöttäminen....lääkkeet.Juttelu jos sitä aikaa on...Ulkoilu..Mutta halu auttaa on mukana...kuunnella vanhusta...kärsimystä...henkinen kuormitus on monelle liikaa....Kuntien olisi palkattava...lisää hoitajia!!!JA KYLLÄ HOITAJAT ANSAITSEVAT HYVÄN PALKAN LÄHIMMÄISEN HOIDOSTA.MITÄ VAIKEAMPI.RASKAAMPI OSASTO...SE MÄÄRÄISI RASKAAN TYÖN LISÄÄ!!! Vielä on itse päättäjät hoidettavana hoitokodissa...ja ihan samalla tavalla PYLLYT PUTSATAAN...EI KYSELLÄ JOS VASTAAN PANEVAT...PUHTAUS TÄYTYY PITÄÄ.Onko hyvä TULEVAISUUDEN SKENAARIO? POTILAAT LIUKUHIHNALLE ALASTI JA SUIHKU KULKEE YLITSE...JA KUIVAUS...KAAPU PÄÄLLE.EI SANOJA..EI HELLIÄ KÄSIÄ...SIINÄPÄ PÄÄTTÄJILLE! HOITAJA ON IHMINEN JOKA VÄSYY JA KÄRSII...SIINÄ KUN MUUTKIN RASKAAN TYÖN TEKIJÄT. ON VAAN ERO ETTÄ KÄSITTELEE IHMISTÄ...LÄHIMMÄISTÄ! EI RAKENNUSTARVIKKEITA. KYLLÄ PITÄISI HOITOTYÖN PALKKOJA KOROTTAA...EIKÄ PANNA VALTION RAHOJA JOHONKIN UTOPISTISIIN HANKKEISIIN KUIN TAIDEKESKUS...YM..TURHAKKEET. IHMINEN ENSIN.

    • Anonyymi

      Jo on aikoihin eletty kun kaikki on vain rahasta ja palkasta kiinni. Itse olen jo aikoja sitten alalta ulostunut eikä mielestäni suurin ongelma todellakaan ole palkka. Suurin ongelma on se, että joutuu näkemään ja tekemään etiikkansa vastaista työtä. Siihen ei motivoi mikään raha, vaikka palkka olisi kuinka korkea. Umpidementit monisairaat eivät saa hoitokotipaikkaa, päihdeongelmien hoitoon ei satsata vaan kuljetetaan hoidon sijaan putkaan, sairaaloista kotiutetaan asunnottomaksi kadulle, sairaaloista kotiutetaan muutenkin liian aikaisin, tervariin ei saa aikoja, ei hoideta, ei tutkita, jne.

      • Anonyymi

        Lievästi kehitysvammaisia, autisminkirjolaisia asutetaan yksin yksiössä/kaksiossa, jossa eivät välttämättä pärjää. Se kun tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. Sitten ovat kaupunkien vuokrataloissa kaikenmaailman huumemiesten syötteinä ja hyväksikäytettävinä kun eivät osaa pitää puoliansa. Hoitaja juoksee sitten kerran viikossa kysymässä mitäs kuuluu.


    • Anonyymi

      Miten olisi jos nyt vain kiltisti suostuttaisiin hoitajien palkkavaatimuksiin niin sillähän ongelma ratkeaisi hyvin nopeasti. Ihme juttu etteivät ihmiset jotka ovat liikuttavan huolissaan potilaiden hyvinvoinnista, pistä vastuuta muille kuin hoitajille jotka vaativat palkankorotuksia aivan perustellusti. Palkat eivät ole kilpailukykyisiä kun vertaa kansainvälisesti.

      Ongelma on ratkaistavissa hyvin nopeasti. Suostukaa oikeutettuihin vaatimuksiin niin avot ongelma ratkaistu.

      • Anonyymi

        >> Suostukaa oikeutettuihin vaatimuksiin niin avot ongelma ratkaistu. <<

        Täällä kommentoivilta kansalaisiltako se suostumus vaatimuksiinne tulee? 😂


    • Anonyymi

      Niille, joiden palkka on pienin hoitoalalla, enempi palkkaa. Isompipalkkaiset saavat jo tarpeeksi.

      Myös asenteista ollaan saatu jo tarpeeksi kuunnella. Kun joidenkin vakavasti sairaitten hoito peruuntui lakon takia, lakkasin itse koko lakkoa kannattamasta ja nyt lakkaan koko asiaa seuraamasta.

    • Anonyymi

      hoitajat saavat minun puolestani joukkoirtisanoutua. Hakeutukoot sitten niihin paremmin palkattuihin mukavampiin hommiin siivoojiksi, puhelinmyyjiksi, kaupan kassoiksi. Jos sitten katuvat äkkipikaista valintaansa ja haluavat palata takaisin hoitoalalle niiin tervetuloa. Palkkatarjous tosin on silloin pienempi kuin vanha hoitajan palkkansa oli. Mitä pienemmät palkat sitä useampia hoitajia ja käsipareja voidaan alalle palkata.

      • Anonyymi

        Niin. Työnantajallakaan ei ole velvoitetta ottaa takaisin sellaisia, jotka itse irtisanoutuvat, vaan tilalle saa ottaa uuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Työnantajallakaan ei ole velvoitetta ottaa takaisin sellaisia, jotka itse irtisanoutuvat, vaan tilalle saa ottaa uuden.

        jep. Irtisanoutuminen on oma päätös. Kun irtisanoutuu niin taaksensa ei enää saa katsoa katumisajatuksin. Vanhoista päätöksistänsä ja valinnoistansa saa toki ottaa oppia, mutta katua ei saisi koskaan omia valintojansa.


    • Anonyymi

      Mielestäni lakolla ajetaan hyvää asiaa, mutta esim. akuuttihoitoa ei saisi sen takia viivyttää.
      Minusta pitäisi jotain toista kautta pystyä vaikuttamaan esim. palkkaan. En jaksa itse uskoa, että palkkoja pystyttäisiin nostamaan niin paljon, että juurikaan tilinauhaussa huomaisi eroa.

    • Anonyymi

      Kyllähän se kummasti monellakin alalla menee suu tukkoon ja silmät kiinni kun saa enemmän rahaa vaikka sitten palkan muodossa. Sitten on ihmisiä jotka eivät katsele menoa mistään rahasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe