IS 2.4. ajatuksia

Anonyymi

Noo niin, valmista tuli. Apustelen kun hotsittaa. Syön ehkä kuitenkin ensin hatsapurin tai kaksi kera oluiden.

26

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alempi sanaketju on varsin helposti arvattavissa, joten se olisi hyvä jäättä ratkojan itsensä hoksattavaksi.

Pystyyn menevä sininen ei sekää erityisen vaikea ole. Se on kohtalaisen helposti pääteltävissä puhekuplan tekstistä kun saa apukirjaimia risteävistä. Kyllä sekin saisi jäädä ratkojan itsensä hoksattavaksi.

• Anonyymi

Siniset isojalkahavainto, tosi kova aavesärky, lentävä lautanen.

Kuin vain tienojat, paijata, niskatukka, naistenhuone, kulorastas, stanssata, uusinnot, turhaumat, niksaus, maaohjelma, lakko, kantaosa, lietsoa, osamaksu, etukenot, täipää, irak, etiopiatar, isoalaisuus, kautsut, äänite, edis, moku, lill.

• Anonyymi

Piiliksessä on pieni virhe. V16 "Alkutavuttomia" po. "Alkukirjaimittomia", sillä alusta poistetaan alkukirjain, ei alkutavu. Muuten oikein kiva piilis Antti Parkkiselta.

• Anonyymi

Olisi hyvä jäättä pilkuviilaus, jos ei osaa kirjoittaa sitä oikeaa sanaa, sillä "alkukirjaimittomia" on myös väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi hyvä jäättä pilkuviilaus, jos ei osaa kirjoittaa sitä oikeaa sanaa, sillä "alkukirjaimittomia" on myös väärin.

Taas joku etsii oikein suurennuslasin kanssa huomautettavaa minun tekstistäni. Jos siinä jotain on, niin se on täysin tahatonta. Kyllä minä tiedän, että oikein on "alkukirjainettomia".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas joku etsii oikein suurennuslasin kanssa huomautettavaa minun tekstistäni. Jos siinä jotain on, niin se on täysin tahatonta. Kyllä minä tiedän, että oikein on "alkukirjainettomia".

Ja jälleen kerran hiivit täällä anonyyminä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jälleen kerran hiivit täällä anonyyminä!

Kyllä täällä anonyymit häiritsevät enemmän kuin minä. Anonyymit ovat kaikkein pahimpia säikeiden pilaajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä täällä anonyymit häiritsevät enemmän kuin minä. Anonyymit ovat kaikkein pahimpia säikeiden pilaajia.

Seli, seli.

• Anonyymi

Mitä tulee vihjeen luotti vastaukseksi? Ja "katso äiti"? Ja onko toi torimammatkaan oikein???

• Anonyymi

Oliskos torikammo tutumpi hankaloittaja.

• Anonyymi

Katso äiti voi olla osaava. Minäkään en tiedä luottia. Huudellaan osaavampia apuun.

• Anonyymi

torikammot
        luo(t)ti: mi(t)ra
        katso, äiti!: osaava

• Anonyymi

Kiitos kaikille avuista.

• Anonyymi

Huuhaa on kova. Sen mielestä tää on 2 . Valtaosa pääpalstalla sanoo 2½ tai yli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa on kova. Sen mielestä tää on 2 . Valtaosa pääpalstalla sanoo 2½ tai yli.

Keisaria harmittaa kun kirjasto aukeaa niin myöhään, että muut ehtii ratkoa ennen sitä. Siksi se Pikeilee noiden arvioiden kanssa. Ja onhan se paljon reteenpääkin esittää osaavaa ratkojaa. Suomea se ei kyllä osaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keisaria harmittaa kun kirjasto aukeaa niin myöhään, että muut ehtii ratkoa ennen sitä. Siksi se Pikeilee noiden arvioiden kanssa. Ja onhan se paljon reteenpääkin esittää osaavaa ratkojaa. Suomea se ei kyllä osaa.

Suoltaa kyllä häkellyttävän paljon siansaksaa ristikkoguruksi. Eli todelliseksi kovisratkojaksi.

• Anonyymi

Mitä nämä vihjeet "234K1-40123 räksyttää" (Irak) ja "456123 syynä tähän nimityksen" (täipää) pitää ymmärtää suhteessa ratkaisuihin?

• Anonyymi

Rakkikoira räksyttää (1=i, 2=r, 3=a, 4=k).
        Päätäi syynä täipää-nimitykseen (1=t, 2=ä, jne.).

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta, mutta kaltaiselleni jästipäälle selitys ei aukea. Mistä kirjainten "arvot" tulevat? Miksi ykkösellä on eri arvo Irakissa kuin päätäissä jne?

Olen pahoillani tyhmyydestäni, mutta jos joku jaksaisi tämän juurta jaksain selittää?

• Anonyymi

Saattaa olla, että noilla numeroilla tarkoitetaan kirjainten järjestystä sanassa. En tosin ole varma mutta epäilen suuresti näin ehkä olevan.

• Anonyymi

Se mitä kirjainta mikin numero vastaa riippuu täysin kyseessä olevan ratkaisusanan kirjaimista: numero 1 vastaa ratkaisusanan ensimmäistä kirjainta, numero 2 vastaa ratkaisusanan toista kirjainta, numero 3 vastaa ratkaisusanan kolmatta kirjainta ja niin edelleen.

Kun ratkaisusana on IRAK, niin 1 = i, 2 = r, 3 = a, 4 = k. (Mutta jos ratkaisusana olisikin MALI, niin 1 = m, 2 = a, 3 = l, 4 = i.) Koska kyseisen nelikirjaimisen sanan tapauksessa ratkaisusanakandidaatin IRAK antama "rakkikoira räksyttää" on järkevä ilmaus (toisin kuin esimerkiksi ratkaisusanakandidaatin MALI antama "alikmiomal räksyttää"), niin IRAK kelpaa ratkaisusanaksi.

Jos taas ratkaisusana on TÄIPÄÄ, niin 1 = t, 2 = ä, 3 = i, 4 = p, 5 = ä, 6 = ä. Koska kyseisen kuusikirjaimisen sanan tapauksessa ratkaisusanakandidaatin TÄIPÄÄ antama "päätäi syynä tähän nimitykseen" on järkevä ilmaus, niin TÄIPÄÄ kelpaa ratkaisusanaksi.

• Anonyymi

Onko uusimpaan kovikseen auttavaisia ihmisiä lain?

• Anonyymi

9.4.
        Tarjan seuraajaksi yrittänyt Paavo.
        Nokallinen kenkä tai pieni haavi.

• Anonyymi

IS 9.4. jatkoa (kuten edellisessä, nytkään tässä ei ole asialla oikea HP vaan eräs toinen)
        onkikala, osakaava, kotisivu, pistinase, vinksalla, henkilökuntalehti
        paaluke, ajoneuvo, foniatria, ahvenanmaa, anestesia, asemapaikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

IS 9.4. jatkoa (kuten edellisessä, nytkään tässä ei ole asialla oikea HP vaan eräs toinen)
        onkikala, osakaava, kotisivu, pistinase, vinksalla, henkilökuntalehti
        paaluke, ajoneuvo, foniatria, ahvenanmaa, anestesia, asemapaikka

Vautsi! Kiitos tästä!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vautsi! Kiitos tästä!!

Kyllä kiitos. Olisko HP lähtenyt jälleen palmujen alle huojumaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe