Mikä on oikeasti Jumalan valtakunta?

Onko se jo maan päällä, kuten lestadiolaiset paradoksaalisesti mainostaa sen olevan jo täällä, Heissä? Vailla tietoa koko asiasta?
Paavali sanoo sen, ettei Jumalan Valtakuntaa hallitse liha ja veri, sillä siellä ollaan henkiruumiissa, josta Ilm 21;
1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. ( Nythän on meret vielä voimissaan)
2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla-asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. ( Onko SRK. laskeutunut jostain, korkeintaan Ruotsin lapista. Asian vahvistaa myös Jesaja; Jes. 52:1; Gal. 4:26; Hepr. 12:22; Ilm. 3:12 | 2. Kor. 11:2; Ilm. 19:7

3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, ( Onko kenelläkään havaintoa, että Jumala asuisi Heidän porukassa; Jumala ei ole koskaan edes puhunut pakanoille, ainoastaan Israelille, mutta heillekään ei ole kunnolla ilmestynyt, aina on ollut jokin välissä, vaikka palava pensas. Koen tämän suurena Jumalan pilkkana)
4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut." [Jes. 25:8; Ilm. 7:17]

5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." (Voisiko joku Wellu kertoa, kuinka se on kirjattu VL Raamattuun)
6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. ( Kannattaa lukea Ilm. 16:17 Ilm. 1:8, Ilm. 2:8 Jes. 55:1; ja Ilm. 7:17, Jumala oli alku, mutta välillä antoi valaitansa Jeesukselle, ja saa sen takaisin Omassa Valankunnassaan. Jumalan Valtakuntaa johtaa aina Jumala, ei syntinen VL ihminen. Onko se epäselvää vielä)
7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. (Jeesus sanoo, - vain voittajat perivät Jumalan valtakunnan, miten se on sitten mahdollista VL johteisessa lahkossa, joka ei edes tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi. Hänet, Jumalan löytää vasta sen jälkeen kun ottaa vastaan Herranaan Jeesuksen, Minä olen tie, totuus ja elämä, kukaan ei pääse Isän luokse, kun MINUN kauttani, Joh 14;6. Joten hukassa on Isä monilta, mutta ei ”jeesustelijoilta”.
Missään ei puhuta seurakunnista, eikä lahkoista, vaan Jeesuksen omista, joita Jumala kutsuu.

Voiko siis joku vastata, että SRK on Jumalan valtakunta, jo etu ajassa, sillä ennen kyseistä tapahtumaa, Jumalan laskeutumista Israeliin, on aikaa ainakin 1007 vuotta ja muutama viikko päälle.

- Onko jo Temppeli Jerusalemissa?
- Onko antikristus ilmestynyt?
- Onko ollut 70 vuosiviikon Vaivan aikaa? Velluthan väittää, että heillä on jo vaivan aika ja ollut lähes 20 vuotta, se on Raamatun raiskausta, se kestää vain sen Raamatun kertoman aja.
- Onko heillä ollut jo tempaus:
- 1 Tess 7;14, jossa Jeesus hakee omansa ylä- ilmoihin.
- Ja ehkä tärkein, tuhatvuotinen Valantakunta, jossa Jeesus opettaa elämään Jumalan Valakunnassa tuhat vuotta, kun se saapuu Israeliin.
Jos joku Vl, tai kuka hyvänsä on samaa mieltä, hyvä on, mutta kommentoida saa asiaa, ei minua.

176

1073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpä oli sellainen totuuden täyslaidallinen ,että tuskin paatuneinkaan vl-puhveli voi asiaa kiistää. ( heissä on vain näitä: Paatunut, paatuneempi, paatunein),

• Anonyymi

Voi mikä paatumuksen rauha on laskeutunut Saaleminpastorin sydämeen.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi mikä paatumuksen rauha on laskeutunut Saaleminpastorin sydämeen.

Miksi kiroat Pastorin "Voi" on Jeesuksen käyttämä kiroamisen sana`?

• Anonyymi

Niitä on montakin.
      Aika monella valtiolla on oma jumalansa.
      Venäjällä Putin.
      jne.

• Anonyymi

Ja SRK;lla RAHA.

• Anonyymi

Sinä olet kiinnostunut Jumalan valtakunnan rakenteista ja sijoittumisesta loppupeleissä. Sivuutat Raamatun jakeet, jotka kuvaavat Jumalan valtakunnan sisäistä olemusta.
      Room. 14:17
      Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa. [Room. 5:1; Gal. 5:22]
      1. Kor. 4:20
      sillä Jumalan valtakunta ei ilmene puheina vaan voimana. [1. Kor. 2:5+]

• Miten valitsemani Raamatun kohdat nuuttavat laittamiasi kohtia. Olisit ensin kommentoinut niitä.
        Kerrotko kontekstin Room 14; 17 jakeeseen, sehän virkkeen keskellä?
        Sama koskee myös tuota Korinntilaiskirjeen jaetta.
        Siitä voisi olla apua.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Miten valitsemani Raamatun kohdat nuuttavat laittamiasi kohtia. Olisit ensin kommentoinut niitä.
        Kerrotko kontekstin Room 14; 17 jakeeseen, sehän virkkeen keskellä?
        Sama koskee myös tuota Korinntilaiskirjeen jaetta.
        Siitä voisi olla apua.

Nää vähän vaivaa ja katso Raamatusta. Ovatko outoja sinulle?

• Anonyymi kirjoitti:

Nää vähän vaivaa ja katso Raamatusta. Ovatko outoja sinulle?

Konteksti ei ole kirjattu Raamattuun, mutta on 99% sen ymmärtämisestä.
        Niitä ei edusta maalikot, ilman asianmukaista koulutusta, jotta voi hermenuttisesti vavat asiat, eisegeesiä työvälineenä käyttäen.
        Joten vastaa vain kysymykseen?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Konteksti ei ole kirjattu Raamattuun, mutta on 99% sen ymmärtämisestä.
        Niitä ei edusta maalikot, ilman asianmukaista koulutusta, jotta voi hermenuttisesti vavat asiat, eisegeesiä työvälineenä käyttäen.
        Joten vastaa vain kysymykseen?

Perehdy siihen, mitä Jeesus, Paavali ja muut opetuslapset kertoivat ja opettivat Jumalan valtakunnasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Perehdy siihen, mitä Jeesus, Paavali ja muut opetuslapset kertoivat ja opettivat Jumalan valtakunnasta.

Hienoa, mutta ymmärryksen saaminen on eri asia, sekä siinä oleva vaikutuksen laajuus, sekä mittasuhteet.
        Tärkeintä on usko Jeesukseen, konteksti on kuitenkin hyvä tunnistaa, tietää, kuten Katekismus sanoo; - mitä se sitten on? Kansan kilelellä.

• Anonyymi

Tässäpä hyvä toteamus uskovaisten ja epäuskoisten välisistä ajatuksista. Meille uskovaisille tärkeää on juuri sisäinen Jumalan tuntemus, kun taas epäuskoiset jankkaa vuodesta toiseen Raamatun kohtia ja tulkintoja, joita he eivät ymmärrä koska Jumala ei ole antanut heille ymmärrystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tässäpä hyvä toteamus uskovaisten ja epäuskoisten välisistä ajatuksista. Meille uskovaisille tärkeää on juuri sisäinen Jumalan tuntemus, kun taas epäuskoiset jankkaa vuodesta toiseen Raamatun kohtia ja tulkintoja, joita he eivät ymmärrä koska Jumala ei ole antanut heille ymmärrystä.

Sen verran haluan korjata, että Jumalan sisäinen tuntemus ei pelasta ketään.
        Kuten eräs Täällä Pohjoispohjanmaalla vaikuttanut pappi, kertoi jokaisessa saarnassaan, - Teidän tulee etsiä ensin Jeesuksen sisäinen tuntemus, vasta sitten löydätte Jumalan.
        Se asia jäi pikku Pojalle syvästi mieleen ja siksi etsin Jeesuksen jo lapsena.
        Hän oli niin oikeassa lestadiolaisena, että asia on pantu Tahmattuun; Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani
        Kun tutkitte tätäkin jaetta, Teokraatteina, pitäisi jo tajuta etsi Jeesus, niin vasta silloin löydätte totisen Jumalan.
        Pylly edellä puuhun ei onnistu koskaan.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Sen verran haluan korjata, että Jumalan sisäinen tuntemus ei pelasta ketään.
        Kuten eräs Täällä Pohjoispohjanmaalla vaikuttanut pappi, kertoi jokaisessa saarnassaan, - Teidän tulee etsiä ensin Jeesuksen sisäinen tuntemus, vasta sitten löydätte Jumalan.
        Se asia jäi pikku Pojalle syvästi mieleen ja siksi etsin Jeesuksen jo lapsena.
        Hän oli niin oikeassa lestadiolaisena, että asia on pantu Tahmattuun; Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani
        Kun tutkitte tätäkin jaetta, Teokraatteina, pitäisi jo tajuta etsi Jeesus, niin vasta silloin löydätte totisen Jumalan.
        Pylly edellä puuhun ei onnistu koskaan.

Ei Jeesusta tarvitse etsiä sillä "missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellänsä"vapaasti muisteltuna Jeesuksen lause. Te vapikset menette harhaan siinä, että pidätte Jeesusta kuin jonain mielikuvituskaverina jolle voitte sitten puhua kaikki huolet ja murheet ja oletatte että Hän ottaa ne pois. Tai tunnette jonkun lämmön tunteen ja se on olevinaan Jeesus tai Pyhä henki. Raamatussa ei puhuta mitään tuollaista se on ihmisuskoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesusta tarvitse etsiä sillä "missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellänsä"vapaasti muisteltuna Jeesuksen lause. Te vapikset menette harhaan siinä, että pidätte Jeesusta kuin jonain mielikuvituskaverina jolle voitte sitten puhua kaikki huolet ja murheet ja oletatte että Hän ottaa ne pois. Tai tunnette jonkun lämmön tunteen ja se on olevinaan Jeesus tai Pyhä henki. Raamatussa ei puhuta mitään tuollaista se on ihmisuskoa.

Mieti kontekstia? Miksi et pannut näkyville lukua; Matt 18;20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."
        Hän sanoi nämä Pietarille, kun Jeesus oli puhumassa lähimmäisen tuomitsemista. ei fariseuksille, kuten teille, ja Tehän ette ole edes Jeesuksen seuraajia, vaan Jumalan, jota te ette Raamatun mukaan koskaan tapaa, lue itse se, mutta panen kuitenkin jakeen, koska et muuten löytäisi: Joh. 14:6 .
        Mielikuvituskaverina, meidät on kastettu Häneen ja meidät on oksastettu Häneen oksana, josta et edes tiedä.
        Miten sinä sen tiedät, et tunne Jeesusta, ja Hänen antamaa Rauhaa omilleen, se on tunne, jota VL ei voi saavuttaa, ennkuin julistaa Jeesuksen suuruutta, sekä ottaa kasteen; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
        Ilman kastetta elät synnissä, ja kuivana Pyhästä Hengestä.
        Tämä antaa LÄMMÖN ja TULEVAISUUDEN,

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvinnut, sillä tuo, (Matt;17,20) on kontekstissa vai opetuslapsille, muita ei ollut paikalla siinä tilanteessa.
        Ei se muualla puhunut, siksikö et uskaltanut laittaa Kirjan kohtaa näkyviin, että selviäisi totuus.

• Anonyymi

Jumalalla (oisko ite perkele) on valta niin maan päällä kuin taivaissa.

Painukaa hyvät ihmiset maan alle😅

• Anonyymi

Ei se jumalan valtakunta varmaan täällä maan päällä ole, koska täällähän jumalaa ja pyhä henkeä voi vapaasti pilkata. Pyhä henki on pieru. No, mitään ei tapahtunut vaikka pilkkasin pyhää henkeä.

• Huonosti käy Raamatun mukaan. Matt. 12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.

Laitan jakeen siksi, että miettisit, mihin pierukin voi johtaa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Huonosti käy Raamatun mukaan. Matt. 12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.

Laitan jakeen siksi, että miettisit, mihin pierukin voi johtaa.

Eipä ole lupauksetkaan mihinkään johtaneet

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä ole lupauksetkaan mihinkään johtaneet

On. He ovat kirottuja.

• Anonyymi

Daniel 7 kertoo Jumalan valtakunnan tulevan 2028. Niin kuin Jeshua nosti rikolliset aikoinaan valtaan niin tällä kertaa paha nostaa köyhät valtaan. Jumalan valtakunta on osattomien jotka jäi valtaa paitsi aiemmin koettelupaikka.

Saa mahdollisuuden hallita ihmisten hylkäämät ja sylkemät tahot maailmaa. Ne koetellaan jotka ihminen kirosi ja hylkäsi aina helvettiin asti.
      Miten näiltä sujuu vallassa oleminen.

• Daniel oli Teokraatti, joka ei tuohon asiaan paneutunut, sillä vasta UT;N aikaan vasta Jumalan antaessa Vallan Jeeukselle, kulminoitui koko asia.
        VT;ssä Jumalalla oli oma kansa Israel, jonka kanssa Hän teki ikuisen liiton, liiton joka pysyy.
        Tätä liittoa ei Hän tehnyt edes SRK;n kanssa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Daniel oli Teokraatti, joka ei tuohon asiaan paneutunut, sillä vasta UT;N aikaan vasta Jumalan antaessa Vallan Jeeukselle, kulminoitui koko asia.
        VT;ssä Jumalalla oli oma kansa Israel, jonka kanssa Hän teki ikuisen liiton, liiton joka pysyy.
        Tätä liittoa ei Hän tehnyt edes SRK;n kanssa.

Menikö pinna sivistyssana taas väärin? Daniel, jos hän oli edes todellinen henkilö, ei ollut teokraatti.

• Anonyymi kirjoitti:

Menikö pinna sivistyssana taas väärin? Daniel, jos hän oli edes todellinen henkilö, ei ollut teokraatti.

Ei mennyt, Teokraattinen on Jumala uskova, ei Jeesus uskova, eli kristitty.
        VL:hän on vain Jumala uskova, vaikka yhteys Häneen täysin uupuu.
        Teokraatti kirjoitetaan isolla alkukirjaimella,
        Muuten, kun olet fiksu, sanoko yhdenkään synnin, mihin Danielin voi osoittaa syylliseksi?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei mennyt, Teokraattinen on Jumala uskova, ei Jeesus uskova, eli kristitty.
        VL:hän on vain Jumala uskova, vaikka yhteys Häneen täysin uupuu.
        Teokraatti kirjoitetaan isolla alkukirjaimella,
        Muuten, kun olet fiksu, sanoko yhdenkään synnin, mihin Danielin voi osoittaa syylliseksi?

"Teokraatti kirjoitetaan isolla alkukirjaimella,"

Ei kirjoiteta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Teokraatti kirjoitetaan isolla alkukirjaimella,"

Ei kirjoiteta!

Sinähän kirjoitit isolla kirjaimella??????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän kirjoitit isolla kirjaimella??????

Missä? Sekoilet ja kompastelet koko ajan. Jos huomaat, kirjoituksessani on suora lainaus sinun tekstistä, lainausmerkkeineen. Sinä kirjoitit isolla.

• Anonyymi

Milloin tulee maailmanloppu ja Jeesuksen toinen tulo?

Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
      Lukijaa muistutetaan, että Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten.
      Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."
      Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."
      Ajoittain arvellaan Jeesuksen tarkoittaneen 'sukupolvella' jotakin ihmissukupolvea väljempää käsitettä. Tämä selitys ei silti ole yhteensopiva Jeesuksen ja profeettojen lausuntojen kanssa --
      Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
      Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
      Matt. 10:23 -- Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.
      Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."
      Mark. 14:61-62 -- Jeesus uhittelee papille, että myös tämä tulee näkemään Jeesuksen toisen tulon vielä elinaikanaan.
      Mark. 14:62 "Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

• Anonyymi

> Mikä on oikeasti Jumalan valtakunta?

Ehkä kannattaisi kuunnella mitä Jeesus sanoi?

"Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".
      Johanneksen Evankeliumi 18:36

"Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
      Luukkaan Evankeliumi 17:20-21

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä."
      Johanneksen Evankeliumi 3:3-7

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
      Joh. 6:63

• Niin Jeesu sanoi?
        Mikä minulla meni pieleen?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Niin Jeesu sanoi?
        Mikä minulla meni pieleen?

Teokraatti kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teokraatti kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.

Sekö on tärkeintä, vaan asia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekö on tärkeintä, vaan asia?

kontekstikin kirjoitetaan pienellä

• Anonyymi

Aiva, Jeesuksen opetukset ovat tärkeimmät. Hänet lähetettiin julistamaan Jumalan valtakunnan evankeliumia. Jeesus kertoo Jumalan valtakunnasta monilla vertauksilla. Muutamaa Raamatun kohtaa lainatakseni Jumalan valtakunta ei tule nähtävällä tavalla, se tulisi ihmiseen ja muuttaisi ihmisen niin, että mikään maailmassa ei olisi hänelle Jumalan valtakuntaa arvokkaampaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Aiva, Jeesuksen opetukset ovat tärkeimmät. Hänet lähetettiin julistamaan Jumalan valtakunnan evankeliumia. Jeesus kertoo Jumalan valtakunnasta monilla vertauksilla. Muutamaa Raamatun kohtaa lainatakseni Jumalan valtakunta ei tule nähtävällä tavalla, se tulisi ihmiseen ja muuttaisi ihmisen niin, että mikään maailmassa ei olisi hänelle Jumalan valtakuntaa arvokkaampaa.

Olisi hyvä laittaa kohdennettu teksti; Luuk 17; 20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla.
        Kysymys on TULEMISESTA, voidaan tarkkailla. Se tulee Jerusalemiin niin, että ihmiset yllättyvät; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        Näin Jeesus kertoo näystään Johannekselle.
        Alkutekstit; Luuk 17;20. Ja kun osa niistä fariseuksista kysyi, ”milloin Jumalan kuningaskunta tulee?”, hän vastasi ja sanoi heille, ”ei Jumalan kuningaskunta tule vartiossa olemisen kautta”,
        Eli sitä on turha odottaa ilman uskoa sen tulemiseen, ajan määrää tuoja, Jumala itse, kun on saanut sen valmiiksi Taivaassa.

Ilm 21; 1. Ja minä näin uudet taivaat ja uuden maan, sillä ensimmäiset taivaat ja ensimmäinen maa olivat poissa, eikä merta enää ollut.
        2. Ja pyhimmän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan taivaista, Jumalan vierestä, valmistettu kuin morsian, sulhaselleen kaunistettu.

Kuitenkin merkkejä on luettavissa. mm VL väittää, että se on heillä, onko näin, eikö teillä ole enää merta? Miten Pohjanlahti? Oli se ainakin eilen, vaikka on Oulunsalossa.

Ja muistutus, Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei ihminen.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olisi hyvä laittaa kohdennettu teksti; Luuk 17; 20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla.
        Kysymys on TULEMISESTA, voidaan tarkkailla. Se tulee Jerusalemiin niin, että ihmiset yllättyvät; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        Näin Jeesus kertoo näystään Johannekselle.
        Alkutekstit; Luuk 17;20. Ja kun osa niistä fariseuksista kysyi, ”milloin Jumalan kuningaskunta tulee?”, hän vastasi ja sanoi heille, ”ei Jumalan kuningaskunta tule vartiossa olemisen kautta”,
        Eli sitä on turha odottaa ilman uskoa sen tulemiseen, ajan määrää tuoja, Jumala itse, kun on saanut sen valmiiksi Taivaassa.

Ilm 21; 1. Ja minä näin uudet taivaat ja uuden maan, sillä ensimmäiset taivaat ja ensimmäinen maa olivat poissa, eikä merta enää ollut.
        2. Ja pyhimmän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan taivaista, Jumalan vierestä, valmistettu kuin morsian, sulhaselleen kaunistettu.

Kuitenkin merkkejä on luettavissa. mm VL väittää, että se on heillä, onko näin, eikö teillä ole enää merta? Miten Pohjanlahti? Oli se ainakin eilen, vaikka on Oulunsalossa.

Ja muistutus, Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei ihminen.

Minulle Jeesuksen sanat neljässä evankeliumissa ovat ensisijaisia ja Johanneksen ilmestys ja muut vanhan testamentin kirjat toissijaisia. Jos mielestäsi Jumalan valtakunnan tulemista voi tarkkailla, niin tarkkaile toki.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulle Jeesuksen sanat neljässä evankeliumissa ovat ensisijaisia ja Johanneksen ilmestys ja muut vanhan testamentin kirjat toissijaisia. Jos mielestäsi Jumalan valtakunnan tulemista voi tarkkailla, niin tarkkaile toki.

Ei voi näin erotella, Evankeliumit on ilosanomia Jeesuksesta, josta saa opin, miten pelastuu, eli Uskon tunnustus ääneen ihmisille; Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Kirjeet on asialle tukena, ja oppina.
        Mm. Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Myös Jeesus kastoi; Joh. 4:1 Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes

Taas kirjeet olivat kirjeitä seurakunnille, mutta oppia niistäkin saa, jos haluaa.

Ilmestyshän sitten Raamatun Raamit. Se on selostus siitä, mitä tuleman pitää, sanasta sanaan. Sen tutkiminen on vaikeaa, kaikille se ei aukene, mutta kun aukenee, se on kun pala kakkua. Minulla meni vuosikymmeniä, mutta kun se aukeni, olen pitänyt useissa seurakunnissa jopa vuodenkin Raamattu tunteja Kirjasta.

Se myös kertoo, mikä on Jumalan Valtakunta, joka on maan päällä ja kertoo sitä ennen, kuinka suuri ihmiskunta pääsee mukaan, joka on Jeesuksen valinta, ei Isän.

Ilmestys ei itse pelasta, vaan antaa aiheen lukea evankeliumeja, ettei joudu Ilmestyksen kirotuiksi.

Kun se aikoinaan aukeni, vasta sitten sain pelastusvarmuuden Jeesuksessa.

Otan vain yhden otteen; Ilm 21; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Joka nyt luulee elävänsä Jumalan Valtakunnassa, tämä osoittaa sen, että Jumala johtaa omaa valtakuntaansa. Ei ihminen.
        Muutama seikka siellä; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Ilm 21; 6:12 Minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin. Maa järkkyi ja vavahteli, aurinko pimeni mustaksi kuin suruvaate, ja kuu muuttui kauttaaltaan verenpunaiseksi

Eli siellä Kristuksen valo on riittävä ja yötä ei enää ole?

Tuota en ymmärrä, miksi jokunen ihmisuskoinen seurakunta voi väittää vastaan.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei voi näin erotella, Evankeliumit on ilosanomia Jeesuksesta, josta saa opin, miten pelastuu, eli Uskon tunnustus ääneen ihmisille; Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Kirjeet on asialle tukena, ja oppina.
        Mm. Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Myös Jeesus kastoi; Joh. 4:1 Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes

Taas kirjeet olivat kirjeitä seurakunnille, mutta oppia niistäkin saa, jos haluaa.

Ilmestyshän sitten Raamatun Raamit. Se on selostus siitä, mitä tuleman pitää, sanasta sanaan. Sen tutkiminen on vaikeaa, kaikille se ei aukene, mutta kun aukenee, se on kun pala kakkua. Minulla meni vuosikymmeniä, mutta kun se aukeni, olen pitänyt useissa seurakunnissa jopa vuodenkin Raamattu tunteja Kirjasta.

Se myös kertoo, mikä on Jumalan Valtakunta, joka on maan päällä ja kertoo sitä ennen, kuinka suuri ihmiskunta pääsee mukaan, joka on Jeesuksen valinta, ei Isän.

Ilmestys ei itse pelasta, vaan antaa aiheen lukea evankeliumeja, ettei joudu Ilmestyksen kirotuiksi.

Kun se aikoinaan aukeni, vasta sitten sain pelastusvarmuuden Jeesuksessa.

Otan vain yhden otteen; Ilm 21; 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Joka nyt luulee elävänsä Jumalan Valtakunnassa, tämä osoittaa sen, että Jumala johtaa omaa valtakuntaansa. Ei ihminen.
        Muutama seikka siellä; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Ilm 21; 6:12 Minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin. Maa järkkyi ja vavahteli, aurinko pimeni mustaksi kuin suruvaate, ja kuu muuttui kauttaaltaan verenpunaiseksi

Eli siellä Kristuksen valo on riittävä ja yötä ei enää ole?

Tuota en ymmärrä, miksi jokunen ihmisuskoinen seurakunta voi väittää vastaan.

Jumalan on kaikki, myös kaikki tieto. En pidä varmana muuta kuin Jeesuksen sanoja, sillä Jeesus on yhtä Jumalan kanssa ja elämä on syntynyt Jumalan sanan kautta.

Paavalin kirjeiden sisältö edustaa Paavalin käsityksiä. Paavalin kirjeissään antamat eräät ohjeet lukisin enemmän Paavalin ohjeiksi seurakunnille kuin Jumalan sanaksi, josta usko tulee. Eräissä kirjeissä on katkera sävy - esimerkiksi 1. Tess. 2:14-15: Paavali pitää juutalaisia kaikkien ihmisten vihollisina.

Ilmestyskirja toistaa osaltaan Danielin kirjan ennustuksia lopun ajoista, joita kohti vääjäämättömästi kuljemme. Siitä, millaista kuoleman jälkeen on, emme tiedä. Mutta kristittyinä uskomme Jeesuksen sanat: "joka minuun uskoo se elää, vaikka olisi kuollut". Se, että kuolema ei katkaise elämää kertoo, että jo ollessamme maailmassa meillä voi olla jotakin, joka ei katoa, kun kuolemme.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan on kaikki, myös kaikki tieto. En pidä varmana muuta kuin Jeesuksen sanoja, sillä Jeesus on yhtä Jumalan kanssa ja elämä on syntynyt Jumalan sanan kautta.

Paavalin kirjeiden sisältö edustaa Paavalin käsityksiä. Paavalin kirjeissään antamat eräät ohjeet lukisin enemmän Paavalin ohjeiksi seurakunnille kuin Jumalan sanaksi, josta usko tulee. Eräissä kirjeissä on katkera sävy - esimerkiksi 1. Tess. 2:14-15: Paavali pitää juutalaisia kaikkien ihmisten vihollisina.

Ilmestyskirja toistaa osaltaan Danielin kirjan ennustuksia lopun ajoista, joita kohti vääjäämättömästi kuljemme. Siitä, millaista kuoleman jälkeen on, emme tiedä. Mutta kristittyinä uskomme Jeesuksen sanat: "joka minuun uskoo se elää, vaikka olisi kuollut". Se, että kuolema ei katkaise elämää kertoo, että jo ollessamme maailmassa meillä voi olla jotakin, joka ei katoa, kun kuolemme.

>>Jumalan on kaikki, myös kaikki tieto. En pidä varmana muuta kuin Jeesuksen sanoja, sillä Jeesus on yhtä Jumalan kanssa ja elämä on syntynyt Jumalan sanan kautta. ** Ei kaikkia tarvitse ymmärtää, loput jää uskon varaan, mutta se on hyvä tietää, että kaikki kolmiyhteisen jumalan sana on totta, pienellä alkukirjaimella kirjoitettuna "sana", mutta Isolla se on Jeesus ennen Ihmiseksi tulemistaan. Sana on Jeesus Messias.

Johannes kirjoittaa; 1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa "Sana" oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo

Vahvistus; Sananl 8; 27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

Jeesuksen roolia ei voi väheksyä.

Paavalin näkemys perustuu siihen, että Hän parannuksen ja kasteen jälkeen ei nähnyt yksikään ihminen muutamaan vuoteen, sillä Hän oli kahden Jeesuksen kanssa, josta Hän mainitseekin Gal. 1:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.

Mutta se tosiseikka, että Pave loi tulisieluinen erakko tietyllä tavalla, ja koko suuttumisessaan suuria ongelmia.

Ilmestyskirjahan on UT;N ainoa ilmestys, sekä ennuste- teos ja ei ole ristiriidassa Danielin kanssa, josta moni asia esiintyy myös Ilmestyksessä. Ilmestyskirja on Raamatun raamit ja viimeinen kirja ja Jumalan/ Jeesuksen opetus, mitä pitää tehdä, että on Jeesuksen omien joukossa ja temmataan milleniumiin.

Mutta on vaikea, ja sen aukeaminen on useille, niin kuin minullekin työn takana, mutta sitten aivan kuin pala kakkua.

Avaaminen sai aikaan, että se pimeä kohta, mitä kuoleman jälkeen on selvä.

A- Tuonela (Jeesuskin meni sinne)
        B- Pyhien tempaus (1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.)
        C- Tuomiot, Pyhät Palkkatuomiolle, pahat kadotukseen.
        D- Jumalan Valakunta tulee Pyhille, Jeesuksen seuraajille Ilm 21: 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Tämä on se iankaikkisuus)

Tämä on se jota peräänkuulutat; Se, että kuolema ei katkaise elämää kertoo, että jo ollessamme maailmassa meillä voi olla jotakin, joka ei katoa, kun kuolemme.

Hyvä kommentti.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

>>Jumalan on kaikki, myös kaikki tieto. En pidä varmana muuta kuin Jeesuksen sanoja, sillä Jeesus on yhtä Jumalan kanssa ja elämä on syntynyt Jumalan sanan kautta. ** Ei kaikkia tarvitse ymmärtää, loput jää uskon varaan, mutta se on hyvä tietää, että kaikki kolmiyhteisen jumalan sana on totta, pienellä alkukirjaimella kirjoitettuna "sana", mutta Isolla se on Jeesus ennen Ihmiseksi tulemistaan. Sana on Jeesus Messias.

Johannes kirjoittaa; 1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa "Sana" oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo

Vahvistus; Sananl 8; 27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
        28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
        30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

Jeesuksen roolia ei voi väheksyä.

Paavalin näkemys perustuu siihen, että Hän parannuksen ja kasteen jälkeen ei nähnyt yksikään ihminen muutamaan vuoteen, sillä Hän oli kahden Jeesuksen kanssa, josta Hän mainitseekin Gal. 1:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.

Mutta se tosiseikka, että Pave loi tulisieluinen erakko tietyllä tavalla, ja koko suuttumisessaan suuria ongelmia.

Ilmestyskirjahan on UT;N ainoa ilmestys, sekä ennuste- teos ja ei ole ristiriidassa Danielin kanssa, josta moni asia esiintyy myös Ilmestyksessä. Ilmestyskirja on Raamatun raamit ja viimeinen kirja ja Jumalan/ Jeesuksen opetus, mitä pitää tehdä, että on Jeesuksen omien joukossa ja temmataan milleniumiin.

Mutta on vaikea, ja sen aukeaminen on useille, niin kuin minullekin työn takana, mutta sitten aivan kuin pala kakkua.

Avaaminen sai aikaan, että se pimeä kohta, mitä kuoleman jälkeen on selvä.

A- Tuonela (Jeesuskin meni sinne)
        B- Pyhien tempaus (1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.)
        C- Tuomiot, Pyhät Palkkatuomiolle, pahat kadotukseen.
        D- Jumalan Valakunta tulee Pyhille, Jeesuksen seuraajille Ilm 21: 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Tämä on se iankaikkisuus)

Tämä on se jota peräänkuulutat; Se, että kuolema ei katkaise elämää kertoo, että jo ollessamme maailmassa meillä voi olla jotakin, joka ei katoa, kun kuolemme.

Hyvä kommentti.

Miten "sana" tulisi ymmärtää?

- Jumala luo valkeuden, maailman ja kaiken fyysisen elämän maailmaan sanallaan (1 Moos. 1 luku), mutta jo sitä ennen oli viisaus ja ymmärrys, josta kirjoitetaan sananlaskuissa, 8: 22-33 : " »Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata. Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli."
        - 1 Moos 2:7 "Herra teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu".
        - Psalmissa 139 Daavid ylistää Jumalaa, mm. näin (13-17) "Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. Minä olen ihme, suuri ihme ...
        Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut."
        - Matt. 4:4 "Jeesus vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee." ja
        - Joh. 6:63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne SANAT, jotka minä olen teille puhunut, OVAT HENKI ja ELÄMÄ."
        - Joh. 1.1: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."
        - Joh. 14:6-7 Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Isän luokse muuten kuin minun kauttani. Jos olette oppineet tuntemaan minut, tunnette myös Isäni.

Jeesus on portti Jumalan yhteyteen ja sen kokemiseen. Minun ei tarvitse tietää, mitä tulee tapahtumaan ja milloin profetiat toteutuvat ja millä tavalla. Minulle riittää, että tunnen Jumalan läsnäolon, mitä Jumala vaikuttaa elämässäni ja se tieto, miten Hän on vaikuttanut elämässäni.

Kirjoitan, koska en voi olla kirjoittamatta. Meidän ei ole hyvä olla erillään Jumalasta, sillä . (Saarnaaja 3:18): "Ihmislasten tähden se niin on, jotta Jumala heitä koettelisi ja he tulisivat näkemään että he omassa olossaan ovat eläimiä."

• Anonyymi kirjoitti:

Miten "sana" tulisi ymmärtää?

- Jumala luo valkeuden, maailman ja kaiken fyysisen elämän maailmaan sanallaan (1 Moos. 1 luku), mutta jo sitä ennen oli viisaus ja ymmärrys, josta kirjoitetaan sananlaskuissa, 8: 22-33 : " »Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata. Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli."
        - 1 Moos 2:7 "Herra teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu".
        - Psalmissa 139 Daavid ylistää Jumalaa, mm. näin (13-17) "Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. Minä olen ihme, suuri ihme ...
        Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut."
        - Matt. 4:4 "Jeesus vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee." ja
        - Joh. 6:63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne SANAT, jotka minä olen teille puhunut, OVAT HENKI ja ELÄMÄ."
        - Joh. 1.1: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."
        - Joh. 14:6-7 Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Isän luokse muuten kuin minun kauttani. Jos olette oppineet tuntemaan minut, tunnette myös Isäni.

Jeesus on portti Jumalan yhteyteen ja sen kokemiseen. Minun ei tarvitse tietää, mitä tulee tapahtumaan ja milloin profetiat toteutuvat ja millä tavalla. Minulle riittää, että tunnen Jumalan läsnäolon, mitä Jumala vaikuttaa elämässäni ja se tieto, miten Hän on vaikuttanut elämässäni.

Kirjoitan, koska en voi olla kirjoittamatta. Meidän ei ole hyvä olla erillään Jumalasta, sillä . (Saarnaaja 3:18): "Ihmislasten tähden se niin on, jotta Jumala heitä koettelisi ja he tulisivat näkemään että he omassa olossaan ovat eläimiä."

Miten sinä tunnet Jumalan yhteyden ja koet, jos et tunne Jeesusta sisällisesti Messiaana.
        Hän on Portti Isän luokse, ja sanookin sen selvästi: Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Vahvistus; Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20

Jumala ei ole puhunut koskaan yhdellekään pakanalle, miksi sitten sinä luulet sen, mieti, kuka koputtelee, ei Jeesus, vaan vihtahousu.

VT ei kuulu Sinulle, vaan Israelille, huomioi se. Nyt eletään Uutta Liitoa, jonka kaikkivaltias Kuningas on Jeesus.

Saulhan teki parannuksen ja löysi Jeesuksen, tee samoin, mutta Welluissa se ei ole mahdollista, Teokraatteja kaikki.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Miten sinä tunnet Jumalan yhteyden ja koet, jos et tunne Jeesusta sisällisesti Messiaana.
        Hän on Portti Isän luokse, ja sanookin sen selvästi: Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Vahvistus; Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20

Jumala ei ole puhunut koskaan yhdellekään pakanalle, miksi sitten sinä luulet sen, mieti, kuka koputtelee, ei Jeesus, vaan vihtahousu.

VT ei kuulu Sinulle, vaan Israelille, huomioi se. Nyt eletään Uutta Liitoa, jonka kaikkivaltias Kuningas on Jeesus.

Saulhan teki parannuksen ja löysi Jeesuksen, tee samoin, mutta Welluissa se ei ole mahdollista, Teokraatteja kaikki.

Mistä tiedät, mitä tiedän? Et tiedä minusta ja mitä olen kokenut, mutta tuomitset ja kehotat parannukseen. Paavalin opetukset tunnet, mutta Jeesuksen opetusten ymmärrys ei näy kirjoituksistasi. Tutki itseäsi ja muista, mitä Jeesus sanoo: Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät, mitä tiedän? Et tiedä minusta ja mitä olen kokenut, mutta tuomitset ja kehotat parannukseen. Paavalin opetukset tunnet, mutta Jeesuksen opetusten ymmärrys ei näy kirjoituksistasi. Tutki itseäsi ja muista, mitä Jeesus sanoo: Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Niin se on, vain Hengessä elävä löytää opetuksen agendan sanasta.
        Se jää auki, ja yksi lause paljastaa, että olet Teokraattinen ihminen.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Kun asiaa et ymmärrä, etkä ota kastetta Jeesukseen sekä loppulauseesi, Taivaallisen Isän tahdon, nii se jää täysin auki, koska et edes tajua mitä tuo lause tarkoittaa?
        Se tarkoittaa Suomessa juuri lestadiolaisia, joille asia selviää vasta vasemmassa jonossa.

Puhut vain harvoista muistikuvistasi Jeesuksesta, koska et tiedä jakeen kohtaa, se on Luukas 5;46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.

Olit elänyt kuinka vaikean elämän hyvänsä, parannus on aina paikallaan ja Sinulle suuressa Rakkaudessa, se on elämän muutos elämään Jeesuksessa, ei kuulopuheissa, eikä sumussa.
        Voitko tunnustaa Jeesuksen sanansa mukaan kaikkivaltiaaksi Herraksi?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Niin se on, vain Hengessä elävä löytää opetuksen agendan sanasta.
        Se jää auki, ja yksi lause paljastaa, että olet Teokraattinen ihminen.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Kun asiaa et ymmärrä, etkä ota kastetta Jeesukseen sekä loppulauseesi, Taivaallisen Isän tahdon, nii se jää täysin auki, koska et edes tajua mitä tuo lause tarkoittaa?
        Se tarkoittaa Suomessa juuri lestadiolaisia, joille asia selviää vasta vasemmassa jonossa.

Puhut vain harvoista muistikuvistasi Jeesuksesta, koska et tiedä jakeen kohtaa, se on Luukas 5;46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.

Olit elänyt kuinka vaikean elämän hyvänsä, parannus on aina paikallaan ja Sinulle suuressa Rakkaudessa, se on elämän muutos elämään Jeesuksessa, ei kuulopuheissa, eikä sumussa.
        Voitko tunnustaa Jeesuksen sanansa mukaan kaikkivaltiaaksi Herraksi?

Raamatunkohtien tarkka esittäminenkö saa sinut korottamaan itsesi yli muiden ihmisten. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Parannusta tarvitsevat kaikki ja joka päivä, sillä kaikki tekevät syntiä. Tällekin on tarkka kohta raamatusta, useampiakin. Jumala johdattakoon sinut oikealle tielle.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatunkohtien tarkka esittäminenkö saa sinut korottamaan itsesi yli muiden ihmisten. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Parannusta tarvitsevat kaikki ja joka päivä, sillä kaikki tekevät syntiä. Tällekin on tarkka kohta raamatusta, useampiakin. Jumala johdattakoon sinut oikealle tielle.

>>Raamatunkohtien tarkka esittäminenkö saa sinut korottamaan itsesi yli muiden ihmisten. ** Mietippä sitä, ketä Jeesuksen aikaan kuunneltiin, samarialaisiako, jotka olivat sekulaareja, vai Jeesusta, ja n 100 opetuslasta, joilla oli tieto?

Ei se minua korota, olen saman 177cm korkea ollut jo 60 vuotta.

>>Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!** Näin todella kuvaat ulkokullattua seurakuntaasi ja heille minä tuon juuri Jeesusta, se on Hänen tahto.

>>Parannusta tarvitsevat kaikki ja joka päivä, sillä kaikki tekevät syntiä.** Kirjoitin tuon tekstin tunti sitten, joten oletko sama tyyppi. Olit tai et, minun pitää tehdä parannusta opettajana useankin kerran päivässä.

>>Tällekin on tarkka kohta raamatusta, useampiakin. Jumala johdattakoon sinut oikealle tielle. ** Miksi et laita niitä. Eritoten sen, missä UT;n aikaan Jumala johdattaa?
        Jeesuksella on nyt kaikki valta; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

On ihana elää Jeesuksessa, Jumalassa elää vain Hänen silmäteränsä Israel, mutta sekin tulee Jumalan Valakuntaan Ilm 21 mukaan. 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Siellä on vain Israel ja Jeesuksen omat.

• Anonyymi

Erään Raamatun tulkinnan mukaan Jumalan valtakunnassa ei mennä naimisiin enää täällä maanpäällä. Ehkä ennen mentiin. Jeesus ja Paavali eivät enää menneet naimisiin. Ehkä joskus aiemmissa elämissä ovat naineet.(Luuk.20:34-).

• Olet oikeassa. mutta Paven naimattomuus johtuu aivan muista syistä.
        Uudessa Jerusalemissa, eli Jumalan valtakunnassa ei mennä miehelle ikä naiselle. Muuten se olisi huoraamista, sillä ihmiset eivät tunne muita, mutta tunnistavat sen, että tuttu on, mutta nimeämään ei pysty.
        Siellä ei juurii kuolla, ei käsitä, ei ei nähdä nälkää, tilanne on juuri sama kun Paratiisissa, ennen hedelmän syöntiä.
        Jumalaa ennallistaa kaiken, Jeesus valitsee ihmiset.
        Tulkintasi on oikea.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olet oikeassa. mutta Paven naimattomuus johtuu aivan muista syistä.
        Uudessa Jerusalemissa, eli Jumalan valtakunnassa ei mennä miehelle ikä naiselle. Muuten se olisi huoraamista, sillä ihmiset eivät tunne muita, mutta tunnistavat sen, että tuttu on, mutta nimeämään ei pysty.
        Siellä ei juurii kuolla, ei käsitä, ei ei nähdä nälkää, tilanne on juuri sama kun Paratiisissa, ennen hedelmän syöntiä.
        Jumalaa ennallistaa kaiken, Jeesus valitsee ihmiset.
        Tulkintasi on oikea.

Sinä nyt aivan varmastiko tiedät Paavalin naimattomuuden syitä?

Sinä et todellakaan ole kovin hyvä tuomariksi ainakaan näissä uskontoasioissa. Olet puolueellinen ja se ei ole tuomarille hyväksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä nyt aivan varmastiko tiedät Paavalin naimattomuuden syitä?

Sinä et todellakaan ole kovin hyvä tuomariksi ainakaan näissä uskontoasioissa. Olet puolueellinen ja se ei ole tuomarille hyväksi.

Mikä tuomarin asia se Paven naimattomuus?
        Haloo??
        Se on tiedon asia, joka Sinulta uupuu, valitan.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Mikä tuomarin asia se Paven naimattomuus?
        Haloo??
        Se on tiedon asia, joka Sinulta uupuu, valitan.

Sekoitit kaksi asiaa. Kysyin tiedätkö sinä muka Paavalin naimattomuuden syitä. Ja aivan toinen asia oli se, että et sovi tuomariksi uskonasioihin ahtaan lahkolaisuusnäkemyksen vuoksi.

Et taida oikein ymmärtää lukemaasi tai ainakaan ymmärtää sitä oikein? Valitan.

• Anonyymi kirjoitti:

Sekoitit kaksi asiaa. Kysyin tiedätkö sinä muka Paavalin naimattomuuden syitä. Ja aivan toinen asia oli se, että et sovi tuomariksi uskonasioihin ahtaan lahkolaisuusnäkemyksen vuoksi.

Toinen vaihtoehto on se, että oppisi on hyvin ohutta, siinä vastaus.

• Ei se mikään tulkinta ole, vaan Pyhä sanoma; Matt. 22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
        Paikka, Uusi Jerusalem, Jumalan Valtakuntaa on sellainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Mihin lahkoon luulet minun kuuluva?
        Lahkohan on SRK; eksklusiivisuutensa sekä Rooman kirkon lahkon Lut kirkon alin lahko.

• Anonyymi

Katsopa viimeisellä tuomiolla. Kummalla puolella on Jumalan valtakuntaa rinnassaan kantaneet jo täällä ajassa. Ja kummalla puolella on toiset.

• Jumalan Valtakunnan jäsenillä ei ole jonoja, Jeesus vie omansa jo tempauksessa, muut jää tänne perään huutelemaan.
        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Jo Hesekiel tiesi tulevan37; 27 Minun asuinsijani on heidän luonaan, minä olen heidän Jumalansa ja he ovat minun kansani.
        Johannes 1;14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Mahtaa olla nälkä sen jälkeen Taivaassanne, kun Jumala tuo elämän puun mukanaan Israeliin; Ilm. 22:2

Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

On tainnut Taivaan kodin osoite mennä hukkaan.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Jumalan Valtakunnan jäsenillä ei ole jonoja, Jeesus vie omansa jo tempauksessa, muut jää tänne perään huutelemaan.
        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        Jo Hesekiel tiesi tulevan37; 27 Minun asuinsijani on heidän luonaan, minä olen heidän Jumalansa ja he ovat minun kansani.
        Johannes 1;14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Mahtaa olla nälkä sen jälkeen Taivaassanne, kun Jumala tuo elämän puun mukanaan Israeliin; Ilm. 22:2

Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Ei ainakaan rauhanyhdistyksen osoite ole Taivaan kodin osoite, sen verran voin sinulle antaa vihjettä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan rauhanyhdistyksen osoite ole Taivaan kodin osoite, sen verran voin sinulle antaa vihjettä.

Hyvä vinkki, Taivaaseen ei jää ketään, kun Jumala tuo Valtakuntansa Jerusalemiin.

• pinnasänky kirjoitti:

Jumalan Valtakunnan jäsenillä ei ole jonoja, Jeesus vie omansa jo tempauksessa, muut jää tänne perään huutelemaan.

Jeesus on tuo kuuluisa elämänpuu. Miksi odottaa noin pitkään jos se on jo saatavilla?

• Verum_an_falsum kirjoitti:

Jeesus on tuo kuuluisa elämänpuu. Miksi odottaa noin pitkään jos se on jo saatavilla?

Onko siellä?
        Ilm. 22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Jeesus on Jeesus ja elämän puu on puu.

Tarkkuutta.

• pinnasänky kirjoitti:

Onko siellä?
        Ilm. 22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Jeesus on Jeesus ja elämän puu on puu.

Tarkkuutta.

Elämänpuu on juutalaisessa mytologiassa puu, joka antaa kuolemattomuuden.
        Jeesus lupaa, että hänelle uskolliset eivät ikinä kuole.

Oliko silloin vielä juutalaisia, ei edes Israelilaisia??
        Mitä horiset.
        Jeesus ei liity asiaan, Hän on Uuden Liiton kaikkivaltias, mutta se pitää ääneen tunnustaa, niin kasteen jälkeen pelastus odottaa.

• pinnasänky kirjoitti:

Oliko silloin vielä juutalaisia, ei edes Israelilaisia??
        Mitä horiset.
        Jeesus ei liity asiaan, Hän on Uuden Liiton kaikkivaltias, mutta se pitää ääneen tunnustaa, niin kasteen jälkeen pelastus odottaa.

Jeesus itse oli juutalainen, joten eiköhän heitä tuohon aikaan ollut.
        Jos Jeesus on se, joka antaa kuolemattomuuden, hän on yhtä kuin elämänpuu.

Älä sekoita puuta ja Kuningasta. Puu oli luomisessa, Jeesus ihmisenä Israelissa.

• pinnasänky kirjoitti:

Älä sekoita puuta ja Kuningasta. Puu oli luomisessa, Jeesus ihmisenä Israelissa.

Minä en välitä niinkään luomismyytistä enkä ilmestyksistä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Hyvä vinkki, Taivaaseen ei jää ketään, kun Jumala tuo Valtakuntansa Jerusalemiin.

Sinulla ei ole sinne asiaa. Hiilijussina lienet pätevä.

Ei ollut silloin kun Hänen kauttaan luotiin kaikki (Joh 1-5), juutalaisuus tuli esiin, vasta 900 vuotta ennen disporaan, kun Israel, eli Jaakob, eli Pohjois- Israel tappelivat juutalaisten kanssa 3 eri sotaa.

• pinnasänky kirjoitti:

Ei ollut silloin kun Hänen kauttaan luotiin kaikki (Joh 1-5), juutalaisuus tuli esiin, vasta 900 vuotta ennen disporaan, kun Israel, eli Jaakob, eli Pohjois- Israel tappelivat juutalaisten kanssa 3 eri sotaa.

Jeesuksen kautta ei luotu mitään van sanan/memran, joka hänessä asui.

Verum on eksyttäjien aatelia!

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Elämänpuu tunnetaan tietysti myös kabbalassa, missä se nähdään vähän eri tavalla.

Hänhän on nainen, joten sen kautta pitää suhtautua, Hän sanoo viimeisen sanan, vaikka sängyn alta, mutta arvaamaton on.

• Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

Elämänpuu tunnetaan tietysti myös kabbalassa, missä se nähdään vähän eri tavalla.

Ei, vaan falsum on eksyttäjä, totta vai tarua - verum un falsum. Mutta eiko tämä nimi, joka mainittiin: falsumin valentino sopii hyvin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan falsum on eksyttäjä, totta vai tarua - verum un falsum. Mutta eiko tämä nimi, joka mainittiin: falsumin valentino sopii hyvin?

Niin, falsumin valentino sopii hyvin.

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Niin, mutta aatelia. Aatella. Mikä sitten, että eksyttäjien.

• pinnasänky kirjoitti:

Hänhän on nainen, joten sen kautta pitää suhtautua, Hän sanoo viimeisen sanan, vaikka sängyn alta, mutta arvaamaton on.

Mä sanon viimeisen sanani ja se on "ei".

• Anonyymi

Kun tulet uskoon ja tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja otat Hänen sovitustyönsä Golgatan ristillä vastaan, siirryt ikuisen Jumalan valtakunnan jäseneksi, niin saat ikuisen elämän statuksen jo maanpäällä ollessasi. Kun ruumiisi kuolee, siirtyy henkesi Aabrahamin helmoihin, josta Jeesus puhui rikasmies ja Lasarus kertomuksessaan. Eikä sinulla ole mitään kadotustuomiota viimeisellä tuomiollakaan.

• Tuohon en viitsi edes vastata,, "kun tulet uskoon"????
        Olen ollut lähes koko elämäni Jeesuksen oma ja Hänen seuraajansa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Tuohon en viitsi edes vastata,, "kun tulet uskoon"????

Etkö olekaan entinen vellu?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö olekaan entinen vellu?

En koskaan, mutta elänyt sen vaikutus vallan alla, lähes vankilassa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

En koskaan, mutta elänyt sen vaikutus vallan alla, lähes vankilassa.

Eikö kaiken järjen mukaan osa velluista sitten myös voi olla Jeesuksen oma ja hänen seuraajansa. Ja heitä sinä kiusaat.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö kaiken järjen mukaan osa velluista sitten myös voi olla Jeesuksen oma ja hänen seuraajansa. Ja heitä sinä kiusaat.

Kaikki on mahdollista, kiitos Jeesuksen, mutta velluissa Jeesuksen seuraaminen tietää hoitoja.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Tuohon en viitsi edes vastata,, "kun tulet uskoon"????

Rintoihisi lyöt, itseäsi kehut, pilkkaat henkilöä, joka sanoo "tulleensa uskoon". Miksi et kirjoittanut seuraaja -sanaa isolla? Hämmästyin.

• Anonyymi

Milloin päästään lestadiolaisuudesta eroon?

• En missään tapauksessa allekirjoita tuota kommenttia.
        Lestadiolaisuus lähti aikoinaan todella tarpeeseen, (kuten se olisi nytkin oikeilla opeilla) mutta Hoito kokouksien aikoihin se valui saatanan jengiin (ihmisiä sidottiin yhteistyö kumppaniin, sielunviholliseen), joka muutti hermeneuttisesti ja ideologisesti porukan eksklusiiviseksi (vain me, toiset pois- sulkevaksi) ja kaksilla rattailla ajelemaksi, joka teki porukasta lahkon.
        Mikä sitten muuttui, kun satakunta pappia ajettiin mäkeen?
        Tilalle tuli lässytys, jossa mukana olevat papit puhuvat kirkossa aika hyvin, mutta omissa seuroissa vilkuttelulla jaettiin suuria taloudellisia rikoksia nollille ja omien lasten nainteja Puheenjohtaja Voittonen salaili oikeuslaitokselta. Todella saasteita toimintaa.
        Näin käy, kun menettää Pyhän Hengen näissä tapatumissa, ja jäljelle jää vain ihmisoppi.
        Olen paljon tekemisissä perinteisten vellujen kanssa ja rukoilen heidän puolestaan päivittäin.
        Heidän pitää tehdä sama kun Oulun Kärppien, nostaa johdossa "koissa pöydälle" ja käydä asiat läpi, ja tehdä uskonpuhdistus ja nostaa oppi sille tasolle, mikä kelpaa Jeesukselle: Matt 28; 18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Silloin on mahdollisuus saada rivit uudelleen kasaan, mutta se vaatii muutaman kristityn ihmisen ulkopuolesta operatiiviseksi johtajaksi, niin he saavat Pyhän Hengen takaisin ja kaikilla on mahdollisuus pelastukseen, ettei tarvitse valehdella, että kuolleet menevät taivaaseen, sinne on UT;N aikana mennyt vain yksi, Jeesus, Messias.
        Nyt on parannuksen paikka.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

En missään tapauksessa allekirjoita tuota kommenttia.
        Lestadiolaisuus lähti aikoinaan todella tarpeeseen, (kuten se olisi nytkin oikeilla opeilla) mutta Hoito kokouksien aikoihin se valui saatanan jengiin (ihmisiä sidottiin yhteistyö kumppaniin, sielunviholliseen), joka muutti hermeneuttisesti ja ideologisesti porukan eksklusiiviseksi (vain me, toiset pois- sulkevaksi) ja kaksilla rattailla ajelemaksi, joka teki porukasta lahkon.
        Mikä sitten muuttui, kun satakunta pappia ajettiin mäkeen?
        Tilalle tuli lässytys, jossa mukana olevat papit puhuvat kirkossa aika hyvin, mutta omissa seuroissa vilkuttelulla jaettiin suuria taloudellisia rikoksia nollille ja omien lasten nainteja Puheenjohtaja Voittonen salaili oikeuslaitokselta. Todella saasteita toimintaa.
        Näin käy, kun menettää Pyhän Hengen näissä tapatumissa, ja jäljelle jää vain ihmisoppi.
        Olen paljon tekemisissä perinteisten vellujen kanssa ja rukoilen heidän puolestaan päivittäin.
        Heidän pitää tehdä sama kun Oulun Kärppien, nostaa johdossa "koissa pöydälle" ja käydä asiat läpi, ja tehdä uskonpuhdistus ja nostaa oppi sille tasolle, mikä kelpaa Jeesukselle: Matt 28; 18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Silloin on mahdollisuus saada rivit uudelleen kasaan, mutta se vaatii muutaman kristityn ihmisen ulkopuolesta operatiiviseksi johtajaksi, niin he saavat Pyhän Hengen takaisin ja kaikilla on mahdollisuus pelastukseen, ettei tarvitse valehdella, että kuolleet menevät taivaaseen, sinne on UT;N aikana mennyt vain yksi, Jeesus, Messias.
        Nyt on parannuksen paikka.

Mutta olet imenyt ison osan "ymmärryksesi" sieltä "velluilta"? Siis sisäisestä osavelluudesta et koskaan tule pääsemään eroon? Järjellä sitä vastustat, mutta ei se auta?

Kaikista lestadiolaisryhmistä pois lähteneillä, kuitenkin Kristukseen uskovilla, on samoja tuntoja ja ongelmia. No et tietenkään itse voi niitä nähdä, saati ehkä tunnustaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta olet imenyt ison osan "ymmärryksesi" sieltä "velluilta"? Siis sisäisestä osavelluudesta et koskaan tule pääsemään eroon? Järjellä sitä vastustat, mutta ei se auta?

Kaikista lestadiolaisryhmistä pois lähteneillä, kuitenkin Kristukseen uskovilla, on samoja tuntoja ja ongelmia. No et tietenkään itse voi niitä nähdä, saati ehkä tunnustaa?

Ei missään tapauksessa, sain suuren aloin ajattelemaan omilla aivoilla ja rukoilla Jeesusta, kun näin heidän hirveytensä, syyttömiä ihmisiä hoidettiin itsemurhiin asti, ja Jeesus avasi Hengessään tien kohti Pyhyyttä, ja hakeuduin kasteelle, sain syntini anteeksi sekä Pyhän Hengen, sen jälkeen ei vankila, eli SRK kiinnosta pätkääkään, tehtäväni on vain tuoda kadotettua Jeesusta vangituille hengille.
        Sen sain, mitä Paavali sanoo Kolossalaislle 2 luvussa, kun heille kiellot olivat evankeliumia, josta "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"? Yms. Hän sanoo, karttakaa heitä.
        Se ei toiminut mummuilla ja papoilla, jotka olivat hankkineet viimeisellä rahoillaan teeveen niin nämä pirut haettelivat ne jokiin ja saarnasivat heidät helvettiin.
        Oppi meni perille, mutta onko Sinulla, etkö uskalla hankkia Telkkua, vai elätkö niin kuten naapurin vanhemmat, tulevat pullapitkon kanssa meille katsomaan tiettyjä ohjelmia, vaikka en syö vehnästä.
        Sen opin olen ammentanut, ja elän ja saarnaan kristillisissä seurakunnissa.
        Henkisesti en sairasta mitään tunnontuskia, sillä pappani oli VL "jaoston" etumiehiä, mutta -50 luvulla se ei ollut vielä lahko, vaan kristillinen seurakunta. Muuttuminen saatanan kanssa tehtyjen sopimusten mukana pirun palvelijaksi, joten siitä tuli Saaren, jota Voittonen jatkoi, enemmän naureskelun aiheeksi. Joten jatketaan näillä tosiseikoilla.

• Anonyymi

Vl-käsitys Jumalan valtakunnasta on eräs meidän aikamme epäjumalanpalvelusmuoto.

• Anonyymi

Oikeassa palapelissä ei ole ylimääräisiä kuvioita, eihän.
      Messias on tulossa

• Anonyymi

Messiaan tulostakaan me emme tiedä mitään. Eikö niin? Voimme uskoa Raamatun kirjoituksiin tai niiden pohjalta tehtyihin ihmisten "olettamuksiin", joita saarnataan erilaisina "totuuksina" kymmenissä tai sadoissa "seurakunnissa" Suomessakin?

• Anonyymi kirjoitti:

Messiaan tulostakaan me emme tiedä mitään. Eikö niin? Voimme uskoa Raamatun kirjoituksiin tai niiden pohjalta tehtyihin ihmisten "olettamuksiin", joita saarnataan erilaisina "totuuksina" kymmenissä tai sadoissa "seurakunnissa" Suomessakin?

Olet väärässä.
        Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.

Vahvistus;
        Matt 16;28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana."

Nämä ovat eksakteja merkkejä, jopa ajan sisällään pitäviä, sillä Israelin, joka on Viikunapuu on puhjennut JÄLLEEN kukkaan 14,05, 1948.
        Voiko tarkempia merkkipaaluja lyödä?
        Asia ei sisällä olettamuksia, vaan kysyjän paneutumista sekä hermeneuttista tajua.

Kristilliset seurakunnat joiden pastorit ovat teologeja, ei harhaile aiheella.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olet väärässä.
        Matt 24;32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        34 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.

Vahvistus;
        Matt 16;28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana."

Nämä ovat eksakteja merkkejä, jopa ajan sisällään pitäviä, sillä Israelin, joka on Viikunapuu on puhjennut JÄLLEEN kukkaan 14,05, 1948.
        Voiko tarkempia merkkipaaluja lyödä?
        Asia ei sisällä olettamuksia, vaan kysyjän paneutumista sekä hermeneuttista tajua.

Kristilliset seurakunnat joiden pastorit ovat teologeja, ei harhaile aiheella.

"Kristilliset seurakunnat joiden pastorit ovat teologeja, ei harhaile aiheella."
        Aprillipäivä meni jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kristilliset seurakunnat joiden pastorit ovat teologeja, ei harhaile aiheella."
        Aprillipäivä meni jo.

Teologithan ne vasta harhaileekin. Kun uskosta tulee pelkkää kirjoitusten tulkintaa, se on jo menetetty.

• Anonyymi kirjoitti:

Teologithan ne vasta harhaileekin. Kun uskosta tulee pelkkää kirjoitusten tulkintaa, se on jo menetetty.

Mikä on Sinulla kokemus teologiasta ja jopa uskostakin, ja oletko ajatellut, mihin uskot?
        Yliopistoja on muitakin, kun Suomen evl Yliopistot, jossa mm Teokratian proffista on puolet tunnustautuvia ateisteja.
        Pääsykokeitakaan ei tarvita, mitkä ovat todella vaikeista ja Haastavia kristillisissä Yliopistoissa kautta maailman.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Mikä on Sinulla kokemus teologiasta ja jopa uskostakin, ja oletko ajatellut, mihin uskot?
        Yliopistoja on muitakin, kun Suomen evl Yliopistot, jossa mm Teokratian proffista on puolet tunnustautuvia ateisteja.
        Pääsykokeitakaan ei tarvita, mitkä ovat todella vaikeista ja Haastavia kristillisissä Yliopistoissa kautta maailman.

Tarkoitit varmaan kristillisillä yliopistoilla niitä, joihin otetaan vain uppoukkoja ja -akkoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitit varmaan kristillisillä yliopistoilla niitä, joihin otetaan vain uppoukkoja ja -akkoja.

Jätän sen sinun arvioitavaksi, ettei mene yli hiuksiesi?
        Kiellätkö, ettei Uuden Testamentin yksi kolmesta asiasta, jota Hän painotti, koskenut kastetta, upottamista. Rikottelusta, joka on pakanallinen veromerkki, kuten koiran korvassa.
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Jeesus sanoi itse, - Ottakaa kaste että pelastutte.
        Eli mitä näiden kahden jakeen mukaan teiltä uupuu ilman kastetta.
        - Pyhä Henki
        - Syntien anteeksi saaminen
        - Pelastus

• "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä/teidän keskellänne."

• Laitatko kontekstin?
        - Keskellänne
        - Sisäisesti teissä?

• pinnasänky kirjoitti:

Laitatko kontekstin?
        - Keskellänne
        - Sisäisesti teissä?

[Luuk.17:21]
        Eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä

[Luuk.17:21]
        Eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä

Konteksti unohtui, joka selvittää asian, ei kopioinnit.

• pinnasänky kirjoitti:

Konteksti unohtui, joka selvittää asian, ei kopioinnit.

Opetuslapset kysyvät milloin Jumalan valtakunta tulee, johon Jeesus antaa vastauksen, ettei se tule näkyvällä tavalla.
        Eikö ole itsestään selvää, että Jumalan valtakunta on sisäinen tila?

• Anonyymi

Opetuslapset kysyvät milloin Jumalan valtakunta tulee, johon Jeesus antaa vastauksen, ettei se tule näkyvällä tavalla.

nainen vaietkoon palstalla.

• Anonyymi

Feministi taas äänessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Feministi taas äänessä.

Pitää olla feministi joko sataprosenttisesti tai ei ollenkaan, koska Jeesus oli myös mies.

Ei ole vaan iankaikkisuus, jossa ihminen elää.
        Lue Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Jumalan Valtakuntaa johtaa aina Jumala.

• Anonyymi kirjoitti:

nainen vaietkoon palstalla.

Miksi. Kelpasivathan he kautta Raamatunkin mm opettajina?
        Ja naninen on synnyttänyt mm kaikki miehet?

• Anonyymi kirjoitti:

Pitää olla feministi joko sataprosenttisesti tai ei ollenkaan, koska Jeesus oli myös mies.

Mutta ei naisten kieltäjä heidän toimissaan, vaan jopa oli tien näyttäjä aikanaan naisen pätevyydestä.

• pinnasänky kirjoitti:

Ei ole vaan iankaikkisuus, jossa ihminen elää.
        Lue Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Jumalan Valtakuntaa johtaa aina Jumala.

Mitä Jeesuksen sanat sitten tarkoittavat?
        Ihminen, joka lähtee seuraamaan Jeesusta on varmaankin luonnostaan sitä mieltä, että Jeesus on kuningas vaikka ei näekään tämän palatsia tai valtaistuinta missään.

Mitä Jeesuksen sanat sitten tarkoittavat?
        Ihminen, joka lähtee seuraamaan Jeesusta on varmaankin luonnostaan sitä mieltä, että Jeesus on kuningas vaikka ei näekään tämän palatsia tai valtaistuinta missään.

Se on juuri sitä uskoa ja sitoutumista Jeesukseen, jota ei voi nähdä, ainoastaan Hengessä tuntea ja luottaa lupaukseen, että saa asua Hänen kanssaan Uudessa Jerusalemissa.
        Ilm 21;1-8.

• pinnasänky kirjoitti:

Se on juuri sitä uskoa ja sitoutumista Jeesukseen, jota ei voi nähdä, ainoastaan Hengessä tuntea ja luottaa lupaukseen, että saa asua Hänen kanssaan Uudessa Jerusalemissa.
        Ilm 21;1-8.

Jeesus sanoo kyllä selvästi, että Jumalan valtakunta on ihmisten sisällä.
        Ilmestyskirja on valentinoslainen ja kokonaan symbolinen.

• Anonyymi

Ei ainakaan sinun sisälläsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan sinun sisälläsi.

Kyllä se sinapinsiemen minunkin sisälläni varmasti alkaisi kasvamaan jos sitä välittäisi alkaa hoitamaan.

• Anonyymi

Kyllä se sinapinsiemen minunkin sisälläni varmasti alkaisi kasvamaan jos sitä välittäisi alkaa hoitamaan.

Sinä et sitä kasvamaan saa vaan Pyhä Henki.

• Anonyymi

Ei ole mikään muukaan noista tarinoista toteutunut näkyvällä tavalla, Ellei näkyjen näkemistä lueta.

Siunausta siihen asiaan.

Jokaisessa elää jo syntymässä itu, mutta se puhkeaa kukkaan vasta, kun Isä vetää poikansa puoleen.
        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

• pinnasänky kirjoitti:

Jokaisessa elää jo syntymässä itu, mutta se puhkeaa kukkaan vasta, kun Isä vetää poikansa puoleen.
        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Tarkoitatko, että Jeesuksen lause on jäänyt kesken?
        "Ei Jumalan valtakunta tule näkyvällä tavalla, (paitsi lopussa kun kukka/lotus sisällänne aukeaa)".

Tarkoitatko, että Jeesuksen lause on jäänyt kesken?
        "Ei Jumalan valtakunta tule näkyvällä tavalla, (paitsi lopussa kun kukka/lotus sisällänne aukeaa)".

Minulle ei aukea sinun juttusi!

Minulle ei aukea sinun juttusi!

"Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä", sanoo Jeesus kun häneltä kysytään milloin se valtakunta ilmestyy.
        Ei kai tuo sen vaikeampaa ole. Jeesuksen seuraajat varmaankin katsoivat Jeesuksen olevan nyt kuningas ja omaavan kaiken, joten hän oli "maan ja taivaan valtias".
        Opetuslapset elivät Jumalan valtakunnassa.

"Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä", sanoo Jeesus kun häneltä kysytään milloin se valtakunta ilmestyy.
        Ei kai tuo sen vaikeampaa ole. Jeesuksen seuraajat varmaankin katsoivat Jeesuksen olevan nyt kuningas ja omaavan kaiken, joten hän oli "maan ja taivaan valtias".

Opetuslapset eivät ymmärtäneet Jeesuksen tulevaa kuninkuutta.

Eivät edes silloin kun Jeesus oli noussut haudasta ja siunasi heidät, vai?

• Anonyymi

Olet oikeassa. With in you.

Totta, vasta kirkastumisen jälkeen vasta.

Eivät eläneet, vaan Jeesuksessa. Tulevaa Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, mutta paikka on sama.

• pinnasänky kirjoitti:

Eivät eläneet, vaan Jeesuksessa. Tulevaa Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, mutta paikka on sama.

Tuohan on periaatteessa ihan sama asia.
        Heidän hallitsijansa oli Jeesus ja heidän sisällään oli Jumalan valtakunta, joka merkitsee iloa ja rauhaa.

• Anonyymi

Tuohan on periaatteessa ihan sama asia.
        Heidän hallitsijansa oli Jeesus ja heidän sisällään oli Jumalan valtakunta, joka merkitsee iloa ja rauhaa.

Älä kuule tule mihinkään hengellisiin sivustoihin,koska sinua kiinnostaavat muut aiheet.

• Anonyymi

Se on vaan pelkkää satua mihin jotkut uskoo.

• Anonyymi

Just näin,Ei mitään muuta.

• Anonyymi

Eikö olekin erikoista, että niin monet siihen uskovat. Ihminen ei loppujen lopuksi ole kovin henkisesti pitkälle kehittynyt. Mutta eiköhän se ole ihmisen sisään rakennettu tarve omata jotain suurempaa, voimaa, ylimaallista. Se on sitten useimmiten toteutettu uskomalla yliluonnolliseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö olekin erikoista, että niin monet siihen uskovat. Ihminen ei loppujen lopuksi ole kovin henkisesti pitkälle kehittynyt. Mutta eiköhän se ole ihmisen sisään rakennettu tarve omata jotain suurempaa, voimaa, ylimaallista. Se on sitten useimmiten toteutettu uskomalla yliluonnolliseen.

Monet uskovat?????? Mihin.
        Maailmassa on kuitenkin n2 miljardia ihmistä, jotka uskovat, että Jeesus on kaikkivaltias Kuningas, ja tunnustavat sen ääneen julistaen.
        Taas maailmassa ei ole yhtään Wellua, joka siihen pystyy???
        Mitään yliluonnollista ei kristitty hae vaan rauhaa ja pelastusvarmuutta yksin Jeesuksesta.

• pinnasänky kirjoitti:

Monet uskovat?????? Mihin.
        Maailmassa on kuitenkin n2 miljardia ihmistä, jotka uskovat, että Jeesus on kaikkivaltias Kuningas, ja tunnustavat sen ääneen julistaen.
        Taas maailmassa ei ole yhtään Wellua, joka siihen pystyy???
        Mitään yliluonnollista ei kristitty hae vaan rauhaa ja pelastusvarmuutta yksin Jeesuksesta.

Juuri noin!

• Anonyymi

Tyypillistä ja raamatullista, mutta ilmeisesti aloittaja ei yritäkään ymmärtää vertauksia vaan haluaa pysyä uskonnollisuudessaan. Lukekaa silti loppukin.

"Jumalan valtakunta on lasten kaltainen" on vertaus joka tarkoittaa yksinkertaisuudessaan että meidän olisi hyvä suhtautua todellisuuteen yhtä avoimesti, suoraan ja vilpittömästi kuten lapsena olemme tehneet ja alle kouluikäiset lapset tekevät.. Aikuisen ei silti tarvitse ryhtyä lapselliseksi. Tämä ei ole uskon vaan tajuamisen asia ja sitäkin vain jos ei voi henkisesti oikein hyvin. Pelkkänä ideana tämä on tietysti pelkkää sanahelinää kuten on itseasiassa koko Raamattukin jos tyytyy kopioimaan sen sisältöä elämän sijaan. Raamattua ei tietenkään ollut olemassa silloin kun sen päähenkilön oletetaan opettaneen. Opetus on oleellisin, mutta jonkinlainen paradoksi jos siihen pysähtyy ja lukkiutuu.

Yhteiskunnan lakeja ja normeja ei tarvitse rikkoa tai kumota. Tosin meidän lait voivat olla niin monimutkaisia ja lainsäädäntö vieraantunut ideologioidensa vuoksi ettei kaikkea voida toteuttaa. Mediakin vaikuttaa. Yhteiskunnallista todellisuuttaan voi yrittää kokea myös pelkkien lakien kautta, mutta se tarkoittaisi samankaltaista lakiuskovaisuutta kuin on ääri Islam. Tämän ajan todellinen ongelma on media, josta voi sanoa vanhoillislestadiolaisten olleen oikeassa televison suhteen. Kuten kuulee väitettävän, en tiedä ulkopuolisena. Internet ja nyky-tv sotkee monen mielen.

• Veli hyvä, laita edes muutama kohta Raamatusta filosofiasi tueksi.
        Kyllä TV kielto oli pakallaan, ei vankilasta juuri pääse karkaamaan saamaan tietoa ylipäätään.
        On selvää, että Jeesus vapauteen omansa vapautti, siitä Pave; Kol. 2:21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?
        Karttakaa heitä, mitään TV kieltoa ei Raamattu tue.
        Ihmis- uskoa, kaikki tyynni.

• "En tiedä ulkopuolisena" 😇

• 😃👍🏻

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Veli hyvä, laita edes muutama kohta Raamatusta filosofiasi tueksi.
        Kyllä TV kielto oli pakallaan, ei vankilasta juuri pääse karkaamaan saamaan tietoa ylipäätään.
        On selvää, että Jeesus vapauteen omansa vapautti, siitä Pave; Kol. 2:21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"?
        Karttakaa heitä, mitään TV kieltoa ei Raamattu tue.
        Ihmis- uskoa, kaikki tyynni.

Eikö vuorisaarnan ja UT:n tärkein lause olekaan tuttu? Jos sen ymmärtäminen on vaikeaa, mitä merkitystä on vaikka opettelisi koko kirjan ulkoa? Ihan samahan se on kuka sen on sanonut tai kirjoittanut, vai mitä?

En kiellä mitään, mutta tosiasia on että moni elää median mukaan eikä enää osaa kokea omaa elämäänsä .. oikein.

Ei mikään kirja ole pyhä vaan jos joku on pyhää se on elämä itse. Kyse on todellisuuden kokemisesta niin että kokee elämäniloa. KIrjojen kanssa päädytään aina teologisiin riitoihin ja tulkintoihin, mutta elämä ei kirjoja tarvitse.

Yritin sanoa että kyse ei ole uskomisesta vaan elämästä. Aasian maissa on omat "uskontonsa" eikä kukaan kai mene sanomaan etteikö heidän elämänsä olisi vähempiarvoista?

Erimieliset karttakoon toisiaan. - Voisi olla Raamatusta jos se hyväksyisi kaikenlaiset ihmiset eri uskontoineen. Ja itse asiassa niin siellä on sanottukin - jossakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö vuorisaarnan ja UT:n tärkein lause olekaan tuttu? Jos sen ymmärtäminen on vaikeaa, mitä merkitystä on vaikka opettelisi koko kirjan ulkoa? Ihan samahan se on kuka sen on sanonut tai kirjoittanut, vai mitä?

En kiellä mitään, mutta tosiasia on että moni elää median mukaan eikä enää osaa kokea omaa elämäänsä .. oikein.

Ei mikään kirja ole pyhä vaan jos joku on pyhää se on elämä itse. Kyse on todellisuuden kokemisesta niin että kokee elämäniloa. KIrjojen kanssa päädytään aina teologisiin riitoihin ja tulkintoihin, mutta elämä ei kirjoja tarvitse.

Yritin sanoa että kyse ei ole uskomisesta vaan elämästä. Aasian maissa on omat "uskontonsa" eikä kukaan kai mene sanomaan etteikö heidän elämänsä olisi vähempiarvoista?

Erimieliset karttakoon toisiaan. - Voisi olla Raamatusta jos se hyväksyisi kaikenlaiset ihmiset eri uskontoineen. Ja itse asiassa niin siellä on sanottukin - jossakin.

>>Eikö vuorisaarnan ja UT:n tärkein lause olekaan tuttu? ***
        Oliko tai ei, minulle Vuorisaarna, kuten koko Raamatun tunteminen on ollut yksi elämän tehtävistäni, lapsesta lähtien ja siksi ihmettelen, miksi sinä et sitä tiedä, ja pane näkyviin?

>>Jos sen ymmärtäminen on vaikeaa, mitä merkitystä on vaikka opettelisi koko kirjan ulkoa? ** Totta. Ehkä Sinun olisi hyvä aloittaa vaikka Vuorisaarnasta, jonka jokainen kristitty muistaa ns. uskoa mielensä sopukoissa?
        Sinulta uupuu ilmeisesti sekin, koska et tuo esille agendaa.

>>En kiellä mitään, mutta tosiasia on että moni elää median mukaan eikä enää osaa kokea omaa elämäänsä .. oikein.** Näinhän se menee, mutta mikä on motivaatio vapaana elää jonkun Lahkon vankina? Löytyykö siltä luovuutta asioihin, ja heiltähän uupuu usein laittaa Raamatun jakeetkin, joista pitävät ääntä, sisäistämättä niitä.

Absurdi väite, ettei mikään kirja ole Pyhä. Ilmeisesti et edes omista sitä, jos omistat, et ole koskaan avannut.
        Raamattu on yksi Pyhistä kirjoista.

Kukaan asiantuntija ei tee ristiriitoja vaan sekulaarit sen tekevät ja lahkot, joilla on omat sivunsa omissa raamatuissaan. Niitä on JT ja SRK.

Miksi vastakkain asetat Raamatun ja idän pakanalliset uskot, he ja me on linjansa valinneet, ja sen pitäisi olla vapaa ehtoista.
        Kirjoitat, että he ovat vähempiarvoisia elämässään, varmaankin, koska Koraanit ja muut humpuukit antavat johtajille oikeuden ottaa henki pois vaikka veljelle, omavalintaisen näkemyksen mukaan. Ei UT tue tuollaista asiaa.

Tällä hetkellä on maailmassa n 14 merkittävää konfliktia, joista 11 on ählä...ien kesken ja he tappavat toinen toisaan, Raamatun ennusteen mukaa. Matt 24;7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä.
        Liitteinä on myös se, että veli nousee veljeä vastaan, ja näin lähestymme järjestelmämme loppua.

Raamattu hyväksyy kaikenmoiset ihmiset, mutta Jeesus pelastaa vain OMANSa, ei muiden omia.

• Anonyymi

"Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."" (Luuk. 17:21 .)

Tuo on sinun eniten arvostamasta 1992 käännöksestä, tarkoittaa: osa ihmisistä teidän keskellänne on osa Jumalan valtakuntaa, osa ei. Jumalan valtakunnan rajoja ei nähdä valtakunnanrajoina, kuten Hadrianuksen vallina, vaan sen rajat kulkevat sydämestä sydämeen. Jumalan valtakunta ei lähetä miehitysjoukkoja, vaan saarnaa valtakunnan kuninkaan itsensä opetuksen mukaisesti: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark. 1:15.)

1938 käännöksen "sisällisesti teissä" on jossain määrin perusteltu, nimittäin Pyhän Hengen osallisuuden kautta Jumalan valtakunta, vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä (Room. 14:17), on elävässä uskossa olevissa kristityissä. Kuitenkaan Jumalan valtakunta ei ollut sisällisesti fariseuksissa, joille Jeesus osoitti sanansa.

• Hyvin kirjoitettu!

• Anonyymi

Hyvin kirjoitettu!

Ole falsum hiljaa.

• Ei ole minun arvostettu käännös -92, vaan eniten käyttämäni, eniten käytä alkutekstiä.
        Joten korjaan näkemyksesi.

Oletko sinä todella sitä mieltä, että Jumalan Valtakunta on jo maan päällä ja jopa niin, että lahkona täällä pienessä Pohjoisen maassa Suomessa ja n 50.000 aktiivin hallussa.
        Mikä on konteksti, ilman se selittämistä on jakeen kopiointi täysin ilmassa oleva.

Laitan alkutekstiä Mark 1;15. Ja hän sanoi: "Aika on lopussa, ja Jumalan kuningaskunta on tullut. Kääntykää ja uskokaa toivon sanan kautta!"

Mikä aika on nyt lopussa, tai ollut 2000Vuotta, ja mahdollisesti aika jatkuu ainakin tuhat vuotta, sillä milleniun on ennen Jumalan Valatakunnan tulemista Taivaasta, josta voit lukea Ilm 21;1-6.
        Nytkään eletään Jeesuksen kaikkivaltiasta seurakuntaa, ei jumalienne valtakuntaa, jota teillä johtaa syntinen ihminen.

Jumalan Valatakunnassa ei ole yltä, siksi kun kuu ja aurinko ei anna valoaan, eikä siellä mennä miehelle, eikä naiselle, eikä omalle lapsellekaan?

Täysin tuulesta temmattu värssy.

Opetan hieman Sinua, katsotaan tuo -Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."" (Luuk. 17:21 .)

Mikä on konteksti, kuka puhui, se oli Jeesus?
        Miksi puhui, Hän oli Jumalan Valtakunnan edustajana Heidän keskellään. Silloinhan kokoonnuttiin niin ulkona, että puhuja oli keskellä, kuuliat ringissä ympärillä. Ymmärrätkö.
        Miksi Hän puhui? Siksi, että 20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla.
        Alkuteksti; Luuk 17 21. Eikä sanota, ”katso, tässä se on, tai katso tänne, se on tuolla, sillä katso, se Jumalan kuningaskunta on teidän sisäpuolellanne”.

Tämän Hän sanoi opetuslapsilleen, edellisessä jakeessa; 22 Opetuslapsilleen hän sanoi: "Tulee aika, jolloin te toivotte näkevänne edes yhden Ihmisen Pojan päivän mutta ette saa nähdä.
        Ei yleisesti.
        Taas jae, "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark. 1:15.)
        Ei Hän siinäkään luvannut kotiseutunsa ihmisille mitään Jumalan valtakuntaa, mutta käski tehdä Parannus Jumalasta Häneen "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark. 1:15.) Se on lähellä todella.
        Nyt lähempänä, kun silloin.

Laitetaanpa tämä Luuk 17;21 vertailuina Suomalaisina käännöksinä;

- 92 -21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne
        - 38 -21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"

- biblia - 21 Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

- alkuteksti -21. Eikä sanota, ”katso, tässä se on, tai katso tänne, se on tuolla, sillä katso, se Jumalan kuningaskunta on teidän sisäpuolellanne”.
        Tässä on hyvä tietää, kuka on kaikkivaltias Kuningas, se on Jeesus.

Silloin ei vielä Pyhä Henki ollut maan päällä, vaan Taivaassa.

Muista lopun järjestys,
        1 - Pyhät temmataan Jeesuksen toimesta, siis kristityt
        2 - Antikristus aloittaa vaivan ajan 70 vuosiviikkoa ja turmelee Temppelin? (onko Antikristus, jo täällä, onko Jerusalemin Temppeliä?
        3 - Tuhat vuotinen valakunta Temmatuille?
        4 - Jeesuksen toinen tuleminen?
        5 - Pahan voittaminen?
        6 - Tuomiot?

Sitten tulee Jumalan Valakunta Israeliin.

Siinä lyhykäisyydessään.

• pinnasänky kirjoitti:

Ei ole minun arvostettu käännös -92, vaan eniten käyttämäni, eniten käytä alkutekstiä.

Oletko sinä todella sitä mieltä, että Jumalan Valtakunta on jo maan päällä ja jopa niin, että lahkona täällä pienessä Pohjoisen maassa Suomessa ja n 50.000 aktiivin hallussa.
        Mikä on konteksti, ilman se selittämistä on jakeen kopiointi täysin ilmassa oleva.

Laitan alkutekstiä Mark 1;15. Ja hän sanoi: "Aika on lopussa, ja Jumalan kuningaskunta on tullut. Kääntykää ja uskokaa toivon sanan kautta!"

Mikä aika on nyt lopussa, tai ollut 2000Vuotta, ja mahdollisesti aika jatkuu ainakin tuhat vuotta, sillä milleniun on ennen Jumalan Valatakunnan tulemista Taivaasta, josta voit lukea Ilm 21;1-6.
        Nytkään eletään Jeesuksen kaikkivaltiasta seurakuntaa, ei jumalienne valtakuntaa, jota teillä johtaa syntinen ihminen.

Jumalan Valatakunnassa ei ole yltä, siksi kun kuu ja aurinko ei anna valoaan, eikä siellä mennä miehelle, eikä naiselle, eikä omalle lapsellekaan?

Opetan hieman Sinua, katsotaan tuo -Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."" (Luuk. 17:21 .)

Miksi puhui, Hän oli Jumalan Valtakunnan edustajana Heidän keskellään. Silloinhan kokoonnuttiin niin ulkona, että puhuja oli keskellä, kuuliat ringissä ympärillä. Ymmärrätkö.
        Miksi Hän puhui? Siksi, että 20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla.
        Alkuteksti; Luuk 17 21. Eikä sanota, ”katso, tässä se on, tai katso tänne, se on tuolla, sillä katso, se Jumalan kuningaskunta on teidän sisäpuolellanne”.

Tämän Hän sanoi opetuslapsilleen, edellisessä jakeessa; 22 Opetuslapsilleen hän sanoi: "Tulee aika, jolloin te toivotte näkevänne edes yhden Ihmisen Pojan päivän mutta ette saa nähdä.
        Ei yleisesti.
        Taas jae, "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark. 1:15.)
        Ei Hän siinäkään luvannut kotiseutunsa ihmisille mitään Jumalan valtakuntaa, mutta käski tehdä Parannus Jumalasta Häneen "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark. 1:15.) Se on lähellä todella.

- 92 -21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne
        - 38 -21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"

- biblia - 21 Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

- alkuteksti -21. Eikä sanota, ”katso, tässä se on, tai katso tänne, se on tuolla, sillä katso, se Jumalan kuningaskunta on teidän sisäpuolellanne”.

Muista lopun järjestys,
        2 - Antikristus aloittaa vaivan ajan 70 vuosiviikkoa ja turmelee Temppelin? (onko Antikristus, jo täällä, onko Jerusalemin Temppeliä?
        5 - Pahan voittaminen?
        6 - Tuomiot?

Siinä lyhykäisyydessään.

Jumalan valtakunta siis on ihmisen sisällä, kuten sanoin ja opetuslapset elivät näin ollen jumalan valtakunnassa uskoessaan Jeesuksen kuninkaaksi.

Yksinkertaista

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei ole minun arvostettu käännös -92, vaan eniten käyttämäni, eniten käytä alkutekstiä.

Ei yleisesti.

Muista lopun järjestys,
        5 - Pahan voittaminen?
        6 - Tuomiot?

Siinä lyhykäisyydessään.

Kovin hataraa toistoa. Kiellätkö tämänkin Jeesuksen opetuksen? Jumalan valtakunta kulki opetuslasten mukana.
        Luuk.10:
        8 "Kun tulette kaupunkiin ja teidät otetaan siellä vastaan, syökää mitä teille tarjotaan,
        9 parantakaa kaupungin sairaat ja kertokaa kaikille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.' [Luuk. 4:43+]
        10 Mutta jos teitä johonkin kaupunkiin tultuanne ei oteta vastaan, menkää sen kaduille ja julistakaa: [Matt. 10:14,15]
        11 'Me pyyhimme pois pölynkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut -- pitäkää hyvänänne! Mutta tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle!' [Luuk. 9:5; Ap. t. 13:51, Ap. t.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei yleisesti.

Muista lopun järjestys,
        5 - Pahan voittaminen?
        6 - Tuomiot?

Siinä lyhykäisyydessään.

Miksi laitat törkeyksiä kommenttiisi? Katkeruusko niitä synnyttää?

Jumalan valtakunta siis on ihmisen sisällä, kuten sanoin ja opetuslapset elivät näin ollen jumalan valtakunnassa uskoessaan Jeesuksen kuninkaaksi.

Yksinkertaista

Olen aikaisemmin usein sanonut, että Jumala, joka on vastuussa alle Bar ja Bad mizvaa eläviä lapsia, Hän laittaa heidän sydämeensä kaksi asiaa, Jeesus ja Jumalan valtakunnan kaipuun, josta selvemmin ehkä se kaipuu Jeesukseen: Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kovin hataraa toistoa. Kiellätkö tämänkin Jeesuksen opetuksen? Jumalan valtakunta kulki opetuslasten mukana.
        Luuk.10:
        8 "Kun tulette kaupunkiin ja teidät otetaan siellä vastaan, syökää mitä teille tarjotaan,
        9 parantakaa kaupungin sairaat ja kertokaa kaikille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.' [Luuk. 4:43+]
        10 Mutta jos teitä johonkin kaupunkiin tultuanne ei oteta vastaan, menkää sen kaduille ja julistakaa: [Matt. 10:14,15]
        11 'Me pyyhimme pois pölynkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut -- pitäkää hyvänänne! Mutta tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle!' [Luuk. 9:5; Ap. t. 13:51, Ap. t.

Miksi kieltäisin, sehän 0n Raamatussa ja toistaa sen; VALATKUNTA ON TULLUT LÄHELLE.
        Se on hyvä sinunkin mieltää asiassa.
        Rinnakkaisjae Luuk 4;43 43 Mutta Jeesus sanoi: "Minun on vietävä Jumalan valtakunnan ilosanoma myös muihin kaupunkeihin, sitä vartenhan minut on lähetetty."

Mikä on teidän lähetystyö, ei yhtään katulevitystä, ei yhtään palkattua ihmistä?

• Anonyymi kirjoitti:

Luuk.10:

Hyvä perustelu! 👍🏻

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi laitat törkeyksiä kommenttiisi? Katkeruusko niitä synnyttää?

Kerro tarkemmin, mutta neuvon Sinua; - totuus koskee ja lyö maahan.
        Mikä törkeys? Oletko katkera, etsi Jeesus.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Miksi kieltäisin, sehän 0n Raamatussa ja toistaa sen; VALATKUNTA ON TULLUT LÄHELLE.
        Rinnakkaisjae Luuk 4;43 43 Mutta Jeesus sanoi: "Minun on vietävä Jumalan valtakunnan ilosanoma myös muihin kaupunkeihin, sitä vartenhan minut on lähetetty."

Mikä on teidän lähetystyö, ei yhtään katulevitystä, ei yhtään palkattua ihmistä?

Ymmärrys hoi, olet pulassa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

#Jumalan Valatakunnassa ei ole yltä, siksi kun kuu ja aurinko ei anna valoaan, eikä siellä mennä miehelle, eikä naiselle, eikä omalle lapsellekaan?#
        Selitys tuolle?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olen aikaisemmin usein sanonut, että Jumala, joka on vastuussa alle Bar ja Bad mizvaa eläviä lapsia, Hän laittaa heidän sydämeensä kaksi asiaa, Jeesus ja Jumalan valtakunnan kaipuun, josta selvemmin ehkä se kaipuu Jeesukseen: Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Lopeta tuo höpöttäminen.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

En ole vl. Lahkolainen luulee, että täällä sinun kommentteja kumoaa vl:lt. En vaan pidä totuuden hylkäävistä huutelijoista.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

"Miksi kieltäisin, sehän 0n Raamatussa ja toistaa sen; VALATKUNTA ON TULLUT LÄHELLE."

Miten Pinnasänky suhtaudut siihen että Jeesus sanoi tulevansa takaisin jo 2000 vuotta sitten? Ei tullut!

Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."

Lukijaa muistutetaan, että Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten.

Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."

Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."

Ajoittain arvellaan Jeesuksen tarkoittaneen 'sukupolvella' jotakin ihmissukupolvea väljempää käsitettä. Tämä selitys ei silti ole yhteensopiva Jeesuksen ja profeettojen lausuntojen kanssa:

Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;

Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Matt. 10:23 -- Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.

Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."

Mark. 14:61-62 -- Jeesus uhittelee papille, että myös tämä tulee näkemään Jeesuksen toisen tulon vielä elinaikanaan.

Mark. 14:62 "Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Kerro tarkemmin, mutta neuvon Sinua; - totuus koskee ja lyö maahan.
        Mikä törkeys? Oletko katkera, etsi Jeesus.

Jeesus istuu kaikkivaltiaan Jumalan oikella puolella. Onko sinulla hukassa? Näitkö upoksissa?

• Anonyymi kirjoitti:

"Miksi kieltäisin, sehän 0n Raamatussa ja toistaa sen; VALATKUNTA ON TULLUT LÄHELLE."

Miten Pinnasänky suhtaudut siihen että Jeesus sanoi tulevansa takaisin jo 2000 vuotta sitten? Ei tullut!

Ajoittain arvellaan Jeesuksen tarkoittaneen 'sukupolvella' jotakin ihmissukupolvea väljempää käsitettä. Tämä selitys ei silti ole yhteensopiva Jeesuksen ja profeettojen lausuntojen kanssa:

<>Miten Pinnasänky suhtaudut siihen että Jeesus sanoi tulevansa takaisin jo 2000 vuotta sitten? Ei tullut!*** Missä Jeesus kertoi tulevansa 2000v sitten?
        Se ei ole kirjautunut Raamattuun, mutta joka on kirjautunut, on juuri eletty aika eli ihmisikä alkaen v 14,5.-48.
        Matt. 24:32 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        Siinä on vastaus Opetuslapsille, jotka saivat yhden tarkan merkin.
        Paljon muutakin Hän kertoi, jotka ovat juuri näinä aikoina toteutuneet.
        >Lukijaa muistutetaan, että Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten.** Tulkintasi on väärä, vasta Israelin kansan uudelleen asuttama maa on fokus.

Sitten Mark 13;28 "Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        29 Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.
        30 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu

Kannattaa lukea muutakin kun yhden jakeen.

Jos luet Luukkaan 21 luvun laajemmin, saat myös selville sen, että Jumalan Valakunta ei tule ennen Jeesuksen toista tulemista.29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
        30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
        31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että JUMALAN VALATAKUNTA ON LÄHELLÄ (oliko se silloin 2000v sitten?).
        32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

Eikö ole hienoa, kun Sinulle kaikki selviää kerralla.

>>>Ajoittain arvellaan Jeesuksen tarkoittaneen 'sukupolvella' jotakin ihmissukupolvea väljempää käsitettä. Tämä selitys ei silti ole yhteensopiva Jeesuksen ja profeettojen lausuntojen kanssa:*** Arvella sopii, mutta ajattele se niin, että jos olisi muutoksia, olisi se kirjattu Kirjaan.

>>Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa; Jeesus tarkoittaa seuraaja joukkojaan kokonaisuudessaan, jota sanoma koskee. Nyt ne on meitä Kristittyjä, silloin alkukristittyjä.

>>>>Matt. 10:23 -- Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.** Totta, Israelin kansan päällä on Jumalan asettama peite, joten jos olet käynyt sivukylissä, Jeesus on heille vain profeetta. Itsekin olen todennut sen.
        Paali sanookin, että lopun ajalla, joka ei ole vielä tullut, peite otetaan pois. 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.

Kohta on se aika.

>>>>Mark. 14:62 "Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä." ** Juuri näin, tuomion aikana.
        Hyvää mietintää.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole vl. Lahkolainen luulee, että täällä sinun kommentteja kumoaa vl:lt. En vaan pidä totuuden hylkäävistä huutelijoista.

Kuka niistä pitää?

• Anonyymi kirjoitti:

Lopeta tuo höpöttäminen.

Taisi mennä yli hilseen, joten ymmärrän kommenttisi.

• Anonyymi kirjoitti:

#Jumalan Valatakunnassa ei ole yltä, siksi kun kuu ja aurinko ei anna valoaan, eikä siellä mennä miehelle, eikä naiselle, eikä omalle lapsellekaan?#
        Selitys tuolle?

Ilm 21;23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
        24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
        25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,

Ilm. 22:5 Yötä ei enää ole, eivätkä he tarvitse lampun tai auringon valoa, sillä Herra Jumala on heidän valonsa. He hallitsevat kuninkaina aina ja ikuisesti.

Sitten se naiminen Jumalan Valtakunnassa, jossa olemme henkiruumissa, eikä toisia tunnisteta, näin naiminen on mahdotonkin. En nyt pikapikaa kerkiä etsiä tekstiä, mutta löytyy kyllä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrys hoi, olet pulassa.

Missä asiassa?

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus istuu kaikkivaltiaan Jumalan oikella puolella. Onko sinulla hukassa? Näitkö upoksissa?

Istuu Hän, mikä hukka siinä on? Miten uppo kuuluu tähän??? Haloooo.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei yleisesti.

Muista lopun järjestys,
        5 - Pahan voittaminen?
        6 - Tuomiot?

Siinä lyhykäisyydessään.

Olet usein arvostellut Biblian käännöksen käyttöä, kun mielestäsi 1992 käännöksessä asia on paremmin ilmaistu, joten otin tekstin parhaaksi ilmaisemastasi käännöksestä. Vaikutat toki lukevan suoraan kreikkaakin ja tuonkin kohdan käännöksesi voi avata, miksi 1938 käännös poikkeaa 1776 ja 1992 käännöksistä.

Jumalan valtakunta tuli lähelle Jeesuksen tultua maan päälle ja se lähestyy yhä ihmisiä evankeliumissa. Valtakunnan kuningas on Jeesus Kristus, joka hallitsee Jumalan valtakunnassa Pyhän Henkensä kautta. Jumalan valtakunta on armon valtakuntana maan päällä ja kunnian valtakuntana taivaassa. Maan päällä Jumalan valtakunta on Pyhän Hengen vaikuttama mielentila uskovaisissa ihmisissä: "Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa." (Room. 14:17.) Sellaisessa tilassa voi ihminen esimerkiksi ajatella: nyt voisin ummistaa silmäni tälle maailmalle, kun synnit ovat anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. On rauha, että mitä tapahtuukin, minulle käy hyvin ja ilo siitä, että synnit annetaan anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhuu samassa kohdassa myös Jerusalemin temppelin hävittämisestä (Matt. 24:2) - se todella tapahtui v. 70 j. Kr. ennen kuin Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi (Matt. 24:34). Uskoisin hänen tarkoittaneen sanoilla "ennen kuin kaikki tämä tapahtuu" juuri sitä. On muistettava, että evankeliumit on kirjoitettu muistin varaisesti vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman ja ylös nousemisen jälkeen, jolloin asioiden kerrontajärjestys on voinut hivenen kärsiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet usein arvostellut Biblian käännöksen käyttöä, kun mielestäsi 1992 käännöksessä asia on paremmin ilmaistu, joten otin tekstin parhaaksi ilmaisemastasi käännöksestä. Vaikutat toki lukevan suoraan kreikkaakin ja tuonkin kohdan käännöksesi voi avata, miksi 1938 käännös poikkeaa 1776 ja 1992 käännöksistä.

Jumalan valtakunta tuli lähelle Jeesuksen tultua maan päälle ja se lähestyy yhä ihmisiä evankeliumissa. Valtakunnan kuningas on Jeesus Kristus, joka hallitsee Jumalan valtakunnassa Pyhän Henkensä kautta. Jumalan valtakunta on armon valtakuntana maan päällä ja kunnian valtakuntana taivaassa. Maan päällä Jumalan valtakunta on Pyhän Hengen vaikuttama mielentila uskovaisissa ihmisissä: "Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa." (Room. 14:17.) Sellaisessa tilassa voi ihminen esimerkiksi ajatella: nyt voisin ummistaa silmäni tälle maailmalle, kun synnit ovat anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. On rauha, että mitä tapahtuukin, minulle käy hyvin ja ilo siitä, että synnit annetaan anteeksi.

>>Jumalan valtakunta tuli lähelle Jeesuksen tultua maan päälle ja se lähestyy yhä ihmisiä evankeliumissa. ** Vierastaa tuo evankeliumi, koska se on hyvä sanoma Jeesuksesta, ja siksi käytän vain subjektiivista agendaa, Jeesusta.
        Mutta todella Jeesus yksi Jumalan Valtakunnan edustajista, ja kertoi sen luonteesta ja tulemisesta.
        Jumalan Valtakunnan, Uuden Jerusalemin tuleminen on joka päivä lähempänä, mitä eilen, mutta sitä ennen on useita tapahtumia, kuten Tempaus, yms.

Jeesus Kristus on seurakunnan kulmakivi, ja Jumalan oman valtakuntansa johtaja. Näin mitään ei ole maan päällä ilman heitä. Henki on aina Pyhien apuna, varmuus tulee kasteessa.

Ap. t. 2:38.
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen

Juuri tämä on 3 kertaa paremmin ja laajemmin kirjattu käännös -92. mitä aikaisimpiin.
        On Jumalan pilkkaa väittää että, Jumalan Valakunta on maan päällä. Siihen ei ole mitään perustetta ja Jumalan Valakuntaa johtaa Jumala, joukkojensa edestä, mutta ei ole vielä täällä.
        Se on vasta silloin, kun Hän laskeutuu Taivaassa valmistamansa Uuden Jerusalemin kanssa alas.

Sinne pääsee vain Jeesuksen omat ja Israel.

Jumalan armo on yksin Messias, Jeesus. Totisuus on laissa, 618 mizvassa.

Hieman kyseenalaistan tuota, jos tarkoitat SRK;ta, niin se oli ennen hoitoja Pyhä seurakunta, jota ei millään nykyisin tunnista. Silloin oli -50. ja -60 luvulla armolahjoja, mutta nyt ei. Oppinne on tehnyt teistä kuivan ja meille Pyhille, Jeesuksen seuraajille, joilla niitä on, nauretaan ja ilkutaan, vaikka se on merkki Pyhän Hengen osallisuudesta.
        Kukaan VL ei puhu kielillä, kuten kristityt, jos kokeileekaan, tulee puhuttelua.

Ehkä on viisasta miettiä näitä vilkutteluja ja suurtenkin syntien anteeksiantoja (muka) niin todellisuudessa se jää molempien, antajan ja vilkuttelijan piikkiin, siihen tuskin Jeesuksen armoa ei enää sivullisena voi sovittaa.

Hieman ihmetyttää, että miksi ette tervehdi, niin kuin Jeesus ja kristityt "Rauhaa teille", vaan sekoitatte siihenkin kaukaisen Jumalan.

Kuitenkin Pyhää pohdintaa osaltasi.

Rauhaa ja siunausta.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhuu samassa kohdassa myös Jerusalemin temppelin hävittämisestä (Matt. 24:2) - se todella tapahtui v. 70 j. Kr. ennen kuin Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi (Matt. 24:34). Uskoisin hänen tarkoittaneen sanoilla "ennen kuin kaikki tämä tapahtuu" juuri sitä. On muistettava, että evankeliumit on kirjoitettu muistin varaisesti vuosikymmeniä Jeesuksen kuoleman ja ylös nousemisen jälkeen, jolloin asioiden kerrontajärjestys on voinut hivenen kärsiä.

Tämä ei kumoa Viikunapuun, selvää aikamäärää.
        Temppelihän hävittiin, koska sille ei ollut enää käyttäjiä, Rooman toimesta.
        Se ennustus oli omansa, koskien vaan Temppeliä, ei Hänen tuloaan.

• Anonyymi

Aikanaan uskovaiset herätetään kuolleista. Se on vuuduuta. Itse pelästyin sen verran, että erosin kirkosta; pysyn mieluummin kuolleena.

• Uskovaista ei juuri tässä yhteydessä mainita Kirjassa, kaikki herätetään, Jeesuksen omat palkkatuomiolle, ja muut, vasen jono joka vasta sitten tajuaa huutaa Herra, Herra, kadotukseen.

• Anonyymi

Jos Jeesus on teissä ei tarvitse enää etsiä Taivasten Valtakuntaa, voi opastaa toisiakin löytämään Jeesus. Silloin saa rauhan sydämeen, se on se aarre jota Jeesus neuvoo löytämään sydämeensä, sitä ei voi toisen puolesta tehdä, se on löydettävä itse.
      Aamen!

• Paras kommentti vuosiin, näin se on, Hallelujah.

• Anonyymi

Olen jollain tavalla ollut ikäni lestadiolais uskova, mutta silti en ole koskaan saanut enkä löytänyt rauhaa.

• Meidän pitää tajuta myös se, että nyt on Jeesuksen seurakunnan aika, joka ei voi olla yhtä aikaa Jumalan Valtakunnan kanssa, se kyllä tulee aikoinaan, ja siihen integroituu vain Jeesuksen omat, Hänen seurakuntansa, muita ei tule mukaan.

• Anonyymi

Falsumin valentino on tälläkin palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Falsumin valentino on tälläkin palstalla.

Kiva nimi. Ei yhtään hassumpi.

• Anonyymi

Taivaasta en tiedä sen enempää kuin mitä näkyy mutta helvetin uskovaiset luovat ympärilleen sujuvasti ja sukkelaan.

• Anonyymi

Sellainen tarve on ihmisellä. Jaksavat uskoa, vaikka ei merkkejä tai todisteita rahtuakaan. Varmaankin se täyttää jonkin tarpeen, vaikka sitten vain kuvitteellisesti. Mutta kun tarpeeksi lujasti uskoo, tulee siitä toden tuntuista .

• Anonyymi kirjoitti:

Sellainen tarve on ihmisellä. Jaksavat uskoa, vaikka ei merkkejä tai todisteita rahtuakaan. Varmaankin se täyttää jonkin tarpeen, vaikka sitten vain kuvitteellisesti. Mutta kun tarpeeksi lujasti uskoo, tulee siitä toden tuntuista .

Merkit elää päivästä päivään, mutta ne aukenee vasta luettua Jumalan sanaa, Raamattua.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Merkit elää päivästä päivään, mutta ne aukenee vasta luettua Jumalan sanaa, Raamattua.

Eli höperryttyä.

• Anonyymi

Lähinnä Kremlin ympäristö on Jumalan valtakuntaa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sinulla nainen sen miehen kanssa ihan älytön juttu?

Vai mitä se tämä kaikki teidän pelinne täällä oikein on? Jospa se on vain sellaista kevyttä ja ohimenevää ihastumista..? Taitaa olla. Niin minä nyt vä
      Ikävä
      137
      2278
    2. Oho! Susanna Laine Puoli seiskassa: "Kuinka outoo..." - Anniina Valtoselta suloinen viesti

Herttaista meininkiä Susanna ja Anniina! Kunnon naisenergiaa ja toisen tsemppaamista! Susanna Laine on juontaja ja näyttelijä, joka juonsi Puoli seit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      1917
    3. Uskallatko laittaa tuntomerkkejä

Samaan kommenttiin sekä itsestäsi, että kaivatustasi?
      Ikävä
      63
      1178
    4. Lopullinen varmistus. Suomi ja Ruotsi eivät liity Natoon

Suomen ja Ruotsin liittyminen Natoon on estetty Erdoganin toimesta: https://www.is.fi/politiikka/art-2000008826412.html Tämä on pieni askel Erdogani
      Maailman menoa
      389
      1086
    5. Taidat mies olla sellainen

että minne menetkin,saat naiset ihastumaan itseesi.....vähän luulen,että useampi nainen on jäänyt kiinni sinuun....olet lempeä ja itsevarma,hymyilet j
      Ikävä
      34
      925
    6. Karmeita juttuja tapahtuu

Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa Kankaanpäässä – Tunneli oli pimeä, koska edellis­yönä oli alkanut ”kesä­sammutus”.
      Kankaanpää
      34
      923
    7. Rantis vähän pyöristynyt?

Nikosta nyt tänään julkaistut kuvat näyttävät hänen olevan varsin hyvävointisen näköinen. Syyttäjähän ei vaadi hänelle lisää vankeutta tästä toisen s
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      862
    8. 188 - 8 oli Natoäänestyksen tulos eduskunnassa

Nytkö sitten pulinat pois, kun on kansan(edustajat) puhuneet. Poissa oli 3 kansanedustajaa.
      Maailman menoa
      420
      862
    9. Miksi syntymättömien lasten oikeutta elämään puolustavat saamme kurat niskaamme?

😏 Eikö yhteiskunnan tule puolustaa sen heikoimpia ja seuraavaa sukupolvea joka tilanteessa?
      Luterilaisuus
      481
      842
    10. Älä luovuta vielä

jos vaan tykkäät. Otan yhteyttä jossain vaiheessa (mieheen), jos tää ei muuten onnistu.
      Ikävä
      51
      718
    Aihe