Olen miettinyt pääni puhki,,, olemmeko Jumalan Valtakunta?

Asian vuoksi.

Kesitas halveksii usein meidän seurakuntaamme väitteestämme, että olemme Jumalan seurakunta. Hän väittää, ettei Jumalan Valtakunta voi vielä olla maan päällä.

Saarnaajamme vakuuttaa usein, että tämä on ainoa Jumalan Valtakunta koko maan päällä.

Viime aikoina on ilmennyt, ettei meillä olekaan niin suurta keskinäistä rakkautta, mitä meille saarnoissa kerrotaan. Nyt on jopa perustettu, ja seurakuntamme on sen hyväksynyt järjestön, jossa autatetaan perheväkivallan uhreja.

Selvitin sen, ja sain tiedon, että ainakin Helsingin alueella suurin osa on VL naisia ja lapsia. Hieman mieli muuttui, olenko elänyt valheen synnissä.

Katsoin Raamatusta Googlettamalla Jumalan Valtakunnasta ja sain siihen miettimisen aihetta.

Matteus. Tästä lähtien Jeesus julisti: "Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!" ja julistakaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'

Markus. 1:15 Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!

Missään ei puhuta, että se olisi jo täällä.

Kesita kirjoittaa, ettei se voi edes tulla, ennen Jeesuksen toista tulemista, ja Herran Päivää.

Kuitenkin meidän saarnaajat väittää, että se on jo tullut meidän seurakuntaan, ei muille.

Onko teitä muita mietityttänyt tämä asia?

132

1448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veli jkl.

niin se vie sinua laiteille! puhujaveljet kyllä kirkastaa kun kuuntelet vain heitä.

• avaaja?

mitä tarkoitat?

• Ärrävikaisen raide?

Mikä on laide?

• kokemuksella!
        Ärrävikaisen raide? kirjoitti:

Mikä on laide?

vanhoolislestaadiolaisuudessa et ei olla iha keskellä siellä ytimessä, ollaan silloin laiteilla. kuljetaan seuroissa mut ei olla ihan samaa mieltä kaikessa ja saatetaan omistaa telkkarin ja sen semmosta.
        Siis laiteilla ja sieltä reunalta on sitten helppo hypätä pois kokonaan.

• kokemuksella!
        Ärrävikaisen raide? kirjoitti:

Mikä on laide?

vanhoolislestaadiolaisuudessa et ei olla iha keskellä siellä ytimessä, ollaan silloin laiteilla. kuljetaan seuroissa mut ei olla ihan samaa mieltä kaikessa ja saatetaan omistaa telkkarin ja sen semmosta.
        Siis laiteilla ja sieltä reunalta on sitten helppo hypätä pois kokonaan.

• "Saarnaajamme vakuuttaa usein, että tämä on ainoa Jumalan Valtakunta koko maan päällä."

VALHE!

Saatana on valheen isä ja sen lapset seuraavat isänsä jälkiä.

• Miksi?

Ei mitään järkeä.

• Miksi? kirjoitti:

Ei mitään järkeä.

on maanpäällä:
        Ilm.1:9. "Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos".

Jumalan valtakunnasta käytetään erilaisia nimityksiä: "Siion, Siioninvuori, Jerusalem, äiti, totinen viinipuu, totuuden patsas ja perustus, lammashuone jne. Kaikilla eri nimillä ja vertauksilla tarkoitetaan
        samaa valtakuntaa, joita on vain yksi maanpäällä (Ef.4:4-6). Lue. Gal.4:26:
        "Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme."

• weha kirjoitti:

on maanpäällä:
        Ilm.1:9. "Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos".

Jumalan valtakunnasta käytetään erilaisia nimityksiä: "Siion, Siioninvuori, Jerusalem, äiti, totinen viinipuu, totuuden patsas ja perustus, lammashuone jne. Kaikilla eri nimillä ja vertauksilla tarkoitetaan
        "Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme."

on maanpäällä:
        Siinä taas Wehaa. Missä Johannes Ilmestyskirjan ensimmäisessä luvussa puhuu Jumalan Valtakunnasta, koska KOKO ILMESTYSKIRJA TÄHTÄÄ SIIHEN, ETTÄ JEESUS TULEE TOISEN KERRAN, JA perustaa tänne VALTAKUNTANSA, JOKA KOOSTUU uudestisyntyneistä Pyhistä.
        Mutta sitä edellyttää Herran Päivä, Hänen ja Kristittyjen yhdessä olo ja TEMPAUS, JOTA EI VL edes tajua.
        Ohoh, taas.

Jumalan valtakunnasta käytetään erilaisia nimityksiä:
        "Siion, Siioninvuori, ** On paikka, mikä on juutaslaille Pyhä paikka. Siion on eri yhteyksissä käytetty sana, jolla viitataan usein Israelin maahan sekä sen pääkaupunkiin. Sana esiintyi jo kolmetuhatta vuotta vanhoissa teksteissä. Alkuperäiseltään merkitykseltä sana tarkoittaa Siionin vuorta, joka sijaitsee Jerusalemin lähellä. Vuorella seisoi Raamatun mukaan samanniminen linnake, jonka kuningas Daavid Raamatussa valloitti.
        Jerusalem, ** On Pyhä juutalaisten kaupunki, joka tulee myös uutena alas, ja kuka siellä asuu Herran tulon jälkeen on vain juutalainen, ei ketään muita, sillä kuten Paavali sanoo, juutalainen on jalo viinipuu, pakana on villi viinipuun oksa, joka oksastetaan jaloon puuhun ja Hänestä tulee juutalainen, osa Jumalan kansaa ja Valakuntaa vasta sitten.
        äiti,** Äiti on synnyttäjä, sekä myös äiti Israel. Älä sekoile tätä Jumalan valtakuntaan. Se on aivan sama mitä VL saarnaajat sanoo, käy juuri niin kuin avaajalle, että MENEE PITKÄÄN, ENNKUIN SILMÄT AUKENEE.
        totinen viinipuu,** On JEESUS, KRISTUS. Älä sekoile.
        totuuden patsas ja perustus, ** hui tämäkin vielä. Totuuden patsas on JUMALAN SANA, eli Jeesus.

lammashuone jne.** EI tämäkään. Lammashuoneen on Jeesus- yhteys, Hänen seuraajien joukko, joita löytyy maailmasta n 1,5 miljardia.

Kaikilla eri nimillä ja vertauksilla tarkoitetaan
        "Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme."** Vai niin, mutta ei se ole VL soopa- tämä Jumalan Valtakunta
        Älä sekoita tuota etsivää.

• kuuluvat vain
        weha kirjoitti:

on maanpäällä:

ne, jotka Jeesus on itse valinnut. Mikään uskonnollinen järjestö ei voi päättää, että vain me olemme Jumalan valtakunta, Siion ym.
        Ettekö te usko Raamattua ja Jeesusta siitä asiassa, vaan lahkon vääristeltyä hapatusta.

• Trim Cat

Löytämäsi Markuksen kirjoitus kertoo asiat oikealla tavalla.

Jumalan valtakunta on uskovaisessa ihmisessä, joten Raamattu puhuu usein valtakunnan "lähestymisestä". Otapas tämä lähtökohdaksi ja miten kaikki täsmääkin yht´äkkiä.

Sitten vielä, seurakunta ja Jumalan valtakunta eivät ole synonyymejä. Näillä avaimilla voit tarkistaa käsityksesi oikeellisuuden.

• ja paljonkin.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että riippumaton ja todistettu faktatieto, usein tieteellinen, on sellaista, että kukaan ei voi vetää välistä.

• Jeesus vastasi epäuskoisille fariseuksille: "vaan, katso Jumalan valtakunta on teidän keskellänne" (Luuk.17:21).
        weha: "Siinähän oli epäuskoisten fariseuten keskellä, Jeesus ja hänen opetuslapsensa. Tämä nähdään uskon silmillä, sydämestä, sydämeen".

Biblia: Ilm.1:9. "Minä Johannes, teidän veljenne ja osallinen vaivassa ja valtakunnassa ja kärsivällisyydessä, Jesuksessa Kristuksessa, olin luodossa, joka kutsutaan Patmos, Jumalan sanan ja Jesuksen Kristuksen todistuksen tähden".

weha: Johannes kertoi olevansa eläessään osallinen toisten uskovaisten kanssa valtakuntaan ja AHDISTUKSEEN Jeesuksen todistuksen tähden. Patmos oli karkotuspaikka, jossa kärsitään rangaistusta.

• weha kirjoitti:

Jeesus vastasi epäuskoisille fariseuksille: "vaan, katso Jumalan valtakunta on teidän keskellänne" (Luuk.17:21).
        weha: "Siinähän oli epäuskoisten fariseuten keskellä, Jeesus ja hänen opetuslapsensa. Tämä nähdään uskon silmillä, sydämestä, sydämeen".

Biblia: Ilm.1:9. "Minä Johannes, teidän veljenne ja osallinen vaivassa ja valtakunnassa ja kärsivällisyydessä, Jesuksessa Kristuksessa, olin luodossa, joka kutsutaan Patmos, Jumalan sanan ja Jesuksen Kristuksen todistuksen tähden".

weha: Johannes kertoi olevansa eläessään osallinen toisten uskovaisten kanssa valtakuntaan ja AHDISTUKSEEN Jeesuksen todistuksen tähden. Patmos oli karkotuspaikka, jossa kärsitään rangaistusta.

jeesus vastasi epäuskoisille fariseuksille: "vaan, katso Jumalan valtakunta on teidän keskellänne" (Luuk.17:21). ** Olet sinä kyllä vekkuli. Oikea väärentäjä.
        Luuk 17;21 kuuluu > Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."*
        Alkuperäisessä kirjoituksessa – sisäisesti Teissä.
        Sinä JÄTIT POIS SEN, ETTEI SE OLE RAUHANYHDISTYKSELLÄ, vaan sisäisesti Pyhissä. Olet kavala, käärme.
        weha: Johannes kertoi olevansa eläessään osallinen toisten uskovaisten kanssa valtakuntaan ja AHDISTUKSEEN Jeesuksen todistuksen tähden. Patmos oli karkotuspaikka, jossa kärsitään rangaistusta.** Mutta ei kerro Jumalan Valtakunnasta ja lestadiolaisia ei ahdisteta Jeesuksen, vaan insestin, valehtelun ja väärän opetuksen, sekä, kuten Sinua, VALHEEN vuoksi.

Pysy asiassa.

• Raamattutunti
        weha kirjoitti:

Jeesus vastasi epäuskoisille fariseuksille: "vaan, katso Jumalan valtakunta on teidän keskellänne" (Luuk.17:21).

Luuk 17:20-21
        "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla.
        eikä voida sanoa: Katso, se on tuolla tai katso, se on tuolla, sillä Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä."

Jumalan valtakunta ei siis ole Rauhanyhdistyksellä tai vl-seuroissa, sillä sitä ei voida nähdä
        ulkonaisilla silmillä!!!!

Eikä edes Weha voi määritellä, missä todellinen Jumalan valtakunta on.

• Raamattutunti kirjoitti:

eikä voida sanoa: Katso, se on tuolla tai katso, se on tuolla, sillä Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä."

Jumalan valtakunta ei siis ole Rauhanyhdistyksellä tai vl-seuroissa, sillä sitä ei voida nähdä

Koko VL seurakunta on väärssä, perustuu täydelle valheelle.

Onneksi on näitä "etsiviä VL;iä".

Kes.

• 16x3
        weha kirjoitti:

niin kauan kuin tahdomme olla oikein uskomassa. Kuitenkin voitto seppeleet jaetaan vasta perillä. Seurakunta ei vielä sinällään ole Jumalan valtakunta. Jumalan vatakunta on lähestynyt/lähestyy uskovaisten toimesta. Muutenhan seurakunta olisi täydellinen (synnitön) jos se olisi Jumalan vatakunta.

Otetaan nuo ensimmäiset sanat myös todesta:
        21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."* [Toinen tulkinta:sisäisesti teissä.][ Ap. t. 28:31; Room. 14:17]

Johanneskin todisti Jesuksesta Kristuksesta. Samoin ajallinen seurakunta -uskovaiset todistavat siitä samasta Jeesuksesta joka on itse kunkin uskon alkaja.

Mark. 1:15
        15 Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!

• Avaaja
        16x3 kirjoitti:

niin kauan kuin tahdomme olla oikein uskomassa. Kuitenkin voitto seppeleet jaetaan vasta perillä. Seurakunta ei vielä sinällään ole Jumalan valtakunta. Jumalan vatakunta on lähestynyt/lähestyy uskovaisten toimesta. Muutenhan seurakunta olisi täydellinen (synnitön) jos se olisi Jumalan vatakunta.

Otetaan nuo ensimmäiset sanat myös todesta:
        21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."* [Toinen tulkinta:sisäisesti teissä.][ Ap. t. 28:31; Room. 14:17]

Johanneskin todisti Jesuksesta Kristuksesta. Samoin ajallinen seurakunta -uskovaiset todistavat siitä samasta Jeesuksesta joka on itse kunkin uskon alkaja.

Mark. 1:15
        15 Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!

että Jumalan Valtakunta olisi vaikka Rauhanyhdistyksellä, sillä sehän ei ole siellä, tai ei ole täällä.

Miksi sitten puhutaan Jumalan Valtakunnasta niin, että saa sellisen käsityksen, että se olisi vain meillä.

Aika puhuttelevaa, kun ei ole yhtään oikeaa vastausta asiaan.

• Kesitas kirjoitti:

jeesus vastasi epäuskoisille fariseuksille: "vaan, katso Jumalan valtakunta on teidän keskellänne" (Luuk.17:21). ** Olet sinä kyllä vekkuli. Oikea väärentäjä.
        Luuk 17;21 kuuluu > Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."*
        Alkuperäisessä kirjoituksessa – sisäisesti Teissä.
        Sinä JÄTIT POIS SEN, ETTEI SE OLE RAUHANYHDISTYKSELLÄ, vaan sisäisesti Pyhissä. Olet kavala, käärme.
        weha: Johannes kertoi olevansa eläessään osallinen toisten uskovaisten kanssa valtakuntaan ja AHDISTUKSEEN Jeesuksen todistuksen tähden. Patmos oli karkotuspaikka, jossa kärsitään rangaistusta.** Mutta ei kerro Jumalan Valtakunnasta ja lestadiolaisia ei ahdisteta Jeesuksen, vaan insestin, valehtelun ja väärän opetuksen, sekä, kuten Sinua, VALHEEN vuoksi.

Pysy asiassa.

Biblia: Luuk17:21. "Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne".
        Uusikäännös: Luuk.17:21. "Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne".
        38-käännös kääntää asianyhteyden mukaan väärin, sillä Jumalan valtakunta ei voinut olla epäuskoisten fariseusten sydämestä, joille Jeesus vastaa.

• Raamattutunti kirjoitti:

nähdäänkin uskon silmin: "Vaan KATSO, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne". Siis uskovaisen näkee uskon silmillä ja ennenmuuta kuulee seurakunnan äänen:
        "Jolla on korvat, se kuulee mitä Henki seurakunnille sanoo".

• Trim Cat
        weha kirjoitti:

nähdäänkin uskon silmin: "Vaan KATSO, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne". Siis uskovaisen näkee uskon silmillä ja ennenmuuta kuulee seurakunnan äänen:

"..ja ennen muuta kuulee seurakunnan äänen:"

Mistä vedit tuon "seurakunnan äänen"?
        Laittamasi Raamatun kohta kun puhuu Hengen äänestä, joka on kohdistettu useille SEURAKUNNiLLE!

Tuliko "seurakunnan ääni" lisättyä srk:n pyynnöstä?

• weha kirjoitti:

Se kuuluu Luuk. 17:21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

Eli ei ainakaan missään talossa, eikä paikassa.

Hyi sinua. Häpeä.

• Trim Cat kirjoitti:

Laittamasi Raamatun kohta kun puhuu Hengen äänestä, joka on kohdistettu useille SEURAKUNNiLLE!

Joh.10:5. "Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä".

Room.1617. "Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
        18. Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet."

• Kesitas kirjoitti:

Se kuuluu Luuk. 17:21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

Eli ei ainakaan missään talossa, eikä paikassa.

Hyi sinua. Häpeä.

Kyllä ne uskovaiset on kirkoissa, toimitaloilla, kodeissa, teltoissa, taivasalla...

• weha kirjoitti:

Kyllä ne uskovaiset on kirkoissa, toimitaloilla, kodeissa, teltoissa, taivasalla...

eivät vain SRK;n tiloissa, kuten itse väität.

• weha kirjoitti:

Biblia: Luuk17:21. "Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne".
        Uusikäännös: Luuk.17:21. "Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne".
        38-käännös kääntää asianyhteyden mukaan väärin, sillä Jumalan valtakunta ei voinut olla epäuskoisten fariseusten sydämestä, joille Jeesus vastaa.

38-käännös kääntää asianyhteyden mukaan väärin, sillä Jumalan valtakunta ei voinut olla epäuskoisten fariseusten sydämestä, joille Jeesus vastaa.** Mutta ei se voi olla missään, ennkuin Jeesus tulee toisen kerran. Hän PERUSTAA OMIEN PYHIEN KANSSA ISÄLLE VALATKUNNAN, johon Isä sitten tulee Jerusalemiin.

Millä sinä sanot, että uudestisyntynyt ihminen on epäkiskoinen, jos Hän ei ole lestadiolainen, sehän on vain lahko.

Biblia on käännetty täysin King Jamesin käännöksestä ja -38 on käännetty osin siitä, ja sanoma on hyvin sama kun -92. 21 Neither shall they say, Lo here! or, lothere! for, behold, the kingdom of God iswithin you. [within you: or, among you]

Muuten ihme, nyt otit kuitenkin KOKO JAKEEN, mutta missään et osoita, että se olisi täällä ennen Hääjuhlaa.

• Trim Cat
        weha kirjoitti:

Joh.10:5. "Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä".

Room.1617. "Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
        18. Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet."

Et sitten perustellut sitä "seurakunnan ääntä", van laitoit jotain muuta tekstiä, joka ei liity kysymykseeni tai sinun kysymystä herättäneeseen kirjoitukseesi lainkaan.

Ymmärrän, että olit lisännyt itse siihen seurakunnan ja sen takia ei perusteluja ole.

• nuaanjotta
        Avaaja kirjoitti:

että Jumalan Valtakunta olisi vaikka Rauhanyhdistyksellä, sillä sehän ei ole siellä, tai ei ole täällä.

Miksi sitten puhutaan Jumalan Valtakunnasta niin, että saa sellisen käsityksen, että se olisi vain meillä.

Aika puhuttelevaa, kun ei ole yhtään oikeaa vastausta asiaan.

ovat toimitiloja, joista käsin toimintaa organisoidaan: järjestetään seuroja, raamattuluokkia, varainkeruuta yms. Rylle jumalanlapset kokoontuvat kuulemaan Jumalan sanaa. Seuroissa voi vielä käydä kirkoissa, srk-saleissa ja yksityisissa kodeissa.

Vielä rautalangalla malli: rauhanyhdistys yhdistyksenä, toimitilana on eri asia kuin Jumalan valtakunta, joka taas on uskovien jumalanlasten yhteys. Ulkopuolisille näkymätön ja kokematon. Jumalan valtakunnassa me olemme/elämme yhteisessä rakkaudessa. Sen rakkauden vain synti särkee. Jos synnistä ei saa parannuksen armoa, joutuu laiteille ja rakkaus kylmenee. Silloin tällä palstalla aletaan kysellä neuvoja ja tulee vikova mieli jumalanlapsia kohtaan.

• Avaaja
        nuaanjotta kirjoitti:

ovat toimitiloja, joista käsin toimintaa organisoidaan: järjestetään seuroja, raamattuluokkia, varainkeruuta yms. Rylle jumalanlapset kokoontuvat kuulemaan Jumalan sanaa. Seuroissa voi vielä käydä kirkoissa, srk-saleissa ja yksityisissa kodeissa.

Vielä rautalangalla malli: rauhanyhdistys yhdistyksenä, toimitilana on eri asia kuin Jumalan valtakunta, joka taas on uskovien jumalanlasten yhteys. Ulkopuolisille näkymätön ja kokematon. Jumalan valtakunnassa me olemme/elämme yhteisessä rakkaudessa. Sen rakkauden vain synti särkee. Jos synnistä ei saa parannuksen armoa, joutuu laiteille ja rakkaus kylmenee. Silloin tällä palstalla aletaan kysellä neuvoja ja tulee vikova mieli jumalanlapsia kohtaan.

>>ovat toimitiloja, joista käsin toimintaa organisoidaan: järjestetään seuroja, raamattuluokkia, varainkeruuta yms. Rylle jumalanlapset kokoontuvat kuulemaan Jumalan sanaa. Seuroissa voi vielä käydä kirkoissa, srk-saleissa ja yksityisissa kodeissa. >>Vielä rautalangalla malli: rauhanyhdistys yhdistyksenä, toimitilana on eri asia kuin Jumalan valtakunta, joka taas on uskovien jumalanlasten yhteys.Ulkopuolisille näkymätön ja kokematon. Jumalan valtakunnassa me olemme/elämme yhteisessä rakkaudessa.> Sen rakkauden vain synti särkee. >Jos synnistä ei saa parannuksen armoa, joutuu laiteille ja rakkaus kylmenee.> Silloin tällä palstalla aletaan kysellä neuvoja ja tulee vikova mieli jumalanlapsia kohtaan.

• Nuannutta
        nuaanjotta kirjoitti:

vl-paskaa!

• pikkuinen**
        weha kirjoitti:

WEHASENI, pieni Jumalan lapsi, että on paljon muitakin, jotka kuulevat, eivätkä he ole vanhoillislestadiolaisia.

Ymmärrän, että sinun on tämä asia vaikea ymmärtää, olethan ilmeisen selvästi vanhoillislestaidolaisuuden uhri.
        Tätä olisi vanhoillislestadilaisten syytä sydämessä tutkiskella. Siis sitä tosiasiaa, että myös muut kuulevat ja että se on mahdollista ja että se on iloinen asia.

Voisi olla seuraavien Suviseurojen yhtenä aiheena, että kiittäisimme Jumalaa yhteisestä uskostamme.

• Trim Cat
        nuaanjotta kirjoitti:

"Jos synnistä ei saa parannuksen armoa, joutuu laiteille ja rakkaus kylmenee. Silloin tällä palstalla aletaan kysellä neuvoja ja tulee vikova mieli jumalanlapsia kohtaan."

Kirjoituksessasi näkyy läpi SRK:n oppi, jota ei ole Raamatussa:

1. "Laiteilla" =SRK:n lanseeraama halveksiva sana, joka merkitsee hoitokokous/henkioppia hyväksymättömiä.

2. "Jumalan valtakunnassa me olemme/elämme yhteisessä rakkaudessa" =Ulkopuolisille suunnattu kuva yksimielisyydestä, vaikka esim. uudessa päivämiehessä nuoret kyselivät "Jumalan valtakunnassa" opetettavista ristiriidoista. ( aiheesta http://keskustelu.suomi24.fi/node/9424085 )

3. "Silloin tällä palstalla aletaan kysellä neuvoja ja tulee vikova mieli jumalanlapsia kohtaan."
        =SRK:n halu estää avoin keskustelu vl:n asioista, vaikka Jeesus esimerkillään näytti, miten tulee opettaa niin pahoille kuin pyhillekin. Keskustelupalstojen halventaminen ei ole Pyhän Hengen ohje. Miten voisi olla mahdollista, että Pyhä henki kirjoittaisi oikein vain SRK:n (maksullisten kirjoitusten) kautta? Palstakielteisyys nousi esille sen jälkeen, kun vl:n lähihistoriasta keskusteltiin palstalla. Niistä ajoista "muuttumaton" opeteus on muuttunut.
        Pyydäpäs puhujaa joskus lukemaan Raamatusta se paikka, joka ei hyväksy kirjoittelua palstoilla?
        Jeesus itse vetosi usein sanoihin, "kirjoitettu on". Miksi Jeesus ei aliarvio kirjoituksia, kuten SRK:n toimesta tehdään?
        Onko se Jumalanvaltakunnan tuntomerkki, että kirjoituksiin suhtaudutaan päinvastoin kuin Jeesus?

• pikkuinen** kirjoitti:

WEHASENI, pieni Jumalan lapsi, että on paljon muitakin, jotka kuulevat, eivätkä he ole vanhoillislestadiolaisia.

Ymmärrän, että sinun on tämä asia vaikea ymmärtää, olethan ilmeisen selvästi vanhoillislestaidolaisuuden uhri.
        Tätä olisi vanhoillislestadilaisten syytä sydämessä tutkiskella. Siis sitä tosiasiaa, että myös muut kuulevat ja että se on mahdollista ja että se on iloinen asia.

Voisi olla seuraavien Suviseurojen yhtenä aiheena, että kiittäisimme Jumalaa yhteisestä uskostamme.

muuta sanottavaa, kun AMEN.

Shalom

• Muutama ajatus
        Trim Cat kirjoitti:

Tämä äänijuttu on yksi SRK:n uusimmista harhaopeista. Se sanoo, että uskovaiseksi ei voi tulla, jos ei saa ÄÄNELLISTÄ synninpäästöä vanhoillislestadiolaiselta. Samoin se sanoo, että usko ei säily, jos ei käy säännöllisesti kuulemassa äänellistä julistusta rauhanyhdistyksellä.

• ukko 45
        Trim Cat kirjoitti:

"Jos synnistä ei saa parannuksen armoa, joutuu laiteille ja rakkaus kylmenee. Silloin tällä palstalla aletaan kysellä neuvoja ja tulee vikova mieli jumalanlapsia kohtaan."

Kirjoituksessasi näkyy läpi SRK:n oppi, jota ei ole Raamatussa:

1. "Laiteilla" =SRK:n lanseeraama halveksiva sana, joka merkitsee hoitokokous/henkioppia hyväksymättömiä.

2. "Jumalan valtakunnassa me olemme/elämme yhteisessä rakkaudessa" =Ulkopuolisille suunnattu kuva yksimielisyydestä, vaikka esim. uudessa päivämiehessä nuoret kyselivät "Jumalan valtakunnassa" opetettavista ristiriidoista. ( aiheesta http://keskustelu.suomi24.fi/node/9424085 )

3. "Silloin tällä palstalla aletaan kysellä neuvoja ja tulee vikova mieli jumalanlapsia kohtaan."
        =SRK:n halu estää avoin keskustelu vl:n asioista, vaikka Jeesus esimerkillään näytti, miten tulee opettaa niin pahoille kuin pyhillekin. Keskustelupalstojen halventaminen ei ole Pyhän Hengen ohje. Miten voisi olla mahdollista, että Pyhä henki kirjoittaisi oikein vain SRK:n (maksullisten kirjoitusten) kautta? Palstakielteisyys nousi esille sen jälkeen, kun vl:n lähihistoriasta keskusteltiin palstalla. Niistä ajoista "muuttumaton" opeteus on muuttunut.
        Pyydäpäs puhujaa joskus lukemaan Raamatusta se paikka, joka ei hyväksy kirjoittelua palstoilla?
        Jeesus itse vetosi usein sanoihin, "kirjoitettu on". Miksi Jeesus ei aliarvio kirjoituksia, kuten SRK:n toimesta tehdään?
        Onko se Jumalanvaltakunnan tuntomerkki, että kirjoituksiin suhtaudutaan päinvastoin kuin Jeesus?

Puhut täyttä asiaa Trim Cat!

• gambler123

Jumalan lapsia ei kait edes ole olemassa, koska Jumalaa ei ole olemassa.

• ukko 45

etsiminen on myös jatkuva prosessi. Etsimme Kristusta ja hänen vanhurskauttaan, Hänen rikkauttaan, Hänen täyteyttään jne. Jos se olisi joku maallinen kohde, niin se olisi löydettynä vain kaikki siinä. Mutta todellisen Jumalan valtakunnan, Kristuksen etsiminen ja löytäminen merkitsee löytäjälle lähteen löytymistä, joka pulppuaa elämän vettä iankaikkisuuteen.

• 10x1
        ukko 45 kirjoitti:

etsiminen on myös jatkuva prosessi. Etsimme Kristusta ja hänen vanhurskauttaan, Hänen rikkauttaan, Hänen täyteyttään jne. Jos se olisi joku maallinen kohde, niin se olisi löydettynä vain kaikki siinä. Mutta todellisen Jumalan valtakunnan, Kristuksen etsiminen ja löytäminen merkitsee löytäjälle lähteen löytymistä, joka pulppuaa elämän vettä iankaikkisuuteen.

-Ainakin tämä mies löysi sen maan päältä:

Matt. 13:44
        "Taivasten valtakunta on kuin peltoon kätketty aarre. Kun mies löysi sen, hän peitti sen uudelleen maahan, ja sitten hän iloissaan myi kaiken minkä omisti ja osti sen pellon. [Fil. 3:7]

• ukko 45 kirjoitti:

Amen.

Shalom

• ukko 45 kirjoitti:

löytänyt, ei tarvitse enää etsiä...

• 10x1 kirjoitti:

-Ainakin tämä mies löysi sen maan päältä:

Matt. 13:44
        "Taivasten valtakunta on kuin peltoon kätketty aarre. Kun mies löysi sen, hän peitti sen uudelleen maahan, ja sitten hän iloissaan myi kaiken minkä omisti ja osti sen pellon. [Fil. 3:7]

Uskoaan Kristukseen, kun löytää. Pelto oli itse Jeesus, ja Hän lunasti sen takaisin omalla verellään.

Kes.

• weha kirjoitti:

kerro ihmeessä, käydään katomassa, vaikkei Raamatun mukaan sitä voi sormella osoittaa.

• Aloittaja.
        weha kirjoitti:

ne on kun suoraan saaarnaveljiltä. Ei ole mitään perusteita, ei Raamatun kohtaa, missä kerrotaan sen olevan yhdessä paikassa?

Käsketään vain se uskolla ymmärtämään.

Sinunkaltaisesi ovat epä- luottevia, siksi koko Siinonimme rakoilee, pelkään senj hajoamista.

• 7x19
        Kesitas kirjoitti:

Uskoaan Kristukseen, kun löytää. Pelto oli itse Jeesus, ja Hän lunasti sen takaisin omalla verellään.

Kes.

4 "Taivasten valtakunta on kuin peltoon kätketty aarre. Kun mies löysi sen, hän peitti sen uudelleen maahan, ja sitten hän iloissaan myi kaiken minkä omisti ja osti sen pellon. [Fil. 3:7]

Vertaus on vertaus...
        Siihen aikaan löytäjä ei voinut omistaa sitä aarretta ennen kuin oli ostanut sen pellon itselleen. Sillä ei hän tietenkään hiiskunut löydetystä aartesta muille, ennen kuin itse omisti pellon. Pelto oli niin kallisarvoinen, että kannatti myydä jopa koko omaisuus, että sai sen lunastetuksi.

Asia valkenee vieläkin paremmin kun lukee kyseisestä raamatunkohdasta muita samankaltaisia vertauksia.
        Nykyaikana se voisi olla esim. kulankaivajan löytö. Ei hän siitä kertoisi muille ennen kuin olisi lunastanut valtauksen. Löytäjän kannattaa ponnistella sen eteen kaikkensa, että saa valtauksen nimiinsä.

Mutta asian hengellinen sanoma on jokseenkin tämän kaltainen:
        7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. [Matt. 13:44,46]
        8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]
        9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. [Room. 1:17, Room. 3:21,22, Room. 10:3,4]...

-Taivasten valtakunnassa ei siis voi olla mitään omaa vanhurskautta
        -Pienestä siemenestä kasvaa suuri puu -Jumala siunaa kasvun
        -Kun Jumalan aika tulee täyteen, hyvät eroitetaan pahoista -Vain Jumalan toimesta

"Siksipä jokainen lainopettaja, josta on tullut taivasten valtakunnan opetuslapsi, on kuin isäntä, joka runsaasta varastostaan ottaa esiin sekä uutta että vanhaa."

• Aloittaja. kirjoitti:

ne on kun suoraan saaarnaveljiltä. Ei ole mitään perusteita, ei Raamatun kohtaa, missä kerrotaan sen olevan yhdessä paikassa?

Sinunkaltaisesi ovat epä- luottevia, siksi koko Siinonimme rakoilee, pelkään senj hajoamista.

rakkauden Henki ja johtaa omansa aina yhteen. Yhdellä paikkakunnalla on vain yksi Jumalan seurakunta. Raamatussa on vain yksi oikea oppi. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin.

• 5+5
        7x19 kirjoitti:

4 "Taivasten valtakunta on kuin peltoon kätketty aarre. Kun mies löysi sen, hän peitti sen uudelleen maahan, ja sitten hän iloissaan myi kaiken minkä omisti ja osti sen pellon. [Fil. 3:7]

Vertaus on vertaus...
        Siihen aikaan löytäjä ei voinut omistaa sitä aarretta ennen kuin oli ostanut sen pellon itselleen. Sillä ei hän tietenkään hiiskunut löydetystä aartesta muille, ennen kuin itse omisti pellon. Pelto oli niin kallisarvoinen, että kannatti myydä jopa koko omaisuus, että sai sen lunastetuksi.

Asia valkenee vieläkin paremmin kun lukee kyseisestä raamatunkohdasta muita samankaltaisia vertauksia.
        Nykyaikana se voisi olla esim. kulankaivajan löytö. Ei hän siitä kertoisi muille ennen kuin olisi lunastanut valtauksen. Löytäjän kannattaa ponnistella sen eteen kaikkensa, että saa valtauksen nimiinsä.

7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. [Matt. 13:44,46]
        8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]
        9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. [Room. 1:17, Room. 3:21,22, Room. 10:3,4]...

-Kun Jumalan aika tulee täyteen, hyvät eroitetaan pahoista -Vain Jumalan toimesta

"Siksipä jokainen lainopettaja, josta on tullut taivasten valtakunnan opetuslapsi, on kuin isäntä, joka runsaasta varastostaan ottaa esiin sekä uutta että vanhaa."

vertauskuva uskonnollisesta liikkeestä siitä mitä se oikeasti on!.

>4 "Taivasten valtakunta on kuin peltoon kätketty aarre. Kun mies löysi sen, hän peitti sen uudelleen maahan, ja sitten hän iloissaan myi kaiken minkä omisti ja osti sen pellon. [Fil. 3:7] <

Siis siitä itsekyydestähän koko homma lähtee mulle,mulle,mulle.....

• sitähä se kyttää
        Aloittaja. kirjoitti:

"Sinunkaltaisesi ovat epä- luottevia, siksi koko Siinonimme rakoilee, pelkään senj hajoamista."

just siksi tuollanen riidan haastaja! miksi? no ehkä hän hyötyy siitä että tulee hajaannus siinä on uusia johajan paikkoja silloin vapaana!

• Avaaja
        weha kirjoitti:

rakkauden Henki ja johtaa omansa aina yhteen. Yhdellä paikkakunnalla on vain yksi Jumalan seurakunta. Raamatussa on vain yksi oikea oppi. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla tänäänkin.

Miksi sitten vain meillä paljastuu suuria kauheuksia, ensin hoitokokoukset, jotka salattiin ja kiistettiin, nyt insesti ja jopa meidän ikäluokka tietää, että ongelmana on suuri perheväkivalta… Onko tämä sitä Pyhän Hengen työtä?
        Puhutaan Pyhästä Hengestä, missä se näkyy. Muilla on kielillä puhumista, profetioita ja selkeä Pyhän Hengen läsnäolo, sikisi kukaan VL ei kehtaa oikeiden uskovaisten joukossa kertoa olevansa VL.
        Mm. naapurinkin parantui jossain kokouksessa sairaudesta jota lääkärit eivät voineet auttaa.
        Milloin se tulee meille?
        Samoin kirjoitat usein, että meille on annettu Jeesuksen sana, jossa pitää mennä ja saarnata syntien anteeksi antamista, mutta meillähän ei ole lähdetystyötä ja Saarnaajat sanoo, ettei enää sitä kannata tehdä.
        Missä kohti se on Raamatussa kielletty.

• Kysyn vaan..
        sitähä se kyttää kirjoitti:

"Sinunkaltaisesi ovat epä- luottevia, siksi koko Siinonimme rakoilee, pelkään senj hajoamista."

just siksi tuollanen riidan haastaja! miksi? no ehkä hän hyötyy siitä että tulee hajaannus siinä on uusia johajan paikkoja silloin vapaana!

Hän on haastanut?

• Eikös se Jeesus
        5+5 kirjoitti:

vertauskuva uskonnollisesta liikkeestä siitä mitä se oikeasti on!.

>4 "Taivasten valtakunta on kuin peltoon kätketty aarre. Kun mies löysi sen, hän peitti sen uudelleen maahan, ja sitten hän iloissaan myi kaiken minkä omisti ja osti sen pellon. [Fil. 3:7] <

Siis siitä itsekyydestähän koko homma lähtee mulle,mulle,mulle.....

sanonut rikkaalle miehelle että myy kaikki, mitä sinulla on ja seuraa minua. Onko rinnasteinen edelleseen?

En ymmärrä mitä itsekkyyttä siinä on, että ottaa elämäntavakseen köyhyyden.

• 7x19 kirjoitti:

Vertaus on vertaus...

Vertaus on vertaus...
        Siihen aikaan löytäjä ei voinut omistaa sitä aarretta ennen kuin oli ostanut sen pellon itselleen. Sillä ei hän tietenkään hiiskunut löydetystä aartesta muille, ennen kuin itse omisti pellon. Pelto oli niin kallisarvoinen, että kannatti myydä jopa koko omaisuus, että sai sen lunastetuksi. ** Juuri tämä kertoo, ettet tajua juutalaista historiaa. Pelto ei ollut oma niin kuin Suomen historiassa, vaan se palautui tietyn ajan perästä alkuperäiselle omistajalle. Tämän läpi Jeesus kertoi vertauksen. Huomioi myös se,,, että valantakunta on KUN, peltoo…

Asia valkenee vieläkin paremmin kun lukee kyseisestä raamatunkohdasta muita samankaltaisia vertauksia. ** Juuri näin. Edellisessä vertauksessa, kuten tässä Jeesus oli itse PÄÄOSASSA VERTUKSESSA.
        Jeesus oli PELTO, Hänen kuninkuus oli aarre, ja Hän hautautuu yli 2000 vuodeksi ja vain uudestisyntyneet löytävät Hänet ja MYIVÄT KAIKEN SEURATAKSEEN PETOA, Jeesusta.

Nykyaikana se voisi olla esim. kulankaivajan löytö. Ei hän siitä kertoisi muille ennen kuin olisi lunastanut valtauksen. Löytäjän kannattaa ponnistella sen eteen kaikkensa, että saa valtauksen nimiinsä. ** Hän puhui vertauksen juutaslaille, silloisen kulttuurin mukaan.
        Otit toisen kohdan kesken kaiken,,,, sekoittaaksesi asiaa.

-Taivasten valtakunnassa ei siis voi olla mitään omaa vanhurskautta *** Mutta ei sitä myöskään vielä ole, ja kun se tulee, sitä ei peltoon haudata.

-Pienestä siemenestä kasvaa suuri puu -Jumala siunaa kasvun ** Miten tämä liittyy asiaan.

-Kun Jumalan aika tulee täyteen, hyvät eroitetaan pahoista -Vain Jumalan toimesta ** Juuri näin, silloin JÄÄ JÄLJELLE VAIN JUMALAN VALTAKUNTA, ja Tuomareina toimii uudestisyntyneet Pyhät ja juutalaiset Jeesuksen johdolla.
        Jumalan Valtakunta tulee vasta sitten, kun Jumala itse on Pojassaan täällä maan päällä. Silloinkaan se ei ole lahko, vaan siihen kuuluvat ovat kaikki juutalaisia, juutalaiset jaloviinipuun oksana, pakanat villiviinipuun oksana, kaikki samassa Kristus runossa.

Kes.

• valitettavasti näin
        Avaaja kirjoitti:

Miksi sitten vain meillä paljastuu suuria kauheuksia, ensin hoitokokoukset, jotka salattiin ja kiistettiin, nyt insesti ja jopa meidän ikäluokka tietää, että ongelmana on suuri perheväkivalta… Onko tämä sitä Pyhän Hengen työtä?
        Puhutaan Pyhästä Hengestä, missä se näkyy. Muilla on kielillä puhumista, profetioita ja selkeä Pyhän Hengen läsnäolo, sikisi kukaan VL ei kehtaa oikeiden uskovaisten joukossa kertoa olevansa VL.
        Mm. naapurinkin parantui jossain kokouksessa sairaudesta jota lääkärit eivät voineet auttaa.
        Milloin se tulee meille?
        Samoin kirjoitat usein, että meille on annettu Jeesuksen sana, jossa pitää mennä ja saarnata syntien anteeksi antamista, mutta meillähän ei ole lähdetystyötä ja Saarnaajat sanoo, ettei enää sitä kannata tehdä.

Jo se, että vl-läiset eivät tee lähetystyötä, osoittaa että heiltä puuttuu Pyhä Henki.

"Ja kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman ja tulette olemaan minun todistajiani, alkaen Jerusalemista
        ja Juudeasta ja aina maan ääriin saakka."
        Ap 1:8

Muut herätysliikkeet ovat totelleet Raamatun neuvoa.

"Ja nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, he puhuvat uusilla kielillä...." Mark 16:17

SRK:lta puuttuvat kaikki merkit Pyhän Hengen läsnäolosta.

"Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus."
        Edes lähimmäisenrakkautta ei ole näkyvissä!!!

• Avaaja kirjoitti:

Milloin se tulee meille?

"Onko meillä edes näkyvää Pyhää Henkeä?"

ole.

Pyhä Henki on herkkä henki ja PH poistui vl-herätysliikkeestä silloin, kun "vain me" -oppia ja muita nykyisiä vl-VALHEOPPEJA alettiin opettaa.

Yksittäisillä Raamattuun uskovilla vl-uskovaisilla on Pyhä Henki, mutta uskostaan Raamatun totuuteen heidän kannattaa visusti vaieta vl-johtohenkilöiden ja vl-saarnamiesten aikana. Muuten seuraa hoitokokous ja mahdollinen erottaminen vl-herätysliikkeestä.

PS. Oheinen kommenttisi oli hyvä ja totuudellinen.

• arkielämässä
        valitettavasti näin kirjoitti:

Jo se, että vl-läiset eivät tee lähetystyötä, osoittaa että heiltä puuttuu Pyhä Henki.

"Ja kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman ja tulette olemaan minun todistajiani, alkaen Jerusalemista
        ja Juudeasta ja aina maan ääriin saakka."
        Ap 1:8

Muut herätysliikkeet ovat totelleet Raamatun neuvoa.

"Ja nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, he puhuvat uusilla kielillä...." Mark 16:17

SRK:lta puuttuvat kaikki merkit Pyhän Hengen läsnäolosta.

"Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus."
        Edes lähimmäisenrakkautta ei ole näkyvissä!!!

ole VL porukalla lähimmäisen rakkautta. Helposti tuomitaan toiset eriseuraikseksi, ja poliittisesti ollaan vihamiehiä toisen aatteen edustajalle.
        Eli Vl-liike ei ole Jumalasta vaan saatanasta.

• pyhä henki
        weha kirjoitti:

vihaamaan esimerkiksi helluntailaisia?

• valitettavasti näin
        pyhä henki kirjoitti:

vihaamaan esimerkiksi helluntailaisia?

Hän on täynnä omaa erinomaisuuttaan ja ylpeyttään:

"Herra, minä kiitän sinua, että en ole niinkuin nuo muut;
        Minä rukoilen kolmesti päivässä, minä, minä, minä."

Mutta eihän SRK:ssa muutenkaan kanneta huolta lähimmäisestä!
        Missä ovat orpokodit, hylättyjen äitien kodit, vainottujen auttaminen, vankien auttaminen, jne.

Toiset herätysliikkeet ovat kyllä heränneet auttamaan lähimmäisiään.

• siitä mitä
        valitettavasti näin kirjoitti:

Missä ovat orpokodit, hylättyjen äitien kodit, vainottujen auttaminen, vankien auttaminen, jne.

Vl-liikkeen sisällä itsessään tapahtuu mm. hoitokukoukset ja saatanalle heittämiset. On siinä lähimmäisen rakkautta!

• valitettavasti näin kirjoitti:

Vl-herätysliike = saatanan valtakunta täällä Suomessa

Tähän valtakuntaan eivät kuulu Raamattuun uskovat sydämenuskovaiset vl:t, vaikka ovatkin vl-herätysliikkeen jäseniä. Heidän turvanaan on Jumalan armo ja rakkaus. Heitä kannattavat ikiaikojen Jumalan vahvat käsivarret.

• 55+55
        Eikös se Jeesus kirjoitti:

sanonut rikkaalle miehelle että myy kaikki, mitä sinulla on ja seuraa minua. Onko rinnasteinen edelleseen?

En ymmärrä mitä itsekkyyttä siinä on, että ottaa elämäntavakseen köyhyyden.

vl.uskossa kun siinä on niitä erittäin rikkaikta bisnesmiehii

"Jeesus sanoi myy kaikki, mitä sinulla on ja seuraa minua."

• Lenna Pellikan
        Kesitas kirjoitti:

kerro ihmeessä, käydään katomassa, vaikkei Raamatun mukaan sitä voi sormella osoittaa.

saarnoja niin asiat Sinullekin kirkastuisivat. Miksi pidät halpana isiesi kallista perintöä?

• ukko 45
        Lenna Pellikan kirjoitti:

saarnoja niin asiat Sinullekin kirkastuisivat. Miksi pidät halpana isiesi kallista perintöä?

Nimenomaan isien kalliista perinnöstä, heidän saarnoistaan kuvastuu oikeanlainen raamatullinen käsitys Jumalan valtakunnasta ja he uskalsivat sitä myös ääneen kuuluttaa, että Jumalan valtakunta ei ole ihmishuonetta, mitä tänä päivänä halutaan saarnoissa helposti uskotella, että se on rajoitettuna pelkästään yhdessä uskonliikkeessä.

• Näinkö?

saatanallisia "vain me" -saarnoja?

• Kysyn vaan.

Lenna Pellikan saarnoja, Hän on kai iste saarnaaja, sekä Raamatun tuntia?

• An Suh
        Kysyn vaan. kirjoitti:

Lenna Pellikan saarnoja, Hän on kai iste saarnaaja, sekä Raamatun tuntia?

Ei vaikuta saarnaajalta eikä edes Raamatun tuntijalta.

• Mie Hellinen
        An Suh kirjoitti:

Ei vaikuta saarnaajalta eikä edes Raamatun tuntijalta.

Hän kyllä ei ole jättänyt koskaan vastaamatta Raamatulliseen kysymykseen Raamatulla, ja kukaan ei ole Hänen juttujaan pystynyt valheeksi osittamaan.

Nälvimään kyllä pystytty.

• Ei muuta
        Mie Hellinen kirjoitti:

Hän kyllä ei ole jättänyt koskaan vastaamatta Raamatulliseen kysymykseen Raamatulla, ja kukaan ei ole Hänen juttujaan pystynyt valheeksi osittamaan.

Nälvimään kyllä pystytty.

ja muut vl-kusipäät pystyvät vain aukomaan päätään. Siihen se jääkin.

• usko eikä tunne

Raamattua. he puhuvat omista luuloistaan, ja SRK:n opista. Miksi sellaisia pitäisi kenenkään uskoa, jotka eivät voi perustella puheitaan Raamatuual ??

• nimi_merkillinen

En jaksa lukea tätä ketjua, mutta vastaan avaajalle parilla sanalla. Mulle Jumalan valtakunta on iloa, oikeamielisyyttä ja rauhaa, jotka Pyhä Henki antaa. Pyhää Henkeä ei anna kukaan saarnamies eikä kukaan ihminen ylipäänsä, vaan yksistään Jumala. Galatalaiskirjeessä (5 luku, hengen hedelmistä) noihin ominaisuuksiin lisätään vielä muutamia muita. Lutherin tulkinta on se, että Jumalan valtakunta on ihmisen sydämessä, eikä koskaan täällä maan päällä ihan täydellisenä, sillä aina sinne pyrkii myös paholaisen valtakunnan asiat, katkeruus, viha, eripura, kiivaus yms. Luther kehottaa miettimään, kumpi siellä sydämessä oikein saa valtaa. Sitä sopii ite kunkin tutkia.

Tää eriseurapuhe, jota päivämiehessä on viime aikoina kaupattu, on silkkaa humpuukia: pahin ja todellisin eriseura on ihmisen sydämessä. Siellä käydään taistelu, minkä puolelle ihminen asettuu. Sitä ei päälle päin näe eikä siinä ole kysymys siitä, käykö seuroissa vai ei tai ottaako vastaan niin monta lasta niin nopeasti että uupuu ja menettää elämänilon.

Olen tavallinen (en ihan hirveän innokas kylläkään) seurapenkinkuluttaja ja aina vaan jaksan ihmetellä, mitä sieltä pöntöstä tulee. Eriseuraa, elämäntapaohjeita, pelottelua, seurakuntaa. Sillä ei ihminen jaksa pitkän päälle hengellistä puoltaan ruokkia.

• näin on

olet pärjännyt noilla elämäntapa-ohjeilla selvinnyt.

Taidat olla eriseurainen, kun poikkeat viralliselta vl-linjalta:
        "Lutherin tulkinta on se, että Jumalan valtakunta on ihmisen sydämessä, eikä koskaan täällä maan päällä ihan täydellisenä,"

Kyllä SRK on maanpäällä oleva täydellinen Jumalan valtakunta. Näin ainakin Wehalle on
        opetettu.

• ukko 45
        näin on kirjoitti:

olet pärjännyt noilla elämäntapa-ohjeilla selvinnyt.

Taidat olla eriseurainen, kun poikkeat viralliselta vl-linjalta:
        "Lutherin tulkinta on se, että Jumalan valtakunta on ihmisen sydämessä, eikä koskaan täällä maan päällä ihan täydellisenä,"

Kyllä SRK on maanpäällä oleva täydellinen Jumalan valtakunta. Näin ainakin Wehalle on
        opetettu.

"Olen tavallinen (en ihan hirveän innokas kylläkään) seurapenkinkuluttaja ja aina vaan jaksan ihmetellä, mitä sieltä pöntöstä tulee. Eriseuraa, elämäntapaohjeita, pelottelua, seurakuntaa. Sillä ei ihminen jaksa pitkän päälle hengellistä puoltaan ruokkia."

Olen kokenut aivan samaa viime aikoina. Kyllä kaipaan kunnon hengellistä rieskaa, mutta ilmeisesti huoli seurakunnan ulkoisesta tilasta on nyt tärkeämpi aihe kuin yksilön hengellinen hyvinvointi.

• koittakaa nyt tajuta

"Pyhää Henkeä ei anna kukaan saarnamies eikä kukaan ihminen ylipäänsä, vaan yksistään Jumala. "
        että muka sinä olet sen itsellesi antanut? jos sitä ei toinen voi antaa!
        Pyhäheki annetaan vain vl.uskossa olevan toimesta siis vain vl.uskovainen sen omistaa ja voi toiselle antaa.
        Näin seuroissa rakkaat puhujaveljet opettavat.

• 55+55
        ukko 45 kirjoitti:

"Olen tavallinen (en ihan hirveän innokas kylläkään) seurapenkinkuluttaja ja aina vaan jaksan ihmetellä, mitä sieltä pöntöstä tulee. Eriseuraa, elämäntapaohjeita, pelottelua, seurakuntaa. Sillä ei ihminen jaksa pitkän päälle hengellistä puoltaan ruokkia."

Olen kokenut aivan samaa viime aikoina. Kyllä kaipaan kunnon hengellistä rieskaa, mutta ilmeisesti huoli seurakunnan ulkoisesta tilasta on nyt tärkeämpi aihe kuin yksilön hengellinen hyvinvointi.

""Olen tavallinen (en ihan hirveän innokas kylläkään) seurapenkinkuluttaja ja aina vaan jaksan ihmetellä, mitä sieltä pöntöstä tulee. Eriseuraa, elämäntapaohjeita, pelottelua, seurakuntaa. Sillä ei ihminen jaksa pitkän päälle hengellistä puoltaan ruokkia."

VASTAAKerro kaverille: "

miten porukkaa yritetään pitää kasassa. Näillä mennään...

• Huussin takaa
        koittakaa nyt tajuta kirjoitti:

"Pyhää Henkeä ei anna kukaan saarnamies eikä kukaan ihminen ylipäänsä, vaan yksistään Jumala. "
        Pyhäheki annetaan vain vl.uskossa olevan toimesta siis vain vl.uskovainen sen omistaa ja voi toiselle antaa.

puhuvat paskaa.

• Oppitunti
        koittakaa nyt tajuta kirjoitti:

Kukaan ihminen EI VOI jakaa Pyhää Henkeä, vaan "Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä mistä se tulee tai minne se menee. SAMOIN on jokaisen Hengestä syntyneen."

Luuk 11:13
        "Jos siis te jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsilleen hyviä lahjoja,
        kuinka paljoa ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa Pyhän Hengen NIILLE, JOTKA SITÄ HÄNELTÄ ANOVAT"!!!

Pyhää Henkeä ei anota keltään saarnamieheltä vaan SUORAAN JUMALALTA!!!

• nimi_merkillinen
        Oppitunti kirjoitti:

Kukaan ihminen EI VOI jakaa Pyhää Henkeä, vaan "Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä mistä se tulee tai minne se menee. SAMOIN on jokaisen Hengestä syntyneen."

kuinka paljoa ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa Pyhän Hengen NIILLE, JOTKA SITÄ HÄNELTÄ ANOVAT"!!!

Puhujat saa puhua mitä lystää (ja niin ne valitettavasti puhuvatkin), mutta niiltä ei kukaan saa Pyhää Henkeä eikä uskoa, ne tulevat yksin Jumalalta.

• Trim Cat
        Oppitunti kirjoitti:

Kyllä puhujat opettavat oikein, eli kuten Jeesus opetti, "ottakaa Pyhä Henki".

Puhuja neuvoo vastaanottamaan Pyhää Henkeä Jumalalta, joka on lähestynyt valtakuntansa kautta. Valtakunta puolestaan on lähestynyt Pyhän Hengen koolle kutsumien opetuslasten kautta. Jeesus on sanonut, "teissä minä tahdon asua ja vaeltaa", ja toisessa yhteydessä vielä toteaa, että Hänen nimessaan kokoontuneiden keskellä Hän itse on läsnä. Näin ollen Pyhä henki tulee vain vastaanottaa suoraan Jumalalta, kuten puhuja neuvoo. Puhuja ei tarjoa sitä itsestaan tai vieruskaverilta otettavaksi.

• Kesitas.
        Trim Cat kirjoitti:

Kyllä puhujat opettavat oikein, eli kuten Jeesus opetti, "ottakaa Pyhä Henki".

Puhuja neuvoo vastaanottamaan Pyhää Henkeä Jumalalta, joka on lähestynyt valtakuntansa kautta. Valtakunta puolestaan on lähestynyt Pyhän Hengen koolle kutsumien opetuslasten kautta. Jeesus on sanonut, "teissä minä tahdon asua ja vaeltaa", ja toisessa yhteydessä vielä toteaa, että Hänen nimessaan kokoontuneiden keskellä Hän itse on läsnä. Näin ollen Pyhä henki tulee vain vastaanottaa suoraan Jumalalta, kuten puhuja neuvoo. Puhuja ei tarjoa sitä itsestaan tai vieruskaverilta otettavaksi.

Kyllä puhujat opettavat oikein, eli kuten Jeesus opetti, "ottakaa Pyhä Henki". *** Kenelle sanoi, vain piilossa olleille 11 opetuslapselle, ei muille, ja juuri silloin kun Hän puhalsi heitä kohti KUVAINNOLISESTI Pyhää Henkeä.
        Mikä tekee sen kuvainnolliseksi, Hän sanoi - Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Luuk 24:49 ).
        Johannes, jonka kirjoitusta siteeraat, ei kerro Jeesuksen viimeisistä ajoista, kuten Luukas ja Matteus. Johanneksen kertomus loppuu viimeiseen ateriaan.
        Mutta tuo puhallus (vain) opetuslasten päälle oli heille uskon vahvistusta, ei missään tapauksessa Pyhän Hengen voitelu.
        Ne jotka kertoo siitä ajasta, jolloin Jeesus kulki kirkastettuna kertovat selvästi, että Henki laskeutui vasta Helluntaina. Silloinhan paikalla oli lähes 10,000 ihmistä, joista 3000 miestä ( juutalaiset laskivat vain miehet ) tuli uskoon ja saivat Pyhän Hengen Voitelun, sekä kasteen.
        Jos puhallus olisi heihin saanut Hengen, ei Jeesus olisi kieltänyt heitä olemasta näkyvillä, vaan piilossa.
        Jeesus samalla antoi heille ( 11 juutalaista opetuslasta ) avaimen synnin pidättämiseen ja vapauttamiseen.
        Kirjoitat > Puhuja neuvoo vastaanottamaan Pyhää Henkeä Jumalalta?? ** Ei Henki Jumalalta tule vaan Jeesukselta.
        Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta." (Luuk 24.19)
        Valtakunta puolestaan on lähestynyt Pyhän Hengen koolle kutsumien opetuslasten kautta. ** Silloin ei ollut vielä Jumalan Valtakuntaa, kuten ei nytkään, sillä se tulee vasta sitten, kun Kuningas tulee ja perustaa sen.
        Mieti sitä, jos jossakin on joku tai jonkun valtakunta, jonka päämies ja kuningas ei ole vielä tullut, ei se ole edes olemassa, ennekuin Kuningas tulee ja perustaa sen.
        Tuo soopa maan päällä olevasta jumalan ”valtakunnasta” on todella ala- arvoista, sen valtakunnan kuningas on vain SRK; ei Kristus, Hän ei ole vielä täällä.
        >>>Jeesus on sanonut, "teissä minä tahdon asua ja vaeltaa", ja toisessa yhteydessä vielä toteaa, että Hänen nimessaan kokoontuneiden keskellä Hän itse on läsnä. ** Niin on, mutta vain heille läsnä, jotka tunnustaa Jeesuksen kuninkaasi ja Herraksi, heitä on maailmassa n 1,5 miljrd.
        Näin se vaan on.

Kes.

• Trim Cat
        Kesitas. kirjoitti:

Kyllä puhujat opettavat oikein, eli kuten Jeesus opetti, "ottakaa Pyhä Henki". *** Kenelle sanoi, vain piilossa olleille 11 opetuslapselle, ei muille, ja juuri silloin kun Hän puhalsi heitä kohti KUVAINNOLISESTI Pyhää Henkeä.
        Mikä tekee sen kuvainnolliseksi, Hän sanoi - Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Luuk 24:49 ).
        Johannes, jonka kirjoitusta siteeraat, ei kerro Jeesuksen viimeisistä ajoista, kuten Luukas ja Matteus. Johanneksen kertomus loppuu viimeiseen ateriaan.
        Mutta tuo puhallus (vain) opetuslasten päälle oli heille uskon vahvistusta, ei missään tapauksessa Pyhän Hengen voitelu.
        Ne jotka kertoo siitä ajasta, jolloin Jeesus kulki kirkastettuna kertovat selvästi, että Henki laskeutui vasta Helluntaina. Silloinhan paikalla oli lähes 10,000 ihmistä, joista 3000 miestä ( juutalaiset laskivat vain miehet ) tuli uskoon ja saivat Pyhän Hengen Voitelun, sekä kasteen.
        Jos puhallus olisi heihin saanut Hengen, ei Jeesus olisi kieltänyt heitä olemasta näkyvillä, vaan piilossa.
        Jeesus samalla antoi heille ( 11 juutalaista opetuslasta ) avaimen synnin pidättämiseen ja vapauttamiseen.
        Kirjoitat > Puhuja neuvoo vastaanottamaan Pyhää Henkeä Jumalalta?? ** Ei Henki Jumalalta tule vaan Jeesukselta.
        Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta." (Luuk 24.19)
        Valtakunta puolestaan on lähestynyt Pyhän Hengen koolle kutsumien opetuslasten kautta. ** Silloin ei ollut vielä Jumalan Valtakuntaa, kuten ei nytkään, sillä se tulee vasta sitten, kun Kuningas tulee ja perustaa sen.
        Mieti sitä, jos jossakin on joku tai jonkun valtakunta, jonka päämies ja kuningas ei ole vielä tullut, ei se ole edes olemassa, ennekuin Kuningas tulee ja perustaa sen.
        Tuo soopa maan päällä olevasta jumalan ”valtakunnasta” on todella ala- arvoista, sen valtakunnan kuningas on vain SRK; ei Kristus, Hän ei ole vielä täällä.
        >>>Jeesus on sanonut, "teissä minä tahdon asua ja vaeltaa", ja toisessa yhteydessä vielä toteaa, että Hänen nimessaan kokoontuneiden keskellä Hän itse on läsnä. ** Niin on, mutta vain heille läsnä, jotka tunnustaa Jeesuksen kuninkaasi ja Herraksi, heitä on maailmassa n 1,5 miljrd.
        Näin se vaan on.

Kes.

Kirjoituksessani kyllä ilmenee, että Pyhä Henki tulee Isältä. Muutoinhan sitä ei enää olisi maanpäällä Jeesuksen jälkeen syntyneillä ihmisillä.

Jos kirjoituksesi olisi paikkansa pitävää, Pyhä Henki olisi mennyt niiden 12:n opetuslasten mukana pois maanpäältä.
        "Silloin ei ollut vielä Jumalan Valtakuntaa, kuten ei nytkään...". "Tuo soopa maan päällä olevasta jumalan ”valtakunnasta” on todella ala- arvoista..."

Kuule Kesitas, Sinulla on usein hyviä ja avartavia näkemyksiä Raamattua tuntevana henkilönä ja arvostan sitä.
        Eihän vain tämä kirjoituksesi tullut melperin kautta? ;)

Jos Jumalan valtakuntaa ei mielestäsi "vielä" ole maanpäällä, niin miksi Jeesus neuvoo sitä etsimään?
        Juksaako Jeesus meitä, vaiko Kesitas?

• Trim Cat kirjoitti:

Kirjoituksessani kyllä ilmenee, että Pyhä Henki tulee Isältä. Muutoinhan sitä ei enää olisi maanpäällä Jeesuksen jälkeen syntyneillä ihmisillä.

Jos kirjoituksesi olisi paikkansa pitävää, Pyhä Henki olisi mennyt niiden 12:n opetuslasten mukana pois maanpäältä.
        "Silloin ei ollut vielä Jumalan Valtakuntaa, kuten ei nytkään...". "Tuo soopa maan päällä olevasta jumalan ”valtakunnasta” on todella ala- arvoista..."

Kuule Kesitas, Sinulla on usein hyviä ja avartavia näkemyksiä Raamattua tuntevana henkilönä ja arvostan sitä.
        Eihän vain tämä kirjoituksesi tullut melperin kautta? ;)

Jos Jumalan valtakuntaa ei mielestäsi "vielä" ole maanpäällä, niin miksi Jeesus neuvoo sitä etsimään?
        Juksaako Jeesus meitä, vaiko Kesitas?

Kirjoituksessani kyllä ilmenee, että Pyhä Henki tulee Isältä. Muutoinhan sitä ei enää olisi maanpäällä Jeesuksen jälkeen syntyneillä ihmisillä. ** Ihanko totta. Miten PH ihmisten syntymiseen vaikuttaa. Hän ei nai.
        Jeesus vain itse sanoo ( Luuk. 24:49 ) MINÄ lähetän teille sen, minkä Isäni on LUVANNUT.
        Eli Henki oli vielä Taivaassa, ja Jeesus Hänet lähetti.
        Hän puhui aikaisemminkin - Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne.
        Tämän Hän sanoi, kun opetuslapset saivat tietoon, että Jeesus häipyy täältä, ja Hän lohduttaa Heitä.
        Jos kirjoituksesi olisi paikkansa pitävää, Pyhä Henki olisi mennyt niiden 12:n opetuslasten mukana pois maanpäältä. ** Miksi?
        Vaikka olen mielestäsi metsäläinen, minun ei tarvitse apinoida Luthereita, ei Laestadiusta, eikä melperiä. Sinua olen käsittääkseni kunnioittanut vastuksissani.
        Jos Jumalan valtakuntaa ei mielestäsi "vielä" ole maanpäällä, niin miksi Jeesus neuvoo sitä etsimään? ** Siksi kun se ei ole tuolla tai täällä, vaan ihmisen sydämessä, joka on uudestisyntynyt ja tulee näkemään JV;n.
        Tästä. Joh. 3:3
        Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

Tämän Hän sanoi Nikodeemukselle, joka vastaa tämänhetken suomaista piispaa.
        Kes.

• Trim Cat
        Kesitas kirjoitti:

Kirjoituksessani kyllä ilmenee, että Pyhä Henki tulee Isältä. Muutoinhan sitä ei enää olisi maanpäällä Jeesuksen jälkeen syntyneillä ihmisillä. ** Ihanko totta. Miten PH ihmisten syntymiseen vaikuttaa. Hän ei nai.
        Jeesus vain itse sanoo ( Luuk. 24:49 ) MINÄ lähetän teille sen, minkä Isäni on LUVANNUT.
        Eli Henki oli vielä Taivaassa, ja Jeesus Hänet lähetti.
        Hän puhui aikaisemminkin - Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne.
        Tämän Hän sanoi, kun opetuslapset saivat tietoon, että Jeesus häipyy täältä, ja Hän lohduttaa Heitä.
        Jos kirjoituksesi olisi paikkansa pitävää, Pyhä Henki olisi mennyt niiden 12:n opetuslasten mukana pois maanpäältä. ** Miksi?
        Vaikka olen mielestäsi metsäläinen, minun ei tarvitse apinoida Luthereita, ei Laestadiusta, eikä melperiä. Sinua olen käsittääkseni kunnioittanut vastuksissani.
        Jos Jumalan valtakuntaa ei mielestäsi "vielä" ole maanpäällä, niin miksi Jeesus neuvoo sitä etsimään? ** Siksi kun se ei ole tuolla tai täällä, vaan ihmisen sydämessä, joka on uudestisyntynyt ja tulee näkemään JV;n.
        Tästä. Joh. 3:3
        Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

Tämän Hän sanoi Nikodeemukselle, joka vastaa tämänhetken suomaista piispaa.
        Kes.

Kirjoitit...
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9423493/46511953
        "Silloin ei ollut vielä Jumalan Valtakuntaa, kuten ei nytkään, sillä se tulee vasta sitten, kun Kuningas tulee ja perustaa sen."

...ja http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9423493/46513227
        "..Siksi kun se ei ole tuolla tai täällä, vaan ihmisen sydämessä.."

Eikös noissa kirjoituksissasi ole ristiriita, ensin Jumalan valtakuntaa ei vielä edes ole ja sitten se onkin jo ihmisten sydämessä?

"Vaikka olen mielestäsi metsäläinen.."
        En pidä sinua metsäläisenä, se oli vain tuttavallinen ilmaus edelliseen laittamaasi otsikkoon, "Nyt meni pahasti pieleen". Pieleen mennyt on puhekielessä melkein synonyymi metsään menneelle.

• Trim Cat kirjoitti:

Kirjoitit...
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9423493/46511953
        "Silloin ei ollut vielä Jumalan Valtakuntaa, kuten ei nytkään, sillä se tulee vasta sitten, kun Kuningas tulee ja perustaa sen."

...ja http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9423493/46513227
        "..Siksi kun se ei ole tuolla tai täällä, vaan ihmisen sydämessä.."

Eikös noissa kirjoituksissasi ole ristiriita, ensin Jumalan valtakuntaa ei vielä edes ole ja sitten se onkin jo ihmisten sydämessä?

"Vaikka olen mielestäsi metsäläinen.."
        En pidä sinua metsäläisenä, se oli vain tuttavallinen ilmaus edelliseen laittamaasi otsikkoon, "Nyt meni pahasti pieleen". Pieleen mennyt on puhekielessä melkein synonyymi metsään menneelle.

Kirjoitin;

• Trim Cat
        Kesitas kirjoitti:

Kirjoitin;

Ei aukea vielä, ainakaan minulle, "..sillä se tulee vasta sitten, kun Kuningas tulee ja perustaa sen."

Kysymys: Miksi Jeesus sanoi Jumalan valtakunnan olevan tullut lähelle jo 2000 v. sitten, jos sitä ei ole vieläkään perustettu?

• ukko 45
        Trim Cat kirjoitti:

Ei aukea vielä, ainakaan minulle, "..sillä se tulee vasta sitten, kun Kuningas tulee ja perustaa sen."

Kysymys: Miksi Jeesus sanoi Jumalan valtakunnan olevan tullut lähelle jo 2000 v. sitten, jos sitä ei ole vieläkään perustettu?

Minun ymmärrykseni mukaan, kun Jeesus käskee etsimään ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin se tarkoittaa etsimään Kristusta ja Hänen vanhurskauttaan. Jumalan valtakunta ei ole mikään ihmisjoukko, eikä ihmisen rakentama systeemi, jotta voitaisiin sanoa, että se on siellä tai täällä. Kun Kristus on meissä, niin olemme saaneet peltoon kätketyn aarteen sisällemme. Mikä voisi olla parempaa, kun voimme sanoa, että en elä enään minä, vaan Kristus minussa. Siinä on jo oikean Jumalan valtakunnan ESIMAKUA!

• Trim Cat
        ukko 45 kirjoitti:

Minun ymmärrykseni mukaan, kun Jeesus käskee etsimään ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin se tarkoittaa etsimään Kristusta ja Hänen vanhurskauttaan. Jumalan valtakunta ei ole mikään ihmisjoukko, eikä ihmisen rakentama systeemi, jotta voitaisiin sanoa, että se on siellä tai täällä. Kun Kristus on meissä, niin olemme saaneet peltoon kätketyn aarteen sisällemme. Mikä voisi olla parempaa, kun voimme sanoa, että en elä enään minä, vaan Kristus minussa. Siinä on jo oikean Jumalan valtakunnan ESIMAKUA!

"Minun ymmärrykseni mukaan, kun Jeesus käskee etsimään ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin se tarkoittaa etsimään Kristusta ja Hänen vanhurskauttaan."

Tuossa puhutaan kahden asian etsimisesta, valtakunnan ja vanhurskauden. Vanhurskaudesta linemme samaa mieltä.

Toinen:
        "Jumalan valtakunta ei ole mikään ihmisjoukko"

On ja ei.
        Koska Raamattu neuvoo etsimään ko. valtakuntaa, se lienee jossakin löydettävissä.
        Ja se valtakunta löytyy toisesta ihmisestä. Tämä toinen ihminen, josta se valtakunta löytyy, on osallisena toisiin ihmisiin Pyhän Hengen yhteydellä.

Ja nyt tämän "ei" merkitys.
        Yksi ihminen ei muodosta sitä Jumalan valtakuntaa, vaan ihmisen ollessa osallisena Pyhän Hengen kautta toisiin Jeesuksen opetuslapsiin, muodostaa Pyhän Hengen yhteyden ja siteen Jumalan valtakuntaan.

Siten yhden valtakunnan osallisuudessa olevan ihmisen lähestyessä "epäuskoista", täyttyy se Raamatun kohta, "Jumalan valtakunta on lähestynyt teitä.."

Viestisi loppuosa on ok.

• ukko 45
        Trim Cat kirjoitti:

"Minun ymmärrykseni mukaan, kun Jeesus käskee etsimään ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin se tarkoittaa etsimään Kristusta ja Hänen vanhurskauttaan."

Tuossa puhutaan kahden asian etsimisesta, valtakunnan ja vanhurskauden. Vanhurskaudesta linemme samaa mieltä.

Toinen:

On ja ei.
        Koska Raamattu neuvoo etsimään ko. valtakuntaa, se lienee jossakin löydettävissä.
        Ja se valtakunta löytyy toisesta ihmisestä. Tämä toinen ihminen, josta se valtakunta löytyy, on osallisena toisiin ihmisiin Pyhän Hengen yhteydellä.

Yksi ihminen ei muodosta sitä Jumalan valtakuntaa, vaan ihmisen ollessa osallisena Pyhän Hengen kautta toisiin Jeesuksen opetuslapsiin, muodostaa Pyhän Hengen yhteyden ja siteen Jumalan valtakuntaan.

Siten yhden valtakunnan osallisuudessa olevan ihmisen lähestyessä "epäuskoista", täyttyy se Raamatun kohta, "Jumalan valtakunta on lähestynyt teitä.."

Viestisi loppuosa on ok.

vastauksesta. Kirjoitin vähän huolimattomasti, koska itsekin jälkeenpäin huomasin, että tavallaan on ihmisjoukko ja tavallaan ei. Mutta haluan tässä vielä sanoa, että
        Jumalan valtakuntaa EIVÄT SAA AIKAAN IHMISET. Kaiken hyvän vaikuttaa Jumala YKSIN, JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

• Trim Cat
        ukko 45 kirjoitti:

vastauksesta. Kirjoitin vähän huolimattomasti, koska itsekin jälkeenpäin huomasin, että tavallaan on ihmisjoukko ja tavallaan ei. Mutta haluan tässä vielä sanoa, että
        Jumalan valtakuntaa EIVÄT SAA AIKAAN IHMISET. Kaiken hyvän vaikuttaa Jumala YKSIN, JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

Kiitos!

Lähinnä tarkensin niille lukijoille, jotka kysyvä perusteita. Kirjoittamani "on ja ei" -vastaukset ovat lukijoille varmaan vaikeita ymmärrettäviksi ilman yksityiskohtaista selvitystä.

Seuraavassa asiassa olet myös oikeassa, mutta "Tuomas" ehkä ei löydä siitä vastausta.

"Jumalan valtakuntaa EIVÄT SAA AIKAAN IHMISET. Kaiken hyvän vaikuttaa Jumala YKSIN, JEESUKSESSA KRISTUKSESSA."

Koska:
        Jumalan valtakunta on Jumalan maanpäälle laskema valtakunta.
        Kuitenkin sen saa aikaan ihmiset! Sillä ensinnäkin valtakunta löytyy ihmisistä. Toiseksi Jeesus sanoi, "Teissä minä tahdon asua ja vaeltaa." Toisin sanoen, ilman ihmistä Jeesuksella ei olisi sitä asumapaikkaa, ainakaan ihmisessä.

Tai jos "ovet katua vastaan suljetaan", eli ihmistä ei enää tavoiteta, silloin ei enää pääse sisälle Jumalan valtakuntaan.

Joten valtakunnan saavat aikaan ihmiset ja etenkin näkyvään muotoon. Jeesuksun antama etsimisohje olisi turha, ellei valtakunnassa olisi mitään "konkreettista" osaa maanpäällä.

Vielä tarkennuksena, se ihmisten aikaansaama valtakunta muodostuu siis HENGEN yhteydestä ja ihminen itse valitsee tai hylkää sen hengen. Eli valinta on ihmisellä.

• 6x9
        Trim Cat kirjoitti:

Kiitos!

Lähinnä tarkensin niille lukijoille, jotka kysyvä perusteita. Kirjoittamani "on ja ei" -vastaukset ovat lukijoille varmaan vaikeita ymmärrettäviksi ilman yksityiskohtaista selvitystä.

Seuraavassa asiassa olet myös oikeassa, mutta "Tuomas" ehkä ei löydä siitä vastausta.

"Jumalan valtakuntaa EIVÄT SAA AIKAAN IHMISET. Kaiken hyvän vaikuttaa Jumala YKSIN, JEESUKSESSA KRISTUKSESSA."

Koska:
        Kuitenkin sen saa aikaan ihmiset! Sillä ensinnäkin valtakunta löytyy ihmisistä. Toiseksi Jeesus sanoi, "Teissä minä tahdon asua ja vaeltaa." Toisin sanoen, ilman ihmistä Jeesuksella ei olisi sitä asumapaikkaa, ainakaan ihmisessä.

Tai jos "ovet katua vastaan suljetaan", eli ihmistä ei enää tavoiteta, silloin ei enää pääse sisälle Jumalan valtakuntaan.

Joten valtakunnan saavat aikaan ihmiset ja etenkin näkyvään muotoon. Jeesuksun antama etsimisohje olisi turha, ellei valtakunnassa olisi mitään "konkreettista" osaa maanpäällä.

Vielä tarkennuksena, se ihmisten aikaansaama valtakunta muodostuu siis HENGEN yhteydestä ja ihminen itse valitsee tai hylkää sen hengen. Eli valinta on ihmisellä.

ovat eri asioita. Vl-liikkeessä Jumalan valtakunta yritetään väkivalloin kaapata itselle, joka on usein monille uskoville hengellisen vallankäytön väline.

• valitut
        6x9 kirjoitti:

ovat eri asioita. Vl-liikkeessä Jumalan valtakunta yritetään väkivalloin kaapata itselle, joka on usein monille uskoville hengellisen vallankäytön väline.

ovat Jeesuksen valitsemia uskovia, jotka uskovat totuuteen. Ei mikään uskonnollinen yhdistys voi sanoa, että me olemme Jumalan valtakunta tai sen jäseniä. Syy on se, että Jeesus itse valitsee sen valtakunnan jäsenet, ja perustuu vain yhteen oikeaan uskoon, siihen uskoon, joka perustuu Jumalan sanaan ja totuuteen.

• Trim Cat kirjoitti:

Toinen:

On ja ei.

Viestisi loppuosa on ok.

Texti kuuluu > Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Uudemmassa käännöksessä on, etsikää ennen kaikkia?? Mutta alkutekstissä on sama sanoma, kun Bibliassa, sekä -38 käännöksessä, minkä kopioin.

Jumalan Valaskunnan löytämisen edellytys on uudestisyntyminen. Sen Jeesus on vahvistanut Joh. 3,33. Ilman sitä ei KUKAAN KOSKAAN TULE SAAVUTTAMAAN SITÄ, SAMALLA JÄÄ VAILLE IANKAIKKISUUTTA.

Uudelleen syntyminen tulee usein kasteen ( upottamisen ) seurakusena, ja Pyhän Hengen Voitelun seurauksena. Näistä kaksi ei ole mahdollista SRK;n opetuksessa, He eivät tunnusta Uudelleen syntymistä Herrassa, eikä Upotus kastetta, jossa Jeesus tunnustetaan suulla Herraksi. Kolmaskin, Pyhän Hengen Voitelu on ani harvinaista, sillä yhtään PH;n armolahjaa ei liikkeessä tunnisteta.

Vanhurskaus tulee juuri uskolla Jeesukseen Herrana ja totuttaa Hänen kastekäsky.

Sitten sen löytää, tietäen miten se tulee ja minne. Se tulee sinne minne sen kuningasta tulee, Öljymäelle Jerusalemiin. Tämäkin on usealle VL;lle uutta. Kuninkaan tultua muodostetaan Hänen Valtakunta kaikista maailman uudestisyntyneistä, ei muista.

Toinen:
        "Jumalan valtakunta ei ole mikään ihmisjoukko" ** Kyllä se joukko ihmisiä on. Kaikki Valtakunnat muodostuu ihmisistä ja maa- alueista, molemmat sanoin aiemmin, uudestisyntyneet ja Jerusalem.

Ja se valtakunta löytyy toisesta ihmisestä. ** Ei löydy, mutta He, jos ovat uudestisyntyneet, ovat sen jäseniä, mutta muista paikka, Jerusalem. Ei Jeesus muualle tule.

Tämä toinen ihminen, josta se valtakunta löytyy, on osallisena toisiin ihmisiin Pyhän Hengen yhteydellä. ** Ei se ihmisestä löydy, vaan JEESUKSESTA. SRK on ihmisistä, kuten kristitytkin seurakunnat, voivat olla osa tulevaa Valtakuntaa.

Yksi ihminen ei muodosta sitä Jumalan valtakuntaa, vaan ihmisen ollessa osallisena Pyhän Hengen kautta toisiin Jeesuksen opetuslapsiin, muodostaa Pyhän Hengen yhteyden ja siteen Jumalan valtakuntaan. ** Älä RAKENTELE IHMISEN, VAAN VALATKUNNAN KUNINKAAN VARAAN. Ihmisjutut on täällä maassa, kuten Suomen Valtakunta, päällikkönä Tarja Halonen.

Siten yhden valtakunnan osallisuudessa olevan ihmisen lähestyessä "epäuskoista", täyttyy se Raamatun kohta, "Jumalan valtakunta on lähestynyt teitä.." ** Se lähestyy jokaista, ilman lahkoa juuri yhtä paljon. Mikään lahko ei ole etuasemassa, vastaanotto on itsestä kiinni, oli vaikka Ambo maalla.

Kes.

• Trim Cat kirjoitti:

Kiitos!

Koska:

Jumala ei valtkuntaansa salaa.

Ja se on vasta Isrelissa.

Koska:
        Kuitenkin sen saa aikaan ihmiset! Sillä ensinnäkin valtakunta löytyy ihmisistä. Toiseksi Jeesus sanoi, "Teissä minä tahdon asua ja vaeltaa." Toisin sanoen, ilman ihmistä Jeesuksella ei olisi sitä asumapaikkaa, ainakaan ihmisessä. ** Tärkeintä on Raamatun sanoma, ETTEI SE VIELÄ OLE LASKUTUNUT, JOS OLISI, SE NÄKYISI.

Tai jos "ovet katua vastaan suljetaan", eli ihmistä ei enää tavoiteta, silloin ei enää pääse sisälle Jumalan valtakuntaan. ** Juuri näin, uudestisyntymättömät ovat automaattisesti ulkona.

Joten valtakunnan saavat aikaan ihmiset ja etenkin näkyvään muotoon. Jeesuksun antama etsimisohje olisi turha, ellei valtakunnassa olisi mitään "konkreettista" osaa maanpäällä. ** Missä?

Kes.

• valitut kirjoitti:

ovat Jeesuksen valitsemia uskovia, jotka uskovat totuuteen. Ei mikään uskonnollinen yhdistys voi sanoa, että me olemme Jumalan valtakunta tai sen jäseniä. Syy on se, että Jeesus itse valitsee sen valtakunnan jäsenet, ja perustuu vain yhteen oikeaan uskoon, siihen uskoon, joka perustuu Jumalan sanaan ja totuuteen.

Amen, Amen.

• myös näin.
        Kesitas kirjoitti:

Texti kuuluu > Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Uudemmassa käännöksessä on, etsikää ennen kaikkia?? Mutta alkutekstissä on sama sanoma, kun Bibliassa, sekä -38 käännöksessä, minkä kopioin.

Jumalan Valaskunnan löytämisen edellytys on uudestisyntyminen. Sen Jeesus on vahvistanut Joh. 3,33. Ilman sitä ei KUKAAN KOSKAAN TULE SAAVUTTAMAAN SITÄ, SAMALLA JÄÄ VAILLE IANKAIKKISUUTTA.

Uudelleen syntyminen tulee usein kasteen ( upottamisen ) seurakusena, ja Pyhän Hengen Voitelun seurauksena. Näistä kaksi ei ole mahdollista SRK;n opetuksessa, He eivät tunnusta Uudelleen syntymistä Herrassa, eikä Upotus kastetta, jossa Jeesus tunnustetaan suulla Herraksi. Kolmaskin, Pyhän Hengen Voitelu on ani harvinaista, sillä yhtään PH;n armolahjaa ei liikkeessä tunnisteta.

Vanhurskaus tulee juuri uskolla Jeesukseen Herrana ja totuttaa Hänen kastekäsky.

Sitten sen löytää, tietäen miten se tulee ja minne. Se tulee sinne minne sen kuningasta tulee, Öljymäelle Jerusalemiin. Tämäkin on usealle VL;lle uutta. Kuninkaan tultua muodostetaan Hänen Valtakunta kaikista maailman uudestisyntyneistä, ei muista.

Toinen:
        "Jumalan valtakunta ei ole mikään ihmisjoukko" ** Kyllä se joukko ihmisiä on. Kaikki Valtakunnat muodostuu ihmisistä ja maa- alueista, molemmat sanoin aiemmin, uudestisyntyneet ja Jerusalem.

Ja se valtakunta löytyy toisesta ihmisestä. ** Ei löydy, mutta He, jos ovat uudestisyntyneet, ovat sen jäseniä, mutta muista paikka, Jerusalem. Ei Jeesus muualle tule.

Tämä toinen ihminen, josta se valtakunta löytyy, on osallisena toisiin ihmisiin Pyhän Hengen yhteydellä. ** Ei se ihmisestä löydy, vaan JEESUKSESTA. SRK on ihmisistä, kuten kristitytkin seurakunnat, voivat olla osa tulevaa Valtakuntaa.

Yksi ihminen ei muodosta sitä Jumalan valtakuntaa, vaan ihmisen ollessa osallisena Pyhän Hengen kautta toisiin Jeesuksen opetuslapsiin, muodostaa Pyhän Hengen yhteyden ja siteen Jumalan valtakuntaan. ** Älä RAKENTELE IHMISEN, VAAN VALATKUNNAN KUNINKAAN VARAAN. Ihmisjutut on täällä maassa, kuten Suomen Valtakunta, päällikkönä Tarja Halonen.

Siten yhden valtakunnan osallisuudessa olevan ihmisen lähestyessä "epäuskoista", täyttyy se Raamatun kohta, "Jumalan valtakunta on lähestynyt teitä.." ** Se lähestyy jokaista, ilman lahkoa juuri yhtä paljon. Mikään lahko ei ole etuasemassa, vastaanotto on itsestä kiinni, oli vaikka Ambo maalla.

Kes.

Matt.24
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat HÄNEN VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Eli, Jeesus valitsee valittunsa, ei SRK eikä mikään muukaan uskonnollinen järjestö. Siksipä Vl-liikkeen itsensä ylentäminen valituiksi on huuhaata.

• Muutama ajatus

Oman käsitykseni mukaan Jumalan Valtakunta on lähellä ja Jumalan siunaus on erityisesti läsnä, kun joku puhuu tai lukee Jumalan Sanaa, rukoilee, ottaa kasteen syvästä uskonvakaumuksesta, keskustelee uskon asioista, auttaa lähimmäisiään, rakastaa lähimmäisiään, jne. Jumalan Valtakunta on siunauksessa, siunauksen kokemisessa ja siunauksen jakamisessa.

Jumalan Valtakunta ei ole näkyvä ihmisryhmä, sillä ihmiset ja ryhmät ovat vajavaisia, mutta Jumalan Valtakunnan seuraukset ja siunaus näkyvät ihmisissä mm. Hengen hedelminä (=rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys...) . Siksi Jumalan Valtakunta ei ole siellä tai täällä, vaan Jumalan ja Jeesuksen ihmeteoissa ja rakkaudessa, jonka uskovaiset uskovat, ovat saaneet ottaa vastaan ja jakavat eteenpäin.

Jumalan Valtakunnan uskon tulevan kirjaimellisena ja täydellisenä Jeesuksen toisen tulemisen yhteydessä.

• Yks vaan....

Vanhoillislestadiolaiset ajattelevat, että Jumalan seurakunnalla tarkoitetaan nimenomaan vanhoillislestadiolaisten yhteisöä. He myös uskovat, että se on ainoa ja oikea Jumalan seurakunta, jota kautta ihmisen on mahdollista päästä taivaaseen.

Itse lähdin yhteisöstä koska koin, että yhteisön opetus on vahvasti ristiriidassa yhteisön todellisen arvoperustan kanssa.

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi." On yksi Raamatun opeista, joka on usealla vanhoillisella unohtunut. Jumala on se joka ratkaisee ihmisen sydämen tilan. Ei se ole toisten ihmisten tehtävä.

Jumalan seurakunta on vertauskuva. Tärkeintä on tuntea sydämessään oman uskon ja noudattaa sitä, eikä kenenkään toisen henkilön tai yhteisön määrittelemää arvoperustaa, joka ei itsestä välttämättä tunnu oikealta.

Vanhoillislestadiolaisuutta leimaa myös ajatus siitä, että sinun täytyy olla uskollinen auktoriteettimoraalille. Jos kyseenalaistat opit tai saarnan, niin se "vie sinut laiteille", kuten eräs täällä kirjoitti. Eli oma järjellinen ajattelu tukahdutetaan ja sanotaan, että paholainen saa sinut ajattelemaan toisin. Tälläinen kitkee sen, että yhteisössä voitaisiin tehdä positiivisia muutoksia sisältäpäin. Vanhat arvot ja tabut jyräävät, koska toisinajattelijat ovat "joutuneet maailmaan" tai "paholainen on saanut valtaansa." Ihmisiä myös ohjeistetaan siten, että uskon asiat ovat uskonasioita, niitä ei saa ajatella järjellä. Siitä siitä syystä yhteisöä leimaa edelleen ikivanhat perinteet, joista ei luovuta. Ulkopuolelta yhteisöön on mahdotonta vaikuttaa, koska kaikki yhteisön ulkopuolella olevat ovat "maailmasta" ja siksi pahoja ja pyrkivät ajamaan valkoisen viattoman vl-lampaan helvettiin.

Itse olen myös sivusta seurannut, kuinka vanhoillislestadiolaissa suurperheessä isä on hakannut äitiä, katsellut pornoa ja samaan aikaan perhe on pitänyt "onnellisen perheen" -kulissiä yllä. Kyseessä ei ole oma perheeni, mutta olen kuullut tämän perheen lapsien kertomana. Tiedän myös itse perheitä, joista lapsi on joutunut laitokseen ahdistuksen vuoksi.

Vanhoillislestadiolaisten keskuudessa on myös paljon pahan puhumista ja juoruilua, mikä on kaukana lähimmäisen rakkauden sanomasta. Erilaisuutta eli sitä, että uskaltaa kyseenalaistaa auktoriteetit, kauhistellaan ja mustamaalataan.

Itse olen kamppaillut ahdistuksen vuoksi useita vuosia, sillä olen joutunut rakentamaan identiteettini ja arvomaailmani uudestaan yhteisöstä lähdön jälkeen.

Toivon voimia ihmisille, jotka ovat yhteisössä ja kyseenalaistavat, mutta eivät uskalla asioista avoimesti puhua pelon vuoksi!

Usko on mielestäni rakkautta, ei pelkoa auktoriteettia kohtaan.

• ukko 45

sinun kerrontasi myös minun elämäni kohdalla. Kiitos sinulle!

• 16x16

että Jumalan seurakunnalla tarkoitetaan nimenomaan vanhoillislestadiolaisten yhteisöä."

Käyttämäsi ilmaisu on vielä suhteellisen neutraali ilmaisu asiasta. Jumalan seurakunta on nimittäin vahvistettu Jumalan valtakunnaksi jo pidemmän aikaa. Kaikki toiminta ja työt on myös julistettu Jumalan valtakunnan toimiksi aina kolehdinkantoa myöten.

- Että turha yrittää pokkuroida ainoaa oikeaa, erehtymätöntä, kaikkitietävää, vastaan.

• unohtaneet sen
        16x16 kirjoitti:

että Jumalan seurakunnalla tarkoitetaan nimenomaan vanhoillislestadiolaisten yhteisöä."

Käyttämäsi ilmaisu on vielä suhteellisen neutraali ilmaisu asiasta. Jumalan seurakunta on nimittäin vahvistettu Jumalan valtakunnaksi jo pidemmän aikaa. Kaikki toiminta ja työt on myös julistettu Jumalan valtakunnan toimiksi aina kolehdinkantoa myöten.

- Että turha yrittää pokkuroida ainoaa oikeaa, erehtymätöntä, kaikkitietävää, vastaan.

että vastassa on vielä ukkoherra, joka on kaikkivaltias Jumala, ja jolle on turha selittää tekemisiään SRK:ssa. Tehty mitä tehty, ja tili on sen mukainen.
        Matt. 12:36
        Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

Koskee etenkin VL-saaarnamiehiä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40