IS 2.4. ajatuksia

Anonyymi

Noo niin, valmista tuli. Apustelen kun hotsittaa. Syön ehkä kuitenkin ensin hatsapurin tai kaksi kera oluiden.

26

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alempi sanaketju on varsin helposti arvattavissa, joten se olisi hyvä jäättä ratkojan itsensä hoksattavaksi.

      Pystyyn menevä sininen ei sekää erityisen vaikea ole. Se on kohtalaisen helposti pääteltävissä puhekuplan tekstistä kun saa apukirjaimia risteävistä. Kyllä sekin saisi jäädä ratkojan itsensä hoksattavaksi.

    • Anonyymi

      Siniset isojalkahavainto, tosi kova aavesärky, lentävä lautanen.

      Kuin vain tienojat, paijata, niskatukka, naistenhuone, kulorastas, stanssata, uusinnot, turhaumat, niksaus, maaohjelma, lakko, kantaosa, lietsoa, osamaksu, etukenot, täipää, irak, etiopiatar, isoalaisuus, kautsut, äänite, edis, moku, lill.

    • Anonyymi

      Piiliksessä on pieni virhe. V16 "Alkutavuttomia" po. "Alkukirjaimittomia", sillä alusta poistetaan alkukirjain, ei alkutavu. Muuten oikein kiva piilis Antti Parkkiselta.

      • Anonyymi

        Olisi hyvä jäättä pilkuviilaus, jos ei osaa kirjoittaa sitä oikeaa sanaa, sillä "alkukirjaimittomia" on myös väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi hyvä jäättä pilkuviilaus, jos ei osaa kirjoittaa sitä oikeaa sanaa, sillä "alkukirjaimittomia" on myös väärin.

        Taas joku etsii oikein suurennuslasin kanssa huomautettavaa minun tekstistäni. Jos siinä jotain on, niin se on täysin tahatonta. Kyllä minä tiedän, että oikein on "alkukirjainettomia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas joku etsii oikein suurennuslasin kanssa huomautettavaa minun tekstistäni. Jos siinä jotain on, niin se on täysin tahatonta. Kyllä minä tiedän, että oikein on "alkukirjainettomia".

        Ja jälleen kerran hiivit täällä anonyyminä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jälleen kerran hiivit täällä anonyyminä!

        Kyllä täällä anonyymit häiritsevät enemmän kuin minä. Anonyymit ovat kaikkein pahimpia säikeiden pilaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä anonyymit häiritsevät enemmän kuin minä. Anonyymit ovat kaikkein pahimpia säikeiden pilaajia.

        Seli, seli.


    • Anonyymi

      Mitä tulee vihjeen luotti vastaukseksi? Ja "katso äiti"? Ja onko toi torimammatkaan oikein???

      • Anonyymi

        Oliskos torikammo tutumpi hankaloittaja.


      • Anonyymi

        Katso äiti voi olla osaava. Minäkään en tiedä luottia. Huudellaan osaavampia apuun.


      • Anonyymi

        torikammot
        luo(t)ti: mi(t)ra
        katso, äiti!: osaava


    • Anonyymi

      Kiitos kaikille avuista.

      • Anonyymi

        Huuhaa on kova. Sen mielestä tää on 2 . Valtaosa pääpalstalla sanoo 2½ tai yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa on kova. Sen mielestä tää on 2 . Valtaosa pääpalstalla sanoo 2½ tai yli.

        Keisaria harmittaa kun kirjasto aukeaa niin myöhään, että muut ehtii ratkoa ennen sitä. Siksi se Pikeilee noiden arvioiden kanssa. Ja onhan se paljon reteenpääkin esittää osaavaa ratkojaa. Suomea se ei kyllä osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keisaria harmittaa kun kirjasto aukeaa niin myöhään, että muut ehtii ratkoa ennen sitä. Siksi se Pikeilee noiden arvioiden kanssa. Ja onhan se paljon reteenpääkin esittää osaavaa ratkojaa. Suomea se ei kyllä osaa.

        Suoltaa kyllä häkellyttävän paljon siansaksaa ristikkoguruksi. Eli todelliseksi kovisratkojaksi.


    • Anonyymi

      Mitä nämä vihjeet "234K1-40123 räksyttää" (Irak) ja "456123 syynä tähän nimityksen" (täipää) pitää ymmärtää suhteessa ratkaisuihin?

      • Anonyymi

        Rakkikoira räksyttää (1=i, 2=r, 3=a, 4=k).
        Päätäi syynä täipää-nimitykseen (1=t, 2=ä, jne.).


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksesta, mutta kaltaiselleni jästipäälle selitys ei aukea. Mistä kirjainten "arvot" tulevat? Miksi ykkösellä on eri arvo Irakissa kuin päätäissä jne?

      Olen pahoillani tyhmyydestäni, mutta jos joku jaksaisi tämän juurta jaksain selittää?

      • Anonyymi

        Saattaa olla, että noilla numeroilla tarkoitetaan kirjainten järjestystä sanassa. En tosin ole varma mutta epäilen suuresti näin ehkä olevan.


      • Anonyymi

        Se mitä kirjainta mikin numero vastaa riippuu täysin kyseessä olevan ratkaisusanan kirjaimista: numero 1 vastaa ratkaisusanan ensimmäistä kirjainta, numero 2 vastaa ratkaisusanan toista kirjainta, numero 3 vastaa ratkaisusanan kolmatta kirjainta ja niin edelleen.

        Kun ratkaisusana on IRAK, niin 1 = i, 2 = r, 3 = a, 4 = k. (Mutta jos ratkaisusana olisikin MALI, niin 1 = m, 2 = a, 3 = l, 4 = i.) Koska kyseisen nelikirjaimisen sanan tapauksessa ratkaisusanakandidaatin IRAK antama "rakkikoira räksyttää" on järkevä ilmaus (toisin kuin esimerkiksi ratkaisusanakandidaatin MALI antama "alikmiomal räksyttää"), niin IRAK kelpaa ratkaisusanaksi.

        Jos taas ratkaisusana on TÄIPÄÄ, niin 1 = t, 2 = ä, 3 = i, 4 = p, 5 = ä, 6 = ä. Koska kyseisen kuusikirjaimisen sanan tapauksessa ratkaisusanakandidaatin TÄIPÄÄ antama "päätäi syynä tähän nimitykseen" on järkevä ilmaus, niin TÄIPÄÄ kelpaa ratkaisusanaksi.


    • Anonyymi

      Onko uusimpaan kovikseen auttavaisia ihmisiä lain?

      • Anonyymi

        9.4.
        Tarjan seuraajaksi yrittänyt Paavo.
        Nokallinen kenkä tai pieni haavi.


      • Anonyymi

        IS 9.4. jatkoa (kuten edellisessä, nytkään tässä ei ole asialla oikea HP vaan eräs toinen)
        onkikala, osakaava, kotisivu, pistinase, vinksalla, henkilökuntalehti
        paaluke, ajoneuvo, foniatria, ahvenanmaa, anestesia, asemapaikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IS 9.4. jatkoa (kuten edellisessä, nytkään tässä ei ole asialla oikea HP vaan eräs toinen)
        onkikala, osakaava, kotisivu, pistinase, vinksalla, henkilökuntalehti
        paaluke, ajoneuvo, foniatria, ahvenanmaa, anestesia, asemapaikka

        Vautsi! Kiitos tästä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vautsi! Kiitos tästä!!

        Kyllä kiitos. Olisko HP lähtenyt jälleen palmujen alle huojumaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe