Minua ahdistaa eräs asia.
Aiheutin useita vuosia sitten ”pienen vesivahingon” ensimmäisessä vuokrakämpässäni. Havahduin itse noin puolen tunnin unen jälkeen veden lainehtimiseen ja ryhdyin kuivaushommiin. Jotain vahinkoa oli ehtinyt tapahtua kun alakerran asuntoon oli vissiin valunut vähän vettä.
Tästä kolmen vuoden päästä minulta otettiin vuokravakuus vuokravakuustililtäni.
Tämän jälkeen kukaan ei ole ollut minuun ikinä yhteydessä asian tiimoilta. Itse vahinko tapahtui kesällä 2015. Vuokravakuus otettiin tililtäni 2018.
Mietin vain, että onkohan vahinko ollut sen verran pieni ettei kukaan ole viitsinyt ajaa asiaa? Voiko minulta enää lain puitteissakaan vaatia mitään vahingonkorvauksia sun muuta?
Vesivahinko
3
358
Vastaukset
- Anonyymi
Veellähän ne alkaa kuten valta ja varaskin?
- Anonyymi
"Pienen vesivahingon"
...
"Jotain vahinkoa oli ehtinyt tapahtua kun alakerran asuntoon oli vissiin valunut vähän vettä."
Joo, sinun asuntosi ja alakerran asunnon pintoja jouduttiin avaamaan ja sittemmin uusimaan vahingon laajuuden selvittämiseksi (tai ainakin olisi pitänyt). Vesi meni rakenteita pitkin, joten selvitystyötä tehtiin myös rakenteissa, ja niitä avattiin ja kuivattiin. Laskussa oli takuuvarmasti viisi numeroa.
"Jotain vahinkoa" siis ehti tapahtua kyllä.
Mutta onneksesi varmaankin vakuutusyhtiö korvasi tarpeeksi, että sinulta ei katsottu vaivan arvoiseksi lähteä hakemaan korvausta. Oman vuokra-asuntosi pintavahingot olisit ainakin joutunut maksamaan itse tai kotivakuutuksestasi, vaikka yhtiön vakuutus olisikin korvannut rakenteiden ja naapurin osuudet.
Oliko kyse jostain suuremmasta vuokrataloyhtiöstä?
Nojoo, jos sinua ei tuosta ole tuon jälkeen mitenkään muistutettu, niin vanhentunuthan se jo on. - Anonyymi
Niin siis mulla ei tyhmyyttäni ollut kotivakuutusta. Mietin vain että kenen vakuutus korvasi vahingon? Kiinteistön oma? Eikö ne yleensä tollasissa tapauksissa lähe sitten perimään vuokralaiselta? Miten on mennyt näin monta vuotta?
Tää tapahtu siis Turussa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894