Takuu työlle: 6 kk tai 15000 km
Takuu varaosille: 6 kk tai 15000 km
Kyllä on minimitakuut, tuo 6 kk.
Jakohihnan jonka vaihtoväli on ensimmäisen kerran 240.000 km/6 vuotta, meilläpäin moni korjaamo antaa 2 vuoden takuun, kaikelle työlleen ja varaosille
https://autojerry.fi/autokorjaamo/forssa/kymppitien-vaihto-osa/
Jakohihnan uusinnalle 6 kk tai 15 000 km takuu.
5
598
Vastaukset
- Anonyymi
Esim. moni merkkiliike antaa varaosalle ja työlle 2 vuoden takuu.
Takuu työlle: 6 kk tai 15000 km
Takuu varaosille: 6 kk tai 15000 km
Tämä on kauan aikaa sitten sovittu AUNE-ehtoihin ja ei sitä ole näköjään ollut tarvetta muuttaa.
Pitää muistaa, että nuo on miniminumeroita.
Jos esim. Fixus-korjaamo myöntää pidemmän takuun, niin se ei ole kiellettyä. - Anonyymi
Siksi siis merkkiliike , jakohihna kestää sen toiset 240 000km tai 6 vuotta ,kuten se alkuperäinenkin , niin se menee.
- Anonyymi
Tuo on vain korjaamon tapa yrittää vähentää reklamaatioita. Todellisuudessa lakisääteinen tuotevastuu jatkuu noista korjaamon esittämistä rajoituksista huolimatta. Jos esim Korjaamo Pöttisen vaihtama jakohihna katkeaa vuoden ja 40 000 km:n päästä ja ohjekirjassa lukee, että pitäisi kestää 6 vuotta tai 150 000km, niin täysin kiistatta Pöttinen vastaa tilanteesta asiakkaalle. Pöttinen voi sitten halutessaan taistella varaosatoimittajan kanssa siitä, oliko osa viallinen vai asennettiinko se väärin. Asiakkaan kannalta on helpompaa, jos hajoaminen tapahtuu 2 vuoden sisään, koska silloin myyjä on korvausvelvollinen ellei pysty todistamaan ettei tuote ollut viallinen. Sen 2 vuoden jälkeen todistustaakka siirtyy asiakkaalle.
- Anonyymi
Mun volkkarista hajos jakopää 6kk remontin jälkeen ja nyt korjaamo välttelee vastuuta..vinkkejä mitä tehdä.
- Anonyymi
Vaihda sutomerkkiä. Dacia on kestävä auto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211841
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1381676Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill551548Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671372Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741356- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761173- 591158
- 1191045