Hiekkaahan ei nykyään motareille levitetä, mutta aurinkoisessa säässä näki miten järkyttävä pöly oli ilmassa. Se oikein seisoi tyynessä kelissä. Aurinko paistoi sellaisen hunnun takaa.
Ei kesällä tuollaista näy, vaikka on kuivaa ja tyyntä.
Ei kyllä kateeksi käy niitä jotka asuvat valvaväylän lähellä.
Järkyttävä pöly motarilla viime sunnuntaina. Tuleeko nastarenkaista vai mistä?
12
97
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko huomannut, että monella rekalla on tapana ajaa aivan reunassa, jolloin se nostaa peräänsä mahtavan pölypilven. Onkohan siinä reunassa tasaisempi asfalti? Säästää renkaita, kun ei aja karkeissa urissa?
- Anonyymi
Sama pölystä vinkuminen Helsingissä joka kevät.Ainahan valitetaan että ei hiekoiteta.Hiekka varmaan tulee Vantaalaisten ja Espoolaisten autojen renkaista.
- Anonyymi
Pöly tulee asvaltin murenemisesta suolauksen takia. Erityisesti raskas liikenne ja painavat sähköautot murentaa yhdessä suolan kanssa.
Jokainen voi testata suolata vaikka betoniportaan talven ajan, murenee melkein silmin nähden.- Anonyymi
"painavat sähköautot" hihii, et ole ihan viisas.
- Anonyymi
Sähköautoista tulee! Sähköautot painaa enemmän kuin normi henkilöautot ja riuhii kumia ja tietä enemmän. Autoille 900kg max paino se riittää varmuudella. Sivussa maailma pelastuu turhan malmin louhinnasta autoihin.
- Anonyymi
Ajoneuvovero pitäisi määräytyä auton omamassan mukaan.
- Anonyymi
Tiehen kohdistunut rasitus ja paine riippuu paljon renkaan leveydestä suhteess auton massaan. Sähköautoissa on leveät renkaat ja siksi tiehen kohdistunut paine ei ole yhtään suurempi.
- Anonyymi
Tuhat nastaa miljoonassa autossa tekee selvää jälkeä köyhän suomen bitumi pinnoilla?🤪🤪
- Anonyymi
Mutta eihän nastat "tutkitusti" jyrsi asfalttia, vaan kitkat murentavat suolattujen teiden pintaa teräksen kovalla kulutuspinnallaan – ainakin jos kysytään nastaääliöiltä.
- Anonyymi
Kiviä irtoaa bitumista ja renkaissa kulkee kiviä ja jauhautuu pölyksi.
- Anonyymi
Kyllä se vaan on niin, että kitkarenkaiden lammelleihin nuo kivet varastoituvat ja nopeammassa ajossa jauhavat asfaltin pölyksi ja osa kivistä irtoaa renkaista rikkoen vielä nastailijoiden tuulilasit, kun näitä hidastelijoita joutuu ihan solkenaan ohittelemaan. Samalla tämä kitkarenkaiden pöly aiheuttaa ihmisille hegityselinsairauksia. Keväällä tuo valtava syntynyt kitkuttimien pölynmäärä leijuu ilmassa aiheuttaen kaikenlaista harmia ympäristölle.
- Anonyymi
Ja mikähän ne kivet sitten irroittikaan? Ei sunkaan natat!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831439Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191204Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä104999Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134926Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 78783