OULULAINEN kansanedustaja Janne Heikkinen (kok) haluaa kieltää venäläisen Skoda-yhtiön MySKODA-sovelluksen käytön Suomessa.
Skoda on noussut tikun nokkaan Skodan taustayhtiö AvtoVAZ:n ja Venäjän turvallisuuspalvelu FSB:n tiedonjakoyhteistyöhön liittyen, jonka puitteissa Venäjän turvallisuusviranomaiset ovat saamassa automaattisen pääsyn myös venäläisten skodafirmojen ja niiden it-palveluiden asiakastietoihin.
”Suomen tulee välittömästi lopettaa sinisilmäisyyden maailmanennätyksen tavoittelu ja liittyä Baltian maiden kanssa samaan rintamaan Skodan kieltämiseksi sekä sen taustalla toimivan AvtoVAZ:n asettamiseksi EU:n yhteiselle pakotelistalle. Raakalaismaista hyökkäyssotaa käyvän Venäjän tiedustelupalvelu FSB:lle ei ole ensimmäistäkään syytä luovuttaa enempää tietoja”, Heikkinen kirjoittaa Facebook-sivuillaan.
Esimerkiksi Viro on kieltänyt Skodan toiminnan nimenomaan valtioturvallisuuteen vedoten.
Kokoomuksen kansanedustaja vaatii Skodan kieltämistä
5
164
Vastaukset
- Anonyymi
Kun teillä nykynuorisolla ei ole näköjään mitään kunnioitusta enää suomalaisia sotaveteraaneja kohtaan, jotka taistelivat teille suomen itsenäisyyden, niin taistelkaa nyt sitten se omanne. Ehkä siitä opitte sitten edes jotain sen suhteen, ettei se itsenäisyys ole mikään itsestään selvä asia, vaikka niin varmasti luulettekin.
- Anonyymi
Sano EI! skoodalle ja neuvostliitolle!
- Anonyymi
kempeleen kunnan talous- päälliköllä on tai oli tsilijardi-kilometriä ajettu skoda josta kaikki haluavat eroon, siinä syy
klo 18:03: Viro on päättänyt kieltää Skodan toiminnan maassa ja kehottaa myös muita EU-maita asettamaan kyseiselle yhtiölle pakotteita. Maan pääministeri Kaja Kallas tviittasi asiasta 1. huhtikuuta.
Oktaavian markkinosuudet:
1-12 2021: 5,4%
1-3 2022: 2,3%
3 2022: 1,0%
Joko Jorma uskoo että skeidan romahdus on lopullinen, aivan kuten olen ennustanut täällä aiemmin.
Näitä tilastoja tuskin kaunistellaan ylöspäin joten todellisuus on skeidalle vielä armottomampi.
Skeida katoaa sieltä marginaalin marginaalista kohti täydellistä tuhoutumista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181891Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541186Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki78986Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17978TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46835
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään85806- 70782
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764