Joka tietenkin on hyvin valitettavaa niiden vellujen kannalta, jotka kilvoittelevat kaitaa tietään,
Törmään jatkuvasti ilmiöön ,että jo sana vanhoillislestadiolaisuus on monin paikoin jopa synonyymina sanalle epärehellisyys. 😕
Olkoon tämä "Päivän epistola"Ja alustus pohdinnoille, miksi noin on päässyt käymään.
Vl-liike on profiloitunut epärehellisyydellään!
27
70
Vastaukset
- Anonyymi
Olihan tämä aprillipila, olihan?
Veikkaan kuitenkin, että kun kyseessä on valtakunnan riekkuja, eli saalemikko, niin tää on puhdasta riukumista!
Mistä ihmeestä tämä mies ammentaa voimansa tähän loputtomaan riukumiseen?
Sitä ei voi kuin ihmetellä!!!!Mitä on riukuminen?
Kuulin että teillä siellä Takahikiällä sanaa käytetään, mutta en ymmärrä sitä.
Kunpa aloituksen asian voisikin kuitata aprillipilaksi.
Jos olisin aprillannut niin olisin kirjoittanut otsikoksi, 'vl-liike on kunnostautunut rehellisyydellään"
Sitä ei olisi uskonut elävä erkkikään.- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Mitä on riukuminen?
Kuulin että teillä siellä Takahikiällä sanaa käytetään, mutta en ymmärrä sitä.
Kunpa aloituksen asian voisikin kuitata aprillipilaksi.
Jos olisin aprillannut niin olisin kirjoittanut otsikoksi, 'vl-liike on kunnostautunut rehellisyydellään"
Sitä ei olisi uskonut elävä erkkikään.Sinä teet juuri sitä. Riuvut vuodesta toiseen!
- Anonyymi
Te vl: t tapaatte sanoa kaikista poislähteneistä, että he ovat katkeria. Näinhän asia ei tietenkään ole. Mutta ohessa on hyvä esimerkki katkerasta ihmisestä. Katkeruus antaa voimaa. Mutta ei kyllä mitenkään edistä hänen omaa sanomaansa. Varsin luontaantyöntävä tapa tuoda asiaansa esille. Vaikka asia itsessään olisi tärkeä, mutta pilaantuu täysin tuolla tavalla.
Joillekin on jäänyt pahat traumat vl- ajoistaan ja sydän mustaksi muuttunut ja he saavat siitä elinikäisen syyn riidellä. Onneksi niin käy harvoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä teet juuri sitä. Riuvut vuodesta toiseen!
Onko riukuminen perhonseutulaista murretta?
Anonyymi kirjoitti:
Te vl: t tapaatte sanoa kaikista poislähteneistä, että he ovat katkeria. Näinhän asia ei tietenkään ole. Mutta ohessa on hyvä esimerkki katkerasta ihmisestä. Katkeruus antaa voimaa. Mutta ei kyllä mitenkään edistä hänen omaa sanomaansa. Varsin luontaantyöntävä tapa tuoda asiaansa esille. Vaikka asia itsessään olisi tärkeä, mutta pilaantuu täysin tuolla tavalla.
Joillekin on jäänyt pahat traumat vl- ajoistaan ja sydän mustaksi muuttunut ja he saavat siitä elinikäisen syyn riidellä. Onneksi niin käy harvoille.Totuus ei miellytä vääryyttä rakastavia. Olen mielelläni siinä suhteessa "luotaantyöntävä"sinulle!
Gal.1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;Anonyymi kirjoitti:
Joillekin on jäänyt pahat traumat vl- ajoistaan ja sydän mustaksi muuttunut ja he saavat siitä elinikäisen syyn riidellä. Onneksi niin käy harvoille.Riitelyyn tarvitaan kaksi. Mutta eikö Jeesuskin sanonut että hän tuo mukanaan riidan?
Miniä nousee anoppiaan vastaan etc.
Mutta riita ei saa olla itsetarkoitus.
Ajat ovat muuttuneet täysin. Ennen vl-mafia pystyi vaientamaan täysin itseensä kohdistuneen aiheellisen kritiikin.
Ymmärrä harmituksenne, kun viimeinkin on toteutunut todellinen sananvapaus.
Jos toimintanne olisi päivänvalon kestävää, niin nämä keskustelut menisivät teiltä ohi, kuin vesi hanhen selästä.
Pimeys vihaa valoa. Jos se valokin mikä teissä vellut on, on pimeyttä, niin mitä onkaan todellinen pimeys?- Anonyymi
Jätkä on niin demoneiden pimentämä, että huhhuh! Et kykene enää muuta, ku riukumaan....
- Anonyymi
Oikein totesit Saaleminpastori itsestäsi, että pimeys vihaa vaikeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätkä on niin demoneiden pimentämä, että huhhuh! Et kykene enää muuta, ku riukumaan....
Näin sivustaseuraajana ihmettelen. Luulisi että olette iloisia kun joku julistaa aitoa Raamatun mukaista kristinuskoa. Onko teillä sittenkin valhe joka uhkaa paljastua?
- Anonyymi
Ja sinulla se valo välkähtelee ihan joka "tekstistä" !? Vielä ihmettelet miten noihin harva täällä yhtyy !
Nyt onkin aprillipäivä, niin menköön sen "piikkiin" tämä kommentti, kun sattui ihan "silmään", miten joku on itseään täynnä !!!Suomalaiset ovat tunnettuja rehellisyydestään maailmalla.
Miten se maine on suomalaisille tullut?
Miten epärehellisille maine tulee?- Anonyymi
Suomalaiset ovat tunnettuja rehellisyydestään maailmalla.
Miten se maine on suomalaisille tullut?
Miten epärehellisille maine tulee?Saalemikin tuli iltatarpeilleen palstalle, käytä mieluummin vessaa.
Anonyymi kirjoitti:
Saalemikin tuli iltatarpeilleen palstalle, käytä mieluummin vessaa.
Tuollaista puhettako vl-pyhäkoulussa opetetaan?
- Anonyymi
> Vl-liike on profiloitunut epärehellisyydellään!
Ihmeellinen väite. Minun nähdäkseni eivät ainakaan epärehellisempiä kuin muut ihmiset.Oliko tuo maksettu ilmoitus?
No sitten et ole taloudellisissa asioissa joutunut heidän kansaan tekemisiin.
Ne useat yksilöt, joidenka kanssa olen poikkeuksetta joutunut toteamaan sen, minkä jätän nyt sanomatta. Ovat tietenkin ne ainoat vl-liikkeen mustat lampaat niiden hyvien seassa. Minulla on ollut todella huono tuuri.
Näinhän minun pitää sanoa ettei minua leimata katkeroituneeksi mustamaalaajaksi.
Mutta kun toisillakin on samanlaisia kokemuksia, liki poikkeuksetta.
Ex-vellut ovat sitten asia erikseen, heissä olen tavannut ihmiskunnan parhaat yksilöt.
- Anonyymi
Äidinmaidosta imevät lipevän kielen ja kieron mielen.
- Anonyymi
Entisenä vanhoilluslestadiolaisena voi kertoa omasta kokemuksesta, että rehellisyys on varsin joustavaa varsinkin silloin, kun yritetään varjella seurakunnan mainetta. Suurelle yleisölle näkyvin tapahtuma oli se, miten SRK yritti hankaloittaa lastenhyväksikäyttökohussa asioiden selvittämistä. Mutta kuten aina, sellainen kääntyy itseä vastaan.
Kuitenkin Rauhanyhdistyksen vpj MT, teki sellaisen miehentyön, jollaista suoraselkäisyyttä en ikinä vl-johdolta olisi uskonut näkeväni.
Hänellä oli viisautta-, rohkeutta-, ja oikeamielisyyttä, tunnustaa tapahtuneet tosiasiat. Hän teollaan pelasti mitä vielä voi pelastaa.
Nuo hyväksikäyttöjutut ovat jo niin suuren luokan pahuutta ja iljettävyyttä, että ymmärrän hyvin jos taitamattomuuttakin asioiden hoidon alussa oli. Mutta harkittu peittely, on tuomittavaa.- Anonyymi
Kuitenkin Rauhanyhdistyksen vpj MT, teki sellaisen miehentyön, jollaista suoraselkäisyyttä en ikinä vl-johdolta olisi uskonut näkeväni.
Hänellä oli viisautta-, rohkeutta-, ja oikeamielisyyttä, tunnustaa tapahtuneet tosiasiat. Hän teollaan pelasti mitä vielä voi pelastaa.
Nuo hyväksikäyttöjutut ovat jo niin suuren luokan pahuutta ja iljettävyyttä, että ymmärrän hyvin jos taitamattomuuttakin asioiden hoidon alussa oli. Mutta harkittu peittely, on tuomittavaa....Suomen rauhanyhdistysten keskysyhdistyksen SRK:n...
- Anonyymi
Nuo hyväksikäyttöjutut ovat jo niin suuren luokan pahuutta ja iljettävyyttä, että ymmärrän hyvin jos taitamattomuuttakin asioiden hoidon alussa oli. Mutta harkittu peittely, on tuomittavaa.Olisipa Matteja ollut hoitokokousaikaankin.
- Anonyymi
Miksi pitää olla tämmöinen kiusaamis ja kusetusliike?
- Anonyymi
Täytyy olla ihmisiä jotka rakastavat sellaista, eihän se muuten voi pysyä pystyssä!
jos jokainen lestalainen ottaa lopputilin kun näkee, että mitään parannukseen viittaavaa ei johtoptasolla ilmene, silloin se loppuu ihan itsestään.
mutta jos käytännössä kaikkea valoa kestämätöntä suojellaan nyrkit ummessa, niin säilyyhän systeemi silloin vuodesta toiseen. Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla ihmisiä jotka rakastavat sellaista, eihän se muuten voi pysyä pystyssä!
jos jokainen lestalainen ottaa lopputilin kun näkee, että mitään parannukseen viittaavaa ei johtoptasolla ilmene, silloin se loppuu ihan itsestään.
mutta jos käytännössä kaikkea valoa kestämätöntä suojellaan nyrkit ummessa, niin säilyyhän systeemi silloin vuodesta toiseen.Vuosikymmenten kokemusteni mukaan ,velluista liikettä rakastavat ne, jotka jotenkin hyötyvät siitä. Toiset saavat sairaalle vallanhimolleen tyydytystä ja toiset taloudellista hyötyä.
Varsinkin vl-rakennusyrittäjät saavat vl-nuorista suorastaan orjatyövoimaa "hengen talkoineen". Vai sanooko joku 11 euron tuntipalkalla kevytyrittäjänä urakkatyötä tekevää kohtuupalkatuksi?
Velluja pitää liikkeessä "turvatakuut", eli usko siihen että on pakko kuulua liikkeeseen päästäkseen taivaaseen, tai ainakin välttyä ikuiselta helvetiltä, jos ei niin suviseuroista piittaakaan.
Se on niin väkevä voima ,että vaikka pjutini valittaisiin srk,n johtajaksi niin vellut eivät uskaltaisi liikettään pelon takia jättää.
Olen turvassa, sanoi kärpänen hevosen suussa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174466
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842509Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731647Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261414Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 201001
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon19985- 115961
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 171914