Haluaisin saada arvion taskukellosta ja jonka olisin myös valmis myymään (H. J. Knoph) joka oli jo aikaisemmin foorumilla.
Kellosta on nyt hyvät kuvat ja se on peräisin todennäköisesti 1800luvun lopulta.
Eli jos saisin joidenkin mahdollisten ostajien/arvioijien yhteystietoja joiden kanssa voisin keskustella olisin erittäin kiitollinen.
Antiikkikellojen ostajat ja arvioijat
5
912
Vastaukset
- Pena-Sak
Olen yrittänyt etsiä Sveitsissä valmistetun, kultaisen miesten rannekellon hintaa. Kello on merkkiä CRONEL ja siinä on myös ajanotto. Kellon ilmeisimmin jotain 1950-luvun vaiheilta?
- Perintökello
Aikaa on kulunut jo noista kyselyistä, mutta kun satuin tähän niin kerron että itse olen käynyt kelloliikkeissä kyselemässä oman vanhan kelloni hintaa. Se on yksi hyvä ja luotettava tie.
- Joksu293
Suvussani on perintönä kulkenut minulle hallussani oleva hopeakuorinen taskukello. Kellon taulussa lukee kellosepän nimi Gust Sederström, Åbo. Kelloseppä syntynyt Nauvossa ja harjoittanut ammattiaa 1700 luvun loppupuolella ja 1800 luvun alussa Turussa. Saamani tiedon mukaan kello olisi valmistettu 1771.Kellon järjestysnumero on 7.
Kello on käyvä ja muutenkin hyvässä kunnossa. En ole tällä tietämää myymässä kelloa, vaan tiedustelisin missä voisin arvioittaa kelloni, asun Helsingissä. Arviota käyttäisin mahdollisen vakuutusarvion määrittämisessä - antiikkimies89
Kiintoisa kello sinulla, Joksu293! Hienoa, että se on oikeasti yhdistettävissä vanhaan kelloseppään eikä ole mikä tahansa peruskello, mitä Suomessa tulee vastaan. Minä veisin sen esimerkiksi Longitudi -antiikkikellokauppaan (googlesta löytyy osoite) tai johonkin Annankadun antiikkikauppaan. Osaavaa porukkaa. Tosin varmaan sielläkin johdattaisivat sinut Longitudiin.
Varaudu siihen, että ammatti-ihmisten virallinen arvio kellon hinnasta saattaa olla maksullinen. Jos ovat mukavia, saattavat heittää jonkinlaista hintaa ihan ystävällisen keskustelun merkeissä ilmaiseksi. Mutta ainahan tätä käytäntöä ei osaa sanoa etukäteen. Ja jos ihan virallista, paperille kirjoitettua arviota haluaa niin tällainen on sitten maksullinen, se ei mene small-talkin piikkiin.- oinas228
Kiitos vinkistäsi.
Teveisin Joksu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274