Subbaswooferi mykkänä

Anonyymi

tarviisin hieman neuvoja. Elikkä mulla ei kuulu subbarista mitään ääntä, ei sitten minkäänlaista. Laitoin uuden vahvistimen ja subi toimi vielä 5min ennen vahvarin vaihtoa. Vahvari ja subbari toimii sillä toimii toisessa autossa kun kokeiltiin. Laitoin sittem vanhan vahvistimen takaisin mutta siltiköön ei kuulu mitään. Kokeilin myös: uudet rca piuhat, heräte eri paikoista, kahta eri mankkaa, uudet kaijutin piuhat, mankkojen kaikki säädöt läpi, vahvistimen ohjekirjasta kaikki eri kytkennät säätö hommat jne. Vihreä valo palaa vahvarissa. Sulakkeet kaikki ok, virta ja maapiuha ok. Uusi vahvistin on macrom m2a.4000
Ja subbari pioneer ts wx 205. Ja kaikki siis toimi täysin ja otin sittem vaan piuhat irti ja vaihdoin vahvistimen niin ei kuulu mitään enään. Onko ehdotuksia?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokeile patterilla et liikkuuks elementti, molemmat puhekelat erikseen jos on.
      Volttimittarilla voi tarkistaa et tuleeks päätteestä ulos virtaa samoin voi tarkistaa elementtien ja johtojen oikean kytkennän. Eipä nyt tule muuta mieleen.
      Ai nii tarkista ne kaiutinjohdot et menee jokases paikassa oikeisiin kohtiin.
      Ehkä vahvistin et toimi mono tilassa? Kokeile stereo tilassa? Huomioi eri kytkentä vahvistimeen mono tilassa.

      Rajummat kaverit testaa elementit verkkovirralla. (En suosittele)
      https://www.youtube.com/watch?v=O4A2FYWZzH4

      • Anonyymi

        Subi ja vahvistin testattu toisessa autossa juuri tämän vian ilmestymisen jälkeen ja toimii kummatkin ja myös vanha vahvistin. Onko mitään hajuja että mitä muka voi tapahtua jos periaatteessa vaan irrottaa piuhat ja laittaa sitten takaisin. Ja sen verran yli varovainen olen että mikään johto ei varmasti tärskähtänyt yhteen taikka mitään muutakaan hutilointia tapahtunut ja akun kytkin irti asennuksen ajaksi. Ja siis vanha vahvistinkin on toimiva ja sillä oon pitkään soittanut tuota subia ja kuuntelin vielä humppaa just hetki ennen kun vaihoin vahvistinta niin varmaan ois pitäny jättää uus vahvistin ostamatta kokonaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Subi ja vahvistin testattu toisessa autossa juuri tämän vian ilmestymisen jälkeen ja toimii kummatkin ja myös vanha vahvistin. Onko mitään hajuja että mitä muka voi tapahtua jos periaatteessa vaan irrottaa piuhat ja laittaa sitten takaisin. Ja sen verran yli varovainen olen että mikään johto ei varmasti tärskähtänyt yhteen taikka mitään muutakaan hutilointia tapahtunut ja akun kytkin irti asennuksen ajaksi. Ja siis vanha vahvistinkin on toimiva ja sillä oon pitkään soittanut tuota subia ja kuuntelin vielä humppaa just hetki ennen kun vaihoin vahvistinta niin varmaan ois pitäny jättää uus vahvistin ostamatta kokonaan

        Vika on joko soittimessa tai basson tasonsäädössä?
        Tietysti vahvistimen nupit saattais kääntyä asennuksen aikana?
        Lähinnä mieleen tulee et soittimesta on asetukset menny alkuperäisasetuksille kun akku irroitettu. Se tossa nyt muutenki mietityttää et miksi olet ostanut nelikanavaisen vahvistimen yhdelle bassoelementille eiks monovahvistin olis ollu parempi valinta?

        Aika halvalla saa toimivia vahvistimia et uutta peliin jos ei toimi?
        Jos et saa ominavuin toimii, ni käy jossain hifiliikkeessä jos ne osais auttaa.
        En tiedä auttasko kuvien postaaminen mitää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe